Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

Fortsatt mot, jeg syns ikke det er greit å ta livet av noen fordi de har en feil

Man tar ikke livet av noen ved å ta abort. Det er ikke et "noen" å ta livet av i 12. svangerskapsuke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett fra et samfunnspespektiv så bør vi ikke ha syke folk i det hele tatt. Det er svært dyrt med syke mennesker som ikke klarer seg selv og bidrar til samfunnet.

Men nå er det sånn at vi mennesker tenker mer med hjertet enn med hjernen, takk og lov mange ganger.

Jeg har to barn og om jeg skulle ha blitt gravid nå og fosteret hadde DS så hadde jeg tatt abort ja.

Jeg har to DS barn i nær familie, den ene fungere bra, men det er mye mer oppfølging enn friske barn. Det andre funger ikke i det hele tatt og krever veldig mye oppfølging.



Anonymous poster hash: 431b2...a94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Man tar ikke livet av noen ved å ta abort. Det er ikke et "noen" å ta livet av i 12. svangerskapsuke.

Det er et levendes vesen i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et levendes vesen i magen

Hva så? Det er bortkastet tid å føle sympati med noe som ikke er i stand til å ha det vondt, verken psykisk eller fysisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hva så? Det er bortkastet tid å føle sympati med noe som ikke er i stand til å ha det vondt, verken psykisk eller fysisk.

Men dem har rett til å leve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns alle vesener burde få sjansen til å leve :)

Blir en fæl opplevelse for deg om du får bendelorm eller lignende en gang :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både for og mot.

Jeg er mot fordi også de med Downs har like rettigheter som oss andre.

Samtidig vet jeg med meg selv at om jeg først skulle blitt gravid nå som 19 åring, hadde jeg ikke klart å gitt et barn med Downs et godt liv. Derfor er jeg samtidig for.

Vet man at man ikke klarer å gi barnet et godt liv, er jeg for uansett om barnet har downs eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre :klo:

Jeg syns alle vesener burde få sjansen til å leve :)

Ikke alle vesener er ønsket.

Edit: postet for raskt

Endret av Ulveedderkopp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har det med saken å gjøre :klo:

En bendelorm er et liv. Du sa alt liv i magen hsr en rett til å leve... rett skal være rett :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for selvbestemt abort, som også foster med downssyndrom går under. Jeg kan tenke meg uendelig mange settinger et barn med spesielle behov ikke passer inn i. Jeg tror derimot ikke at jeg selv hadde tatt bort barnet mitt selv om. Har en niese som har downssyndrom som jeg er såå glad i, at for meg hadde det vært utenkelig å skulle fjerne "henne".



Anonymous poster hash: fd854...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er for selvbestemt abort, som også foster med downssyndrom går under. Jeg kan tenke meg uendelig mange settinger et barn med spesielle behov ikke passer inn i. Jeg tror derimot ikke at jeg selv hadde tatt bort barnet mitt selv om. Har en niese som har downssyndrom som jeg er såå glad i, at for meg hadde det vært utenkelig å skulle fjerne "henne".

Anonymous poster hash: fd854...c61

Med dette mente jeg FORELDRE som ikke klarer å ta vare på barn som har spesielle behov. Det er nok mange av dem.

Anonymous poster hash: fd854...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et levendes vesen i magen

Nei, det er det ikke. Det er ikke kommet så langt at det er et vesen. Hvor levende det er, kan man saktens også diskutere. Det ville dødd omgående om det ikke var koblet til morens kretsløp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Nei, det er det ikke. Det er ikke kommet så langt at det er et vesen. Hvor levende det er, kan man saktens også diskutere. Det ville dødd omgående om det ikke var koblet til morens kretsløp.

Kommer vi noen gang til enighet i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vi noen gang til enighet i dette?

Bare hvis du vil akseptere hva eksperter på fosterutvikling har å si om saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...