Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

Gud så teit sagt! Et hårtrå kan ikke sammenlignes med er levende vesen!

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud så teit sagt! Et hårtrå kan ikke sammenlignes med er levende vesen!

Ja, det er din kropp og ditt valg. I Norge har vi lov til å ta abort, ergo bestemmer du over hva du ønsker å gjøre med din kropp. Embryoet er ikke et menneske på tidspunktet innenfor abortgrensen. Ergo har du lov til å fjerne en uønsket celleklump, på lik linje med at man fjerner en blindtarm.

du kan ikke sammenligne blindtarmen med et levende vesen kjære deg...

Anonymous poster hash: 1981e...266

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ærligtalt ikke, det får være opp til foreldrene. Selv fikk jeg et barn med Downs som jeg adopterte bort til barnevernet, for meg føltes det mye mer riktig enn å abortere det. 



Anonymous poster hash: 66bd7...bb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et hårstrå eller en blindtarm kan ikke bli til et levende vesen, det er kun en del av et levende vesen!

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et hårstrå eller en blindtarm kan ikke bli til et levende vesen, det er kun en del av et levende vesen!

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Helt riktig. Men i det øyeblikket man tar abort er en foster på lik linje med et hårstrå eller en blindtarm = celler uten følelser eller tanker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et levende vesen idet man blir gravid. Alle har rett på å leve

Vile du tatt abort?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et levende vesen idet man blir gravid. Alle har rett på å leve

Vile du tatt abort?

Anonymous poster hash: 1981e...266

Skal vi se. Ville jeg tatt abort eller ville jeg latt et barn komme til en verden uten et stabilt forhold for mor og far, uten stabil inntekt, uten at mor har utdanning, uten et hus og muligheten for en god oppvekst..

Vanskelig valg, du

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan adoptere, det er mange som vil adopterte

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan adoptere, det er mange som vil adopterte

Anonymous poster hash: 1981e...266

Heller ikke interessert i å ødelegge kroppen min fordi noen andre skal få mitt barn. Det er utrolig mange andre barn de kan adoptere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også meddele at alle sædceller er potensielle mennesker, så ifølge deg skal menn hvertfall aldri runke for da spruter det ut mange mulige mennesker som dør. Samme hvis man bruker kondom når man har sex

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så teit sagt! Et hårtrå kan ikke sammenlignes med er levende vesen!du kan ikke sammenligne blindtarmen med et levende vesen kjære deg...

Anonymous poster hash: 1981e...266

Det er ikke et levende vesen. Et levende vesen indikerer noe som faktisk kan ha en selvstendig tanke og leve uten andre, dette med tanke på at det er menneskerasen vi snakker om. Dermed kan ikke et foster overleve alene, ei heller gjøre seg en selvstendig tanke. Derfor sammenligningen mellom en blindtarm og et foster. Fosteret kan utvikle seg til å bli et individ, men dette skjer lengre ut i svangerskapet. Enhver kvinne har rett til å bestemme over egen kropp, gravid eller ikke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både for og mot abort, men tar man kun abort pga downs så er jeg imot. Ønsker man seg barn og er i stand til å ta vare på et så må man jo kunne ta det imot syk eller ei. Er ikke barnet levedyktig så er abort helt greit. Mennesker med downs er jo kjempe snille og morsomme. Mange blir bare skremt av uvissheten, men de trenger bare kjærlighet og litt ekstra omsorg :)

Anonymous poster hash: 17fd7...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen blir ikke ødelagt

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et levende vesen. Et levende vesen indikerer noe som faktisk kan ha en selvstendig tanke og leve uten andre, dette med tanke på at det er menneskerasen vi snakker om. Dermed kan ikke et foster overleve alene, ei heller gjøre seg en selvstendig tanke. Derfor sammenligningen mellom en blindtarm og et foster. Fosteret kan utvikle seg til å bli et individ, men dette skjer lengre ut i svangerskapet. Enhver kvinne har rett til å bestemme over egen kropp, gravid eller ikke.

der lever jo i mors mage

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er levende vesen maleficenta

Anonymous poster hash: 1981e...266

Bakterier er også levende organismer. Er det drap å desinfisere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumle og triste holdninger ute å går synes jeg. Jeg er for mangfold, og håper virkelig at samfunnet forsatt rommer mange forskjellige mennesker om 10-20-50 år.

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sprm må presiseres men rent personlig ville jeg nok ikke villet ha et barn med Downs. Angående hva andre velger så får det være deres sak, all kudos til de som velger det, tror det vil bli veldig slitsomt.

Fra samfunnets side så er det selfølgelig noe uønsket med barn med Downs da de ikke bidrar på lik linje med andre mennesker. Men nå ruller heldigvis samfunnet framover uansett så med mindre det blir født abnormalt mange Downs barn så gjør det heller lite. :laugh:

Endret av Angry Man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakterier er også levende organismer. Er det drap å desinfisere?

kan så absolutt ikke sammenlignes!

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumle og triste holdninger ute å går synes jeg. Jeg er for mangfold, og håper virkelig at samfunnet forsatt rommer mange forskjellige mennesker om 10-20-50 år. Anonymous poster hash: 890e7...0f0

ja enig. Trist å lese hva folk sier her

Anonymous poster hash: 1981e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett skumle holdninger. Selvfølgelig er det negativt for samfunnet økonomisk med sykdommer, og folk som ikke klarer seg selv. Men skal vi kun tenke økonomisk? Er mange og viktige verdier med å ha et samfunn med variasjoner og mangfold. Vi har faktisk mye å lære av de som ikke er "normale" og "friske" !:-)

Itillegg synes jeg holdningene er skumle- nettopp fordi jeg lurer på hva som blir det neste? Hva blir neste "feil" med menneskeheten man skal rydde ut?

Anonymous poster hash: 890e7...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...