Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

(Jeg skjønner såklart at det involverer maskiner :opplyser: ) :fnise:

Av og til lurer jeg på det selv :P jeg har ikke vært utplassert blandt ingeniører til nå og kan ikke helt sette meg inn i hvordan en arbeidsdag der er, men har fått et visst inntrykk. Siden jeg har fagbrev, vil jeg stille sterkere enn andre som kommer fra skolebenken da jeg har mye praktisk erfaring :)

Vil jobbe med prosjekter innen prosessteknologi.

Måtte Google da:

Hva gjør en maskiningeniør

En maskiningeniør har varierte oppgaver, blant annet innenfor konstruksjon og prosjektering. Maskiningeniør jobber innen mange ulike bransjer, felles for dem er at de jobber med å utvikle produkter - alt fra skipsmotorer til sykehusutstyr. Maskiningeniøren blir gjerne kalt den klassiske ingeniøren.

Vanlige arbeidsoppgaver vil typisk være innen konstruksjon og prosjektering.

Avhengig av hvilken bransje man jobber innen kan dette være å utarbeide tegninger og modeller, samt utføre beregninger ved hjelp av moderne datateknologi. Disse vil senere brukes som grunnlag for produksjon. Videre er utvikling av alle typer maskiner, tekniske anlegg og utstyr en sentral del av maskiningeniørens arbeidsdag.

Det er heller ikke uvanlig at maskiningeniører arbeider med salg- og konsulentvirksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg skikkelig kvalm(spydde ikke), vondt i hodet og rar i magen. Litt svimmel også, ingen matlyst - men kjempesulten! Magen skriker etter mat i skrivende stund, mens jeg tygger salte kjeks. Gleder meg til å komme hjem og lage den maten jeg vil ha selv. Reagerer forresten VELDIG på lukter :P synes en hel etasje utendørs med masse vind i dag, luktet parfymen til materialdama!

Gamlingen på skiftet kunne se at jeg var dårlig i dag og foreslo at jeg skulle te meg en times hvil midt på dagen :) det gav underverker! Hadde ikke forventet en slik forståelse fra han :) *nesten rørt*

Pakket baggen min nå, og er såå klar for å dra hjem! Bare 6 timer igjen på jobb imorgen ;) på mine 3 år her har jeg aldri gleda meg så mye til å komme hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekymret for exu!!

Må jo ikke finne på å google... Men jeg kjenner det er noe på venstre side som er hovent - som er den siden jeg kjente jeg hadde EL på. Når jeg ligger på rygg, kan jeg kjenne etter i det området eggleder er, at den er "stram", "større", "hoven?". Sliter med å forklare som dere skjønner. Når heg kjenner på andre siden, er det ingenting. Kjenner ikke at den kroppsdelen finnes der en gang. Burde jeg ringe og få dette avklart? Blir litt bekymret og redd for å miste en eggleder :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har vondt ville jeg ikke ha bekymret meg. Jeg hadde murringer og var litt øm rundt eggstokken helt til ca uke 8 tror jeg. Eggstokken som egget ble sluppet fra driver vel å forsyner egget med næring eller hormoner eller noe sånt en stund ut i svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Nautika sa. Jeg hadde kjempeømme eggstokker frem til uke 10 ca. Vekslet litt på hvilken av dem som gjorde mest ut av seg. Exu skal visstnok være ulidelig smertefullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer alle de andre her en exu skal vist være helt hinnsiden smertefullt...

Har en i familien som har hatt det og hun sammenlignet det med blindtarmbetennelse ca samme smerter sa hun og hun klarte ikke stå oppreist...

Sålenge du ikke har så vondt er det vel bare å slappe helt av, dette går bra :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymret for exu!!

Må jo ikke finne på å google... Men jeg kjenner det er noe på venstre side som er hovent - som er den siden jeg kjente jeg hadde EL på. Når jeg ligger på rygg, kan jeg kjenne etter i det området eggleder er, at den er "stram", "større", "hoven?". Sliter med å forklare som dere skjønner. Når heg kjenner på andre siden, er det ingenting. Kjenner ikke at den kroppsdelen finnes der en gang. Burde jeg ringe og få dette avklart? Blir litt bekymret og redd for å miste en eggleder :/

Håper ikke det var jeg som ga deg den ideen :P exu skal være smeeeertefuuullt, så hvis du ikke har så vondt at du ikke klarer å stå oppreist engang, så er nok alt helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også veldig vondt i eggstokken som slapp egget i første trimester, helt normalt sa jordmor:) men tar det på så skader det jo ikke å ringe å høre. Skulle ikke du på ul snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har vondt ville jeg ikke ha bekymret meg. Jeg hadde murringer og var litt øm rundt eggstokken helt til ca uke 8 tror jeg. Eggstokken som egget ble sluppet fra driver vel å forsyner egget med næring eller hormoner eller noe sånt en stund ut i svangerskapet. :)

Det Nautika sa. Jeg hadde kjempeømme eggstokker frem til uke 10 ca. Vekslet litt på hvilken av dem som gjorde mest ut av seg. Exu skal visstnok være ulidelig smertefullt.

Signerer alle de andre her en exu skal vist være helt hinnsiden smertefullt...

Har en i familien som har hatt det og hun sammenlignet det med blindtarmbetennelse ca samme smerter sa hun og hun klarte ikke stå oppreist...

Sålenge du ikke har så vondt er det vel bare å slappe helt av, dette går bra :D :D

Håper ikke det var jeg som ga deg den ideen :P exu skal være smeeeertefuuullt, så hvis du ikke har så vondt at du ikke klarer å stå oppreist engang, så er nok alt helt fint :)

Jeg hadde også veldig vondt i eggstokken som slapp egget i første trimester, helt normalt sa jordmor:) men tar det på så skader det jo ikke å ringe å høre. Skulle ikke du på ul snart?

Så godt å høre disse beroligende svarene - jeg visste ikke at embryo får næring fra eggstokkene :) Takk for at dere deler erfaringene - da kan jeg puste lettet ut. Og ja skyblue, tror det var fra deg jeg fikk en slik "AHA, dèt må det være!!" .....hysteriske førstegangsgravide! :fnise: Har vært veldig ømt der - men ikke smertefullt i en slik forstand at en ikke kan stå. Så jeg stoler på dere ;)

Skal på tidlig UL 24 februar og 9. mars :) Kjære kommer hjem i kveld, så får vi ta diskusjonen om det er behov for UL den 24 februar. Skjønner at det ikke er så mye å se på, men jeg vil bare vite at alt er fint og ikke noe å bekymre seg for. Og 9 mars er en HEL MND TIL!!! :sjokkert: Hvordan skal jeg klare å holde hemmeligheten så lenge?

Var på en materiallab på skolen i dag, hvor det ble brukt spraybokser med masse løsemidler i et lite rom uten ventilasjon og tett luft. Følte jeg bare hadde lyst til å rømme, løsemidler er jo fy-fy! Etterpå prøvde vi en ultralydmaskin(haha :laugh: ) som skulle oppdage feil i en stålbit, radiografi og røntgen :P Kjekkest med praktiske øvelser på skolen :)

7+3 og dagene sneeeegler avgårde... Besøkte en veninne som skal ha barn i juli!! :D Fikk vite det i dag, gleder meg SÅ til å fortelle at jeg kommer 3 mnd etter ;) Det er hennes barn nr 2 da, så tror ikke hun stresser så mye med det. I kveld blir det reker når kjære kommer hjem :rodmer: Jeg har hatt så sykt lyst på reker hele offshoreturen min - nå ligger det en god kilo og bare veeenter :Nikke:

Ha en riktig god helg, mine KG-venner som jeg begynner å bli så glad i :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre disse beroligende svarene - jeg visste ikke at embryo får næring fra eggstokkene :) Takk for at dere deler erfaringene - da kan jeg puste lettet ut. Og ja skyblue, tror det var fra deg jeg fikk en slik "AHA, dèt må det være!!" .....hysteriske førstegangsgravide! :fnise: Har vært veldig ømt der - men ikke smertefullt i en slik forstand at en ikke kan stå. Så jeg stoler på dere ;)

Skal på tidlig UL 24 februar og 9. mars :) Kjære kommer hjem i kveld, så får vi ta diskusjonen om det er behov for UL den 24 februar. Skjønner at det ikke er så mye å se på, men jeg vil bare vite at alt er fint og ikke noe å bekymre seg for. Og 9 mars er en HEL MND TIL!!! :sjokkert: Hvordan skal jeg klare å holde hemmeligheten så lenge?

Var på en materiallab på skolen i dag, hvor det ble brukt spraybokser med masse løsemidler i et lite rom uten ventilasjon og tett luft. Følte jeg bare hadde lyst til å rømme, løsemidler er jo fy-fy! Etterpå prøvde vi en ultralydmaskin(haha :laugh: ) som skulle oppdage feil i en stålbit, radiografi og røntgen :P Kjekkest med praktiske øvelser på skolen :)

7+3 og dagene sneeeegler avgårde... Besøkte en veninne som skal ha barn i juli!! :D Fikk vite det i dag, gleder meg SÅ til å fortelle at jeg kommer 3 mnd etter ;) Det er hennes barn nr 2 da, så tror ikke hun stresser så mye med det. I kveld blir det reker når kjære kommer hjem :rodmer: Jeg har hatt så sykt lyst på reker hele offshoreturen min - nå ligger det en god kilo og bare veeenter :Nikke:

Ha en riktig god helg, mine KG-venner som jeg begynner å bli så glad i :hug:

Godt det er flere som syns dagene går sent xD

Gi beskjed på hvordan du evt får trumfet igjennom to tidlige UL, her er mannen ikke enig med meg... Så jeg må pent smøre meg med tolmodighet i 3 uker til......

ååå REKER det er så digg, kos deg mega mye med det og spis gjerne litt for meg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å høre disse beroligende svarene - jeg visste ikke at embryo får næring fra eggstokkene :) Takk for at dere deler erfaringene - da kan jeg puste lettet ut. Og ja skyblue, tror det var fra deg jeg fikk en slik "AHA, dèt må det være!!" .....hysteriske førstegangsgravide! :fnise: Har vært veldig ømt der - men ikke smertefullt i en slik forstand at en ikke kan stå. Så jeg stoler på dere ;)

Skal på tidlig UL 24 februar og 9. mars :) Kjære kommer hjem i kveld, så får vi ta diskusjonen om det er behov for UL den 24 februar. Skjønner at det ikke er så mye å se på, men jeg vil bare vite at alt er fint og ikke noe å bekymre seg for. Og 9 mars er en HEL MND TIL!!! :sjokkert: Hvordan skal jeg klare å holde hemmeligheten så lenge?

Var på en materiallab på skolen i dag, hvor det ble brukt spraybokser med masse løsemidler i et lite rom uten ventilasjon og tett luft. Følte jeg bare hadde lyst til å rømme, løsemidler er jo fy-fy! Etterpå prøvde vi en ultralydmaskin(haha :laugh: ) som skulle oppdage feil i en stålbit, radiografi og røntgen :P Kjekkest med praktiske øvelser på skolen :)

7+3 og dagene sneeeegler avgårde... Besøkte en veninne som skal ha barn i juli!! :D Fikk vite det i dag, gleder meg SÅ til å fortelle at jeg kommer 3 mnd etter ;) Det er hennes barn nr 2 da, så tror ikke hun stresser så mye med det. I kveld blir det reker når kjære kommer hjem :rodmer: Jeg har hatt så sykt lyst på reker hele offshoreturen min - nå ligger det en god kilo og bare veeenter :Nikke:

Ha en riktig god helg, mine KG-venner som jeg begynner å bli så glad i :hug:

God helg til deg også - herlig å være på land igjen?

Her i huset er. Mannen like gira som meg med tanke på UL, hehe, så til nå - som jeg nesten er halvveis - har vi vært på tre stykker ;) jeg hadde lett dratt på den første også om dere har økonomi til det - det er SÅ verst det bare for å dempe bekymringene og kunne ta det litt med ro en lite stund, før de sniker seg innpå igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du nappet ikke bare til deg ultralydapparatet og tok en titt, da? :fnise:

Hadde jeg hatt råd, så ville jeg tatt begge :) Om ikke annet, så for å føle seg litt tryggere ^^

Gooood helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bombesikker på exu selv. :fnise: eller blindtarmbetennelse :ler: Haddr skikkelig vondt til tider, men det gikk over etter hvert. Tror det var bare ligamentsmerter.

God helg! (Sier jeg når helgen s art er over..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...