Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Uke 9 var ikke så veldig mye mer enn å se en reke :fnise: men det var jo fint å se et hjerte som slo. Var absolutt mest givende i uke 12, og neste gang tror jeg ikke at jeg kommer til å bestille tidligere altså..:) men man må jo kjenne på det selv:)

Var en lettelse å bli innlagt! Kastet opp 20-30 ganger til dagen og klarte ikke å holde nede vann en gang.. Hjalp veldig å bli rehydrert, kvalmen ble mildere da. Samt at jeg fikk starte på kvalmestillende. Så etter den innleggelsen var jeg inne poliklinisk 2 ganger i uken fra frem til rundt uke 15 og fikk påfyll for å holde det i sjakk. Hadde 2 innleggelser til også. Uke 12 og uke 14. Hyperemesis er noe drit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg kommer hjem kan jeg foresten sende deg bilde av de forskjellige ultralydene på pm så ser du forskjellen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvertfall lettere enn når du nekter innvendig og har 20 kilo formye der de prøver å se.. det blir litt... vanskelig å se .. :P

kommer vel an på utstyr og erfaringen til den som utfører det + såkalrt posisjonen på den lille sprelleren

Er sikkert mange faktorer som spiller inn ja, blir spennende å se da :rodmer:

Uke 9 var ikke så veldig mye mer enn å se en reke :fnise: men det var jo fint å se et hjerte som slo. Var absolutt mest givende i uke 12, og neste gang tror jeg ikke at jeg kommer til å bestille tidligere altså.. :) men man må jo kjenne på det selv:)

Var en lettelse å bli innlagt! Kastet opp 20-30 ganger til dagen og klarte ikke å holde nede vann en gang.. Hjalp veldig å bli rehydrert, kvalmen ble mildere da. Samt at jeg fikk starte på kvalmestillende. Så etter den innleggelsen var jeg inne poliklinisk 2 ganger i uken fra frem til rundt uke 15 og fikk påfyll for å holde det i sjakk. Hadde 2 innleggelser til også. Uke 12 og uke 14. Hyperemesis er noe drit :P

Når jeg kommer hjem kan jeg foresten sende deg bilde av de forskjellige ultralydene på pm så ser du forskjellen:)

Hehe en liten reke ja, er nok ikke så veldig givende å se nei ;) Kjenner bare litt på angsten om spiren lever eller ikke der inne. Men om spiren ikke lever - ville en vel mest sannsynlig fått noen smerter/tegn på at det var dødt? Elller? :s Kan ikke noe om dette..

Send meg gjerne bilder ja, det hadde vært gøy å sett hvilken forskjell det er :rolleyes:

Å herlighet for noe dritt du har vært gjennom! Må ha vært fint å bli innlagt da ja, for å bli bedre :hjerte: Hyperemesis kan brenne! :opplyser:

Da kommer jeg med helikopter!

Flott, jeg ordner første mulige flight :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gangene får en tegn på st det ikke er liv lenger, men det er de gangene man ikke får det også. Prøv å ikke tenk på det:) men vil du ha en ul bare for å se at det er liv så er det nok å bare se et bankende hjerte:) da er det det samme om det ser ut som en reke da;)

Skal sende når jeg kommer hjem i dag eller i morgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gangene får en tegn på st det ikke er liv lenger, men det er de gangene man ikke får det også. Prøv å ikke tenk på det:) men vil du ha en ul bare for å se at det er liv så er det nok å bare se et bankende hjerte:) da er det det samme om det ser ut som en reke da;)

Skal sende når jeg kommer hjem i dag eller i morgen! :)

Skal prøve å ikke tenke på det ja, bare to uker til jeg evt tar første tidlige UL ;) Det er jo litt beroligende. Ooh, gleder meg til å se :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+6. I natt hadde jeg et grusomt mareritt. Jeg har tenkt inni meg at ved 12+0 - da er alt "idiotsikkert". Da kan ingenting skje, spiren vil da være der til uke 40. I drømmen min var min søster plutselig gravid, og 12+6 mistet hun sin spire. Hun gråt og hun gråt, og sa at dette kom til å skje med meg også når jeg kom så langt - siden vi er søstre! Selvfølgelig trodde jeg på dette i drømmen :P Plutselig var det blod over alt, små "aliens" lå og krøp på gulvet - hun hadde nemlig femlinger.. Nei fysj!!

Det var godt å våkne opp og være gravid. Og morgenkvalm :fnise: STAY IN THERE, YOU HEAR ME!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kvalmen, jeg kjenner meg igjen!

Og jeg har masse mareritt for tiden jeg også. Drømmer veldig mye spesielle ting som jeg gjør eller samboer gjør. Jeg drømte om at han solgte meg og babyen til høystbydende igår (sikkert fordi jeg så på Taken) og jeg drømte om at han spiste opp babyen... Altså, hahahahaha!

Men aliens og femlinger høres ganske merkelig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6. I natt hadde jeg et grusomt mareritt. Jeg har tenkt inni meg at ved 12+0 - da er alt "idiotsikkert". Da kan ingenting skje, spiren vil da være der til uke 40. I drømmen min var min søster plutselig gravid, og 12+6 mistet hun sin spire. Hun gråt og hun gråt, og sa at dette kom til å skje med meg også når jeg kom så langt - siden vi er søstre! Selvfølgelig trodde jeg på dette i drømmen :P Plutselig var det blod over alt, små "aliens" lå og krøp på gulvet - hun hadde nemlig femlinger.. Nei fysj!!

Det var godt å våkne opp og være gravid. Og morgenkvalm :fnise: STAY IN THERE, YOU HEAR ME!?

Yikes, ekkelt mareritt! Har masse drømmer for tiden jeg også, en del mareritt men mest stressdrømmer (sånn, stresser hele natten med å få til en ting, men blir avledet hele tiden; går glipp av møter; går glipp av ultralyd, etc). Veldig merkelig graviditetstegn det der :)

I natt var den frekkasen Justin Bieber på badet og stjal alle øredobbene mine, han måtte nemlig selge dem for å ha råd til å kjøpe narkotika! Hold deg unna øredobbene mine, Bieber! :rasende::nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes, ekkelt mareritt! Har masse drømmer for tiden jeg også, en del mareritt men mest stressdrømmer (sånn, stresser hele natten med å få til en ting, men blir avledet hele tiden; går glipp av møter; går glipp av ultralyd, etc). Veldig merkelig graviditetstegn det der :)

I natt var den frekkasen Justin Bieber på badet og stjal alle øredobbene mine, han måtte nemlig selge dem for å ha råd til å kjøpe narkotika! Hold deg unna øredobbene mine, Bieber! :rasende::nei:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,for en kjip drøm. Da er det deilig og våkne opp og skjønne at det ikke er ekte! Jeg drømte mer at jeg fødte forskjellige ting da jeg var gravid sist. Fødte blant annet en ipad og kattunger. Når jeg først drømte jeg fødte et menneske, var det ikke en liten baby, men en baby som allerede snakket og gikk rundt og sånn. Rart hvor mye man drømmer som gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var den frekkasen Justin Bieber på badet og stjal alle øredobbene mine, han måtte nemlig selge dem for å ha råd til å kjøpe narkotika! Hold deg unna øredobbene mine, Bieber! :rasende::nei:

Hoho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med kvalmen, jeg kjenner meg igjen!

Og jeg har masse mareritt for tiden jeg også. Drømmer veldig mye spesielle ting som jeg gjør eller samboer gjør. Jeg drømte om at han solgte meg og babyen til høystbydende igår (sikkert fordi jeg så på Taken) og jeg drømte om at han spiste opp babyen... Altså, hahahahaha!

Men aliens og femlinger høres ganske merkelig ut :P

SPISE opp babyen?? :P hahah.. Og bys vekk, jaja - godt vi er flere :fnise: Skulle hatt en egen tråd for "Gravide drømmere" eller noe slikt! Ja aliens, som i små ikke-utviklede fostere - æsj det var ekkelt!

Yikes, ekkelt mareritt! Har masse drømmer for tiden jeg også, en del mareritt men mest stressdrømmer (sånn, stresser hele natten med å få til en ting, men blir avledet hele tiden; går glipp av møter; går glipp av ultralyd, etc). Veldig merkelig graviditetstegn det der :)

I natt var den frekkasen Justin Bieber på badet og stjal alle øredobbene mine, han måtte nemlig selge dem for å ha råd til å kjøpe narkotika! Hold deg unna øredobbene mine, Bieber! :rasende::nei:

Ahahahaha :D Dette var dagens, lo høyt her på jobb :fnise: Kunne virkelig se for meg dette! Hadde blitt lei meg om jeg drømte om justin bieber på natta da :murvegg:

Æsj, for en fæl drøm :sjokkert: Dette var vel den ene gangen du var glad for kvalmen? :fnise:

Ja den var faktisk veldig grei å våkne til :hjerte::kvalm: Greit å ha en slik backup når marerittene tar av!

Huff,for en kjip drøm. Da er det deilig og våkne opp og skjønne at det ikke er ekte! Jeg drømte mer at jeg fødte forskjellige ting da jeg var gravid sist. Fødte blant annet en ipad og kattunger. Når jeg først drømte jeg fødte et menneske, var det ikke en liten baby, men en baby som allerede snakket og gikk rundt og sånn. Rart hvor mye man drømmer som gravid!

Du fødte en ipad og kattunger.... :) Fantastisk!

Åh, jeg har også vært utfor å føde en "ferdig" baby som snakket! Tror det var ikke så lenge etter siste filmen av twilight - hvor jenta vokser veldig fort hver dag etter fødsel :P Ikke verste drømmen det da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag kom ny hormonklikk... med god grunn!

Jeg tok mot til meg, og sendte en rasende sint mail til kollegaen min som plent skulle fortelle min lille nyhet. Når jeg blir så sint at det renner over, ender jeg bare opp med å gråte - så tenkte det var best på mail :P Fikk raskt svar, og en ny fortelling kom på bordet:

Når jeg ringte til min sjef og lurte på om jeg kunne dra på jobb pga graviditet - hadde han ringt ut til sjefen som var på jobb og informert om at jeg kanskje ikke kom på jobb pga det. Vet ikke hvilken måte dette ble kommunisert på men.... Den jævelen hadde trodd han kunne buse ut med dette til ALLE!! Han hadde fortalt alle som satt rundt middagsbordet om denne nyheten, så de fleste her ute vet faktisk om det! Jeg har fått en del hint fra andre avdelinger disse ukene - mistenkelig ofte... Så jeg er ganske sikker på at de vet det! Så ikke rart at min kollega følte det var "greit" siden det var "offisielt"....

Taushetsplikt? Næh... Skikkelig drittsekk :krangle::rasende::kjempesinna::pirat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag kom ny hormonklikk... med god grunn!

Jeg tok mot til meg, og sendte en rasende sint mail til kollegaen min som plent skulle fortelle min lille nyhet. Når jeg blir så sint at det renner over, ender jeg bare opp med å gråte - så tenkte det var best på mail :P Fikk raskt svar, og en ny fortelling kom på bordet:

Når jeg ringte til min sjef og lurte på om jeg kunne dra på jobb pga graviditet - hadde han ringt ut til sjefen som var på jobb og informert om at jeg kanskje ikke kom på jobb pga det. Vet ikke hvilken måte dette ble kommunisert på men.... Den jævelen hadde trodd han kunne buse ut med dette til ALLE!! Han hadde fortalt alle som satt rundt middagsbordet om denne nyheten, så de fleste her ute vet faktisk om det! Jeg har fått en del hint fra andre avdelinger disse ukene - mistenkelig ofte... Så jeg er ganske sikker på at de vet det! Så ikke rart at min kollega følte det var "greit" siden det var "offisielt"....

Taushetsplikt? Næh... Skikkelig drittsekk :krangle::rasende::kjempesinna::pirat:

WoooOooW :sjokkert: Det kan da han umulig ha lov til!

Sånt er virkelig ikke greit, dette burde du vertfall ta opp med sjefen din..

Dette er jo en nyhet som DU og kun du skal kunne fortelle når du ønsker selv...

Kjenner jeg blir skikkelig hormonell og forbannet på dine vegne! "Når går helikopteret"? :sur:

Det må da vell finnes noe form for regler eller noe for slikt eller bare SUNN fornuft... :regler:

Tror jeg kunne skrevet en hel avhandlig her nå haha utrolig hvor engasjert man kan bli på andre sine vegne...

:balltre: <------- duste sjef!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og i dag kom ny hormonklikk... med god grunn!

Jeg tok mot til meg, og sendte en rasende sint mail til kollegaen min som plent skulle fortelle min lille nyhet. Når jeg blir så sint at det renner over, ender jeg bare opp med å gråte - så tenkte det var best på mail :P Fikk raskt svar, og en ny fortelling kom på bordet:

Når jeg ringte til min sjef og lurte på om jeg kunne dra på jobb pga graviditet - hadde han ringt ut til sjefen som var på jobb og informert om at jeg kanskje ikke kom på jobb pga det. Vet ikke hvilken måte dette ble kommunisert på men.... Den jævelen hadde trodd han kunne buse ut med dette til ALLE!! Han hadde fortalt alle som satt rundt middagsbordet om denne nyheten, så de fleste her ute vet faktisk om det! Jeg har fått en del hint fra andre avdelinger disse ukene - mistenkelig ofte... Så jeg er ganske sikker på at de vet det! Så ikke rart at min kollega følte det var "greit" siden det var "offisielt"....

Taushetsplikt? Næh... Skikkelig drittsekk :krangle::rasende::kjempesinna::pirat:

Det er faktisk ganske alvorlig!

Arbeidsmiljøloven kapittel 5 §5-1 sier klart og tydelig at arbeidsgiver har taushetsplikt angående personlige forhold angående sykdommer og personskader som oppstår under utførelse av arbeid eller som man kan anta at har sin grunn i utførelse av arbeidet. Nå kan det vel ikke akkurat sies at en graviditet skyldes forhold på arbeidsplassen ( :fnise: ), og siden AML kun angår ting angående arbeidsforholdet er ikke generell taushetsplikt angående ansattes helse nevnt, men jeg vil si dette er et ganske alvorlig brudd på tillitsforholdet mellom den sjefen og deg uansett. AML sier dessuten at man som ansatt ikke skal utsettes for såkalt "utlibørlig opptreden", og at ens integritet og verdighet skal ivaretas (§4-3). Synes dustehuet har syndet mot alt dette.

Har du et verneombud du kan kontakte? Kan du eventuelt ta det opp med han sjefen på land? Har du vurdert å melde idioten til arbeidstilsynet?

Syndes sladrehanken fortjener en skikkelig smekk for denne. Det er ikke akkurat overraskende at man ikke ønsker slike nyheter spredt for alle vinder når det er så tidlig at det nesten ikke har rukket å gå opp for en selv en gang.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahahahaha :D Dette var dagens, lo høyt her på jobb :fnise: Kunne virkelig se for meg dette! Hadde blitt lei meg om jeg drømte om justin bieber på natta da :murvegg:

Haha, enig - så det må nok klassifiseres som mareritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...