Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Æsj så kjipt å være syk på toppen av kvalme og trøtthet! :klem:

Jeg hadde innvendig ul i går i alle fall, så tror du må forberede deg på det. Men det var helt greit, mye mindre ubehag enn ved gu, og så fort den var inne glemte jeg helt bort at den var der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som de seir er det ikke ubehagelig med innvendig ul. De er veldig forsiktige og den skal ikke så veldig langt inn:) og så snart man ser embryoet så er det ingenting annet som betyr noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig ul er lett som en plett, du har nok hatt adskillig større og verre ting oppi der før :ler:

Håper halsen blir bedre fort! Kjipt å være syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 9 uker og fikk utvendig ul. Var veldig forberedt på innvendig, da det virker som at det er mest vanlig. Det går nok fint uansett. Maagisk å se på lille klatten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke farlig å ta paracet når man er gravid, men det bør jo unngås hvis det ikke trengs:) men har du feber, sterk hodepine eller vondt et annet sted så må man veie opp det positive mot det negative. Eks, det er bedre for embryoet at du tar paracet enn at du har feber ifht overoppheting:)

Om det blir gitt antibiotika blir nøye vurdert, og skal du ta så velger de en som de vet gravide kan bruke:) :)

Ang. Nesespray er i hvertfall saltvannspray helt trygt! :)

Jeg er på mobil så ser ikke tickeren din, men er du rundt 8-9 uker på vei under ul? Isåfall er den mest sansynlig innvendig:) jeg hadde innvendig i uke 9 og utvendig i uke 12:)

Jeg er nok bare litt hysterisk ifht medisiner, men tenker det er en grunn for at det ikke anbefales. Så jeg har nok vært stygg med meg selv i helga, ikke tatt noen form for paracet o.l. Men(selvfølgelig når jeg begynte å føle meg bedre..), så prøvde jeg søstera mi sine oljer i går da. Litt peppermynteolje på tinningen klarnet opp hodet, og en annen olje smurte jeg på halsen(mandlene) og de er ikke såre i dag. Så jeg tror jeg velger alternativt når jeg føler for det. Men saltvannsspray må jeg skaffe meg ;)

Jeg hadde heldigvis ikke streptokokker, så er vel en av disse forkjølelsene som går for tiden.

På UL i morgen er jeg 9+0 ja :biggrin: Så blir nok innvendig da!

Jeg har fått antibiotika (penicillin) under graviditeten! Legen måtte lete en stund før hun fant en som både fungerte mot sykdommen min og som var trygg å ta under graviditeten, men fant en til slutt (ikke førstevalget, eller andrevalget, eller tredjevalget - men på det fjerde skal det skje). Man kan ikke ta alle typer antibiotika mens man er gravid, men en del av dem er velutprøvde.

Jeg tipper også du får innvendig. Jeg var til UL da jeg var 7+2, da fikk jeg kun innvendig. Jeg var også til UL 11+0, da fikk jeg begge deler - men bildene var klart best på den innvendige. De folka som gjør det er såpass proffe at det ikke er noe å grue seg til :)

I tilfelle det skulle dukke opp noe; husker du hvilket merke du fikk av antibiotika? Hmm, da skal jeg prøve å ikke grue meg ;)

Æsj så kjipt å være syk på toppen av kvalme og trøtthet! :klem:

Jeg hadde innvendig ul i går i alle fall, så tror du må forberede deg på det. Men det var helt greit, mye mindre ubehag enn ved gu, og så fort den var inne glemte jeg helt bort at den var der.

Å så herlig - hvordan var det? :) Hadde du med deg din kjære?

Som de seir er det ikke ubehagelig med innvendig ul. De er veldig forsiktige og den skal ikke så veldig langt inn:) og så snart man ser embryoet så er det ingenting annet som betyr noe

Da stoler jeg på dere med dette ;) Huff har ikke stelt meg nedentil på en stund, har ikke orket det! Får bare håpe jeg driter i det i morgen!

God bedring, krysser fingrene for at det ikke er streptokokker

Ingen streptokokker :bolledeig: Er nok en god gammeldags forkjølelse.

Innvendig ul er lett som en plett, du har nok hatt adskillig større og verre ting oppi der før

Håper halsen blir bedre fort! Kjipt å være syk..

Hahah, woot? Nå ble jeg nesten nysgjerrig på hvilke verre ting jeg har hatt oppi der :fnise:

God bedring!

Takk for det!

Jeg var 9 uker og fikk utvendig ul. Var veldig forberedt på innvendig, da det virker som at det er mest vanlig. Det går nok fint uansett. Maagisk å se på lille klatten <3

Ja jeg gleder meg veldig, har ikke en gått opp for meg at vi skal få se spiren i morgen :)

Det ble litt sent svar, orker nesten ikke å skrive for tiden. Så det blir noen skippertak da..

Føler meg endelig litt bedre i dag, håper å få gjort unna en labrapport i dag - men skolen dropper jeg.

I kveld skal jeg kanskje på overnatting på en hytte med noen jobbdamer(30-50+ år) :D Det er noen herlige damer, og hun ene vet jeg er gravid da siden sjefen plumpet det ut. Men de andre vet ikke! Og UL er i morgen, så jeg skal liksom sitte der og gruglede meg uten å si noe i kveld. hahah. Håper bare jeg er i form til å dra.

Kjære skal bli med på UL i morgen da :) Han strøk meg på magen i går kveld og sa med en barnslig stemme "Er det noen inni der?" :fnise: Han er da søt og! Han avviser det blankt når jeg sier jeg håper det er liv inni der. Det ER liv sier han, og ferdig med det :)

Slumret til 11 i dag, omelett til frokost neste - med walking dead til underholdning. Ha en fin dag jenter :hjerte:

Blæh! For mange smileyer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ikke var streptokokker :D og forstår den med medisiner. Jeg har tatt så lite som mulig selv om jeg sto fast på kvalmestillende til rundt uke 20...

Ul i morgen du :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle det skulle dukke opp noe; husker du hvilket merke du fikk av antibiotika? Hmm, da skal jeg prøve å ikke grue meg ;)

Det ble litt sent svar, orker nesten ikke å skrive for tiden. Så det blir noen skippertak da..

Føler meg endelig litt bedre i dag, håper å få gjort unna en labrapport i dag - men skolen dropper jeg.

I kveld skal jeg kanskje på overnatting på en hytte med noen jobbdamer(30-50+ år) :D Det er noen herlige damer, og hun ene vet jeg er gravid da siden sjefen plumpet det ut. Men de andre vet ikke! Og UL er i morgen, så jeg skal liksom sitte der og gruglede meg uten å si noe i kveld. hahah. Håper bare jeg er i form til å dra.

Kjære skal bli med på UL i morgen da :) Han strøk meg på magen i går kveld og sa med en barnslig stemme "Er det noen inni der?" :fnise: Han er da søt og! Han avviser det blankt når jeg sier jeg håper det er liv inni der. Det ER liv sier han, og ferdig med det :)

Slumret til 11 i dag, omelett til frokost neste - med walking dead til underholdning. Ha en fin dag jenter :hjerte:

Blæh! For mange smileyer da...

Jeg fikk apocillin, en type penicillin :) Kurerte sykdommen min i en fei.

Hihi, mannen min pleier å nistirre på magen og rope "HALLOOO?!" som om han venter et svar :fnise:

Blir utrolig spennende med UL i morgen! Jeg er litt på lag med din kjære, det ER liv der inne :opplyser:

For mange smileys? Hva er det?? :plystre::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det ikke var streptokokker :D og forstår den med medisiner. Jeg har tatt så lite som mulig selv om jeg sto fast på kvalmestillende til rundt uke 20...

Ul i morgen du :hoppe:

Skjønner veldig godt at du valgte medisin for det, hadde jeg også gjort ;)

Jeg fikk apocillin, en type penicillin :) Kurerte sykdommen min i en fei.

Hihi, mannen min pleier å nistirre på magen og rope "HALLOOO?!" som om han venter et svar :fnise:

Blir utrolig spennende med UL i morgen! Jeg er litt på lag med din kjære, det ER liv der inne :opplyser:

For mange smileys? Hva er det?? :plystre::danse:

Apocilin, da skal jeg huske det i tilfelle det skulle bli tema ;) HALLOOO??? Den likte jeg :D haha så herlig! Hmm, for mange smileys er ikke mulig på mobil ihvertfall ;)

Masse lykke til på UL i morgen! Jeg er også helt enig med din kjære, såklart er det liv! :hjerte:

Lykke til i morgen!!:)

Lykke til i morgen! :)

Tvi tvi på ul !!!:) det er kjempe gøy å se lille baby

Takk for lykkeønskninger :) ble ikke så mye søvn da, gitt. Sovna i 1- halv 2tiden. Våkna 5.30 for å gå på do, og etter det har jeg ligget og gruble på hvordan vi skal si nyheten til våre foreldre... :) får bare ikke sove selv om jeg er trøtt. Er vel litt spent på dagen da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Masse lykke til! Er sikker på det blir en kjempefin opplevelse :hjerte: Og så er jeg veldig spent på hva du får se, siden det er min tur på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...