Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Så bra det gikk fint!:) krysser fingrene for at det ikke er uvi!:) men man er jo mer utsatt som gravid :Nikke:

Jeg har helsekortet liggende i en perm i bilen, så er jo nesten alltid med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var en kjempefin helg :) Kan leve lenge på de reaksjonene! :rodmer:

Fikk levert i siste liten, måtte ha litt hjelp av kjære i slutten som selv er ingeniør ;)

I dag har jeg vært på min første svangerskapskontroll :) Litt lavt blodtrykk og noe hvite blodlegemer som kunne tyde på UVI. Så urinen ble satt til dyrking for å se om det er det da. Håååper ikke :glare: Men har jo vært ute i kulden på ski og blitt kald på ræva de siste dagene, så skulle ikke forundre meg.

Ellers veide jeg meg og fikk påskrevet det berømte helsekortet. Hun mente jeg burde ha dette med meg overalt?! I tilfelle noe skjedde meg.. Er dette vanlig?

Og helsekort...? Jeg hadde sett for meg et mer solid kort, ikke et slafsete dobbelsidig ark :fnise:

Fikk med meg den fine svangerskapsboken fra babyverden. Står noen sider til far der, så han satte seg faktisk ned for å lese litt i den mens jeg laga middag :) Var visst ikke noe matnyttig mente han, men kan være den lille verdensmesteren i han lyger litt ^^ Selv om det er mye pjatt på sidene til far, er det noen greie ting å ta med seg :)

Dere som har kjøpt nye BH-er så tidlig som dette i sv-skapet, hvor mye større størrelse valgte dere i forhold til det dere var når dere bestilte? Altså, det kan vel være lurt å ha noe å vokse i? :)

Jeg har kjøpt BH-er TRE ganger allerede :fnise: Lurer på hvor dette skal ende. Men jeg kjøper bare 2 nye hver gang jeg trenger ny størrelse, og kjøper akkurat den størrelsen jeg trenger. Jeg vil heller fortsette å kjøpe "alle" størrelsene på vei oppover enn å gå med for store eller for små - akkurat når det gjelder dét plagget er jo komforten veldig viktig, og dessuten ser verken "dobbelpupp" eller "stor skål med litt pupp i bunnen" særlig fint ut spør du meg ;)

Mannen min var helt enig med din - han mente det som sto i pappa-delen var ganske unødvendig, hehe. Men jeg har holdt ham ganske informert underveis om hva som skjer med baby og meg selv, da.

Krysser fingrene for at du ikke har UVI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du har UVI! Jeg gikk ikke rundt med helsekortet sist gang, tok det bare med på kontroller og om vi skulle reise bort. Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig :vetikke: Jeg er såpass distre at jeg må ha det på en fast plass hjemme, ellers forsvinner det ;)

BH`er ja.. Jeg bruker etpar som vanligvis er litt store, men også de begynner å bli litt små. Slet med det samme sist, men syns aldri jeg fant noen som passet skikkelig når jeg kom et stykke ut i graviditeten. Så jeg endte opp med å kjøpe ammebh`er uten spiler (Bravado), de var utrolig behagelige å ha på. Tror jeg gjør det sånn denne gangen også.

Hurra for oss som er 10 uker i dag! Nå har vi foster i magen, og ikke embryo :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å endelig fortelle familien! :) Jeg blir så glad hver gang vi forteller noen, for reaksjonene gjør at jeg også får litt ny begeistring over graviditeten. :jepp:

Så tidlig alle er på kontroll! Legen min vil ikke ha meg inn før uke 12, selv om jeg har vært der flere ganger pga sykemelding. :sjenert:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint! :) krysser fingrene for at det ikke er uvi! :) men man er jo mer utsatt som gravid :Nikke:

Jeg har helsekortet liggende i en perm i bilen, så er jo nesten alltid med:)

Har ikke hørt noe til nå, så om jeg ikke hører noe i morgen kan jeg sikkert slappe av :laugh:

Hmm, er sikkert ikke så dumt da. Om det ligger i bilen, tenker jo ikke på det allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt BH-er TRE ganger allerede :fnise: Lurer på hvor dette skal ende. Men jeg kjøper bare 2 nye hver gang jeg trenger ny størrelse, og kjøper akkurat den størrelsen jeg trenger. Jeg vil heller fortsette å kjøpe "alle" størrelsene på vei oppover enn å gå med for store eller for små - akkurat når det gjelder dét plagget er jo komforten veldig viktig, og dessuten ser verken "dobbelpupp" eller "stor skål med litt pupp i bunnen" særlig fint ut spør du meg ;)

Mannen min var helt enig med din - han mente det som sto i pappa-delen var ganske unødvendig, hehe. Men jeg har holdt ham ganske informert underveis om hva som skjer med baby og meg selv, da.

Krysser fingrene for at du ikke har UVI!

2 nye hver gang, det høres ut som en regel jeg kan leve med :) Får få ræva i gir og bestille i morgen da! ;) Ja nei jeg er enig i det, puppene kan jo få lov å se LITT appetittelige ut! Heldigvis er de ikke vokst helt ut av de nye store jeg kjøpte i sommer(i Las Vegas i 40 grader, hvor jeg var godt hoven).

Jeg fikk en innrømmelse her da, han hadde lært noe allikevel :) Og det var at mor og barn ikke deler blod! Den hadde jeg forsåvidt ikke tenkt på selv, så det var da noe å lære.

Tror ikke det er noe UVI, håper ikke :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker! :danse: Dèt er en milepæl!

Woop woop! Er ikke lenge til du er det heller ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du har UVI! Jeg gikk ikke rundt med helsekortet sist gang, tok det bare med på kontroller og om vi skulle reise bort. Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig :vetikke: Jeg er såpass distre at jeg må ha det på en fast plass hjemme, ellers forsvinner det ;)

BH`er ja.. Jeg bruker etpar som vanligvis er litt store, men også de begynner å bli litt små. Slet med det samme sist, men syns aldri jeg fant noen som passet skikkelig når jeg kom et stykke ut i graviditeten. Så jeg endte opp med å kjøpe ammebh`er uten spiler (Bravado), de var utrolig behagelige å ha på. Tror jeg gjør det sånn denne gangen også.

Hurra for oss som er 10 uker i dag! Nå har vi foster i magen, og ikke embryo :hoppe:

Selv er jeg litt vimsete, og kunne ikke skjønne at dette helsekortet ikke blir tatt noen kopi av da jeg er "sikker" på at jeg kommer til å miste det/rote det bort :fnise:

Jeg kan anbefale Victoria Secret sine BHer! De er gullgode :hjerte: Utrolig behaglige..

Hurra for et lite foster :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å endelig fortelle familien! :) Jeg blir så glad hver gang vi forteller noen, for reaksjonene gjør at jeg også får litt ny begeistring over graviditeten. :jepp:

Så tidlig alle er på kontroll! Legen min vil ikke ha meg inn før uke 12, selv om jeg har vært der flere ganger pga sykemelding. :sjenert:

Ja kjempegøy! :) Gleder meg til å kunne fortelle veninnene jeg startet å prøve på likt med! Skal holde babyshower for begge to denne uken og neste, håper jeg klarer å holde meg LITT til - til jeg har vært på neste UL ihvertfall ^^

Legen min ville heller ikke det, men jeg drar offshore 11+3, og dagene før er hun bortreist.. Så da ble det så tidlig. Skal inn og ta blodprøve med en gang jeg kommer hjem da, fikk ikke tatt det så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter helgen som var, har jeg gradvis fått litt mer energi synes jeg! :)

De forrige dagene har jeg gått tur, trent - og i dag har jeg stått 4 timer på beina og bakt 83 pizzasnurrer og en stor klippekrans :laugh: Må le litt av meg selv da, er jo så vond i beina og kroppen. Og tenker "Aldri mer skal jeg bake så masse!".... Og kommer på at det samme sa jeg for 1 år siden da jeg bakte i timevis :P Godt det bare er en gang i året da! Men herlig å faktisk klare å gjennomføre dette når jeg har vært så dårlig forrige uke :laugh:

Og å bikke 10 uker er da herlig :danse: Bare 4 dager til vi får se lille larven vår igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter helgen som var, har jeg gradvis fått litt mer energi synes jeg! :)

De forrige dagene har jeg gått tur, trent - og i dag har jeg stått 4 timer på beina og bakt 83 pizzasnurrer og en stor klippekrans :laugh: Må le litt av meg selv da, er jo så vond i beina og kroppen. Og tenker "Aldri mer skal jeg bake så masse!".... Og kommer på at det samme sa jeg for 1 år siden da jeg bakte i timevis :P Godt det bare er en gang i året da! Men herlig å faktisk klare å gjennomføre dette når jeg har vært så dårlig forrige uke :laugh:

Og å bikke 10 uker er da herlig :danse: Bare 4 dager til vi får se lille larven vår igjen :hjerte:

Wow! Fyller du opp frysen, eller skal du ha de til noe spesielt? :overrasket: Hørtes mye ut, selv om sånt pleier forsvinne fort (her i huset ihvertfall ) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Fyller du opp frysen, eller skal du ha de til noe spesielt? :overrasket: Hørtes mye ut, selv om sånt pleier forsvinne fort (her i huset ihvertfall ) ;)

Wow det var da litt av en porsjon!!

Som sagt ikke ofte jeg baker, tenkte bare det skulle være greit å doble oppskrifta.. At det skulle bli 83 stk var ikke helt etter planen - ble litt mer av både mel og melk når jeg laga deigen :fnise:

60 av de ligger i frysen, 15 ble gitt vekk til nabo og svigermor - og vi spiste 3 hver. 2 stk igjen til frokost i dag ;)

LENGE til neste gang. Men det er grove pizzasnurrer da, tenker å ta med på skolen når vi har glemt å kjøpe brød(som skjer relativt ofte..) :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge forrige UL er jeg 11+0 i dag :) og i dag er dagen for den neste UL'en! Spent på om det er inni eller utpå. Har ikke bestilt 3D, er det vits i så tidlig? Gleder meg litt da, til å se spiren større enn sist!

Var med på babyshower i går. Mange stirra på de (ref. kjære) silikonlignende puppene mine og den lille bulen på magen, men ingen sa noe heldigvis :P hadde maaange unnskyldninger på lur da ^^ haha. Var veldig koselig da, kjekt å overraske veninnen slik!

Drømmene tar jo helt avgårde om dagene! Nesten litt sliten når jeg våkner :P det er fødsel som ikke kan settes i gang før jeg fullfører en spillerunde av ticket to ride(som jeg var i live og måtte gå på kryss og tvers i USA), jeg har vært med i the walking dead, jeg har dratt i bryllup hvor jeg klarte å sette fyr på min egen kjole og hele kirka, jeg har blitt jakta på av en stor muskuløs gladiator i bar overkropp^^ ... Har et ganske spennende liv på natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 11 uker og UL! Synes å huske at 3D-ultralyd er best mellom 24 og 28 uker eller deromkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...