Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var en livlig liten krabat med alle kroppsdeler inntakte som tilogmed "så rett på kamera" og vinket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en livlig liten krabat med alle kroppsdeler inntakte som tilogmed "så rett på kamera" og vinket :)

Så bra! Hva sjekket de? *Nyskjerrig med tanke på forskjell i tidlig UL for uke 11 og uke 12*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Hva sjekket de? *Nyskjerrig med tanke på forskjell i tidlig UL for uke 11 og uke 12*

Han sjekket alle kroppsdeler, hjerne, nyrer, blære. Det var for tidlig å si noe mer om hjertet. Jeg turde ikke spørre om han sjekket nakkefold - men det skal være slik at om han ser noe unormalt så må han si fra. Så bare regner med at han sjekket den også. Viste oss jo ryggrad og nakken da så han så jo på den. Han sjekket sikkert flere ting, han ramset bare opp kroppsdelene etterhvert som han så på dem :)

Hva er vanlig å sjekke i uke 12 da? Skulle gjerne venta ei uke til, men jobbings på torsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sjekket alle kroppsdeler, hjerne, nyrer, blære. Det var for tidlig å si noe mer om hjertet. Jeg turde ikke spørre om han sjekket nakkefold - men det skal være slik at om han ser noe unormalt så må han si fra. Så bare regner med at han sjekket den også. Viste oss jo ryggrad og nakken da så han så jo på den. Han sjekket sikkert flere ting, han ramset bare opp kroppsdelene etterhvert som han så på dem :)

Hva er vanlig å sjekke i uke 12 da? Skulle gjerne venta ei uke til, men jobbings på torsdag ;)

Vi var på privat UL i uke 12+3 sist gang, da ble det meste grundig sjekket. Jeg husker ikke detaljene, men tror hun sjekket alt fra hodet og nedover. Målte nakkefold og den var helt normal. Det tok ganske lang tid og vi fikk sett skikkelig godt på lille frøkna. Veldig koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på privat UL i uke 12+3 sist gang, da ble det meste grundig sjekket. Jeg husker ikke detaljene, men tror hun sjekket alt fra hodet og nedover. Målte nakkefold og den var helt normal. Det tok ganske lang tid og vi fikk sett skikkelig godt på lille frøkna. Veldig koselig :rodmer:

Aha :) Ja han var ganske grundig følte jeg også. Har ikke peiling på tidsperspektiv, men følte vi fikk god tid til å se på! Målte de nakkefolden med cm/dra sånn strek altså? I såfall har han ikke gjort det. Men håper/regner med at alt er fint der også :) Hørtes veldig koselig ut da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig med ny og vellykket ul! :hjerte:

Du skal ut igjen to uker fra torsdag? Hva tenker du om det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL og hurra for 11 uker! :hoppendeglad: Blir neste UL den ordinære?

Den neste blir den ordinære ja ;) Er ikke vits i noe mere nå :) Men den kommer ikke før i uke 19, sånn 19+5-ish.. Sååå lenge til! :P

Å, så koselig med ny og vellykket ul! :hjerte:

Du skal ut igjen to uker fra torsdag? Hva tenker du om det da?

Ja veldig koselig :)

Puh jeg vet ikke helt. Jeg har vært så slakk og dårlig hele avspaseringen min, tenker at jeg skal lage meg full plan fra tidlig av i morgen - bare for å få en smakebit på hvordan det blir å jobbe 12-timersskift! Gruer meg litt kjenner jeg, vet ikke om jeg har energi til det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :) Ja han var ganske grundig følte jeg også. Har ikke peiling på tidsperspektiv, men følte vi fikk god tid til å se på! Målte de nakkefolden med cm/dra sånn strek altså? I såfall har han ikke gjort det. Men håper/regner med at alt er fint der også :) Hørtes veldig koselig ut da ;)

Ja, målte på samme måte som de måler fosteret. Sa den var et x antall mm, og at det var godt innenfor det normale. De ville nok sagt det om de såg noe unormalt, det er vel dette de gjør hver dag. Det er jo veeeldig liten sannsynlighet for at noe ikke skal være normalt uansett da ;) Veldig koslig med tidlig UL :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle være min "jobbedag". Jeg hadde planlagt i hodet mitt alt husarbeid jeg skulle gjøre, skulle invitere svigers på en skikkelig god middag, masse vasking av klær, rydding, vaske vinduer osv osv.. Jeg fikk satt på noen maskiner med klær og hengt opp før jeg ble andpusten. Og da jeg stod midt i brettingen av klær kom en intens kvalm og svimmelhet, vondt i hodet og måtte bare legge meg på sofaen :grine:

Dette skulle være dagen jeg skulle overbevise meg selv om at jeg kan klare 12-timersskift og dra på jobb på torsdag. Hvilket jeg ikke kan. Kjære måtte fortelle meg at at han ikke ville hatt meg på jobb i en slik ustabil form. God i noen timer, dårlig i de neste. Jeg har et stort ansvar i jobben min, og kan ikke bare si at jeg er dårlig og gå og legge meg nedpå en stund. Da vil de heller ha en fungerende ute på jobb.. Som jeg nå begynner å innse. Jeg har bestilt legetime til i morgen, og tenker å spørre om sykemelding en ukes tid. Håper på å få dra ut den siste uka. Jeg bør ha 2-3 dager som jeg er i stabil ok form i, kan ikke ha det slik som dette. :( Legen min er selvfølgelig ikke tilstede i morgen så får en utenlandsk vikar - håper han viser forståelse..

Må også ringe ut til drittsjefen (som spredde ryktet om at jeg var gravid i uke 6), og fortelle at jeg ikke kommer ut helt enda. Har virkelig ikke lyst til å snakke med han, men er han som må ordne en person i stedet for meg. Ville heller ha snakka med min egen sjef, men det blir gjerne litt teit.. Jaja. Må vel bare gjøres.

Skikkelig syteinnlegg fra meg.. Er vel bare litt lei meg fordi jeg hadde så lyst til å vise at jeg kunne dra ut på jobb som gravid. Og er livredd for at de vil sende meg på landjobb!

Noe å være glad for da:

- Jeg er gravid

- Jeg er 11+1 i dag

- Jeg har en forståelsesfull mann

- De verste ukene er snart over

- JEG SKAL BLI MAMMA :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle være min "jobbedag". Jeg hadde planlagt i hodet mitt alt husarbeid jeg skulle gjøre, skulle invitere svigers på en skikkelig god middag, masse vasking av klær, rydding, vaske vinduer osv osv.. Jeg fikk satt på noen maskiner med klær og hengt opp før jeg ble andpusten. Og da jeg stod midt i brettingen av klær kom en intens kvalm og svimmelhet, vondt i hodet og måtte bare legge meg på sofaen :grine:

Dette skulle være dagen jeg skulle overbevise meg selv om at jeg kan klare 12-timersskift og dra på jobb på torsdag. Hvilket jeg ikke kan. Kjære måtte fortelle meg at at han ikke ville hatt meg på jobb i en slik ustabil form. God i noen timer, dårlig i de neste. Jeg har et stort ansvar i jobben min, og kan ikke bare si at jeg er dårlig og gå og legge meg nedpå en stund. Da vil de heller ha en fungerende ute på jobb.. Som jeg nå begynner å innse. Jeg har bestilt legetime til i morgen, og tenker å spørre om sykemelding en ukes tid. Håper på å få dra ut den siste uka. Jeg bør ha 2-3 dager som jeg er i stabil ok form i, kan ikke ha det slik som dette. :( Legen min er selvfølgelig ikke tilstede i morgen så får en utenlandsk vikar - håper han viser forståelse..

Må også ringe ut til drittsjefen (som spredde ryktet om at jeg var gravid i uke 6), og fortelle at jeg ikke kommer ut helt enda. Har virkelig ikke lyst til å snakke med han, men er han som må ordne en person i stedet for meg. Ville heller ha snakka med min egen sjef, men det blir gjerne litt teit.. Jaja. Må vel bare gjøres.

Skikkelig syteinnlegg fra meg.. Er vel bare litt lei meg fordi jeg hadde så lyst til å vise at jeg kunne dra ut på jobb som gravid. Og er livredd for at de vil sende meg på landjobb!

Noe å være glad for da:

- Jeg er gravid

- Jeg er 11+1 i dag

- Jeg har en forståelsesfull mann

- De verste ukene er snart over

- JEG SKAL BLI MAMMA :laugh:

Huff så kjipt, men som sagt viktig å lytte til kroppen nå, tenk du lager jo en søt liten baby inni der :D :D :D

Regner med at legen viser forståelse å gir deg sykemelding!

Hrrmph kjente jeg ble litt småsur på dine vegne når du tok opp den ikke så veldig diskre driftslederen (har fremdeles lyst å :balltre: han etter hendelsen for et par uker siden)

ååå liker listen din vi har så mye fint å se frem til :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig, men er nok best å innse der nå og ikke når du allerede har reist ut :Nikke: håper formen kommer seg!:) men ja, du skal bli mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er kjedelig, men din kjære har nok helt rett! Best for både deg selv og kollegene om du ikke drar ut når formen er såpass ustabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjipt, men som sagt viktig å lytte til kroppen nå, tenk du lager jo en søt liten baby inni der :D :D :D

Regner med at legen viser forståelse å gir deg sykemelding!

Hrrmph kjente jeg ble litt småsur på dine vegne når du tok opp den ikke så veldig diskre driftslederen (har fremdeles lyst å :balltre: han etter hendelsen for et par uker siden)

ååå liker listen din vi har så mye fint å se frem til :D :D :D

Ja får tenke at det er det beste for den lille :) Jeg tenkte meg om, og bestemte meg for å ta egenmelding heller da jeg har mulighet til det. Har følt meg i sånn passe grei form disse 2-3 dagene - så jeg ser et håp for at jeg reiser på jobb på mandag :laugh: Huff ja snakket med driftslederen, som mener at han kun fortalte det under middagsbordet til han andre kollegaen min som jeg først trodde fortalte det til alle. Noen lyver, for å si det slik. Men nå driter jeg bare i det, jeg er snart 12 uker på vei og kjenner at jeg bare vil ta avstand fra slike negative ting :) Mannfolka bagatelliserer det bare allikevel - og det gjør meg bare mer forbanna. Så.. Blomster, sol og bier :hjerter: Drømme om noe annet :rodmer: Ja tenk vi da, som har termin samme dag - koselig å følge hverandre :D

Så kjedelig, men er nok best å innse der nå og ikke når du allerede har reist ut :Nikke: håper formen kommer seg! :) men ja, du skal bli mamma!

Ja den har komt seg allerede, helt fantastisk :) Håper jeg ikke jinxer meg selv når jeg sier det - håper helga går fint så drar jeg på mandag ;)

Skjønner det er kjedelig, men din kjære har nok helt rett! Best for både deg selv og kollegene om du ikke drar ut når formen er såpass ustabil.

Helt sant. Håper jeg slipper at den svinger noe mer ;)

Var på et labforsøk på skolen på onsdag i fysikk, og det var faktisk veldig gøy :) Så har fått _litt_ mere motivasjon for skolen da. Litt. Så det blir rapportskriving og nytings av været i helgen ;) Har bestemt oss for å fortelle besteforeldre om 3 uker nå da, så mamma og pappa er kjempespent - de sliter visst med å holde tett :P De har SÅÅ lyst til å fortelle, gleder seg enormt :rodmer:

Ut og gå tur med kjære og svigermor, kjære skal på kurs i dubai de neste to ukene - så får nyte siste timene med han før han reiser :) Ha en fin dag da, dere fantastiske gravide damer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da drar jeg på jobb i morgen :) Denne helga har jeg følt meg mye bedre, og tror de magiske tolv ukene som snurrer i morgen stemmer for meg :laugh: Er jo treig, blir svimmel og slikt - men de siste 3-4 dagene har jeg våknet av meg selv før klokka igjen og jeg har orka hele dager med sosiale sammenhenger. Deilig! :danse:

Så nå er det siste finpussen, har rydda masse i dag så nå står det klart for støvsuging. Hater støvsuging, det blir liksom utsatt til siste liten :fnise: Må nok snu på trenden når vi får en liten i hus ;)

Angående folsyre - de skal jo tas til uke 12. Men hvilken dag blir det liksom? Ut neste uke, eller til i morgen? Eller tar dere det enda lengre?

Handlet inn eple, banan, appelsin, elias-chips og smågodt i går. Hva ligger igjen? Smågodtet :P Det frister ikke lengre! Kjøpte av gammel vane, men er ikke så gira :) Chips derimot ^^

Har jeg eller nevnt at jeg har guttefølelse? :) Trodde det bare var tull med det å føle noe om kjønn, men omtaler den allerede som "han", blir spennende å se :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok folsyre til boksen var tom jeg. Det skader jo ikke :)

Boksen er tom i morgen :P Også har jeg en ute på jobb, den er det jo mange igjen av. Så eventuelt i 10 dager til da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...