Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Gratis med 6 uker!

Når tenkte du å ha tidlig UL?

Jeg har 13% sjanse i dag, syns fremdeles det er for høyt, men det går jo hvertfall nedover for hver dag. :)

Aaah, 5+3 i dag du da? :) Ja det er jo det, men tenk heller andre veien: Nesten 9 av 10 embryo blir værende på den dagen du er i dag ;) Det er jo kjempegode odds ^^ Er det jeg roer meg ned med. Å lese om alle SA'er her inne på forumet kan gjøre deg panisk, er desverre så mange som opplever det :( Så får vi bare håpe det ikke gjelder oss :blomst:

Jeg har lyst til å ta tidlig UL i uke 9, da jeg skal på hyttetur med familien den uken og har veldig lyst til å fortelle det til dem da. Har jo sagt det til så mange kollegaer nå, så om det er fint enda da, har jeg lyst å involvere dem.

Har du tenkt på noen måter å fortelle nyhetene på til besteforeldre, oldeforeldre, tanter osv? :) Jeg har litt lyst å gjøre noe ekstra ut av det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaah, 5+3 i dag du da? :) Ja det er jo det, men tenk heller andre veien: Nesten 9 av 10 embryo blir værende på den dagen du er i dag ;) Det er jo kjempegode odds ^^ Er det jeg roer meg ned med. Å lese om alle SA'er her inne på forumet kan gjøre deg panisk, er desverre så mange som opplever det :( Så får vi bare håpe det ikke gjelder oss :blomst:

Jeg har lyst til å ta tidlig UL i uke 9, da jeg skal på hyttetur med familien den uken og har veldig lyst til å fortelle det til dem da. Har jo sagt det til så mange kollegaer nå, så om det er fint enda da, har jeg lyst å involvere dem.

Har du tenkt på noen måter å fortelle nyhetene på til besteforeldre, oldeforeldre, tanter osv? :) Jeg har litt lyst å gjøre noe ekstra ut av det :hug:

Haha, morsomt at du spør om det akkurat i dag! I går satt jeg i timesvis og så på "pregnancy announcement"-filmer på YouTube. Noe som viser seg å være skremmende rørende når hormonene er litt på styr. ;) Fikk ingen gode tips da egentlig, var mange varianter av å pakke inn graviditetstesten. Vi lurte litt på å kjøpe kopper med "bestemor" og "bestefar" på, evt gi svigermor garn og en strikkeoppskrift og et kort der det står noe om at hun må være ferdig til oktober. Tror det blir godt mottatt uansett hvordan vi sier det egentlig. :fnise: Det dumme er at foreldrene våre bor mange timer unna, så får ikke sagt det på en stund hvis vi vil si det face to face, og det vil vi jo gjerne. Har billetter hjem til mine foreldre når jeg er 11+1 - vet ikke om jeg klarer å holde ut så lenge! Vi leker med tanken om å bestille tidlig UL 21. feb når jeg er 8+2, og så bruke bonuspoeng på å fly til svigers helga etter... Si gjerne fra om du har noen morsomme ideer til hvordan man kan fortelle! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsomt at du spør om det akkurat i dag! I går satt jeg i timesvis og så på "pregnancy announcement"-filmer på YouTube. Noe som viser seg å være skremmende rørende når hormonene er litt på styr. ;) Fikk ingen gode tips da egentlig, var mange varianter av å pakke inn graviditetstesten. Vi lurte litt på å kjøpe kopper med "bestemor" og "bestefar" på, evt gi svigermor garn og en strikkeoppskrift og et kort der det står noe om at hun må være ferdig til oktober. Tror det blir godt mottatt uansett hvordan vi sier det egentlig. :fnise: Det dumme er at foreldrene våre bor mange timer unna, så får ikke sagt det på en stund hvis vi vil si det face to face, og det vil vi jo gjerne. Har billetter hjem til mine foreldre når jeg er 11+1 - vet ikke om jeg klarer å holde ut så lenge! Vi leker med tanken om å bestille tidlig UL 21. feb når jeg er 8+2, og så bruke bonuspoeng på å fly til svigers helga etter... Si gjerne fra om du har noen morsomme ideer til hvordan man kan fortelle!

Hahaha så gøy å høre :laugh:

Jeg kjenner jeg blir rørt bare ved å LESE de forskjellige forslagene til hvordan å fortelle om graviditeten(de som er litt ekstra spesielle vel og merke) :)

Jeg fikk mye inspirasjon, men har ikke funnet den "perfekte" måten å fortelle på :P I uke 9 skal jeg på hyttetur med mamma, pappa, og tanten min. Tenkte å gi pappa en "forsinket" gave der oppe, siden vi da har vært på tidlig UL. Kanskje kjøpe en body+bilde fra UL og pakke inn? :) Da tror de jo fremdeles at det er en gave til HAN :D Jeg har litt lyst til å filme reaksjonene, men tenker det blir så mistenksomt :P

Til mormor har jeg lyst til å ta den med strikkeoppskrift. Eventuelt kjøpe de koppene med oldemor og oldefar - for jeg har selv gitt dem verdens beste bestemor og bestefar ;)

Til svigers må jeg nesten høre med gubben hva han har lyst til. Men de var ivrige på "Lyden av Norge" en stund. Hadde vært gøy og spurt dem om de kan hjelpe oss med å tyde den nyeste lyden, og så spille av hjertelyden til spiren :P

Ble helt gira i går, hahah :fnise: vet ikke hvordan vi skal fortelle det til våre søsken. Men jeg har bare SÅ lyst til å fange opp reaksjonene, tenker det hadde vært en fin start på en film til spiren :)

Åh, ja det er lenge å vente helt til uke 11! Men tenk så verdt det er å få se ansiktene deres i live, og ikke bare på telefon :) UL 8+2 går nok kjempefint, kjør på :danse: Ååååh, det blir nok så stas å få fortelle det :lillesky:

Jeg føler meg jo som en forræder, da jeg har fortalt det til (ikke mindre enn) 7 kollegaer!! Wæææh! Pluss søstera mi i forrige uke.. Håper dagene bare springer avgårde nå :)

Var på spinning i går kveld, tok det veldig rolig da - men godt å få litt puls! Holdt på å sovne på lugaren først, men heldigvis tvang jeg meg opp ;) 6+1. Mer og mer ømme bryster. Veldig trøtt i dag, våkner minst en gang i løpet av natta for å gå på do. Holdt på å brekke meg av ene biten med fisk igår :fnise: Tok omega3-kapsler i dag for første gang, håper å huske på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøkenanonym! Så plutselig at du hadde fått deg dagbok - her må jeg følge med :)

Jeg sa også fra til sjefen og et par kolleger lenge før familien fikk vite noe :fnise: Jeg ble gravid ved hjelp av prøverør, så sjefen var til og med klar over det før jeg ble gravid, hehe - jeg sa fra hvorfor jeg ble sykemeldt, syntes det var greiest sånn.

Hvor lange er skiftene dine? Er det 12 timer? Klarer du deg greit eller kommer trøttheten og tar deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøkenanonym! Så plutselig at du hadde fått deg dagbok - her må jeg følge med :)

Jeg sa også fra til sjefen og et par kolleger lenge før familien fikk vite noe :fnise: Jeg ble gravid ved hjelp av prøverør, så sjefen var til og med klar over det før jeg ble gravid, hehe - jeg sa fra hvorfor jeg ble sykemeldt, syntes det var greiest sånn.

Hvor lange er skiftene dine? Er det 12 timer? Klarer du deg greit eller kommer trøttheten og tar deg?

Velkommen, miore :) så gøy at du vil være med!

Godt å høre vi er flere! Er jo kollegaene som merker alle de rare tingene først, godt å ha noen allierte! så kjekt at prøverør fungerte for dere :) greit at sjefen visste om det da, litt enklere da! hvordan er formen din?

Det er 12 timers skift ja. Før jeg dro ut lå jeg som et slakt på sofaen hjemme og tenkte hvordan dette skulle gå. Men det går helt greit! I dag hadde vi et møte etter jobb - og jeg er såå trøtt! fikk heldigvis lukke øynene 5 min i pausen i dag ;) håper den neste uka blir lik, ellers må jeg spørre om 10-15 min powernap på dagen. Og det er muligheter for det, vil bare ikke virke svak.

Hvordan/hva jobber du med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror det hjelper når man liker jobben sin, og det virker det som du gjør :D

Du aner helt riktig ;) veldig glad i jobben, god jobb til å være yrkesskole som utdanning!

Men mye skiftarbeid, helligdager, går glipp av mye med familien - så utdanningen jeg holder på med er min billett til å jobbe på land når jeg selv får familie :) kan ikke ha to stk som jobber i sjøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, miore :) så gøy at du vil være med!

Godt å høre vi er flere! Er jo kollegaene som merker alle de rare tingene først, godt å ha noen allierte! så kjekt at prøverør fungerte for dere :) greit at sjefen visste om det da, litt enklere da! hvordan er formen din?

Det er 12 timers skift ja. Før jeg dro ut lå jeg som et slakt på sofaen hjemme og tenkte hvordan dette skulle gå. Men det går helt greit! I dag hadde vi et møte etter jobb - og jeg er såå trøtt! fikk heldigvis lukke øynene 5 min i pausen i dag ;) håper den neste uka blir lik, ellers må jeg spørre om 10-15 min powernap på dagen. Og det er muligheter for det, vil bare ikke virke svak.

Hvordan/hva jobber du med? :)

Formen min er bra nå! Veldig deilig etter et sjabert første trimester. Var nesten ikke til å tro hvor nøyaktig rett etter 12 uker jeg ble mindre trøtt og kvalmen gradvis trakk seg tilbake :D

Jeg jobber i et ingeniøryrke. Sitter en del på kontor, og har i tillegg en del anleggsvirksomhet. Når jeg sitter på kontoret merker jeg at 8 timer er mer enn nok, men når jeg er på anlegg er det ikke noe problem med 12-timers dager - tiden går mye fortere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er bra nå! Veldig deilig etter et sjabert første trimester. Var nesten ikke til å tro hvor nøyaktig rett etter 12 uker jeg ble mindre trøtt og kvalmen gradvis trakk seg tilbake :D

Jeg jobber i et ingeniøryrke. Sitter en del på kontor, og har i tillegg en del anleggsvirksomhet. Når jeg sitter på kontoret merker jeg at 8 timer er mer enn nok, men når jeg er på anlegg er det ikke noe problem med 12-timers dager - tiden går mye fortere ;)

Ååå, hvor langt er du på vei? :) Ser ikke om du har noen ticker ;) Så herlig å høre at det vil lette da!

8 timer på kontor må være plenti nok ja! Jeg fikk tilbud om å flyttes til kontorarbeid på land, noe som for meg er uaktuelt. Jeg hadde blitt så trøtt, creds til deg og alle andre som får til det ;) Litt arbeid ute hjelper godt med en gang, frisk luft er god medisin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, hvor langt er du på vei? :) Ser ikke om du har noen ticker ;) Så herlig å høre at det vil lette da!

8 timer på kontor må være plenti nok ja! Jeg fikk tilbud om å flyttes til kontorarbeid på land, noe som for meg er uaktuelt. Jeg hadde blitt så trøtt, creds til deg og alle andre som får til det ;) Litt arbeid ute hjelper godt med en gang, frisk luft er god medisin :)

Jeg er 18 uker i dag :) Den første tiden syntes jeg gikk ueeendelig sakte, men etter at 1. trimester var over har det gått i en fei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her melder jeg meg inn! Syntes du er så tøff som fortsetter å jobbe ute selv om du er gravid :)

:velkommen:

Takk for det, det er godt å høre noen si det :) Føler meg litt som en byrde her ute, så tar all skryt med åpne armer :blomst: Gratulerer igjen med spira di ;)

Jeg er 18 uker i dag :) Den første tiden syntes jeg gikk ueeendelig sakte, men etter at 1. trimester var over har det gått i en fei!

18 uker :danse: Da har du OUL i disse tider? :) Jeg håper at tiden kan gå kjapt nå jeg ;) Tror faktisk den har gått litt kjappere mens jeg er på jobb! Har jo snart vært en uke :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker :danse: Da har du OUL i disse tider? :) Jeg håper at tiden kan gå kjapt nå jeg ;) Tror faktisk den har gått litt kjappere mens jeg er på jobb! Har jo snart vært en uke :laugh:

OUL om en uke! Utrolig spent / nervøs, og gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen:

Takk for det, det er godt å høre noen si det :) Føler meg litt som en byrde her ute, så tar all skryt med åpne armer :blomst: Gratulerer igjen med spira di ;)

Tusen takk! Du er jo kjempe flink. Fortjener all skryt du kan få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL om en uke! Utrolig spent / nervøs, og gleder meg :)

Åh så spennende! Har dere lyst å vite kjønn, har du i tilfelle noen følelse for gutt eller jente? :)

Tusen takk! Du er jo kjempe flink. Fortjener all skryt du kan få :)

:hug: Taaakk :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende! Har dere lyst å vite kjønn, har du i tilfelle noen følelse for gutt eller jente? :)

Satser definitivt vite kjønn om det lar seg gjøre - vi har vært litt tafatte på navnefronten frem til nå, og håper at vi får litt mer boost til å finne på noe hvis vi vet om vi får en liten gutt eller jente :fnise: Har ingen følelse for hva det blir, egentlig - foreløpig tenker jeg på h*n som "babyen" :)

Kommer dere til å ville vite kjønn når den tid kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satser definitivt vite kjønn om det lar seg gjøre - vi har vært litt tafatte på navnefronten frem til nå, og håper at vi får litt mer boost til å finne på noe hvis vi vet om vi får en liten gutt eller jente :fnise: Har ingen følelse for hva det blir, egentlig - foreløpig tenker jeg på h*n som "babyen" :)

Kommer dere til å ville vite kjønn når den tid kommer?

Jeg har aldri skjønt det der med å føle hvilket kjønn det blir :P hvordan skal en føle det liksom?

Ja det setter kanskje fart i sakene, men er jo lenge til navnet trenger å bestemmes ;)

Tror jeg vil vite kjønnet ja. Ha et forhold til fosteret, forberede oss hjemme på hva vi får i hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte gutt. Kunne vedda hus og bil og ræva mi på at dette er gutt. Jeg er glad for at jeg ikke inngikk det veddemålet med noen ;) Men jeg FØLER fortsatt gutt, liksom. Selv om gyn på oul var en smule uenig :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte gutt. Kunne vedda hus og bil og ræva mi på at dette er gutt. Jeg er glad for at jeg ikke inngikk det veddemålet med noen ;) Men jeg FØLER fortsatt gutt, liksom. Selv om gyn på oul var en smule uenig :ler:

Hahaha :fnise: Herlig å høre! Fikk du tidlig en følelse av dette? Vet jo aldri helt sikkert da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig når jeg hadde EL siden jeg tempet. Så jeg går litt tilbake og sier at jeg i dag er 6+1. Føles så treigt å gjøre det, men det er mer realistisk. Det er jo bare noen dager da men..

I dag ble jeg ordentlig slått av trøtthet, så jeg spurte sjefen om å få ta meg en liten hvilepause etter lunsjen. Og han var veldig forståelsesfull og sa det gikk fint, så lenge det ikke var veldig travelt på jobb. Gikk og la meg nedpå i 20 minutt, men fikk aldri sove fordi jeg bare tenkte - og fikk dårlig samvittighet for å "sluntre unna" :ler: Hjalp litt å lukke øynene da!

Ellers hadde jeg en liten krangel med kollega i går. Det stod veldig mange folk rundt oss, da det kom inn en jobb som var med hydrokarboner - og åpning av dette. Men følte ikke jeg kunne rope "JEG ER GRAVID OG KAN IKKE GJØRE DETTE!"... Så jeg gav diskret papirene videre til en kollega og sa at han kunne ta jobben(han vet jeg er gravid). Det ble det bråk av... Fikk senere på dagen en utblåsning om at jeg ikke bare kan skylde på å være gravid og stikke av! Og at det hele ble for dumt osv. Jeg klare å holde maska, og svarte tilbake så godt jeg kunne. Men da en jentekollega kom bort til meg, merka spenningen og spurte "går det greit?" .. Da kom tårene :grine: Han fikk jo dette med seg også, så senere kom han og beklagte at han ble sur, og jeg beklagte at jeg gav han jobben på en dårlig måte :) Skværa opp! Men phuh, for noen hormoner :bond:

Nå har jeg vært her ute i snart en uke, og med bare et par frekke kommentarer fra han her kollegaen - har det egentlig gått veldig fint. Sjefene er veldig snille og spør hvordan det går og slikt :)

Kjære åpnet seg i går og sa at han ikke hadde lyst til å glede seg så mye enda og derfor ikke har vært så ivrig på å snakke om dette. Jeg fortalte om J86 sitt spontanabortskjema, og at det i går bare var rundt 8% sjans for at det skulle skje. Han er ingeniør, så statistikk forstår han :opplyser:

Tror jeg fikk roet han litt ned, og andre veien fikk han meg til å kanskje si fra meg tidlig UL i uke 9. Så vi kommer kanskje til å droppe å si noe på hytteturen, og så blir det UL rett før jeg drar offshore igjen i uke 11. Det er leeeenge til, men jeg gleder meg!

Andre som sliter med mye kviser etter slutta på pilla og blitt gravid? Nå bare popper det opp på brystet :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...