Gå til innhold

PEGIDA - Jeg misliker dem

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg mener pegida gjør en stor feil ved å generalisere muslimer. Hvis de istedet hadde holdt seg til å være kritiske til islamistene ville de fått større oppslutning. Da kunne de kanskje også fått med seg noen muslimer i sine demonstrasjonstog. Mitt inntrykk er at en del muslimer også er kritiske til islamistene. Det var jo f.eks flere mulimer som demonstrerte mot IS.

Grunnen til at flere med norsk opprinnelse blir mobbet nå enn da du var ung, tror jeg er fordi det har kommet flere innvandrere til Norge. De blir derfor dårligere integrert og noen steder er barn med norsk opprinnelse en minoritet. Kanskje en annen bosettingspolitikk kunne bedret dette? Jeg tenker at skolen også har et stort ansvar for å bygge broer mellom ulike kulturer. Skolen bør kunne slå ned på holdninger og oppførsel som går utover enkelte barn, uansett barnets opprinnelse.

Anonymous poster hash: 751e4...ec2

Jeg deler dine tanker, men vil legge til at også hjemmet har sin oppgave. Dersom man skal kunne synkronisere verdier og holdninger, så bør det være en viss linearitet slik at ikke barnet blir forvirret ("Men hjemme sier pappa det mens læreren sier det. Hva skal jeg gjøre?"). Der har dessverre en del innvandrerfamilier sviktet. Om det kommer av mangelfull kunnskap om samfunnet eller en frykt for å miste det man kjenner, er uklart for min del.

Uansett jobber man best dersom hjem og skole drar i samme retning. For eks. får en barneskoleelev påvist dysleksi og skolen setter i gang tiltak som funker. Men også hjemmet må få informasjon om hvordan de skal gå frem. Kanskje foreldrene trodde at barnet deres evnesvak, og kan gjennom informasjon om dysleksi oppleve økt forståelse for barnet, og hjelpe det så det klarer seg bedre i skolefagene?

Endret av extra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg deler dine tanker, men vil legge til at også hjemmet har sin oppgave. Dersom man skal kunne synkronisere verdier og holdninger, så bør det være en viss linearitet slik at ikke barnet blir forvirret ("Men hjemme sier pappa det mens læreren sier det. Hva skal jeg gjøre?"). Der har dessverre en del innvandrerfamilier sviktet. Om det kommer av mangelfull kunnskap om samfunnet eller en frykt for å miste det man kjenner, er uklart for min del.

Uansett jobber man best dersom hjem og skole drar i samme retning. For eks. får en barneskoleelev påvist dysleksi og skolen setter i gang tiltak som funker. Men også hjemmet må få informasjon om hvordan de skal gå frem. Kanskje foreldrene trodde at barnet deres evnesvak, og kan gjennom informasjon om dysleksi oppleve økt forståelse for barnet, og hjelpe det så det klarer seg bedre i skolefagene?

Det er helt klart at hjemmet også har en viktg rolle. Vi foreldre har ansvar for å oppdra barna våre på en slik måte at de fungerer godt i samfunnet, og at de fungerer godt sammen med alle andre grupper i samfunnet, uansett hårfarge, religion og kultur. Problemet er at det kan være vanskelig å gå inn i en famile og forandre destruktive holdninger. Så lenge de ikke bryter loven er det vanskelig å involvere seg. Men det beste hadde helt klart vært et samarbeid mellom skole, foreldre og evt. andre aktuelle instanser. Forebyggende arbeid er viktig!

Det er heller ikke alltid hjemmet og oppdragelsen som er årsaken til at ungdom blir radikalisert. Noen av fremmedkrigerne som har reist for å krige med IS i Irak og Syria vokste opp i helt vanlige hjem. De ble ikke påvirket av foreldrene. Flere av foreldrene har gitt uttrykk for bekymring for at sønnen eller datteren samarbeider med IS. Hva får disse unge menneskene til å støtte IS? Internett? Muslimske ledere? Dårlige erfaringer i Norge?

Det jeg er redd for er at hvis man setter alle muslimer i samme bås som islamistene, kan det føre til økt polarisering mellom muslimer og nordmenn med norsk opprinnelse. Det må vi for all del prøve å unngå. Hvis islamistene en gang i fremtiden forsøker å starte en krig mot Norge, så håper jeg at de aller fleste muslimene vil støtte Norge. Vi må stå sammen!

Anonymous poster hash: 751e4...ec2

Skrevet

Ryddet for avsporinger og svar til dette.

- Avalon, mod

Skrevet

Jeg er sikker på at pegida ikke kommer til å var en måned totalt engang :fnise:

Anonymous poster hash: 7e556...7b9
  • Liker 1
Skrevet

Hele projesket er jo dødfødt...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hele projesket er jo dødfødt...

Dessverre. Folk er idioter, og vil gjøre alt for å fremstå som snille og gode for en lavest mulig pris. Folk tør ikke å stå opp for meningene sine, fordi de vet at det koster.

De eneste det er greit å hate i dag er jødene, og vi som mener at man ikke skal hate noen, men at det skal være lov til (og at det er nødvendig) å kritisere autoritære og voldeilige ideologier blir latterliggjort av de som i gamle Hellas ville blitt kalt "idioter", og da i ordets rette betydning...

pegida-logo.jpg

Hvor mange Charlie Hebdo må til før dere "rettferdige" anerkjenner at dette er reelle problemer som må løses, og at det er totalt uakseptabelt at vi, og fredelige medborgere, skal leve under en konstant islamistisk trussel?

Det er greit å være mot Pegida, men da forventer jeg at man kan komme med en alternativ og bedre løsning?

Problemet er at folk ikke klarer å forstå at dette ikke kommer til å gå seg til, og å tenke så "langt" frem i tid som 1-2 år er umulig for de fleste.

Vi kommer til å gå inn i historiebøkene som den første sivilisasjonen som greide å ødelegge seg selv med misforstått toleranse i løpet av én generasjon.

Anonymous poster hash: 57a4d...101

Innlegget er redigert.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
  • Liker 3
Skrevet

Folka i pegida er feige, han max mekker duden asså...

• Liker 2
Skrevet

Det virker som du er ganske engasjert i politikk og samfunn :)

• Liker 1
Skrevet

Folka i pegida er feige, han max mekker duden asså...

Du vet virkelig ikke hva du snakker om. De risikerer livet for å prøve å vekke Norge. Og nei, jeg overdriver ikke. En ting er at de risikerer å bli latterliggjort av politisk korrekte tullinger som deg, og å miste jobben.

http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-is-smugglar-terrorister-till-sverige/

Jeg kjenner ikke Max, og han sier mye dumt, men det siste han er, er feig. Feigingene er de som sitter hjemme og ikke gjør noe for å snu utviklingen før de har fått kniven på strupen selv.

Man kan mene hva man vil om metodene, men de feige sauene finner du i den andre flokken.

Hvis du tror at det bare er i Tyskland de vil drepe de som protesterer mot islamisme, tar du feil. Det neste er vel at Charlie-gjengen var feiginger og, hvis du ikke liker stilen deres...

Anonymous poster hash: 57a4d...101

• Liker 1
Skrevet

Vi er ikke feige! folk som max er, han fikk jo sparken...

Skrevet

Ryddet for spekulasjon og svar på dette.

- Avalon, mod

Skrevet

Tror dere det blir en ny marsj på mandag? han har jo mistet noe hver uke nå så hga next?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hahaha det skjer ut som dem har gitt seg, adios max :ler:

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet

Noen som har hørt noe om max og gjengen i pegida?

Gjest Jacklost
Skrevet

Hehe, jeg hørte på radien at pegida har avlyst neste mandags marsjen, som forventet :) Adios max :P

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg hørte på radien at pegida har avlyst neste mandags marsjen, som forventet :) Adios max :P

Han Max har baller.

Det er mer enn man kan si om islamforkjemperne her på KG!!

• Liker 1
Skrevet

De kjemper for en god sak. Alle burde ta avstand til barbariske ideologier som islam.

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet

Han Max har baller.

Det er mer enn man kan si om islamforkjemperne her på KG!!

Baller? Hvorfor mista han jobben da? Forsvarer du faktisk alt det tullet han gjør?

Skrevet

Baller? Hvorfor mista han jobben da? Forsvarer du faktisk alt det tullet han gjør?

Hva slags tull gjør han? Og ta fra folk jobben, fordi hans syn ikke samsvarer med arbeidsgiver og staten. Det er likt det nazi Tyskland gjorde mot jødene. Jødene sto ikke for det samme som staten gjorde. Helt det samme, så da forventer jeg at du også støtter det nazistene gjorde. Ellers er du ikke konsekvent, men kun farer med subjektivt vås.

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet

Dem kalte til og me han reporteren for jævla muslim, jævla innvandrer. Håper dem aldri tar en marsj igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...