jabx Skrevet 19. januar 2015 #21 Skrevet 19. januar 2015 (endret) Men de tok ikke avstand fra Nordfront.http://gfx.dagbladet.no/labrador/372/372616/37261637/jpg/active/978x.jpghttp://www.dagbladet.no/2015/01/19/nyheter/innenriks/politikk/rasisme/37261417 Virkelig? Hvor har du det fra? I følge din egen artikkel tar Nordfrond avstand fra Pegida: "Selv sier Pär Öberg, pressetalsmann i Nordfront, at de tar avstand fra Pegida." Hvor desperat er du egentlig etter å lyve og manipulere? Endret 19. januar 2015 av Avalon
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #22 Skrevet 19. januar 2015 LOL! Hvem lyver? De deltok da såvisst i forrige marsj.https://www.nordfront.net/2015/over-200-deltok-i-vellykket-pegida-demonstrasjon-i-oslo/Anonymous poster hash: 6dff3...b26 1
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #23 Skrevet 19. januar 2015 (endret) LOL! Hvem lyver? De deltok da såvisst i forrige marsj.https://www.nordfront.net/2015/over-200-deltok-i-vellykket-pegida-demonstrasjon-i-oslo/Anonymous poster hash: 6dff3...b26 Og, du har jo fått med deg at Pegida er en 'bevegelse' ikke en forening eller klubb, så alle kan delta i demonstrasjonene. Du måtte altså linke til en artikkel på hjemmesiden til nordfront, skrevet av redaksjonen i nordfront, for å finne en link mellom Pegida og nordfront. Jeg må nok spørre som jabx: Hvorfor må du drive med løgn? Edit: Glemte: LOL!! Endret 19. januar 2015 av Sir Winston
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #24 Skrevet 19. januar 2015 Og, du har jo fått med deg at Pegida er en 'bevegelse' ikke en forening eller klubb, så alle kan delta i demonstrasjonene. Du måtte altså linke til en artikkel på hjemmesiden til nordfront, skrevet av redaksjonen i nordfront, for å finne en link mellom Pegida og nordfront. Jeg må nok spørre som jabx: Hvorfor må du drive med løgn? Edit: Glemte: LOL!! Det er da vitterlig dere som sier at Nordfront tar avstand fra Pegida. Ser det sånn ut? Hvem lyver? Vår godeste Max tar avstand fra denne gutten som lagde apelyder til TV2-reporteren. Hva med Nordfront? Synes de det er ok at all verdens av nazister går med fanen sin i Pegida-tog? Og kjære Winston, er Pegida virkelig noe du vil forsvare så inderlig?Anonymous poster hash: 6dff3...b26 1
Djungelvrål Skrevet 19. januar 2015 #25 Skrevet 19. januar 2015 Jeg håper Pegida får sterkere oppslutning i Norge. Mye tyder på det. Mange Nordmenn er lei av alle problemene, kriminaliteten og det pengesluket innvandring er! 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #26 Skrevet 19. januar 2015 Synes at alt det som står i avisene om dagen er skremmende, og kommer til å holde meg langt unna Oslo sentrum i tiden som kommer. Synes det er trist at en handling utført av et par enkeltindivider av muslimsk bakgrunn i Frankrike skal sende sjokkbølger opp til Norge, og føre til at man nå må utføre ukentlige demonstrasjoner og motdemonstrasjoner i norske byer. Så vidt jeg ser saken rammer det flere uskyldige enn skyldige muslimer/innvandrere, og kan i tillegg føre til at Norge kan bli et mål for terror. Etter 22. juli gikk vi i rosetog, i stedet for å marsjere mot høyreekstremisme. Hadde vært hyggelig om vi kunne fortsette å stå sammen, i stedet for å gå mot hverandre. Anonymous poster hash: 35ceb...e65 5
Gjest Badabing Skrevet 19. januar 2015 #27 Skrevet 19. januar 2015 Jeg håper Pegida får sterkere oppslutning i Norge. Mye tyder på det. Mange Nordmenn er lei av alle problemene, kriminaliteten og det pengesluket innvandring er! Jeg forstår ikke at dere kan synes det er bra at høyreradikale og nynazister får en høyere oppslutning. Det er jo en tragedie. Det har blitt jobbet enormt mye med nynazisme i Norge de siste tiårene. Da jeg gikk på ungdomsskolen bodde jeg på en plass med en egen nynazistgruppe, og det var faktisk utrolig skummelt. Du er vel eldre enn meg, så du må jo huske den tiden. Det er ikke så lenge siden ABB gikk amok på Utøya, og rett før jul ble den ene gruppen over her raidet av politiet i Stavanger. Masse ulovlige automatvåpen ble funnet. Nei takk til sånne gærninger, samme om de står på ene eller andre siden. 9
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #28 Skrevet 19. januar 2015 Det er da vitterlig dere som sier at Nordfront tar avstand fra Pegida. Ser det sånn ut? Hvem lyver? Vår godeste Max tar avstand fra denne gutten som lagde apelyder til TV2-reporteren. Hva med Nordfront? Synes de det er ok at all verdens av nazister går med fanen sin i Pegida-tog? Og kjære Winston, er Pegida virkelig noe du vil forsvare så inderlig?Anonymous poster hash: 6dff3...b26 Ja, det ser sånn ut når nordfront tar avstand fra Pegida, hvilket man - hvis man er skarpsindig nok - kan utlede av at artikkelen nevner, og jeg siterer: "Selv sier Pär Öberg, pressetalsmann i Nordfront, at de tar avstand fra Pegida." Og, nei det er ikke OK at "all verdens av nazister" går med fanen i Pegida's demonstrasjon. Men, hva vil du at Pegida skal gjøre med det; stoppe markeringen å gå hjem? Skal de jage nazistene vekk med makt? Melde dem til politiet? (Politiet var til stede!) Hvorfor er det du ikke kan forstå at Pegida er en nok så løs og spontan oppstått protest-bevegelse, som ikke er en forening, et parti, en sammenslutning eller noe annet sånn veldig organisert. La meg spørre: Hva hvis Blitzerne av en eller annen grunn hadde stått med fanene sine, hadde det vært OK for deg? Er for resten nazistene de eneste du mener ikke skal ha ytringsfrihet i Norge; hva med Profeten Ummah, de har ganske mange liv på samvittigheten etterhånden, skal de også knebles? Jeg forsvarer Pegida av en enste grunn; og det er at 'alle' med een gang har avskrevet denne anti-islam bevegelsen som høyreekstrem og rasistisk og innvandringsfiendtlig og brun og det som verre er. Alle, fra pressen til politikere til kommentatorer og bloggere og til debattanter her på KG, er enig om dette forferdelige Pegida-monsteret, sannheten nok er mer nyansert enn det! Dersom bare 50% eller 30% av de som demonstrerer hver uke i Dresden ikke er rasister og høyreekstreme, så betyr det at mellom 6000 og 9000 mennesker demonstrerer mot islam og islamisme i Tyskland. Men, disse menneskene har vel heller ikke rett til å ytre seg, de heller? 3
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #29 Skrevet 19. januar 2015 Synes at alt det som står i avisene om dagen er skremmende, og kommer til å holde meg langt unna Oslo sentrum i tiden som kommer. Synes det er trist at en handling utført av et par enkeltindivider av muslimsk bakgrunn i Frankrike skal sende sjokkbølger opp til Norge, og føre til at man nå må utføre ukentlige demonstrasjoner og motdemonstrasjoner i norske byer. Så vidt jeg ser saken rammer det flere uskyldige enn skyldige muslimer/innvandrere, og kan i tillegg føre til at Norge kan bli et mål for terror. Etter 22. juli gikk vi i rosetog, i stedet for å marsjere mot høyreekstremisme. Hadde vært hyggelig om vi kunne fortsette å stå sammen, i stedet for å gå mot hverandre. Anonymous poster hash: 35ceb...e65 Hvor mange rosetog tror du det skal til for å stoppe ISIS?
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #30 Skrevet 19. januar 2015 Jeg forstår ikke at dere kan synes det er bra at høyreradikale og nynazister får en høyere oppslutning. Det er jo en tragedie. Det har blitt jobbet enormt mye med nynazisme i Norge de siste tiårene. Da jeg gikk på ungdomsskolen bodde jeg på en plass med en egen nynazistgruppe, og det var faktisk utrolig skummelt. Du er vel eldre enn meg, så du må jo huske den tiden. Det er ikke så lenge siden ABB gikk amok på Utøya, og rett før jul ble den ene gruppen over her raidet av politiet i Stavanger. Masse ulovlige automatvåpen ble funnet. Nei takk til sånne gærninger, samme om de står på ene eller andre siden. Høyreradikale og nynazister får vel oppslutning på samme måten som islamistene får oppslutning. Løs noen av problemene med islamistenes fremtog i Norge (og Europa) og vi kan jobbe videre med å løse problemet med nynazister.
lenebu Skrevet 19. januar 2015 #31 Skrevet 19. januar 2015 Hvor mange rosetog tror du det skal til for å stoppe ISIS? Tror ikke 70 norske Pegida-medlemmer kommer til å ha noen effekt når det kommer til å stoppe dem, i hvert fall. 3
Gjest Badabing Skrevet 19. januar 2015 #32 Skrevet 19. januar 2015 Høyreradikale og nynazister får vel oppslutning på samme måten som islamistene får oppslutning. Løs noen av problemene med islamistenes fremtog i Norge (og Europa) og vi kan jobbe videre med å løse problemet med nynazister. Ja, og det er nettopp det vi må stoppe! Dere hjelper ikke til. Synes faktisk Erna sa det bra, det er et samfunnsansvar.
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #33 Skrevet 19. januar 2015 Tror ikke 70 norske Pegida-medlemmer kommer til å ha noen effekt når det kommer til å stoppe dem, i hvert fall. Nei, 70 vil nok ikke få noen effekt. Men, 7000 eller 70000 kanskje? Dette kan skje når venstresiden ikke lenger har hell til å skremme alle, som vil demonstrere, vekk ved å kalle dem rasister. Poenget er jo ikke fysisk makt, poenget er å få politikerne til å våkne. Noe som så småningom ser ut til å skje, se f.eks. i Danmark hvor det danske Socialdemokratiet sitter i regjering og fører en innvandringspolitikk langt på utsiden av FRP. 1
Gjest Bruce Wayne Skrevet 19. januar 2015 #34 Skrevet 19. januar 2015 Noen andre her som misliker dem? Misliker de ikke, men ikke enig i budskapet.
Gjest Badabing Skrevet 19. januar 2015 #35 Skrevet 19. januar 2015 Nei, 70 vil nok ikke få noen effekt. Men, 7000 eller 70000 kanskje? Dette kan skje når venstresiden ikke lenger har hell til å skremme alle, som vil demonstrere, vekk ved å kalle dem rasister. Poenget er jo ikke fysisk makt, poenget er å få politikerne til å våkne. Noe som så småningom ser ut til å skje, se f.eks. i Danmark hvor det danske Socialdemokratiet sitter i regjering og fører en innvandringspolitikk langt på utsiden av FRP. Herregud, de er jo rasister. Og de må da godt få lov til å være det, men kall en spade for en spade. 3
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #36 Skrevet 19. januar 2015 Ja, og det er nettopp det vi må stoppe! Dere hjelper ikke til. Synes faktisk Erna sa det bra, det er et samfunnsansvar. "Dere" ? Hvilken gruppe plaserer du meg i; nynazist eller høyreradikal? Eller; islamist?
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #37 Skrevet 19. januar 2015 Herregud, de er jo rasister. Og de må da godt få lov til å være det, men kall en spade for en spade. Ja, jeg har jo for lengst bemerket meg at rasist-stempelet sitter løst hos deg. Og, jeg vet jo det er helt håpløst å prøve å få et svar på dette, men likevel: På hvilken måte er Pegida rasister, etter hvilken definisjon (gi gjerne din egen!)? Er jeg rasist? Kan du vise til noe rasistisk jeg har sagt eller gitt uttrykk for? 4
lenebu Skrevet 19. januar 2015 #38 Skrevet 19. januar 2015 Nei, 70 vil nok ikke få noen effekt. Men, 7000 eller 70000 kanskje? Dette kan skje når venstresiden ikke lenger har hell til å skremme alle, som vil demonstrere, vekk ved å kalle dem rasister. Poenget er jo ikke fysisk makt, poenget er å få politikerne til å våkne. Noe som så småningom ser ut til å skje, se f.eks. i Danmark hvor det danske Socialdemokratiet sitter i regjering og fører en innvandringspolitikk langt på utsiden av FRP. Nå følger ikke jeg så godt med i verdenspolitikken, men tviler på at Norges bidrag til å svekke ISIS kommer til å ha en uttalt plass i fremtidens historiebøker. Og når medlemmer av norske Pegida holder på slik de gjør (jfv. "muslimjævel") tviler jeg på at de vil få en forrykende oppslutning i nærmeste fremtid.
Gjest Badabing Skrevet 19. januar 2015 #39 Skrevet 19. januar 2015 "Dere" ? Hvilken gruppe plaserer du meg i; nynazist eller høyreradikal? Eller; islamist? Jeg vet ikke nok om deg til å vite hva du bedriver fritiden med; om du sitter og drikker øl med Jonny Olsen, om du går i Pegida-marsj eller om du bare deltar på FrP-møter for å trekke dem ytterligere til høyre. Uansett mente jeg at "dere" i tråden her ikke hjelper til med å forebygge at høyreradikale, nynazistiske og islamistiske krefter får blomstre. 4
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #40 Skrevet 19. januar 2015 Jeg vet ikke nok om deg til å vite hva du bedriver fritiden med; om du sitter og drikker øl med Jonny Olsen, om du går i Pegida-marsj eller om du bare deltar på FrP-møter for å trekke dem ytterligere til høyre. Uansett mente jeg at "dere" i tråden her ikke hjelper til med å forebygge at høyreradikale, nynazistiske og islamistiske krefter får blomstre. Av de tre alternativene du lister opp, hvilke av dem berettiger deg til å kalle noen rasist? Eller høyre-radikal? Eller, for den sakens skyld, for islamist? Hvordan mener du man hjelper til med å forebygge blomstring av høyre-radikale krefter? Eller av nynazistiske krefter? Hvordan med islamistiske krefter, hva er din løsning der? Vær snill å ikke svar med: "ja, man skal i hvert fall ikke ....", gi meg heller et konstruktivt positivt tiltak, som du mener vil hjelpe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå