Gå til innhold

PEGIDA - Jeg misliker dem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes da alltid noen råtne egg, men jeg synes det er bra de skaper litt blest rundt problematikken innvandring og Islam skaper.

Anonymous poster hash: c3a9f...8d0

De færreste muslimer har en fri vilje. Den er ikke tilgjengelig innen islam, da islam handler om underkastelse, noe ordet islam også betyr. Den frie viljen oppnår den som slutter å la seg dirigere av islams mange påbud og forbud.

Anonymous poster hash: bf36c...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som støtter pegida er ikke helt god i hodet...

Anonymous poster hash: 7e556...7b9

Skrevet

De som støtter pegida er ikke helt god i hodet...

Mange av dem er ikke helt god i hodet.

Problemet er at det er for få organisasjoner som tørr å utfordre f.eks Islam, da blir det slik at de tiltrekker seg tullinger.

Anonymous poster hash: 9fcfc...fa6

Skrevet

Det er sikkert noen av mine venner som lurer på hvorfor jeg er kritisk til innvandring, og om jeg virkelig er rasistisk, ondskapsfull og egoistisk. Til dere vil jeg si at det faktisk er tvert i mot. Riktignok er jeg glad i landet som jeg bor i, og jeg har et ønske om å bevare både kultur og velferdsstat. Jeg har brukt mye tid på å sette meg inn i problematikken, og mener bestemt at løsningen IKKE er å ta i mot flere innvandrere enn vi må. Det er både dumt, naivt og ikke minst en veldig dårlig løsning på problemene. I stedet må vi i større grad hjelpe mennesker i sine hjemområder. Denne filmen viser på en veldig god måte hvorfor vi snarest må begynne å tenke annerledes enn vi gjør i dag. Ikke bare for vår egen del, men også for verdens fattigste menneskers del.

• Liker 1
Skrevet

Et annet moment som sjelden nevnes er at mennesker som evner å ta seg over store avstander for å søke asyl på den andre siden av kloden er i besittelse av noen egenskaper, og sannsynligvis penger, som det er behov for der de hører til.

• Liker 2
Skrevet

Organisert masseinnvandring som er styrt av profitt slik som vi ser i dag, er selvsagt noe som kommer til å ødelegge våre samfunn, og det sies at vi bare har fått en forsmak på hva som kommer til å komme foreløpig. Så det ser ikke lyst ut for våre barnebarn hvis det fortsetter.

• Liker 2
Skrevet

Haha. Er det noen som er villdyr så er det de som demonstrerer mot PEGIDA. Nå skal ikke jeg forsvare alle der, noen er helt opplagt tullinger, men flertallet er ikke rasister.

Ikke noe nytt da, slik du argumenterer. Skjærer alle over en kam. Blir som om PEGIDA skulle sagt at alle er terrorister, men det gjør de jo ikke, de er ganske på sak. I motsetning til slike som deg og dine blitzervenner! :)

Jeg er ingen blitzer. Jeg har bare litt vett i hodet. Refererer til han pegida lederen i Tyskland… Bildene som florerer av han i forskjellige aviser taler sitt. Trenger ikke si noe jeg ;)

Anonymous poster hash: f683a...97a

• Liker 1
Skrevet

Der hadde du mitt spørsmål. En invitasjon til å klargjøre hva Pegida faktisk er, siden det verken er høyreradikalt eller nynazistisk som du selv sa.

Og jeg påpekte at "nynazistisk" og "syklubb" ikke er de eneste alternativene. Jeg påpekte altså en falsk dikotomi. Poenget mitt var altså kun å påpeke hvor mye tull du prater. Først når du innrømmer at du prater piss og ber om unnskyldning kan vi gå videre med diskusjonen. Man kaster da ikke perler for svin heller.

"Svarene" deres nedenfor taler vel for seg selv, særlig det at dere ikke greier å si hva det er jeg har sagt som er pisspreik, løgner, insinuasjoner og merkelapper, og ikke minst ikke greier å gjøre rede for hva som gjør meg og andre til Norgeshatere.
Jeg har allerede forklart at din påstand om at organisasjonen er høyreradikal eller nynazisting er pisspreik. Jeg vet ikke hvorfor du overser alle svarene du har fått, men noe må være galt et eller annet sted.
Når det gjelder merkelapper så har vi vært innom det også. Kan Norgeshatere som deg bruke merkelapper så kan rasjonelle mennesker også gjøre det. Hvorfor klager du først når du får merkelapper slengt i trynet selv?
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er ingen blitzer. Jeg har bare litt vett i hodet. Refererer til han pegida lederen i Tyskland… Bildene som florerer av han i forskjellige aviser taler sitt. Trenger ikke si noe jeg ;)

Hva slags argumentasjon er dette? Dette er jo et resonnement en barneskoleelev verdig. Du skjærer alle over en kam, generalisere kalles det. En svært dårlig personlig egenskap.

Nå skal jeg komme med et like idiotisk utsagn som det kommer med så du kanskje forstår det selv;

Referer til han lederen i Profeten Ummah, bildet hans florerer i avisene. Trenger ikke si noe mer, ALLE muslimer er terrorister!

• Liker 1
Skrevet

Hva slags argumentasjon er dette? Dette er jo et resonnement en barneskoleelev verdig. Du skjærer alle over en kam, generalisere kalles det. En svært dårlig personlig egenskap.

Nå skal jeg komme med et like idiotisk utsagn som det kommer med så du kanskje forstår det selv;

Referer til han lederen i Profeten Ummah, bildet hans florerer i avisene. Trenger ikke si noe mer, ALLE muslimer er terrorister!

De som støtter seg til Profetens Ummah har lik syn som ham. De som støtter seg til Pegida lederen har lik syn som ham. Trenger jeg å si noe mer?

• Liker 2
Skrevet

De som støtter seg til Profetens Ummah har lik syn som ham. De som støtter seg til Pegida lederen har lik syn som ham. Trenger jeg å si noe mer?

Skjønner du ikke har så lett for det så jeg skal prøve igjen. Det er en forskjell på å være islamist og helliggjøre vold mot andre og være en konstruktiv kritiker og motstander av noe ved å markere det i en marsj.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke trenger å si noe, hvorfor kan jeg da svare på innlegget ditt?

Skrevet

Nei, du trenger ikke det.

Men, jeg har en svak fornemmelse av at du kommer til å gjøre det likevel!

Skrevet

Når det gjelder merkelapper så har vi vært innom det også. Kan Norgeshatere som deg bruke merkelapper så kan rasjonelle mennesker også gjøre det. Hvorfor klager du først når du får merkelapper slengt i trynet selv?

Norgeshater, landsforræder, selvpisker, islamofil... kjært barn, mange navn, men heldigvis er det stort sett de som ikke kan argumentere som først tyr til slikt. De får bare holde på...

Anonymous poster hash: 57a4d...101

• Liker 1
Skrevet

Norgeshater, landsforræder, selvpisker, islamofil... kjært barn, mange navn, men heldigvis er det stort sett de som ikke kan argumentere som først tyr til slikt. De får bare holde på...

Ja, du mener sånne karakteristikker som: Innvandrerfiendtlig, islamofob, brun, rasist, høyreekstrem, nazist?

Sånne uttrykk som man, når man ikke har argumenter, har tydd til i alle år mot de som ikke omfavner det multikulturelle prosjektet 120%?

Skrevet

Ja, du mener sånne karakteristikker som: Innvandrerfiendtlig, islamofob, brun, rasist, høyreekstrem, nazist?

Sånne uttrykk som man, når man ikke har argumenter, har tydd til i alle år mot de som ikke omfavner det multikulturelle prosjektet 120%?

Akkurat :) Hvis man ikke ser bare blå skyer og barn av regnbuen, så er det balltre, mobbing og utestengelse fra samfunnet...

At de samme folkene nå klager fordi de får et og annet ord de misliker slengt tilbake er fullstendig greit for meg ;)

I motsetning til de fleste som omfavner galskapen kjenner jeg flere som har flyktet fra islam, og som har fått kjenne på kroppen hvordan det går når "fredens religion" "misbrukes". Når en religion/ideologi kan misbrukes så grovt av så mange, så må man ta en titt på budskapet...

• Liker 1
Skrevet

Den gjenge på motsatte fløy, f.eks. Blitz-miljøet og SOS Rasisme, mener du der er greit hvis de beholder jobben?

Hvis elever og foresatte klager på lærere fordi de føler seg krenket på grunn av noe læreren har uttalt som privatperson, vil nok flere lærere stå i fare for å miste jobben.

Dette er en trist utvikling. For i praksis betyr det at lærere mister retten til å engasjere seg i religiøse eller politiske saker på fritiden. Lærere er ofte engasjerte mennesker. Flere av de lærerne jeg har hatt har vært politisk aktive.

Sikkert noen kristne som har følt seg krenket når en lærer som er humanetiker helt åpent har stått frem med argumenter for å fjerne alle kristne innslag i skolens juleavslutning. Sikkert kristne elever og foresatt som har følt seg krenket av det, men tviler på at lærere som har vært kritiske til kristendommen har fått sparken på grunn av sine uttalelelser. Lærere med slike holdninger må nok også være mer forsiktige med hva de sier i tiden fremover.

Anonymous poster hash: 751e4...ec2

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår de godt....

Utdyp

Skrevet

Utdyp

Hvorfor? Har jeg forklaringsplikt overfor deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...