AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #41 Skrevet 19. januar 2015 Hva med ham? Han representerer heller ikke alle andre. Hvordan vet du? Jeg håper Pegida får sterkere oppslutning i Norge. Mye tyder på det. Mange Nordmenn er lei av alle problemene, kriminaliteten og det pengesluket innvandring er! Ja jeg håper dem slutter med dette tullet også Anonymous poster hash: 7e556...7b9
Sir Winston Skrevet 19. januar 2015 #42 Skrevet 19. januar 2015 Nå følger ikke jeg så godt med i verdenspolitikken, men tviler på at Norges bidrag til å svekke ISIS kommer til å ha en uttalt plass i fremtidens historiebøker. Og når medlemmer av norske Pegida holder på slik de gjør (jfv. "muslimjævel") tviler jeg på at de vil få en forrykende oppslutning i nærmeste fremtid. Helt enig, han "muslimjævel" burde ha hatt beskyttelse mot seg selv. Han Max ser jo heller ikke ut til å ha oppfunnet krutet (selv om sto gyselig nærme da det smalt!!) I så måte kunne man jo ha fantasert om at de begge er "plantet" av noen som vil ødelegge Pegida i Norge før de får startet, men det er det vel bare slask som tror på. Men, som sagt, 18-23000 mennesker i Dresden, noe er på gang.
jabx Skrevet 19. januar 2015 #43 Skrevet 19. januar 2015 LOL! Hvem lyver? De deltok da såvisst i forrige marsj.https://www.nordfront.net/2015/over-200-deltok-i-vellykket-pegida-demonstrasjon-i-oslo/ Hvor står det at de deltok? Denne artikkelen ser ikke ut til å være annet enn en omtale av marsjen som fant sted. Løgn igjen, eller står det noe i artikkelen jeg ikke ser?
jabx Skrevet 19. januar 2015 #44 Skrevet 19. januar 2015 Jeg forstår ikke at dere kan synes det er bra at høyreradikale og nynazister får en høyere oppslutning. Det er det ingen som har sagt, og Pegida er ingen av delene.
Br1s3n Skrevet 19. januar 2015 #45 Skrevet 19. januar 2015 Det er det ingen som har sagt, og Pegida er ingen av delene. Ja, hva er Pegida? En syklubb uten snøring? 3
Gjest Badabing Skrevet 19. januar 2015 #46 Skrevet 19. januar 2015 Av de tre alternativene du lister opp, hvilke av dem berettiger deg til å kalle noen rasist? Eller høyre-radikal? Eller, for den sakens skyld, for islamist? Hvordan mener du man hjelper til med å forebygge blomstring av høyre-radikale krefter? Eller av nynazistiske krefter? Hvordan med islamistiske krefter, hva er din løsning der? Vær snill å ikke svar med: "ja, man skal i hvert fall ikke ....", gi meg heller et konstruktivt positivt tiltak, som du mener vil hjelpe? I alle fall de to første. Muligens det siste også, hvis du var i samme miljø som ABB (jeg har en kamerat som er avhopper). Nå spør du meg om noe utrolig omfattende. For det første, må vi jevne ut sosial ulikhet. Drabantbyene må utvikles med sterkere lokalsamfunn og fokus på integrering gjennom f.eks frivillighet. Alle må ha tilgang til å drive med ulike aktiviteter, og vi må ha en skolepolitikk som er tilpasset de som ikke er teoristerke og gjør at folk ikke faller ut av skolen. Vi må slutte å sende militære styrker til utlandet, men heller gi dem støtte til å ta seg av ekstremistene selv. At vi blander oss inn fører til et hat mot oss i stedet. Det må gjøres noe med asylmottakene. Å leve i mange år på et stusselig rom uten et ordentlig aktivitetstilbud kan gjøre hvem som helst gal. La folk jobbe i stedet. Jeg har jobbet sammen med en etiopier og en eritreer som begge hadde høyere utdanning, opp mot fem år hver. Når de kommer hit får de ikke lov til å jobbe som annet enn som papirflyttere eller assistenter. Det er så utrolig bortkastet. Så selvfølgelig, det bør sørges for at enda flere kommer ut i jobb. Og ikke minst; vær mer vennlige. Jeg leier ut til en utrolig søt somalisk familie, de hadde ikke møtt vennlighet i Norge. De unngås, selv om de er ekstremt gjestfrie. Vi må jo bidra til at folk klarer å integrere seg, det er ikke en ensidig prosess. Da kan man ikke gå fort forbi uten å se på folk, spør heller om den nye naboen vil ta en kaffekopp. Kan jo holde på i det uendelige, men du forstår sikkert hva jeg mener med det siste. Har du ingen muslimske venner? 3
Sir Winston Skrevet 20. januar 2015 #47 Skrevet 20. januar 2015 (endret) I alle fall de to første. Muligens det siste også, hvis du var i samme miljø som ABB (jeg har en kamerat som er avhopper). Nå spør du meg om noe utrolig omfattende. For det første, må vi jevne ut sosial ulikhet. Drabantbyene må utvikles med sterkere lokalsamfunn og fokus på integrering gjennom f.eks frivillighet. Alle må ha tilgang til å drive med ulike aktiviteter, og vi må ha en skolepolitikk som er tilpasset de som ikke er teoristerke og gjør at folk ikke faller ut av skolen. Vi må slutte å sende militære styrker til utlandet, men heller gi dem støtte til å ta seg av ekstremistene selv. At vi blander oss inn fører til et hat mot oss i stedet. Det må gjøres noe med asylmottakene. Å leve i mange år på et stusselig rom uten et ordentlig aktivitetstilbud kan gjøre hvem som helst gal. La folk jobbe i stedet. Jeg har jobbet sammen med en etiopier og en eritreer som begge hadde høyere utdanning, opp mot fem år hver. Når de kommer hit får de ikke lov til å jobbe som annet enn som papirflyttere eller assistenter. Det er så utrolig bortkastet. Så selvfølgelig, det bør sørges for at enda flere kommer ut i jobb. Og ikke minst; vær mer vennlige. Jeg leier ut til en utrolig søt somalisk familie, de hadde ikke møtt vennlighet i Norge. De unngås, selv om de er ekstremt gjestfrie. Vi må jo bidra til at folk klarer å integrere seg, det er ikke en ensidig prosess. Da kan man ikke gå fort forbi uten å se på folk, spør heller om den nye naboen vil ta en kaffekopp. Kan jo holde på i det uendelige, men du forstår sikkert hva jeg mener med det siste. Har du ingen muslimske venner? Du mener deg altså berettiget til å kalle folk du ikke kjenner og aldri har mødt for rasist? Hvem i all verden har dog gitt deg den retten?? Du snakker så fint om å være åpen, å ta seg av andre, ta en kaffekopp, og så starter du ditt svar på den allermest hykleriske måten? Du remser opp ymse gode tiltak, som alle er en selvfølge og som allerede praktiseres i stor utstrekning, men likevel finner mange innvandrere ikke innpass i det norske samfunnet, og la meg gjette - det er helt og holdent hvite nordmenns skyld? Hvorfor i all verden skulle vi slutte å sende soldater til utlandet, bryr du deg mitt i ryggen om f.eks. Talebans og Al Qaeda's herjinger i Afganistan? Hvordan skal vi gi hvem støtte til å bekjempe Taleban og ISIS selv, hvis vi ikke involverer oss militært? Folk som sitter lenge på asylmottak er de som ikke har en god sak, de som får avslag og anker og anker og kjemper med alle midler, inkl. det at de får barn mens de sitter på dette asylmottaket. I samme situasjon, ville du fått barn mens din fremtid var usikker og du ikke visste om du skulle bo der eller her? Selvsagt får ikke folk, som ikke har opphold i Norge, jobb. Jeg får fornemmelse av at du ikke er særlig gammel? Jeg jobber med flere muslimer, de er nydelige mennesker alle som een, men det betyr ikke at jeg ønsker alle verdens muslimer skal flytte til Norge. Hvis dette siste gjør meg til rasist i dine øyne, ja - så er jeg vel det. I så fall vil jeg bære tittelen med stolthet og glede. Og, nei jeg kjenner Olsen, går ikke i marsjer og har aldri stemt på, eller vært på noen møter med, FRP. At du tillater deg å insinuere dette er rett og slett noe naivt, bedrevitende, hoverende svineri!! Endret 20. januar 2015 av Sir Winston 1
Gjest Badabing Skrevet 20. januar 2015 #48 Skrevet 20. januar 2015 Hjelpes. Du driver vel litt fortolkning her nå siden du greide å hisse deg såpass mye opp? 3
Sir Winston Skrevet 20. januar 2015 #49 Skrevet 20. januar 2015 Hjelpes. Du driver vel litt fortolkning her nå siden du greide å hisse deg såpass mye opp? Jeg er ikke opphisset, ikke i det hele tatt, hva gir dog deg den idé? Fortolkning og insinuasjoner, som du ikke har dekning for, er det du som driver med. Som sagt, kom gjerne med eksempler på noe jeg har sagt her på KG som er rasistisk?
Guacamole Skrevet 20. januar 2015 #50 Skrevet 20. januar 2015 Jeg håper Pegida får sterkere oppslutning i Norge. Mye tyder på det. Mange Nordmenn er lei av alle problemene, kriminaliteten og det pengesluket innvandring er! ..Og Pegida er løsningen på kriminaliteten, pengesluket og problemene??.. 3
jabx Skrevet 20. januar 2015 #51 Skrevet 20. januar 2015 Ja, hva er Pegida? En syklubb uten snøring? Nei, men det er heller ikke det eneste alternativene til løgnene dere Norgeshatere sprer om organisasjonen.
jabx Skrevet 20. januar 2015 #52 Skrevet 20. januar 2015 ..Og Pegida er løsningen på kriminaliteten, pengesluket og problemene??.. Pegida er en måte å markere sitt syn på saken. Det kan over tid bidra til å løse problemene ved at man f.eks. klarer å få nok innflytelse til at politikere slutter å vedta at det skal masseimporteres kriminelle fremmedkulturelle.
Sir Winston Skrevet 20. januar 2015 #53 Skrevet 20. januar 2015 ..Og Pegida er løsningen på kriminaliteten, pengesluket og problemene??.. Det er begynnelsen til en løsning!
Br1s3n Skrevet 20. januar 2015 #54 Skrevet 20. januar 2015 Nei, men det er heller ikke det eneste alternativene til løgnene dere Norgeshatere sprer om organisasjonen. Så jeg er en Norgeshater? Og jeg sprer løgner om organisasjonen? En begrunnelse hadde kanskje ikke vært så dumt med mindre du vil fremstå som en usaklig dust. 1
Sir Winston Skrevet 20. januar 2015 #55 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Så jeg er en Norgeshater? Og jeg sprer løgner om organisasjonen? En begrunnelse hadde kanskje ikke vært så dumt med mindre du vil fremstå som en usaklig dust. Ja, som vi sier på Nord-Jæren (Jeg bor på Karmøy): "Detta va i sannheit rette raua som feis" Du nekter konsekvent å dokumentere og diskutere dine egne insinuasjoner og merkelapper som du setter på folk,som ikke mener det samme som du, og nå vil du ha en begrunnelse? Man kan si mye om Pegida, som det jo også blir gjort til gagns, men bak all retorikken ligger en kjærlighet til Norge, og da et Norge som er "norsk" (skitur på fjellet, får-i-kål, lusekofte, lettere kristent, ribbefett, hopp i bakken osv) - ikke det multikulturelle kaos som vi ser gro frem. I den vinklingen blir du, og dine meningsfeller her på KG, selvsagt "Norgeshater", og ordet 'hat' brukes her med samme selvfølgelighet og med samme begrunnelse, som når PK-sosialistene bruker det mot Pegida, som i 'fremmedhat' Endret 20. januar 2015 av Sir Winston 2
Gjest Badabing Skrevet 20. januar 2015 #56 Skrevet 20. januar 2015 Nei, men det er heller ikke det eneste alternativene til løgnene dere Norgeshatere sprer om organisasjonen. Hallo.. Jeg er da selvsagt glad i Norge, selv om jeg i perioder synes politikerne fører en helt håpløs politikk. Jeg er blond og blågrønnøyd, født og oppvokst her med stor slekt rundt i hele landet, fra en en gård i Trøndelag til en gård på Sørvestlandet og i Oslo. Jeg går på ski, har bøker om norske bunader og lokalhistorie og engasjerer meg for å ta vare på norsk kulturlandskap og norske ressurser. Og jeg synes også det er min rett til å kritisere styringen av landet når det er noe jeg er uenig i. Jeg hadde synes at vi var egoistiske om vi skulle stengt grensene helt, det er en politikk jeg ikke vil vedkjenne meg. Men jeg er selvsagt for at det er mye vi bør endre for en bedre integrering. 2
jabx Skrevet 20. januar 2015 #57 Skrevet 20. januar 2015 Jeg hadde synes at vi var egoistiske om vi skulle stengt grensene helt, det er en politikk jeg ikke vil vedkjenne meg. Nei, og da er du egoistisk. Du vil booste egoet ditt ved å føle at du gjør noe for folk. Men for hver flyktning fra andre siden av verden vi tar inn til Norge kunne vi hjulpet dusinvis av flyktninger nærmere hjemlandet for langt mindre summer. Og vi hadde sluppet å importere fremmed ukultur i tillegg. Egoismen din gjør altså at vi får hjulpet færre enn vi kunne ha hjulpet, og i tillegg bidrar du til at det blir dårligere tilstander i Norge. 2
Gjest Winza Skrevet 20. januar 2015 #58 Skrevet 20. januar 2015 Nei, og da er du egoistisk. Du vil booste egoet ditt ved å føle at du gjør noe for folk. Men for hver flyktning fra andre siden av verden vi tar inn til Norge kunne vi hjulpet dusinvis av flyktninger nærmere hjemlandet for langt mindre summer. Og vi hadde sluppet å importere fremmed ukultur i tillegg. Egoismen din gjør altså at vi får hjulpet færre enn vi kunne ha hjulpet, og i tillegg bidrar du til at det blir dårligere tilstander i Norge. Kalte du meg tjukk i hodet tidligere i tråden?
likestilling Skrevet 20. januar 2015 #59 Skrevet 20. januar 2015 Jeg kan anbefale alle, enten de er for eller mot, å lese denne "kronikken". Den setter fingeren på noe meget viktig... Pathological altruism has been defined by psychologists to describe those whose good intentions, acting on others’ behalf, end up harming themselves and others. Descriptions of pathological altruism often sound eerily like left wingers, explaining Germany and Sweden’s willingness to take huge numbers of refugees from Muslim countries – they “falsely believe that they have the means to relieve people’s suffering,” they have an “unhealthy focus on others to the detriment of one’s own needs” and that pathological altruism usually manifests in “impulsive and ineffective efforts to level the playing field.” Rather than helping the vulnerable, by sacrificing their own values and encouraging multiculturalism and immigration from very illiberal countries, Europe’s left are in danger of harming minorities, liberal Muslims and, most importantly, dispensing with the continent’s traditions and values of liberalism in a world where freedom is becoming more and more scarce. http://www.liveleak.com/view?i=616_1421682377
Sir Winston Skrevet 20. januar 2015 #60 Skrevet 20. januar 2015 Jeg kan anbefale alle, enten de er for eller mot, å lese denne "kronikken". Den setter fingeren på noe meget viktig... http://www.liveleak.com/view?i=616_1421682377 Word!! Vel verdt å lese. "If Angela Merkel and other European leaders are averse to “hate” and “prejudice” in their countries, they would do well to examine where it is coming from. 45 percent of Muslims living in Europe agreed with the statement “Jews cannot be trusted”, and almost 60 percent with “I don’t want to have homosexuals as friends.” While the study noted that around one in five native Christians was “Islamophobic”, agreeing with the statement “Muslims aim to destroy Western culture”, this figure was dwarfed by what the report dubs “Occidentophobia” – 54 percent of the Muslims polled believed “Western countries are out to destroy Islam."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå