AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #101 Skrevet 23. januar 2015 Hvorfor? Har jeg forklaringsplikt overfor deg? Dette er en debatt tråd, om du ikke har noe å komme med trenger ikke du å kommentere... Anonymous poster hash: 7e556...7b9
pinar Skrevet 23. januar 2015 #102 Skrevet 23. januar 2015 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar. pinar, mod.
Gjest Winza Skrevet 23. januar 2015 #103 Skrevet 23. januar 2015 Har denne hendelsen vært omtalt i media? Anonymous poster hash: 751e4...ec2 Ja
pinar Skrevet 23. januar 2015 #104 Skrevet 23. januar 2015 Tråden er ryddet for avsporinger, ab-hets, bilder med støtende innhold og svar til dette. pinar, mod.
pinar Skrevet 23. januar 2015 #105 Skrevet 23. januar 2015 Ryddet for avsporinger og svar til slettede innlegg. pinar, mod.
debattanten Skrevet 24. januar 2015 #106 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har vel nevnt det før, men denne illustrasjonen var så god. Islam er ikke noe å strekke seg etter for Europa. Desto flere muslimer som kommer hit med Koranen i hånden desto mer uro vil det bli i Europa. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/her-kommer-fremmedkrigerne-fra/a/23376931/ Ikke overraskende eller hva? Det er en direkte sammenheng mellom andel muslimer i et land og antall IS-krigere. Så har vi i tillegg den store andelen som støtter IS og sympatiserer med de, etter de har vi kanskje en del som ikke sympatiserer, men likevel setter pris på undertrykking av homofile, kvinner osv. Helt til slutt har vi den minste gruppen som er fullintegrerte og egentlig ikke følger islam i særlig stor grad, hadde bare majoriteten vært av denne siste gruppen ville ting kanskje ikke vært så håpløst. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #107 Skrevet 24. januar 2015 Jeg har vel nevnt det før, men denne illustrasjonen var så god. Islam er ikke noe å strekke seg etter for Europa. Desto flere muslimer som kommer hit med Koranen i hånden desto mer uro vil det bli i Europa. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/her-kommer-fremmedkrigerne-fra/a/23376931/ Ikke overraskende eller hva? Det er en direkte sammenheng mellom andel muslimer i et land og antall IS-krigere. Så har vi i tillegg den store andelen som støtter IS og sympatiserer med de, etter de har vi kanskje en del som ikke sympatiserer, men likevel setter pris på undertrykking av homofile, kvinner osv. Helt til slutt har vi den minste gruppen som er fullintegrerte og egentlig ikke følger islam i særlig stor grad, hadde bare majoriteten vært av denne siste gruppen ville ting kanskje ikke vært så håpløst. Nei Anonymous poster hash: 7e556...7b9
tøttetøs Skrevet 24. januar 2015 #108 Skrevet 24. januar 2015 Nei, liker ikke pegida, men hater ikke ribbefett. 1
debattanten Skrevet 24. januar 2015 #109 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Det kan sikkert bety flere ting. At vedkommende ikke har sansen for PEGIDA sine metoder for å ytre sine meninger, eller at alle meningene ikke er noe vedkommende sier seg enig i. Likevel er vedkommende enig i en del punkter, fordi om man skulle vært i mot kan det godt være at ribbefett er noe som i fremtiden vil bli forbudt i forbindelse med en fatwa eller lignende. Endret 24. januar 2015 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #110 Skrevet 24. januar 2015 Nå har en av folka i pegida fulgt etter ei dame inn i en butikk og sagt at alle muslimer burde slaktes for så å spytte på henne. Hva feiler det de folka når dem gjør dette? Kan du linke til artikkelen som beskriver denne hendelsen? Hadde vært interessant å lese, men finner det ikke selv. Anonymous poster hash: 751e4...ec2
Gjest Winza Skrevet 24. januar 2015 #111 Skrevet 24. januar 2015 Kan du linke til artikkelen som beskriver denne hendelsen? Hadde vært interessant å lese, men finner det ikke selv. Anonymous poster hash: 751e4...ec2 Vet ikke om det er en artikkel, hun snakka om det på nyhetskanalen. Hun sa at etterpå gikk hun ut og gråt som bare det, stakkars dame ): Er jo ikke hennes feil at mange som henne gjør gale ting, snakk om generaliseringer som er ute og går der nå til dags...
Gjest extra Skrevet 24. januar 2015 #112 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hva er det som feiler de folka? Han ene fyren kalte kadafi for jævla muslim, jævla innvandrer drit som deg. Hva syns dere om dem? Jeg syns det dem gjør og sier er bak mål Individer som får utløp for sine frustrasjoner, tilkortkommenhet og enkel tankegang. Synes synd på de akkurat som religiøse som blir hjernevasket og ikke lenger evner å tenke kritisk. Endret 24. januar 2015 av extra
Gjest Winza Skrevet 24. januar 2015 #113 Skrevet 24. januar 2015 Kan du linke til artikkelen som beskriver denne hendelsen? Hadde vært interessant å lese, men finner det ikke selv. Anonymous poster hash: 751e4...ec2 Fant en link http://www.tv2.no/2015/01/19/nyheter/kriminalitet/6460938 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/tiltale-mot-oslo-mann-spyttet-paa-muslim-og-ytret-hatmeldinger/a/23378074/
Gjest extra Skrevet 24. januar 2015 #114 Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hvorfor er det ingen som lytter til de innvandrerne som ikke liker denne utviklingen av radikale religiøse grupper, og som liker Norge slik det alltid har vært? Har en følelse av at disse stemmene ties ned eller ignoreres. Jeg som en agnostisk andregenerasjonsinnvandrer har alltid likt meg i Norge (er født og oppvokst her fra år 0-34). I de senere årene har det skjedd en radikal utvikling jeg ikke kjenner meg igjen i. Da jeg gikk på barneskolen så mobbet jeg aldri de som norske barna som hadde salami på brødskiven. Nei, vi satt sammen og spiste det vi hadde av medbrakt niste. Gradvis har det skjedd en endring der krav fra religiøse miljøer har begynt å dominere samfunnsbildet klarere og klarere. Men for svarte! Jeg har da ingenting med det å gjøre. Jeg skriker ikke opp om å være utsatt for rasisme hver gang ting går meg i mot. Jeg har ikke bedt om endringer i TV-serien Jul i skomakergaten. Jeg skriker ikke opp om at Black Boy (krydderet) er stigmatiserende. Jeg har ikke ytret støtte til æresdrap av kvinner. Jeg omtaler ikke norske kvinner som "horer". Jeg har aldri sagt at enkelte temaer i bøkene til Astrid Lindgren er rasistiske. Jeg ser på karikaturtegninger som et uttrykk for et menneskelig frihet til å ytre seg. Selv om en norsk kvinne dumpet meg så hater jeg ikke alle norske kvinner. Er det ikke urettferdig da at jeg med flere opplever PEGIDA som fullstendig blottet for et mentalt filter der de ikke evner å se forskjell på folk? Og de kommer fra den andre ekstreme siden akkurat som religiøse ekstremister kommer fra sin ekstreme polaritet. DERFOR MISLIKER JEG BEGGE! Endret 24. januar 2015 av extra 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #115 Skrevet 24. januar 2015 Fant en link http://www.tv2.no/2015/01/19/nyheter/kriminalitet/6460938 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/tiltale-mot-oslo-mann-spyttet-paa-muslim-og-ytret-hatmeldinger/a/23378074/ Takk for link! Denne mannen var ikke tilknyttet pegida, men jeg er helt enig i at slik oppførsel er forkastelig. Bra at politiet og rettsvesenet tar tak i hatkriminalitet og straffer de som oppfører seg slik mot andre mennesker på bakgrunn av deres utseende, kultur eller religion. Hvis en blond jente blir kalt hore og utsatt for noe lignende bør det også straffes. Selv om man ikke liker en annen kultur skal man aldri angripe uskyldige enkeltpersoner! Anonymous poster hash: 751e4...ec2
tøttetøs Skrevet 24. januar 2015 #116 Skrevet 24. januar 2015 Det kan sikkert bety flere ting. At vedkommende ikke har sansen for PEGIDA sine metoder for å ytre sine meninger, eller at alle meningene ikke er noe vedkommende sier seg enig i. Likevel er vedkommende enig i en del punkter, fordi om man skulle vært i mot kan det godt være at ribbefett er noe som i fremtiden vil bli forbudt i forbindelse med en fatwa eller lignende. Vedkommende har ikke sansen for pegidas metoder, meninger eller noe annet, og jeg sier meg 4000% uenig i alt de står for. Det som er så klassisk, og lattervekkende, er det at man i slike debatter blir stemplet som norgeshater og motstander av ribbe og ski dersom man skulle ytre skespsis mot slike ytterliggående grupperinger som pegida faktisk er. Derav kom min ribbekommentar, og jeg mener at ordet ribbefett først ble tatt i bruk i denne tråden av en pegida-sympatisør og forkjemper. 1
Gjest Winza Skrevet 24. januar 2015 #117 Skrevet 24. januar 2015 Takk for link! Denne mannen var ikke tilknyttet pegida, men jeg er helt enig i at slik oppførsel er forkastelig. Bra at politiet og rettsvesenet tar tak i hatkriminalitet og straffer de som oppfører seg slik mot andre mennesker på bakgrunn av deres utseende, kultur eller religion. Hvis en blond jente blir kalt hore og utsatt for noe lignende bør det også straffes. Selv om man ikke liker en annen kultur skal man aldri angripe uskyldige enkeltpersoner! Anonymous poster hash: 751e4...ec2 Men jeg syns ærlig talt at det var artig at max mista jobben
debattanten Skrevet 24. januar 2015 #118 Skrevet 24. januar 2015 Vedkommende har ikke sansen for pegidas metoder, meninger eller noe annet, og jeg sier meg 4000% uenig i alt de står for. Det som er så klassisk, og lattervekkende, er det at man i slike debatter blir stemplet som norgeshater og motstander av ribbe og ski dersom man skulle ytre skespsis mot slike ytterliggående grupperinger som pegida faktisk er. Derav kom min ribbekommentar, og jeg mener at ordet ribbefett først ble tatt i bruk i denne tråden av en pegida-sympatisør og forkjemper. Okay, men skjønner ikke hva det har med mitt svar og gjøre. Så du trenger ikke ta det utover meg. At du er uenig med alt de står for skal du selvfølgelig få lov til å mene. Selv om jeg har vanskelig for å tro det.
Sir Winston Skrevet 24. januar 2015 #119 Skrevet 24. januar 2015 Hvorfor er det ingen som lytter til de innvandrerne som ikke liker denne utviklingen av radikale religiøse grupper, og som liker Norge slik det alltid har vært? Har en følelse av at disse stemmene ties ned eller ignoreres. Jeg som en agnostisk andregenerasjonsinnvandrer har alltid likt meg i Norge (er født og oppvokst her fra år 0-34). I de senere årene har det skjedd en radikal utvikling jeg ikke kjenner meg igjen i. Da jeg gikk på barneskolen så mobbet jeg aldri de som norske barna som hadde salami på brødskiven. Nei, vi satt sammen og spiste det vi hadde av medbrakt niste. Gradvis har det skjedd en endring der krav fra religiøse miljøer har begynt å dominere samfunnsbildet klarere og klarere. Men for svarte! Jeg har da ingenting med det å gjøre. Jeg skriker ikke opp om å være utsatt for rasisme hver gang ting går meg i mot. Jeg har ikke bedt om endringer i TV-serien Jul i skomakergaten. Jeg skriker ikke opp om at Black Boy (krydderet) er stigmatiserende. Jeg har ikke ytret støtte til æresdrap av kvinner. Jeg omtaler ikke norske kvinner som "horer". Jeg har aldri sagt at enkelte temaer i bøkene til Astrid Lindgren er rasistiske. Jeg ser på karikaturtegninger som et uttrykk for et menneskelig frihet til å ytre seg. Selv om en norsk kvinne dumpet meg så hater jeg ikke alle norske kvinner. Er det ikke urettferdig da at jeg med flere opplever PEGIDA som fullstendig blottet for et mentalt filter der de ikke evner å se forskjell på folk? Og de kommer fra den andre ekstreme siden akkurat som religiøse ekstremister kommer fra sin ekstreme polaritet. DERFOR MISLIKER JEG BEGGE! Hva får deg til å tro at Pegida-bevegelsen har mennesker som deg som mål for sin frustrasjon og kritikk?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #120 Skrevet 24. januar 2015 Hvorfor er det ingen som lytter til de innvandrerne som ikke liker denne utviklingen av radikale religiøse grupper, og som liker Norge slik det alltid har vært? Har en følelse av at disse stemmene ties ned eller ignoreres. Jeg som en agnostisk andregenerasjonsinnvandrer har alltid likt meg i Norge (er født og oppvokst her fra år 0-34). I de senere årene har det skjedd en radikal utvikling jeg ikke kjenner meg igjen i. Da jeg gikk på barneskolen så mobbet jeg aldri de som norske barna som hadde salami på brødskiven. Nei, vi satt sammen og spiste det vi hadde av medbrakt niste. Gradvis har det skjedd en endring der krav fra religiøse miljøer har begynt å dominere samfunnsbildet klarere og klarere. Men for svarte! Jeg har da ingenting med det å gjøre. Jeg skriker ikke opp om å være utsatt for rasisme hver gang ting går meg i mot. Jeg har ikke bedt om endringer i TV-serien Jul i skomakergaten. Jeg skriker ikke opp om at Black Boy (krydderet) er stigmatiserende. Jeg har ikke ytret støtte til æresdrap av kvinner. Jeg omtaler ikke norske kvinner som "horer". Er det ikke urettferdig da at jeg med flere opplever PEGIDA som fullstendig blottet for et mentalt filter der de ikke evner å se forskjell på folk? DERFOR MISLIKER JEG DEM! Jeg mener pegida gjør en stor feil ved å generalisere muslimer. Hvis de istedet hadde holdt seg til å være kritiske til islamistene ville de fått større oppslutning. Da kunne de kanskje også fått med seg noen muslimer i sine demonstrasjonstog. Mitt inntrykk er at en del muslimer også er kritiske til islamistene. Det var jo f.eks flere mulimer som demonstrerte mot IS. Grunnen til at flere med norsk opprinnelse blir mobbet nå enn da du var ung, tror jeg er fordi det har kommet flere innvandrere til Norge. De blir derfor dårligere integrert og noen steder er barn med norsk opprinnelse en minoritet. Kanskje en annen bosettingspolitikk kunne bedret dette? Jeg tenker at skolen også har et stort ansvar for å bygge broer mellom ulike kulturer. Skolen bør kunne slå ned på holdninger og oppførsel som går utover enkelte barn, uansett barnets opprinnelse. Anonymous poster hash: 751e4...ec2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå