AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #381 Skrevet 17. november 2014 Men de vet jo ikke med sikkerhet hvor langt hun er på vei. Kun helsesøsters spekulasjoner og da må jo hovedprioritet være å få henne til lege/jordmor for å få fastsatt hvor langt hun er på vei. Dette er i mine øyne viktigere enn å sperre jenta inne og få anmeldt en mulig overgrepssak. Den saken forsvinner ikke og foreldelsesfristen der er 25 år..... Noe annet er det med fristen foe en evt abort. Den er ganske snever. Anonymous poster hash: 17209...7fa 2
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #382 Skrevet 17. november 2014 (endret) Har ikke ord for måten folk skriver på i denne tråden. Noen bør og begynne å lære seg å lese fakta i tråden. Straffeloven har sin forskrift og sine tolkninger, som alle andre lover. Abort er ikke noe alternativ i denne familien. Jenta får den oppfølgingen hun trenger der hun er plassert. Barnefar er ikke aktuell å ha kontakt med, slik saken nå står. Noe mer enn dette ønsker jeg ikke å informere om offentligheten om, da dette nå er en straffesak. TS.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Hva er det du sier? Her sitter det mange brukere som er sjokkert over måten du og din familie velger å håndtere denne situasjonen på!! Du velger å opprette en tråd på et sosialt medium og får kraftige tilbakemeldinger. De fleste tilbakemeldingene er ikke positivt ladet ovenfor deg og din familie. Jeg foreslår at du gransker deg selv her og finner ut av hvilken agenda du har her. Hvilket forhold har du til din datter? Hvilket forhold ønsker du ha til din datter i fremtiden? Å plassere henne bort gir meg et forferdelig gufs i fra fortiden, da det å havne i ulykka var en stor skam! Hvorfor utsetter du ditt barn for dette??? Forholdet til din datter vil nok dessverre ikke overleve dette. Du er mer opptatt av andre ting som økonomi og straff av barnefar, enn datteren din som lider. Utifra det som du skriver, bør Barnevernet komme inn å granske deres evne som foreldre. Du velger å sperre henne inne istedenfor å kontakte lege. Dette er bekymringsverdig da hennes fysiske og psykiske helse kommer først!! Jeg håper at datteren din får det bedre der hun er nå, da det er hennes behov som må ivaretas. Endret 17. november 2014 av Snuppi
Gjest Magdalene Skrevet 17. november 2014 #383 Skrevet 17. november 2014 Du velger å sperre henne inne istedenfor å kontakte lege. Dette er bekymringsverdig da hennes fysiske og psykiske helse kommer først!! Jeg håper at datteren din får det bedre der hun er nå, da det er hennes behov som må ivaretas. Om hun skal til barnehuset i dag, så er garantert lege og annet helsepersonell inne i bildet alt.
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #384 Skrevet 17. november 2014 Om hun skal til barnehuset i dag, så er garantert lege og annet helsepersonell inne i bildet alt. Da får vi håpe at de tar dette videre! Mor trenger uansett en realitetsorientering og en oppvekker. Håper at de klarer å "vekke" henne!
Gjest Magdalene Skrevet 17. november 2014 #385 Skrevet 17. november 2014 Da får vi håpe at de tar dette videre! Vet du i det hele tatt hva barnehuset er for noe? 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #386 Skrevet 17. november 2014 Men de vet jo ikke med sikkerhet hvor langt hun er på vei. Kun helsesøsters spekulasjoner og da må jo hovedprioritet være å få henne til lege/jordmor for å få fastsatt hvor langt hun er på vei. Dette er i mine øyne viktigere enn å sperre jenta inne og få anmeldt en mulig overgrepssak. Den saken forsvinner ikke og foreldelsesfristen der er 25 år..... Noe annet er det med fristen foe en evt abort. Den er ganske snever.Anonymous poster hash: 17209...7fa [/acronym TS har jo forklart at jenta har vært på Barnehuset. Da er det rimelig å anta at de fagpersonene som er nødvendig blir dratt inn i saken, det være seg lege, BV, psykolog ol. Der vurderer de nok også henne psykiske hele og setter igang et apparat for oppfølging og veiledning av både jenta og fereldrene videre- Må si jeg synes mange i denne tråden har et nærmest hysterisk tillitsforhold til legestanden. Klart det er viktig å få sjekket jenta, men det er ikke akkurat et "113-tilfelle". Abort har jo TS uttalt er uaktuelt. Anonymous poster hash: dcb48...cfb 4
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #387 Skrevet 17. november 2014 (endret) Vet du i det hele tatt hva barnehuset er for noe? Ja! Det er et tilbud til barn, ungdom og deres familier når det er mistanke om at de kan ha vært utsatt for for eller vært vitne til vold eller seksuelle overgrep! Tilbudet gjelder også for voksne psykisk utviklingshemmede, samt unge under 18 år som er utsatt for tvangsekteskap. Utgangspunktet for å komme til barnehuset er å politianmelde saken. De ansatte ved barnehuset har spisskompetanse og erfaring fra psykisk helsevern og barnevern. De vet hvordan en møter mennesker i kriser og hva som bør gjøres. Samtaler med barn og foresatte er også en del av deres tilbud! En realitetsorientering for mor og resten av familien som har vært involvert og skapt denne galskapen, er derfor på sin plass! Endret 17. november 2014 av Snuppi
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2014 #388 Skrevet 17. november 2014 Jeg tror ingenting på TS mer, jeg tror hele historien er oppspinn fra ende til annen. 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #389 Skrevet 17. november 2014 Jeg tror ingenting på TS mer, jeg tror hele historien er oppspinn fra ende til annen. Da er vi to. Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf 3
Gjest Magdalene Skrevet 17. november 2014 #390 Skrevet 17. november 2014 Ja! Det er et tilbud til barn, ungdom og deres familier når det er mistanke om at de kan ha vært utsatt for for eller vært vitne til vold eller seksuelle overgrep! Tilbudet gjelder også for voksne psykisk utviklingshemmede, samt unge under 18 år som er utsatt for tvangsekteskap. Utgangspunktet for å komme til barnehuset er å politianmelde saken. De ansatte ved barnehuset har spisskompetanse og erfaring fra psykisk helsevern og barnevern. De vet hvordan en møter mennesker i kriser og hva som bør gjøres. Samtaler med barn og foresatte er også en del av deres tilbud! En realitetsorientering for mor og resten av familien som har vært involvert og skapt denne galskapen, er derfor på sin plass! Om du vet hva det er, hvorfor skriver du da at du håper de tar det videre? Det er jo allerede kommet videre om de faktisk er inne på barnehuset. 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #391 Skrevet 17. november 2014 Er dette et svar til mitt innlegg. Forstår du hva du selv skriver? Hvis to fjortenåringer har sex så kan de ikke straffes. Det er vi enige om. Men det gjør ikke handlingen lovlig! Faktisk kan ikke fjortenåringer straffes (juridisk betydning) for noe som helst! Men det betyr ikke at de har lov til å drepe, voldta, rane, stjele, kjøre uten førerkort etc. Om Breivik ble funnet utilregnelig ville han ikke kunne bli straffet men det gjør ikke handlingene lovlig. Hvis noen gjør noe ulovlig men ikke straffbart kan samfunnet sette inn andre tvangstiltak. Når noen er under 15 er det gjerne barnevernet som kommer inn. Barn blir medisinsk myndige når de er 15 år. Inntil da tar foreldrene valg på vegne av barnetAnonymous poster hash: cbd4c...326 ifølge ung.no er det heller ikke ulovlig å ha sex når man er fjorten. altså det finnes ingen lov om at de som er fjorten ikke kan ha sex som begge har gitt samtykke til. i rest my case. Hei Lov om seksuell lavalder er til for å beskytte så man ikke har sex før man er moden for det og ikke blir utnyttet av noen som er eldre i alder og "modenhet". Det er da fysisk og psykisk modenhet man tenker på. Hvis to 14 åringer har sex med hverandre og begge gjør dette HELT frivillig og føler seg modne for det, kan altså det gå bra. Det er ingen lov som sier at det er lovlig, men loven sier at straff for seksuell omgang kan falle bort hvis de som har sex er jevnbyrdige i alder og utvikling. Det vil si at ungdommene både må være nær hverandre i alder og i utvikling, både kroppslig og mentalt. http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/87041.html Anonymous poster hash: dc632...d1e
minister-mio Skrevet 17. november 2014 #392 Skrevet 17. november 2014 Da er vi to. Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf tre
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #393 Skrevet 17. november 2014 Om du vet hva det er, hvorfor skriver du da at du håper de tar det videre? Det er jo allerede kommet videre om de faktisk er inne på barnehuset. tror h*n mente foreldrene. altså at de ikke gjør "jobben" sin ordentlig. Anonymous poster hash: dc632...d1e
Maggedutti Skrevet 17. november 2014 #394 Skrevet 17. november 2014 Håper virkelig dette er trolling, men nå har jeg i allefall sett hvordan jeg IKKE skal behandle min datter hvis vi noen gang skulle komme opp i samme situasjon! På bekostning av en stakkars redd fjortenåring :-( 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #395 Skrevet 17. november 2014 Da er vi to. Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf Tre foreløpig...Anonymous poster hash: 8f39c...d64
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #396 Skrevet 17. november 2014 tre FireAnonymous poster hash: 8f39c...d64 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #397 Skrevet 17. november 2014 Om barnevernet skal sette igang tvangstiltak på alle ungdommer som har sex før fylte 16 år vil de få det travelt! Om dette er frivillig er det ikke noe noen får gjort med det! Er det ikke bedre at BV bruker tiden sin på skikkelige saker? Skal de overholde denne "regelen" så må de jo vandre rundt i skoelgården og observere, sette igang tiltak der de tror noen kommer til å ha sex eller har hatt sex. Det blir for dumt da. Jeg hadde selv sex da jeg var 15, og ifølge denne tråden og andre tråder om debut er ikke dette akkurat unormalt. Jeg gikk ut av ungdomsskolen for 11 år siden og det er ganske mange av mine jevnaldrende som debuterte i løpet av de årene. Ser ikke for meg at BV kan begynne med slike tvangsoperasjoner på ungdom som har sex før 16 år frivillig. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b Poenget er at hun er gravid, og da må bv inn både for det ufødte barnet og moren. Det fremkommer ganske søesielle familieforhold og ungdommen får lite støtte fra mor. Man må beslytte både henne og det ufødte barnet. De fleste andre tenåringer som har sex bruker heldogvis prevensjon, og det tilfører ikke debatten noe å blande disse inn i dette spesielle tilfellet.Anonymous poster hash: 8f39c...d64
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #398 Skrevet 17. november 2014 Om du vet hva det er, hvorfor skriver du da at du håper de tar det videre? Det er jo allerede kommet videre om de faktisk er inne på barnehuset. Det er ingen selvfølge at ting alltid går på skinner. Nå vet ikke vi alvorlighetsgraden av denne situasjonen, eller om denne historien er oppdiktet. Om dette er en sann historie er dette helt forferdelig. 14 åringer har blitt gravide før. Dette er ikke første gangen. Men jeg håper at denne måten de har valgt å håndtere dette på hører til skjeldenheten
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #399 Skrevet 17. november 2014 Men de vet jo ikke med sikkerhet hvor langt hun er på vei. Kun helsesøsters spekulasjoner og da må jo hovedprioritet være å få henne til lege/jordmor for å få fastsatt hvor langt hun er på vei. Dette er i mine øyne viktigere enn å sperre jenta inne og få anmeldt en mulig overgrepssak. Den saken forsvinner ikke og foreldelsesfristen der er 25 år..... Noe annet er det med fristen foe en evt abort. Den er ganske snever.Anonymous poster hash: 17209...7fa Hvis jenta vet når hun hadde sex, så er det jo da hun ble gravid.. +/- 3 dager. Hvis hjenta i tillegg har regelmessig menstruasjon, så er det jo enkelt å regne ut hvor langt hun er på vei. Anonymous poster hash: 45c91...da4
Gjest Magdalene Skrevet 17. november 2014 #400 Skrevet 17. november 2014 Det er ingen selvfølge at ting alltid går på skinner. Nå vet ikke vi alvorlighetsgraden av denne situasjonen, eller om denne historien er oppdiktet. Om dette er en sann historie er dette helt forferdelig. 14 åringer har blitt gravide før. Dette er ikke første gangen. Men jeg håper at denne måten de har valgt å håndtere dette på hører til skjeldenheten Om de kommer inn på barnehuset, så går ting som regel på skinner. Der jobber det ekspertise i alle ledd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå