Gå til innhold

Gravid 14. åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dette et svar til mitt innlegg. Forstår du hva du selv skriver?

Hvis to fjortenåringer har sex så kan de ikke straffes. Det er vi enige om. Men det gjør ikke handlingen lovlig! Faktisk kan ikke fjortenåringer straffes (juridisk betydning) for noe som helst! Men det betyr ikke at de har lov til å drepe, voldta, rane, stjele, kjøre uten førerkort etc. Om Breivik ble funnet utilregnelig ville han ikke kunne bli straffet men det gjør ikke handlingene lovlig. Hvis noen gjør noe ulovlig men ikke straffbart kan samfunnet sette inn andre tvangstiltak. Når noen er under 15 er det gjerne barnevernet som kommer inn.

Barn blir medisinsk myndige når de er 15 år. Inntil da tar foreldrene valg på vegne av barnet

Anonymous poster hash: cbd4c...326

Hva skal dem gjøre da? Bure begge to inne? Gi de samfunnsstraff? Stille de opp på torget og steine dem? henge dem ut på nett? La dem gå rundt i røde drakter til skrekk og advarsel? Hvis begge er ca jevngamle og har hatt sex frivillig er det ikke akkurat mye noen får gjort.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble utsatt for overgrep av min far i en periode på ca 6 år og ble gravid med ham som 14-åring. Dette er noen år siden nå.

Svangerskapet ble oppdaget da jeg var ca 20 uker på vei og det ble søkt om senabort men jeg fikk avslag.

Jeg ønsket å forholde meg minst mulig til svangerskapet og barnet og hadde vel bestemt meg for å adoptere det bort.

Jeg slapp dessverre å ta avgjørelsen da barnet døde under fødselen. Årsak: Trisomi 18. Om dette hadde en direkte årsak av at min far var barnets far vet jeg ikke. Men jeg kommer aldri over det som skjedde.

Min far ble dømt og tok senere livet sitt i påvente av soning.

Jeg har fått voldsoffererstatning, men jeg skulle gitt hva som helst for å få innvilget en senabort i stedet.

Anonymous poster hash: 17209...7fa

• Liker 7
Skrevet

Jeg ble utsatt for overgrep av min far i en periode på ca 6 år og ble gravid med ham som 14-åring. Dette er noen år siden nå.

Svangerskapet ble oppdaget da jeg var ca 20 uker på vei og det ble søkt om senabort men jeg fikk avslag.

Jeg ønsket å forholde meg minst mulig til svangerskapet og barnet og hadde vel bestemt meg for å adoptere det bort.

Jeg slapp dessverre å ta avgjørelsen da barnet døde under fødselen. Årsak: Trisomi 18. Om dette hadde en direkte årsak av at min far var barnets far vet jeg ikke. Men jeg kommer aldri over det som skjedde.

Min far ble dømt og tok senere livet sitt i påvente av soning.

Jeg har fått voldsoffererstatning, men jeg skulle gitt hva som helst for å få innvilget en senabort i stedet.

Anonymous poster hash: 17209...7fa

Det er nettopp slike tilfeller jeg mener senabort skulle vært lovlig. Det går rett og slett så utover mors helse at det kan føre til selvmord og langvarig psykiske plager. Å skulle bære frem farens barn er bare forferdelig. Og det er forkastelig at du fikk avslag i en så grov sak. Håper virkelig du har fått masse oppfølging og hjelp, dette fortjener ingen.

• Liker 11
Skrevet

Nei. En henvender seg til helsepersonell i første omgang!

Den største skaden foruten denne graviditeten er blitt utført av Ts og hennes familie!

Helsepersonell skal også kontaktes ja, men det er ikke feil å snakke med en advokat i en slik situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Hva med jenta som har sex da, gjør ikke hun noe ulovlig (etter ditt resonnement)? Er det kun ulovlig for gutter å ha sex med jenter når de er under den seksuelle lavalder? Jeg er klar over at det er straffen som faller bort, men i praksis så vil jo det bety at det er lovlig. Anonymous poster hash: e2248...11a

Selvfølgelig gjør jenta noe ulovlig også hvis gutten er under 16.

Jeg har nevnt flere eksempler på ulovlige handlinger man ikke blir straffet for. At du tror straffefrihet betyr "lovlig" viser at du ikke forstår hvordan samfunnet fungerer. Andre eksempler: Når fartsgrensen er 80 blir du først bøtelagt når du kjører i 86km/t. Det betyr ikke at det er lov å kjøre i 85km/t. Hvis du kjører i fylla eller kjører på noen vil det virke straffeskjerpende at du kjørte ulovlig fort. Eksempel 2: Hvis du stjeler en tier på jobben vil neppe noe politi eller domsmyndighet bry seg om å straffe deg. Men det er likefullt ulovlig og din arbeidsgiver kan foreta seg ting i forhold til deg som ikke er straff i juridisk sammenheng. Så samfunnet er fullt av ulovlige handlinger man ikke blir straffet juridisk for.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig gjør jenta noe ulovlig også hvis gutten er under 16.

Jeg har nevnt flere eksempler på ulovlige handlinger man ikke blir straffet for. At du tror straffefrihet betyr "lovlig" viser at du ikke forstår hvordan samfunnet fungerer. Andre eksempler: Når fartsgrensen er 80 blir du først bøtelagt når du kjører i 86km/t. Det betyr ikke at det er lov å kjøre i 85km/t. Hvis du kjører i fylla eller kjører på noen vil det virke straffeskjerpende at du kjørte ulovlig fort. Eksempel 2: Hvis du stjeler en tier på jobben vil neppe noe politi eller domsmyndighet bry seg om å straffe deg. Men det er likefullt ulovlig og din arbeidsgiver kan foreta seg ting i forhold til deg som ikke er straff i juridisk sammenheng. Så samfunnet er fullt av ulovlige handlinger man ikke blir straffet juridisk for.

men hva vil du skal skje med dem da? Er de jevngamle så skjer jo ingenting. :P

Skrevet

men hva vil du skal skje med dem da? Er de jevngamle så skjer jo ingenting. :PAnonymous poster hash: 4fd89...c3b

Vedkommende sa jo hva som er poenget: Om de har gjort noe ulovlig kan det settes inn tvangstiltak, fra bl.a barnevernet.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Skrevet

Mammatilmichelle.blogg.no. Hun ble gravid som 14, tror dere kan få hjelp derfra.

Men wow. Økonomi var virkelig det første du tenkte? Unnskyld, men jeg tror du burde prioritere andre ting enn akkurat det. Hvis datteren din har nektet å fortelle deg noe er det garantert grunner til det. Hun er sikkert livredd, og før dere tenker på deres behov, så håper jeg du tenker på dattern din. Hun har rotet seg opp i noe som er litt for stort for henne, og du som forelder har et ansvar og må passe på henne.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Det er nettopp slike tilfeller jeg mener senabort skulle vært lovlig. Det går rett og slett så utover mors helse at det kan føre til selvmord og langvarig psykiske plager. Å skulle bære frem farens barn er bare forferdelig. Og det er forkastelig at du fikk avslag i en så grov sak. Håper virkelig du har fått masse oppfølging og hjelp, dette fortjener ingen.

Det er jeg enig i. Incest i seg selv bør være grunn nok for å få innvilget senabort pga at barnet har en ganske mye større sannsynlighet for sykdommer også i tillegg til mors psykiske helse. Spesielt når det gjelder så unge kvinner.

Samtidig er ikke dette tilfellet hos ungen til TS så vidt jeg har fått med meg, og hun kan heller ikke tvinges til å gå gjennom en senabort.

Skrevet

Hva skal dem gjøre da? Bure begge to inne? Gi de samfunnsstraff? Stille de opp på torget og steine dem? henge dem ut på nett? La dem gå rundt i røde drakter til skrekk og advarsel? Hvis begge er ca jevngamle og har hatt sex frivillig er det ikke akkurat mye noen får gjort. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Tenker du bare straff? Hvis begge er under 16 er handlingen ulovlig og barnevernet kan pålegge de å ha møter med helsepersonell, samtaler med politi/juridisk bistand m.m. Barnevernet kan også f.eks. pålegge de å bo på institusjon. Man kan også pålegge de å ikke ha kontakt. Det siste kunne være tilfelle hvis en gutt på 14 gjentatte ganger har sex med ei jente på 10.

Skrevet

Vedkommende sa jo hva som er poenget: Om de har gjort noe ulovlig kan det settes inn tvangstiltak, fra bl.a barnevernet.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Om barnevernet skal sette igang tvangstiltak på alle ungdommer som har sex før fylte 16 år vil de få det travelt! Om dette er frivillig er det ikke noe noen får gjort med det! Er det ikke bedre at BV bruker tiden sin på skikkelige saker? Skal de overholde denne "regelen" så må de jo vandre rundt i skoelgården og observere, sette igang tiltak der de tror noen kommer til å ha sex eller har hatt sex. Det blir for dumt da. Jeg hadde selv sex da jeg var 15, og ifølge denne tråden og andre tråder om debut er ikke dette akkurat unormalt. Jeg gikk ut av ungdomsskolen for 11 år siden og det er ganske mange av mine jevnaldrende som debuterte i løpet av de årene. Ser ikke for meg at BV kan begynne med slike tvangsoperasjoner på ungdom som har sex før 16 år frivillig.

• Liker 4
Skrevet

Tenker du bare straff? Hvis begge er under 16 er handlingen ulovlig og barnevernet kan pålegge de å ha møter med helsepersonell, samtaler med politi/juridisk bistand m.m. Barnevernet kan også f.eks. pålegge de å bo på institusjon. Man kan også pålegge de å ikke ha kontakt. Det siste kunne være tilfelle hvis en gutt på 14 gjentatte ganger har sex med ei jente på 10.

men herregud, du ser at dette er ironi eller? Her har du to mest sannsynlig jevngamle ungdommer, som mest sannsynlig har hatt sex frivillig og du mener de skal bli straffa og plassert på institusjon?

Skrevet

Jeg synes ikke jenta skal få bestemme dette helt selv, som 14-åring er det faktisk mange ting man ikke får bestemme selv. Og det er fordi man ikke er moden nok til å se konsekvensene av valgene man tar.

Anonymous poster hash: e2f06...8d1

Selvfølgelig skal den som er gravid få bestemme om hun vil beholde barnet eller ikke. Ingen har lov til å ta den avgjørelsen for henne, så enkelt er det. Hennes kropp, hennes ufødte barn, hennes valg. Det er hun som bestemmer dette 100%.

• Liker 1
Skrevet

Tror du siterer feil AB :P

Skrevet

Selvfølgelig skal den som er gravid få bestemme om hun vil beholde barnet eller ikke. Ingen har lov til å ta den avgjørelsen for henne, så enkelt er det. Hennes kropp, hennes ufødte barn, hennes valg. Det er hun som bestemmer dette 100%.

Helt enig. Synd noen her tror man fortsatt kan tvinge noen til adopsjon i 2014.

Skrevet

Jeg vil jo si at det er ytterst tvilsomt at BV vil plassere to jevngamle ungdommer som har hatt sex før fylte 16 år på institusjon eller sette igang tvangstiltak. Da vil de som AB over her skriver få det veldig travelt fremover!

Skrevet

men herregud, du ser at dette er ironi eller? Her har du to mest sannsynlig jevngamle ungdommer, som mest sannsynlig har hatt sex frivillig og du mener de skal bli straffa og plassert på institusjon? Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Jeg har ikke sakt noe om at de i dette tilfelle skal straffes og plasseres på institusjon. Det er andre som hele tiden bringer frem andre "straffealternativer".

Skrevet

Om barnevernet skal sette igang tvangstiltak på alle ungdommer som har sex før fylte 16 år vil de få det travelt! Om dette er frivillig er det ikke noe noen får gjort med det! Er det ikke bedre at BV bruker tiden sin på skikkelige saker? Skal de overholde denne "regelen" så må de jo vandre rundt i skoelgården og observere, sette igang tiltak der de tror noen kommer til å ha sex eller har hatt sex. Det blir for dumt da. Jeg hadde selv sex da jeg var 15, og ifølge denne tråden og andre tråder om debut er ikke dette akkurat unormalt. Jeg gikk ut av ungdomsskolen for 11 år siden og det er ganske mange av mine jevnaldrende som debuterte i løpet av de årene. Ser ikke for meg at BV kan begynne med slike tvangsoperasjoner på ungdom som har sex før 16 år frivillig. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Jeg har ikke sakt at barnevernet skal sette i gang tvangstiltak ovenfor alle som har sex før 16. Jeg har heller ikke sakt at politiet skal bøtelegge alle som kjøre i 81km/t eller at vi skal bruke domstolene hvis noen har stjålet en krone en gang. Men alle disse handlingene er ulovlige.

Skrevet

Hvorfor i alle dager diskuteres abort her? Jenta er 22 uker på vei, og fødes barnet nå kan det vel være levedyktig.

Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf
  • Liker 1
Skrevet

Tror du siterer feil AB :PAnonymous poster hash: 4fd89...c3b

Neida. AB'en foreslo andre straffer som røde drakter o.s.v. når det ikke var snakk om fengselstraff. AB'en forstår åpenbart ikke at det at når barn gjør ulovlige handlinger så kan man påtvinge de forskjellige hjelpetiltak.

I dette tilfelle er det selvfølgelig aktuelt å komme i kontakt med gutten og hans familie. Ikke for å straffe men fordi dette vil påvirke han også om ikke annet mentalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...