AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #281 Skrevet 16. november 2014 Her tar du og flere med deg faktisk feil. Den seksuelle lavalder er 16 år i Norge. Den kriminelle lavalder er 15 år. Når politiet ikke kan straffe kan og skal barnevernet gripe inn. Men dette er en annen skål. Farmor er "helsepersonell", uten å spesifisere nærmere pga. Fare for å bli gjenkjent. Hadde jenta ikke blitt atta hånd om før dette ble kjent på skole eller på trening, ville bv grepet inn og plassert henne et sted inntil hun kan avhøres på Barnehuset. Hun var 13 år i juni, 14 har hun fylt etter juni 2014. Nå er hun tatt hånd om for forberedelse til avhør på barnehus, noe hun må igjennom enten dette er en 14 åring eller en voksen som er ansvarlig for. I følge advokaten, som jenta og kjenner litt fra før via bestemor, er måten hun oppfører seg på ikke normal dersom hun frivillig har hatt sex. advokaten har i dag med seg en annen fagperson. Det mest sjokkerende er hvordan folk leser og snur og vender på trådens info. Å ikke låse henne inne på badet når hun kom hjem, oppdaget svigermor og var i ferd med å stikke av på nytt, ser jeg virker dramatisk, men i situasjonen var farmor rask og konsekvent. Vi kan ikke ha en gravid 14 åring på rømmen. Heller ikke en gravid 14 åring som hopper ut vinduet og skader seg. De mest kritiske kan gjerne få komme og overta min plass og prøve ut situasjonen min.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Når er man jevnbyrdig i alder og utvikling? Loven sier at straff for seksuell omgang kan falle bort hvis de som har sex er jevnbyrdige i alder og utvikling. Det vil si at ungdommene både må være nær hverandre i alder og i utvikling, både kroppslig og mentalt. Høyesterett har sagt at man ved denne vurderingen ikke bare skal se på aldersforskjellen i seg selv, men også på hvilket alderstrinn de som har sex befinner seg. Det betyr at hvis den yngste parten har lav alder, for eksempel 13 år, godtar retten mindre aldersforskjell enn om den yngste parten var 15 år. Når man ser på aldersforskjellen må også modenheten til de som har sex vurderes. Hvis for eksempel den yngste parten er veldig moden for alderen, vil en større aldersforskjell kunne godtas. Straffelovens § 196 sier at den som har seksuell omgang med barn under 16 år kan straffes med fengsel. Loven gjelder også der begge ungdommene er under 16 år. Regelen har også et unntak som sier at hvis de som har sex er "jevnbyrdige i alder og utvikling", kan straffen falle bort. Eksempler: (NB: Dette er generelle eksempler, det vil alltid kunne være annerledes i den enkelte sak fordi alle er forskjellige og har ulik modenhet) Hvis en 19 år gammel jente har sex med en 14 år gammel gutt så vil jenta kunne straffes for dette, men ikke gutten. Hvis en 15-åring har frivillig sex med sin 17 år gamle kjæreste vil i de fleste tilfeller straffen falle bort fordi de som regel anses jevnbyrdige i alder og utvikling. En 15-åring som har sex med en 12-åring vil ikke nødvendigvis bli ansett som jevnbyrdig i alder og utvikling, fordi jo yngre en part er, jo mindre aksepterer man av forskjeller. Hvis to 14-åringer har sex sammen, kan ingen av dem straffes fordi de er under den kriminelle lavalder. tror ikke du vet hva du snakker om, så jeg la loven ut til deg http://www.ung.no/sexogsamliv/2422_Seksuell_lavalder_-_hva_sier_loven.html Anonymous poster hash: dc632...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #282 Skrevet 16. november 2014 Når er man jevnbyrdig i alder og utvikling? Loven sier at straff for seksuell omgang kan falle bort hvis de som har sex er jevnbyrdige i alder og utvikling. Det vil si at ungdommene både må være nær hverandre i alder og i utvikling, både kroppslig og mentalt. Høyesterett har sagt at man ved denne vurderingen ikke bare skal se på aldersforskjellen i seg selv, men også på hvilket alderstrinn de som har sex befinner seg. Det betyr at hvis den yngste parten har lav alder, for eksempel 13 år, godtar retten mindre aldersforskjell enn om den yngste parten var 15 år. Når man ser på aldersforskjellen må også modenheten til de som har sex vurderes. Hvis for eksempel den yngste parten er veldig moden for alderen, vil en større aldersforskjell kunne godtas. Straffelovens § 196 sier at den som har seksuell omgang med barn under 16 år kan straffes med fengsel. Loven gjelder også der begge ungdommene er under 16 år. Regelen har også et unntak som sier at hvis de som har sex er "jevnbyrdige i alder og utvikling", kan straffen falle bort. Eksempler: (NB: Dette er generelle eksempler, det vil alltid kunne være annerledes i den enkelte sak fordi alle er forskjellige og har ulik modenhet) Hvis en 19 år gammel jente har sex med en 14 år gammel gutt så vil jenta kunne straffes for dette, men ikke gutten. Hvis en 15-åring har frivillig sex med sin 17 år gamle kjæreste vil i de fleste tilfeller straffen falle bort fordi de som regel anses jevnbyrdige i alder og utvikling. En 15-åring som har sex med en 12-åring vil ikke nødvendigvis bli ansett som jevnbyrdig i alder og utvikling, fordi jo yngre en part er, jo mindre aksepterer man av forskjeller. Hvis to 14-åringer har sex sammen, kan ingen av dem straffes fordi de er under den kriminelle lavalder. tror ikke du vet hva du snakker om, så jeg la loven ut til deg http://www.ung.no/sexogsamliv/2422_Seksuell_lavalder_-_hva_sier_loven.html Anonymous poster hash: dc632...d1e ps legger til! hva skal barnevernet gjøre hvis de er frivillig sex og er samme alder? kanskje hun oppfører seg "rart" pga at hun er 14 år og gravid!! Anonymous poster hash: dc632...d1e 6
Rachelzane Skrevet 16. november 2014 #283 Skrevet 16. november 2014 Her tar du og flere med deg faktisk feil. Den seksuelle lavalder er 16 år i Norge. Den kriminelle lavalder er 15 år. Når politiet ikke kan straffe kan og skal barnevernet gripe inn. Men dette er en annen skål. Farmor er "helsepersonell", uten å spesifisere nærmere pga. Fare for å bli gjenkjent. Hadde jenta ikke blitt atta hånd om før dette ble kjent på skole eller på trening, ville bv grepet inn og plassert henne et sted inntil hun kan avhøres på Barnehuset. Hun var 13 år i juni, 14 har hun fylt etter juni 2014. Nå er hun tatt hånd om for forberedelse til avhør på barnehus, noe hun må igjennom enten dette er en 14 åring eller en voksen som er ansvarlig for. I følge advokaten, som jenta og kjenner litt fra før via bestemor, er måten hun oppfører seg på ikke normal dersom hun frivillig har hatt sex. advokaten har i dag med seg en annen fagperson. Det mest sjokkerende er hvordan folk leser og snur og vender på trådens info. Å ikke låse henne inne på badet når hun kom hjem, oppdaget svigermor og var i ferd med å stikke av på nytt, ser jeg virker dramatisk, men i situasjonen var farmor rask og konsekvent. Vi kan ikke ha en gravid 14 åring på rømmen. Heller ikke en gravid 14 åring som hopper ut vinduet og skader seg. De mest kritiske kan gjerne få komme og overta min plass og prøve ut situasjonen min.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 sier ikke at det ikke har skjedd overgep, men kanskje måten hun oppfører seg på har med at hun angrer på sex eller det faktumet at hun tross alt er fjorten år og gravid. tror ikke fjorten åringer som er gravide oppfører seg normalt, hun er vel kjempe redd og engstelig. forstår at du er i en dum situasjon, men tror ikke måten dere takler dette på er den beste måten. sett fra perspektiv som en som husker hvordan det er å være tenåring. 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #284 Skrevet 16. november 2014 Du høres ikke mye støttende ut TS.. Hun er i en vanskelig og skummel situasjon og kommer til å trenge mye omsorg og støtte ifra dere. Jeg ble faktisk selv gravid som 14åring og fikk min datter som 15åring. Det er det skummleste jeg noen gang har gått igjennom. Så ung som jeg var så fløy det jo rundt all slags tanker om hvordan jeg skulle klare meg og hvordan fremtiden kom til å bli. Jeg hadde ikke foreldre som støttet meg gjennom graviditeten, det var en tung tid og jeg ble tvunget som 14åring å flytte inn alene i egen leilighet pga manglende støtte. Det gikk heldigvis bra, jeg fullførte ungdomsskolen (ble overført til privatskole), der gikk jeg 1uke etter jeg fødte barnet mitt, hadde henne med meg og ble ferdig med det. Er nå 22år gammel eier mitt eget hus, bil og har god og stabil jobb. Jeg fikk til alt til tross for manglende støtte, men ting hadde gått mye lettere omjeg hadde hatt det, for det har vært alt annet enn lett å komme meg dit jeg er idag. Så om mim datter skulle få barn så tidlig (håper inderlig hun venter lenger) så skal jeg støtte og hjelpe henne gjennom alt. Det nytter ikke å bli sur og bitter, skaden er allerede gjort og som foreldre mener jeg at man stiller opp og er der for barna sine uansett.Anonymous poster hash: 9800e...9b5 6
Gjest avocadoen Skrevet 16. november 2014 #285 Skrevet 16. november 2014 Dette er så alvorlig at jeg håper moderatorer finner ut hvem TS er og kontakter barnevernet 9
Kittykat Skrevet 16. november 2014 #286 Skrevet 16. november 2014 (endret) GRAVID FJORTENÅRING DAG 2. HUSESPETAKKEL! Brått stod svigermor på stuegulvet. Jentungen hadde stukket av fra prøverommet på kjøpesenteret! Selvfølgelig hadde svigers oppdaget under klesprøvingen at magen er voksende. De hadde ropt henne opp, uten at hun kom tilrette der. Svigers kom hit. På veien hadde hun selvfølgelig ringt mormor og onkel, som alle troppet opp. Jentungen kom en stund etter svigers og før resten av gjengen. På vei inn på rommet oppdaget svigers henne, geileidet henne inn på badet og låste døren. Der fikk hun servert mat og drikke. Da mormor kom ville hun låse ut det stakkers barnet, men farmor skulle ikke ha en gravid tenåring som rømte ut av vinduer. Så mormor tidde. Bestemor fikk kontakt med advokatvennen sin. Onkel og farmor fikk jentungen i bilen og kjørt henne på advokatkontoret. Der har onkel sittet rømlingsvakt mens jentungen har sittet i timer og knapt sagt et ord. Advokaten ordnet med å kjøre jentungen på et trygt sted hos kjente før hun på nytt prøver å få vite hvem av dem hun var sammen med uken etter skoleslutt som er den ansvarlige for barnet i magen. Pc, nettbrett og mobil er på advokatens kontor. Å få jentungen i tale blir ingen enkel jobb, for noen. De som roper på lege, det har ingen umiddelbar hast. Å finne ut om dette er bare traumatisk over, langt over normalen. Uansett er dette straffbart forhold som har funnet sted fordi jenta var og er under seksuelle lavalder. Vi vet heller ikke om hun er eller blir truet, derfor er pc m.m. utenfor hennes rekkevidde. Ser dere diskuterer hvor gamle tvillingene er, de vil være knapt 6 mnd. når dette nye barnet kommer i mars.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Svigermor låste jentungen inn på badet? Onkel satt rømningsvakt? Dere håndterer dette helt feil. Jentungen er i sjokk etter å ha funnet ut at hun er gravid og etter å ha fortalt dette til dere og dere behandler henne som om at hun er en fange! Jeg kjenner at jeg blir sint på deg nå, som mor, som ikke fikk kastet ut alle de andre fra hjemmet ditt og tok deg av din stakkars datter! Gi f i advokat og i å straffefølge barnefaren (det er det som er aller minst viktig akkurat nå). Lege er såklart viktig i denne situasjonen her. Dere behandler jenten som om at hun har gjort noe forferdelig galt og det har hun ikke. Er ikke rart at hun vil stikke av sånn som dere oppfører dere. Jeg tuller ikke når jeg sier at dere alle vil trenge veiledning i å håndtere dette. Jenten din fortalte dette til deg og istedet for støtte og forståelse, så blir det stor ståhei og hele familien involveres.... Jeg forstår det at du er i sjokk, men du kunne bedt resten av familien om å trekke seg unna til situasjonen har roet seg. Du burde gjort dette: Fått time hos legen og snakket sammen med datteren din. Holdt rundt henne og sagt at dette vil gå bra og at dere er der for henne. Istedet så stikker hun av, du overlater tingene til helsesøster på skolen og svigermor låser inn datteren din på badet hjemme hos dere. Jeg synes faktisk synd på datteren din nå. Deres oppførsel mot henne kan ikke rettferdiggjøres. Beklager om jeg virker litt hard i innlegget mitt, men jeg har en 14 år gammel datter selv og som mor til en 14-åring, så kjenner jeg at jeg blir sint og ikke minst lei meg for hva din datter opplever fra familien sin. Endret 16. november 2014 av Kittykat 9
Gjest Snuppi Skrevet 16. november 2014 #287 Skrevet 16. november 2014 (endret) Denne saken er så alvorlig at jeg synes moderator skal ta ansvar! Vi snakker om et barn her som ikke får medisinsk behandling, men blir sperret inne av sin famile. Dette er et overgrep fra mor og resten av familien sin side! KG har vel et ansvar for det som blir postet av innlegg her inne? Kan en moderator svare på dette spørsmålet? Hva gjør dere med såpass alvorlige saker som dette? Håper virkelig at dere har retningslinjer for dette! Kan vi brukere her inne gjøre politiet oppmerksom på alvorlige saker som dette? Endret 16. november 2014 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #288 Skrevet 16. november 2014 GRAVID FJORTENÅRING DAG 2. HUSESPETAKKEL! Brått stod svigermor på stuegulvet. Jentungen hadde stukket av fra prøverommet på kjøpesenteret! Selvfølgelig hadde svigers oppdaget under klesprøvingen at magen er voksende. De hadde ropt henne opp, uten at hun kom tilrette der. Svigers kom hit. På veien hadde hun selvfølgelig ringt mormor og onkel, som alle troppet opp. Jentungen kom en stund etter svigers og før resten av gjengen. På vei inn på rommet oppdaget svigers henne, geileidet henne inn på badet og låste døren. Der fikk hun servert mat og drikke. Da mormor kom ville hun låse ut det stakkers barnet, men farmor skulle ikke ha en gravid tenåring som rømte ut av vinduer. Så mormor tidde. Bestemor fikk kontakt med advokatvennen sin. Onkel og farmor fikk jentungen i bilen og kjørt henne på advokatkontoret. Der har onkel sittet rømlingsvakt mens jentungen har sittet i timer og knapt sagt et ord. Advokaten ordnet med å kjøre jentungen på et trygt sted hos kjente før hun på nytt prøver å få vite hvem av dem hun var sammen med uken etter skoleslutt som er den ansvarlige for barnet i magen. Pc, nettbrett og mobil er på advokatens kontor. Å få jentungen i tale blir ingen enkel jobb, for noen. De som roper på lege, det har ingen umiddelbar hast. Å finne ut om dette er bare traumatisk over, langt over normalen. Uansett er dette straffbart forhold som har funnet sted fordi jenta var og er under seksuelle lavalder. Vi vet heller ikke om hun er eller blir truet, derfor er pc m.m. utenfor hennes rekkevidde. Ser dere diskuterer hvor gamle tvillingene er, de vil være knapt 6 mnd. når dette nye barnet kommer i mars.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Dette innlegget overbeviste ihvertfall meg om at dette er en trolletråd Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf 5
Gjest snoopy_93 Skrevet 16. november 2014 #289 Skrevet 16. november 2014 Jeg ville tatt med min gravide 14åring og snakket med amathea(?), få tips og råd og generelt noen å snakke med. Spesielt med tanke på at en 14åring blir "kastet" inn i denne situasjonen - så kunne hun fått noen hun ikke kjenner å snakke med. Hadde jeg var 14åringen og min familie behandlet meg på den måten du gir inntrykk for at dere gjør hadde jeg vurdert selvmord ganske kjapt.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #290 Skrevet 16. november 2014 Dette er så hårreisende at jeg håper BV undersøker hele familien og foreldrenes omsorgsevne generelt. Kan vel si det sånn at du har mest sannysnlig ødelagt for deg og din datters forhold i fremtiden, ikke minst din datters syke. Håper moderator tar tak i dette. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b 3
Rainbow Skrevet 16. november 2014 #291 Skrevet 16. november 2014 Virkelig?? Hva med å sjekke ut om denne saken er reel? Denne saken er så alvorlig at jeg synes moderator skal ta ansvar! Vi snakker om et barn her som ikke får medisinsk behandling, men blir sperret inne av sin famile. Dette er et overgrep fra mor og resten av familien sin side! KG har vel et ansvar for det som blir postet av innlegg her inne? Kan en moderator svare på dette spørsmålet? Hva gjør dere med såpass alvorlige saker som dette? Håper virkelig at dere har retningslinjer for dette! Kan vi brukere her inne gjøre politiet oppmerksom på alvorlige saker som dette? Vi tar vanligvis modereringsspørsmål på PM eller ris og ros, men jeg kan si dette: Vi har ingen som helst mulighet til å finne ut hvem TS er. Det handler om personvern og at folk her inne skal ha mulighet til å være anonyme. Vi kan sjekke hvilken bruker som står bak AB, men det er bare noe vi gjør ved regelbrudd, og det som kommer opp da er hvilken bruker det er, nicket. Ikke hvem de er i virkeligheten. De eneste som kan sjekke slike ting er politiet. Det kan de om de får utlevert IP-adressen til vedkommende, og det gjøres ekstremt sjelden. I dette tilfellet ser vi ikke helt hva politiet skulle gjort, da TS ikke har foretatt seg noe som strider imot norsk lov. Rainbow81, mod 8
Gjest Snuppi Skrevet 16. november 2014 #292 Skrevet 16. november 2014 (endret) Vi tar vanligvis modereringsspørsmål på PM eller ris og ros, men jeg kan si dette: Vi har ingen som helst mulighet til å finne ut hvem TS er. Det handler om personvern og at folk her inne skal ha mulighet til å være anonyme. Vi kan sjekke hvilken bruker som står bak AB, men det er bare noe vi gjør ved regelbrudd, og det som kommer opp da er hvilken bruker det er, nicket. Ikke hvem de er i virkeligheten. De eneste som kan sjekke slike ting er politiet. Det kan de om de får utlevert IP-adressen til vedkommende, og det gjøres ekstremt sjelden. I dette tilfellet ser vi ikke helt hva politiet skulle gjort, da TS ikke har foretatt seg noe som strider imot norsk lov. Rainbow81, mod Takk for svar, Men alvorligheten av dette innlegget er bekymringverdig. Er du ikke enig? Dette er et 14 år gammelt barn som blir nektet hjelp av helsepersonell. Gjør dere politiet oppmerksom på denne type innlegg? Om dere ikke gjør det, hvorfor ikke? Politiet kan selv ta stilling til hva som bør gjøres med tanke på personvern. Det er mange brukere her inne som reagerer og mener at dere bør gjøre noe med dette. Hva tenker dere om dette? Dere har også et ansvar her synes jeg. Jeg velger å legge dette ut her da det er sikkert andre som sitter inne med de samme spørsmålene som jeg gjør. Endret 16. november 2014 av Snuppi
Rainbow Skrevet 16. november 2014 #293 Skrevet 16. november 2014 Jeg skjønner at du lurer, men vi har ikke lov til å gå ut med hva vi gjør med enkelttileller. På generelt grunnlag kan jeg si at vi diskuterer ting i fellesskap og kommer fram til hva vi gjør eller ikke gjør i ulike tilfeller. Rainbow81, mod
Lou Salome Skrevet 16. november 2014 #294 Skrevet 16. november 2014 Vi tar vanligvis modereringsspørsmål på PM eller ris og ros, men jeg kan si dette: Vi har ingen som helst mulighet til å finne ut hvem TS er. Det handler om personvern og at folk her inne skal ha mulighet til å være anonyme. Vi kan sjekke hvilken bruker som står bak AB, men det er bare noe vi gjør ved regelbrudd, og det som kommer opp da er hvilken bruker det er, nicket. Ikke hvem de er i virkeligheten. De eneste som kan sjekke slike ting er politiet. Det kan de om de får utlevert IP-adressen til vedkommende, og det gjøres ekstremt sjelden. I dette tilfellet ser vi ikke helt hva politiet skulle gjort, da TS ikke har foretatt seg noe som strider imot norsk lov. Rainbow81, mod Det er vel opp til politiet, om de vurderer å nekte/ikke sørge for et barn (og 22uker gammelt foster) mottar nødvendig helsehjelp er alvorlig nok. Det strider i hvert fall mot norsk lov, og jeg antar barnevernet vil anse det som alvorlig, og samarbeide med politiet i denne situasjonen. Dilemmaet her er at det bare er en lege som kan uttale seg om det haster eller ikke, og disse foreldrene har ikke rådført seg ned sin egen lege en gang, ringt legevakt, amathea eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #295 Skrevet 16. november 2014 Det er vel opp til politiet, om de vurderer å nekte/ikke sørge for et barn (og 22uker gammelt foster) mottar nødvendig helsehjelp er alvorlig nok. Det strider i hvert fall mot norsk lov, og jeg antar barnevernet vil anse det som alvorlig, og samarbeide med politiet i denne situasjonen. Dilemmaet her er at det bare er en lege som kan uttale seg om det haster eller ikke, og disse foreldrene har ikke rådført seg ned sin egen lege en gang, ringt legevakt, amathea eller noe. Nei de har låst henne inne og sendt henne til adovkat hvor deretter har blitt låst videre inne. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #296 Skrevet 16. november 2014 Det strider vel mot all sunn fornuft ig stenge en unge inne på do Anonymous poster hash: 61f05...e14 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #297 Skrevet 16. november 2014 For alt vi vet er barnevernet i bildet, at hun ikke skrev det i siste post, betyr ikke at de ikke er det. De sier hun skal i avhør på barnehuset, da er jo politiet allerede i bildet, og helt sikkert også barnevernet! Barnehuset utfører medisinsk sjekk, kommer med råd og veiledning osv. Dere som roper så høyt om at ingen bryr seg kan jo ta en titt på nettsiden før dere brøler i vei.. http://www.statensbarnehus.no Det står også at farmor/svigermor er "helsepersonell", så for alt vi vet kan hun være lege eller jordmor. Moren skriver at ultralyd og lignende ikke haster, men å finne ut om forholdene rundt samleiet haster, altså kan det tenkes at de minstenker overgrep! Det mener jeg også er ganske viktig å finne ut av. Mor skriver også at advokaten har med seg en annen fagperson (psykolog, sykepleier, sosionom, barnevernspedagog?) og at hun er "plassert" et trygt sted hos kjente (annen familie?). La oss prøve å lese det trådstarter faktisk skriver, ikke dikte opp våre egne worst case scenarios som spinner ut av kontroll. Jeg bekymrer meg også for denne 14 åringen, men i og med at hele familien + helsesøster + advokat allerede er innblandet, så blir det nok tatt gode avgjørelser for henne nå. Man kan ikke automatisk gå ut i fra at alle disse voksenpersonene bare gjør feil og at de har null peiling.. Anonymous poster hash: 45c91...da4 13
Peter007 Skrevet 16. november 2014 #298 Skrevet 16. november 2014 Hei her blir det fødsel hvis noe ikke er fryktelig galt av medisinske årsaker. Hva skal en gjøre som forelder? Det er dette Ts.spør om. Klart en blir panisk som forelder. En tvangsadopsjon kan være belastende for hun som skal bli mor. La jenta velge selv er vel det jeg tenker. Det kan jo tenkes hun og barnets far vil få det fint som foreldre og samarbeide. At noen her snakker om overgrep synes jeg er dramatisk før en vet noe mer. De fleste har sex med nesten jevnaldrende gutter. Det er viktig begge foreldrene utdanner seg så godt som mulig. Foreldre har fortsatt ansvar til ungene er 18 år. Kan ikke foresatte ta seg av jenta blir det barnevernet son må skaffe til veie det som er den videre gangen. Enten som mor eller adopsjon. 1
Gjest Snuppi Skrevet 16. november 2014 #299 Skrevet 16. november 2014 Jeg skjønner at du lurer, men vi har ikke lov til å gå ut med hva vi gjør med enkelttileller. På generelt grunnlag kan jeg si at vi diskuterer ting i fellesskap og kommer fram til hva vi gjør eller ikke gjør i ulike tilfeller. Rainbow81, mod Hva med å ta kontakt med bruker og stenge tråden?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #300 Skrevet 16. november 2014 For alt vi vet er barnevernet i bildet, at hun ikke skrev det i siste post, betyr ikke at de ikke er det. De sier hun skal i avhør på barnehuset, da er jo politiet allerede i bildet, og helt sikkert også barnevernet! Barnehuset utfører medisinsk sjekk, kommer med råd og veiledning osv. Dere som roper så høyt om at ingen bryr seg kan jo ta en titt på nettsiden før dere brøler i vei.. http://www.statensbarnehus.no Det står også at farmor/svigermor er "helsepersonell", så for alt vi vet kan hun være lege eller jordmor. Moren skriver at ultralyd og lignende ikke haster, men å finne ut om forholdene rundt samleiet haster, altså kan det tenkes at de minstenker overgrep! Det mener jeg også er ganske viktig å finne ut av. Mor skriver også at advokaten har med seg en annen fagperson (psykolog, sykepleier, sosionom, barnevernspedagog?) og at hun er "plassert" et trygt sted hos kjente (annen familie?). La oss prøve å lese det trådstarter faktisk skriver, ikke dikte opp våre egne worst case scenarios som spinner ut av kontroll. Jeg bekymrer meg også for denne 14 åringen, men i og med at hele familien + helsesøster + advokat allerede er innblandet, så blir det nok tatt gode avgjørelser for henne nå. Man kan ikke automatisk gå ut i fra at alle disse voksenpersonene bare gjør feil og at de har null peiling.. Anonymous poster hash: 45c91...da4 At helsepersonell velger å låse inn en gravid vettskremt fjortenåring er ikke bra i mine øyne. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå