Gå til innhold

Gravid 14. åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at du som mor er i en veldig vanskelig situasjon. Ikke bare er datteren din 22 uker på vei, men hun har også unnlatt å berette det. Barnet ditt er i en veldig sårbar fase spesielt nå som hun er gravid. Abort er ikke lenger et alternativ, da gjenstår adopsjon eller å beholde barnet selv. Dette er noe jenta selv må få bestemme, og uansett valg må dere hjelpe jenta gjennom prosessene. Hun er kun fjorten år, og det er ingen hemmelighet at mange unge jenter og gutter debuterer tidlig - og noen ganger kan det gå galt. Jeg håper dog jenta di får fullført u.skolen, og får den støtten hun trenger. Både økonomisk og moralsk.

Sender en klem.



Anonymous poster hash: a22f2...8e8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forferdelig hvor aggressiv du er. Huff! Her trenger mor og datter råd og tips til hva de skal gjøre, ikke aggressive utspill fra folk som mener dette aldri kan gå bra!

Hva dette argumentasjonen din? Tipset er å kommunisere bedre med datteren, snakke med henne og få hennes opplevelse av situasjonen. Om ikke moren kan støtte datteren (som hun sier hun ikke klarer), må de jo få hjelp utenfra.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp derfor moren til TS må ta ansvar. Synes du kan roe ned selv og ikke idyllisere at barn får barn. Det siste som hjelper er å skyve problemene under teppet og forvente at det går bra av seg selv. Det er et annet barn her også som trenger beskyttelse, og det er barnet i magen. At en 14-åring skal kunne gi dette barnet nødvendig omsorg om moren hennes ikke støtter henne (hun sier jo at hun ikke kan ta ansvar), så må BV inn i bildet.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Men herregud! Dette er det jo ingen som har sagt! Du er nødt til ¨roe deg ned! Det har blitt skrevet gjentatte ganger her at mor må snakke med datteren og ta ansvar. Hun må få datteren til lege og ultralyd og sørge for god oppfølging. Samtidig er det viktig å poengtere at dette kan gå bra om familien er innstilt på det og kan støtte opp. Det er ingen som idylliserer det å få barn. Tror du må lære deg å lese! Her må familien finne ut hav dem kan gjøre, hva dem har kapasitet til og jobbe sammen. Om mor og far bestemmer seg for å stille opp for datteren og barnebarnet så kan dette gå bra. Om ikke må de jo diskutere det. Hva er du ikke skjønner med det? Har du tungt for det? At det går an sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet at jeg formulerte meg FEIL for flere sider siden, jeg mente MANGE! Les hele tråden er du grei! Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Kan du ikke stå for det du selv har skrevet? Jeg har lest hele tråden.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke stå for det du selv har skrevet? Jeg har lest hele tråden.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Men herregud da! Jeg skrev for mANGE sider at det var feil formulering av meg, det jeg skulle frem til var at det er mange som debuterer iløpet av ungdomsskolen også folk ned i 13 års alderen. Skjønner ikke at du kan bruke tiden din på å henge deg opp i detaljer. Det er det MINSTE problemet i denne tråden! Lykke til videre!

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud! Dette er det jo ingen som har sagt! Du er nødt til ¨roe deg ned! Det har blitt skrevet gjentatte ganger her at mor må snakke med datteren og ta ansvar. Hun må få datteren til lege og ultralyd og sørge for god oppfølging. Samtidig er det viktig å poengtere at dette kan gå bra om familien er innstilt på det og kan støtte opp. Det er ingen som idylliserer det å få barn. Tror du må lære deg å lese! Her må familien finne ut hav dem kan gjøre, hva dem har kapasitet til og jobbe sammen. Om mor og far bestemmer seg for å stille opp for datteren og barnebarnet så kan dette gå bra. Om ikke må de jo diskutere det. Hva er du ikke skjønner med det? Har du tungt for det? At det går an sier jeg bare!

Men moren sier jo at hun selv har tvillinger med spesielle behov. At hun ikke har kapasitet til enda en baby. Kanskje det er du som har litt tungt for det? Ro deg ned selv, før du ber andre om det.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men herregud da! Jeg skrev for mANGE sider at det var feil formulering av meg, det jeg skulle frem til var at det er mange som debuterer iløpet av ungdomsskolen også folk ned i 13 års alderen. Skjønner ikke at du kan bruke tiden din på å henge deg opp i detaljer. Det er det MINSTE problemet i denne tråden! Lykke til videre! Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Hvor skrev du det? Sitat takk.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men moren sier jo at hun selv har tvillinger med spesielle behov. At hun ikke har kapasitet til enda en baby. Kanskje det er du som har litt tungt for det? Ro deg ned selv, før du ber andre om det.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Nå må du ta deg sammen! TS skrev det hun skrev i første innlegg, hun har også skrevet flere innlegg der hun øsnker å hjelpe datteren, da vil jeg si det er du som har tung for det? Hvorfor lager du en diskusjon ut av dette? Det er da virkelig ikke derfor denne tråden er åpnet! Det er viktig å gi familien råd om hva de kan gjøre på begge plan. Dette har kommet som et sjokk på mor, klart hun krisemaksimerer med en gang. For alt du vet kan det være at hun har en annen oppfatning nå. Skjønner ikke hvorfor du skal lage dette til en krangletråd. Er ganske mange her som har sagt at dette kan gå bra. Og det viktigste er at hun får datteren til helsesjekk og får snakket med henne. Orker ikke diksutere dette med vanskelige folk som deg. Det er virkelig ikke det TS eller jenta trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skrev du det? Sitat takk.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Du får lese tråden vettu, du som hadde lest HELE tråden. Jeg skrev for mange sider siden at jeg omformulerte meg feil. Men siden du har lest hele tråden så burde du vite det. Du får bla deg tilbake.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt feiloppfatninger om hva det vil si å ta ansvar. Og du kommer med idiotiske stråmenn, for jeg har aldri snakket om låse noen inne på et rom. Jeg har snakket om å KOMMUNISERE med sin datter. Ikke bare overlate ansvaret til omgivelsene. For det er umodent og et svik mot datteren.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Men det har gått EN DAG! Om dattera ikke ønsker å KOMMUNISERE akkurat nå, men vil være hos farmor så er det ingen krise eller et svik å la henne roe seg ned der.

Jeg hadde forstått deg om det hadde gått en uke, men det er altså EN DAG siden TS fikk vite det. Ingen grunn til å krisemaksimere ts' foreldreevner riktig ennå. At TS greier å holde hodet kaldt sier ikke at hun svikter dattera si. At du ikke ser det er jo bare tragisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lese tråden vettu, du som hadde lest HELE tråden. Jeg skrev for mange sider siden at jeg omformulerte meg feil. Men siden du har lest hele tråden så burde du vite det. Du får bla deg tilbake. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Men så kom med sitat fra der du skrev det! Hvor vanskelig kan det være å vise til det man selv hevder man har skrevet?

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kom med sitat fra der du skrev det! Hvor vanskelig kan det være å vise til det man selv hevder man har skrevet?

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Jeg gidder da ikke bruke tid på å bla meg tilbake. Jeg skrev dette i går en gang. Men siden du har lest hele tråden så burde du jo ha fått me deg dette. Siden du er så forbanna opphent i disse detaljene som er totalt uviktig for denne tråden så kan du bruke av din tid til å bla deg tilbake. Jeg er ferdig med denne diskusjonen. Det er urrelevant da jeg har gjort det klart for MANGE sider siden at jeg omfromulerte meg feil da jeg diskuterte med en annen person. Vi ble da enige om at det riktige å si var at mage debuterte iløpet av ungdomsskolen. Ferdig snakket.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ta deg sammen! TS skrev det hun skrev i første innlegg, hun har også skrevet flere innlegg der hun øsnker å hjelpe datteren, da vil jeg si det er du som har tung for det? Hvorfor lager du en diskusjon ut av dette? Det er da virkelig ikke derfor denne tråden er åpnet! Det er viktig å gi familien råd om hva de kan gjøre på begge plan. Dette har kommet som et sjokk på mor, klart hun krisemaksimerer med en gang. For alt du vet kan det være at hun har en annen oppfatning nå. Skjønner ikke hvorfor du skal lage dette til en krangletråd. Er ganske mange her som har sagt at dette kan gå bra. Og det viktigste er at hun får datteren til helsesjekk og får snakket med henne. Orker ikke diksutere dette med vanskelige folk som deg. Det er virkelig ikke det TS eller jenta trenger.

Er det mange som har sagt at dette kan gå bra? Andre enn deg og 4fd89...c3b? Jeg ser heller det motsatte. Jeg synes du kan roe deg ned selv.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder da ikke bruke tid på å bla meg tilbake. Jeg skrev dette i går en gang. Men siden du har lest hele tråden så burde du jo ha fått me deg dette. Siden du er så forbanna opphent i disse detaljene som er totalt uviktig for denne tråden så kan du bruke av din tid til å bla deg tilbake. Jeg er ferdig med denne diskusjonen. Det er urrelevant da jeg har gjort det klart for MANGE sider siden at jeg omfromulerte meg feil da jeg diskuterte med en annen person. Vi ble da enige om at det riktige å si var at mage debuterte iløpet av ungdomsskolen. Ferdig snakket. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Du kan altså ikke dokumentere at du sa det, og da kan jeg konkludere med at jeg tror deg ikke. Så enkelt. Dokumenter det, og jeg skal tro deg.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som har sagt at dette kan gå bra? Andre enn deg og 4fd89...c3b? Jeg ser heller det motsatte. Jeg synes du kan roe deg ned selv.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Hvis du leser igjennom HELE tråden har mange skrevet at hvis dette skal gå bra så må familien stille opp. Hva er det du ikke forstår? Uff, kjenner jeg blir sliten av å diksutere med kranglefanter. Poenget er at flere kjenner til tilfeller der det har gått bra. Det er også noen som har delt noen historier på det. Les HELE tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser igjennom HELE tråden har mange skrevet at hvis dette skal gå bra så må familien stille opp. Hva er det du ikke forstår? Uff, kjenner jeg blir sliten av å diksutere med kranglefanter. Poenget er at flere kjenner til tilfeller der det har gått bra. Det er også noen som har delt noen historier på det. Les HELE tråden!

Flere kjenner også tilfeller der det ikke har gått bra. Målet må være å hindre dette og at tenåringen kan få støtte av det offentlige, om moren ikke kan gi dette (som hun skriver aelv).

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja dårlig formulering av meg, ville bare frem til at mange debuterer tidlig, og at barnevernet vil få en helvets jobb om de skal fotfølge disse elevene :P Men tror det er en del forskjeller rundt omkring i landet. Noen steder er jo mer utsatt for tenåringsgraviditet enn andre.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Her har du svaret ditt AB! Anbefaler deg å holde deg til tema fremover og lese hele tråden og ikke påstå at du har gjort for så å beskylde folk for å lyve! Nå er dette ferdig snakket!

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere observert samtlig ungdommer som debuterer tidlig i hele landet? Er en del folk her inne som har delt sine debuthistorier og de har vært ressurssterke ungdommer med gode foreldre.

Ja vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du som mor er i en veldig vanskelig situasjon. Ikke bare er datteren din 22 uker på vei, men hun har også unnlatt å berette det. Barnet ditt er i en veldig sårbar fase spesielt nå som hun er gravid. Abort er ikke lenger et alternativ, da gjenstår adopsjon eller å beholde barnet selv. Dette er noe jenta selv må få bestemme, og uansett valg må dere hjelpe jenta gjennom prosessene. Hun er kun fjorten år, og det er ingen hemmelighet at mange unge jenter og gutter debuterer tidlig - og noen ganger kan det gå galt. Jeg håper dog jenta di får fullført u.skolen, og får den støtten hun trenger. Både økonomisk og moralsk.

Sender en klem.

Anonymous poster hash: a22f2...8e8

Godt skrevet :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor vet heller ikke at hun er gravid!? Ærlig talt, skal noen snart tenke på barna oppe i dette, både jenta og baby. 14-åringen er ditt barn, og du har din fulle rett til å ta henne med til legen, det er faktisk din plikt. Babyen i magen er også deres ansvar. Hvis svigermor er en trygg og ansvarsfull person som kan være til noe støtte her, praktisk eller mentalt, må dere jo sette henne inn i situasjonen. Er det noen som kan hjelpe med tvillingene en tid framover, nå trenger du hjelp. Har du snakket med noen? Din lege? Amathea? Ikke en gang din datter eller svigermor. Hva sier din mann? Barnefaren? Barnefarens foreldre? Hvorfor ikke?

Jo mer jeg leser om denne situasjonen, jo mer virker adopsjon som et godt alternativ. Men tenk på jentas helse, og babyen. Et prematurt barn til er det siste dere trenger.

Synes det er rart mor ikke har informert farmor om dette. Det er jo viktig at hun blir involvert når datteren "rømmer" til henne for helgen. Det kan jo hjelpe jenta til å åpne seg om farmor blir involvert.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...