Gå til innhold

Gravid 14. åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du litt tungt for det? Å sende i denne sammenhengen betyr å overlate ansvaret til noen andre.

Man er en "ræva" forelder om man ikke tar ansvar for sine barn, men overlater det til barnet selv og alle andre.

Anonymous poster hash: 8f39c...d64

Men hun har jo ikke overlatt ansvaret til noen

andreabare fordi hun ikke har fått panikk og låst dattera inne på rommet sitt og tvunget henne med på legevakten (som neppe vil gjøre noe).

En god mor kan holde hodet kaldt og forstå at av og til kan TID være helt greit å forholde seg til. Har du tungt for det?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner at jeg må legge til noe her. Muligens opplyse TS om tenåringer...

Datteren din er oppegående for sin alder, hun gjør det åpenbart bra på skolen og i fritidsaktivitetene. (U)Heldigivs har også mer intelligente tenåringer seksuell omgang nokså tidlig. Måten du skriver på indikerer at du er skuffet over henne fordi hun er så smart? Er da mindre skoleflinke tenåringer mer utsatt for å debutere seksuelt/bli gravide?

Sist, men ikke minst, så vil jeg si at datteren din er et barn. Et barn som kanskje er smartere enn venninnene sine, men som fremdeles ikke har en like velutviklet ansvarsfølelse, og som handler mer på impuls enn hva voksne gjør. Ikke glem at hun er 14 år, og ikke er klar for å stå på beina alene. Støtt henne, og vær oppmuntrende.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 4bcce...9c3
  • Liker 1
Skrevet

Så du klarte ikke å begrunne påstandene dine? Fagpersoner vil ofte konstatere både utrygg tilknytning og andre relasjonsskader på disse barna, rett og slett fordi mor/far var et barn selv (ofte relasjonsskadet de også). Da klarer man ikke å ivareta barnets psykososiale behov. Mange barn vokser opp og må kompensere for denne mangelen hos sine foreldre, og må tidlig ta ansvar, fordi foreldrene ikke gjør det. Akkurat som TS ikke klarer def. I tillegg kommer faktorer som økonomi og utdanning.

Jeg vet om ihvertfall 10 personer som fikk barn tidlig som det har gått bra med. Om familie stiller opp kan det går bra. Hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå? Ønsker du at folk blir fratatt barna sine og at ingen skal klare seg? Nå virker det ikke som TS og familien er villig til å stille opp, da stiller saken seg anderledes, noe som er kjempe synd. Dette kan på sikt ødelegge datteren psykisk. Vil gjerne se eksempler på folk det ikke har gått bra med. Ting er ikke svart/hvitt vettu, mange som klarer seg også!

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Skrevet

Så du klarte ikke å begrunne påstandene dine? Fagpersoner vil ofte konstatere både utrygg tilknytning og andre relasjonsskader på disse barna, rett og slett fordi mor/far var et barn selv (ofte relasjonsskadet de også). Da klarer man ikke å ivareta barnets psykososiale behov. Mange barn vokser opp og må kompensere for denne mangelen hos sine foreldre, og må tidlig ta ansvar, fordi foreldrene ikke gjør det. Akkurat som TS ikke klarer def. I tillegg kommer faktorer som økonomi og utdanning.

Nå har vel ikke du begrunnet dine påstander heller, så tror dere er i samme båt!

Skrevet

Herkseteknikkene dine kan du ta med deg til en annen tråd. Dette handler om ei jente som er redd og fortvila. Viktig å vise TS at det kan være håp. Glad jeg vet om tilfeller hvor dette har gått bra og kan dele det med TS.

Skrevet

Herkseteknikkene dine kan du ta med deg til en annen tråd. Dette handler om ei jente som er redd og fortvila. Viktig å vise TS at det kan være håp. Glad jeg vet om tilfeller hvor dette har gått bra og kan dele det med TS.

Signerer denne! Vet også om tilfeller der dette har gått bra. Men det krever familiens støtte.

Skrevet

Da er det godt du sitter på fasiten, vil gjerne se forskning på det du sier! Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Værsågod!

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2012/nou-2012-17/10/3/3.html?id=704994

Debutalder er 17 år. Ikke 13, som du hevder.

Her er litt om tilknytning og konsekvensene av utrygg tilknytning (om for eks foreldre er utrygge omsorgspersoner):

http://tidsskriftet.no/article/1708866/

Klarer du selv å linke til forskning for dine påstander om at det går så bra med barna til disse tenåringsforeldrene?

• Liker 1
Skrevet

Men hun har jo ikke overlatt ansvaret til noen

andreabare fordi hun ikke har fått panikk og låst dattera inne på rommet sitt og tvunget henne med på legevakten (som neppe vil gjøre noe).

En god mor kan holde hodet kaldt og forstå at av og til kan TID være helt greit å forholde seg til. Har du tungt for det?

Du har litt feiloppfatninger om hva det vil si å ta ansvar. Og du kommer med idiotiske stråmenn, for jeg har aldri snakket om låse noen inne på et rom. Jeg har snakket om å KOMMUNISERE med sin datter. Ikke bare overlate ansvaret til omgivelsene. For det er umodent og et svik mot datteren.

Skrevet

Nå har vel ikke du begrunnet dine påstander heller, så tror dere er i samme båt!

Jeg har ikke gjort annet enn å begrunne påstandene mine... Linket til statistikk og fagartikkel, samt kommet med innspill om utrygg tilknytning. Hva har du selv å bidra med?

Skrevet

Værsågod!

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2012/nou-2012-17/10/3/3.html?id=704994

Her er litt om tilknytning og konsekvensene av utrygg tilknytning (om for eks foreldre er utrygge omsorgspersoner):

Klarer du selv å linke til forskning for dine påstander om at det går så bra med barna til disse tenåringsforeldrene?

Har ikke hevdet at debutalder er 13 år frøken, jeg har sagt at mange debuterer iløpet av ungdomsskolen, STOR forksjell. Men lykke til videe med å vri og vende på det folk sier!

• Liker 2
Skrevet

Hvor er forskningen din? Ikke beskyld folk for hersketeknikker bare fordi du ikke begrunner synspunktene dine. Du idylliserer konsekvensene av graviditet i ung alder.

Gjør ikke det nei, men nå er det slik at jenta er 22 uker på vei, så HVA VIL DU AT DE SKAL GJØRE? Synes det er viktig å poengtere at det KAN gå bra. Beklager hvis det brøt med din svarte verden om at slike ting aldri kan gå bra.

Skrevet

Jeg har ikke gjort annet enn å begrunne påstandene mine... Linket til statistikk og fagartikkel, samt kommet med innspill om utrygg tilknytning. Hva har du selv å bidra med?

Synes du skal roe deg ned, her prøver folk å gi mor råd og tips. Mange her har sagt at det er fullt mulig at dette kan gå bra. Og det kan det om familien vil hjelpe og støtte. Jenta er 22 uker på vei, nytter ikke vise til forskning vettu, hva hjelper det i denne sammenhengen? Nå er det ganske kjent at mange debuterer ung, det er ikke noe hemmelighet. Det som folk er opptatt av er å gi mor og datter håp. Hun er 22 uker på vei, hva forventer du at de skal gjøre? Negative mennesker som deg hjelper ihvertfall ikke! Anbefaker at du roer deg ned å reflekterer rundt det folk har kommet med av råd og tips her eller finner deg annen tråd hor du kan skrive nagtivt om tenåringsgraviditet. Her kommer det en baby om ca 20 uker, og mor, datter og familien har en del de må snakke om og finne ut av.

Skrevet

Det er da mange som har frivillig sex når de er 13 og 14 år, dette bør du da vite.

Folk debuterer oftest når de går på ungdomsskolen.

Da jeg begynte på ungdomsskolen for 15 år siden var det mange som mistet jomfrudommen første året, og det ble jo bare fler og fler inntil vi gikk ut derfra. TS har ikke svart på spørsmål om jenta har noe kjæreste. Og selvom hun ikke har det så betyr ikke det da at det er overgrep heller, det kan fullt mulig være at hun har debutert med en over et tidsrom. Men dette vil jo ikke TS få svar på før hun snakker med jenta, og det virker ikke som det er så god kommunikasjon der i utgangspunktet. Det er ikke uvanlig at så ung jenter fortrenger at de kan være gravide i frykt for hva foreldrene kommer til å si. prøv å reflektere litt. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Se i det midterste avsnittet, for der skriver du at folk debuterer OFTEST når de går på ungdomsskolen. Hvorfor anklage for hersketeknikker, når du faktisk påstår at dette er normalen?

Som jeg har forsøkt å forklare deg stemmer ikke det, da gjennomsnittelig debutalder ligger på 17 år.

Skrevet

Nå spør vi ikke deg! Nå har du gjentatt deg selv til det evinnelige gjennom hele denne tråden, om hvor vanlig det er at folk debuterer på ungdomsskolen. Såvidt jeg vet ligger debutalderen i Norge på rundt 17 år. Altså på vIderegående.

Min opplevelse var at de mest ressurssterke (på skolen og sosialt) ikke debuterte så tidlig som du skal ha det til. Man trengte ikke bekreftelse fra litt eldre gutter, fordi man fikk den bekreftelsen og tryggheten hjemmefra. Og den bekreftelsen mangler kanskje jenta det er snakk om i HI.

Stemmer med min observasjon også.

• Liker 1
Skrevet

Værsågod!

Nå har heller ikke AB hevdet at debutalder er 13 år, hun har skrevet at mange debuterer iløpet av ungdomsskolen, noen helt ned i 13 års alder. Dette er og blir på trynet.

Skrevet

Se i det midterste avsnittet, for der skriver du at folk debuterer OFTEST når de går på ungdomsskolen. Hvorfor anklage for hersketeknikker, når du faktisk påstår at dette er normalen?

Som jeg har forsøkt å forklare deg stemmer ikke det, da gjennomsnittelig debutalder ligger på 17 år.

Nå har jeg skrevet at jeg formulerte meg FEIL for flere sider siden, jeg mente MANGE! Les hele tråden er du grei!

Skrevet

Forferdelig hvor aggressiv du er. Huff! Her trenger mor og datter råd og tips til hva de skal gjøre, ikke aggressive utspill fra folk som mener dette aldri kan gå bra!

Skrevet

Synes du skal roe deg ned, her prøver folk å gi mor råd og tips. Mange her har sagt at det er fullt mulig at dette kan gå bra. Og det kan det om familien vil hjelpe og støtte. Jenta er 22 uker på vei, nytter ikke vise til forskning vettu, hva hjelper det i denne sammenhengen? Nå er det ganske kjent at mange debuterer ung, det er ikke noe hemmelighet. Det som folk er opptatt av er å gi mor og datter håp. Hun er 22 uker på vei, hva forventer du at de skal gjøre? Negative mennesker som deg hjelper ihvertfall ikke! Anbefaker at du roer deg ned å reflekterer rundt det folk har kommet med av råd og tips her eller finner deg annen tråd hor du kan skrive nagtivt om tenåringsgraviditet. Her kommer det en baby om ca 20 uker, og mor, datter og familien har en del de må snakke om og finne ut av.

Det er jo nettopp derfor moren til TS må ta ansvar. Synes du kan roe ned selv og ikke idyllisere at barn får barn. Det siste som hjelper er å skyve problemene under teppet og forvente at det går bra av seg selv. Det er et annet barn her også som trenger beskyttelse, og det er barnet i magen. At en 14-åring skal kunne gi dette barnet nødvendig omsorg om moren hennes ikke støtter henne (hun sier jo at hun ikke kan ta ansvar), så må BV inn i bildet.

Skrevet

Nå har heller ikke AB hevdet at debutalder er 13 år, hun har skrevet at mange debuterer iløpet av ungdomsskolen, noen helt ned i 13 års alder. Dette er og blir på trynet.

Nei, hun har skrevet at de som OFTEST debuterer på ungdomsskolen.

Skrevet

Stemmer med min observasjon også.

Har dere observert samtlig ungdommer som debuterer tidlig i hele landet? Er en del folk her inne som har delt sine debuthistorier og de har vært ressurssterke ungdommer med gode foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...