Gå til innhold

Gravid 14. åring

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Helsepersonell skal også kontaktes ja, men det er ikke feil å snakke med en advokat i en slik situasjon.

Om det er mistanke til overgrep har denne familien virkelig gjort situasjonen verre.

De har laget unødvendig dramatikk for denne unge jenta.

En kan risikere at hun aldri kommer til å åpne seg.

Forholdet mellom ts og datteren, samt resten familien er mest sannsynligvis blitt ødelagt.

Å blande inn en advokat her er latterlig.

Om de ønsker å vite hva som har skjedd, må de overlate dette til helsepersonell som vet hva de skal gjøre i slike situasjoner.

Dette er en skam!!

Endret av Snuppi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. AB'en foreslo andre straffer som røde drakter o.s.v. når det ikke var snakk om fengselstraff. AB'en forstår åpenbart ikke at det at når barn gjør ulovlige handlinger så kan man påtvinge de forskjellige hjelpetiltak.

I dette tilfelle er det selvfølgelig aktuelt å komme i kontakt med gutten og hans familie. Ikke for å straffe men fordi dette vil påvirke han også om ikke annet mentalt.

Anonymous poster hash: cbd4c...326

Å herregud. Du og an annen AB snakka om hvor ulovlig det er, straff osv. Hørtes jo ut som dere ville det skulle bli straff for disse. Ha litt ironi da. Selvfølgelig må de kontakte guttens foreldre og gutten. Regner med det jobber med det.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Skrevet

Jeg ble utsatt for overgrep av min far i en periode på ca 6 år og ble gravid med ham som 14-åring. Dette er noen år siden nå.

Svangerskapet ble oppdaget da jeg var ca 20 uker på vei og det ble søkt om senabort men jeg fikk avslag.

Jeg ønsket å forholde meg minst mulig til svangerskapet og barnet og hadde vel bestemt meg for å adoptere det bort.

Jeg slapp dessverre å ta avgjørelsen da barnet døde under fødselen. Årsak: Trisomi 18. Om dette hadde en direkte årsak av at min far var barnets far vet jeg ikke. Men jeg kommer aldri over det som skjedde.

Min far ble dømt og tok senere livet sitt i påvente av soning.

Jeg har fått voldsoffererstatning, men jeg skulle gitt hva som helst for å få innvilget en senabort i stedet. Anonymous poster hash: 17209...7fa

Herregud så forferdelig. Føler med deg

• Liker 9
Skrevet

Å herregud. Du og an annen AB snakka om hvor ulovlig det er, straff osv. Hørtes jo ut som dere ville det skulle bli straff for disse. Ha litt ironi da. Selvfølgelig må de kontakte guttens foreldre og gutten. Regner med det jobber med det. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Jeg har ikke skrevet noe om hvor ulovlig det er. Bare at det er ulovlig. Punktum. En annen AB mener at fordi det ikke er straffbart så er det lovlig. Det har jeg påpekt er feil.

Jeg forstår at du i ditt innlegg 341 er ironisk. Men jeg synes alikevel at det er påfallende at det eneste du foreslår å bruke det at det er ulovlig til, er andre straffetiltak. Du knytter "ulovlig" kun til "straff".

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe om hvor ulovlig det er. Bare at det er ulovlig. Punktum. En annen AB mener at fordi det ikke er straffbart så er det lovlig. Det har jeg påpekt er feil.

Jeg forstår at du i ditt innlegg 341 er ironisk. Men jeg synes alikevel at det er påfallende at det eneste du foreslår å bruke det at det er ulovlig til, er andre straffetiltak. Du knytter "ulovlig" kun til "straff".

Herlighet. Jeg melder meg nå ut av denne tråden. Både fordi jeg tror det er trolling etter som TS skriver noe for så å skrive det helt motsatte. Jeg synes ikke det er greit å behandle en gravid fjortenåring på den måten. Jeg synes heller ikke noe om folk som mener fjortenåringen skal tvinges til gi bort barnet i adopsjon. Jeg har tro på at denne jenta, barnet og familien kommer til å få det bra og klare seg greit med støtte og tett oppfølging. Lykke til.

Skrevet

Beholder hun ungen selv så får hun vertfall ikke noe ungdomstid. Den fineste tiden i livet. Hun hopper fra å være et barn til og måtte være voksen og mor.

Skrevet

Har ikke ord for måten folk skriver på i denne tråden. Noen bør og begynne å lære seg å lese fakta i tråden. Straffeloven har sin forskrift og sine tolkninger, som alle andre lover.

Abort er ikke noe alternativ i denne familien.

Jenta får den oppfølgingen hun trenger der hun er plassert.

Barnefar er ikke aktuell å ha kontakt med, slik saken nå står.

Noe mer enn dette ønsker jeg ikke å informere om offentligheten om, da dette nå er en straffesak.

TS.

Anonymous poster hash: a0f2c...5c0

• Liker 7
Skrevet

Beholder hun ungen selv så får hun vertfall ikke noe ungdomstid. Den fineste tiden i livet. Hun hopper fra å være et barn til og måtte være voksen og mor.

Noen ganger må man ta ansvar, slik er det bare i livet.

• Liker 4
Skrevet

Har ikke ord for måten folk skriver på i denne tråden. Noen bør og begynne å lære seg å lese fakta i tråden. Straffeloven har sin forskrift og sine tolkninger, som alle andre lover.

Noe mer enn dette ønsker jeg ikke å informere om offentligheten om, da dette nå er en straffesak.

TS.

Nå er det strengt tatt du som har involvert halve Norge i denne saken, så klart folk involverer seg. Synd å høre at det er en straffesak. Håper dere uansett ivaretar jenta, noe dere ikke har gjort spesielt bra hittil.

• Liker 10
Skrevet

TS.

Jeg hadde ihvertfall ønsket å hatt min datter hos meg hadde min fjortenåring blitt gravid.

• Liker 1
Skrevet

TS.

Jeg ble selv gravid da jeg var 15. Jeg kan love deg at måten dere håndterer dette på ikke hjelper datteren din på noen måte. Stakkars jente..

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble selv gravid da jeg var 15. Jeg kan love deg at måten dere håndterer dette på ikke hjelper datteren din på noen måte. Stakkars jente..

Merkelig at de er mer ute etter å straffe han som er barnefar (forstår det hvis det er overgrep - men vil jo tro det mest sannsynlig er frivillig) og straffe jenta enn å faktisk være der for henne og vise ubetinget kjærlighet. Synd TS ikke ser dette. Denne saken vil sette arr i jenta, og hun vll huske hvordan dere behandlet henne resten av livet. Jeg vil si at dette mest sannsynlig har ødelagt deres forhold. Jeg forstår ikke hvorfor dem ikke kan støtte datteren og vise omsorg istedet for denne behandligen dere har utsatt henne for. Stakkars jente.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det strengt tatt du som har involvert halve Norge i denne saken, så klart folk involverer seg. Synd å høre at det er en straffesak. Håper dere uansett ivaretar jenta, noe dere ikke har gjort spesielt bra hittil.

Dette var tanken som slo meg også. Dette hadde ikke vært KG's mest leste og kommenterte tråd om dagen om det ikke nettopp hadde vært for ts.

Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf

• Liker 7
Skrevet

TS.

Lese fakta? Vi leser det du har skrevet. Og du har jo da tross alt skrevet hvordan dere har behandlet denne stakkars jenten. Og hva skal du liksom gjøre hvis barnefar ønsker å være en del av barnets liv? Igjen så er ikke det opp til deg, men din datter. Og hvis det ikke er snakk om overgrep, men frivillig fra begge sider, så forstår jeg ikke at dere har andmeldt barnefaren med mindre han er en 50 år gammel gris (for å sette det litt på spissen). Uansett så håper jeg at din datter får mye bedre behandling og får være med å bestemme der hun er nå. Men en ting er sikkert: jeg hadde ikke "plassert vekk" min datter i en så sårbar situasjon...

• Liker 6
Gjest Magdalene
Skrevet

TS.

Men hvordan kan dere plassere henne borte hos noen andre nå?

Hun trenger vel mammaen sin nå, mer enn noen gang!

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Lese fakta? Vi leser det du har skrevet. Og du har jo da tross alt skrevet hvordan dere har behandlet denne stakkars jenten. Og hva skal du liksom gjøre hvis barnefar ønsker å være en del av barnets liv? Igjen så er ikke det opp til deg, men din datter. Og hvis det ikke er snakk om overgrep, men frivillig fra begge sider, så forstår jeg ikke at dere har andmeldt barnefaren med mindre han er en 50 år gammel gris (for å sette det litt på spissen). Uansett så håper jeg at din datter får mye bedre behandling og får være med å bestemme der hun er nå. Men en ting er sikkert: jeg hadde ikke "plassert vekk" min datter i en så sårbar situasjon...

Så lenge det er snakk om en straffesak, så bør man vel ikke inkludere barnefaren...

• Liker 1
Skrevet

Eneste muligheten er om det står om mors og barns helse, eller det er incest.

Fram til uke 23 er det mulig å få abort på dette grunnlaget. Fra uke 23 (og jenta er i uke 22 nå, så dette rekker de ikke) innvilges det ikke abort på noe grunnlag.

Skrevet

Fram til uke 23 er det mulig å få abort på dette grunnlaget. Fra uke 23 (og jenta er i uke 22 nå, så dette rekker de ikke) innvilges det ikke abort på noe grunnlag.

Det er frem til uke 22. Altså 21 og 6 dager. Incest er ikke gyldig grunn lenger.

Skrevet

Vil bare si en gang til i tråden at det er kjempetøff tid for dere alle nå fremover, men håper dere klarer å gjøre det beste ut av det. Uten å tolke for mye av siste innlegget ditt TS så er det nå straffbart forhold og ikke optimal situasjon med barnefaren så håper dere klarer å gå gjennom rettssak. Men likevel hvis barnefaren blir dømt og får fengselsstraff så kan det bli aktuelt for han å se barnet når han har sonet ferdig. Men ta en ting om gangen og pust ut. Håper du klarer å strekke deg for å være god mamma til alle de 3 barna dine nå.

• Liker 1
Skrevet

Det er frem til uke 22. Altså 21 og 6 dager. Incest er ikke gyldig grunn lenger.

Ok, takk for info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...