AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #441 Skrevet 17. november 2014 Mamma fikk meg som 15-åring, og vi klarte oss helt fint. Vi bodde i egen etasje hos pappas foreldre ett år, så ble det slutt mellom dem, og vi bodde i egen leilighet under foreldrene til mamma frem til jeg var 3, da flyttet mamma og jeg til egen leilighet. Vi klarte oss fint på egen hånd. Mamma syklet meg til barnehagen hver dag, før hun dro på skolen, så jobbet hun med å vaske barnehagen jeg gikk i etter skoletid. Det kan gå helt fint. Men klart hun trenger støtte i begynnelsen. Anonymous poster hash: 5ceb4...f8b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #442 Skrevet 17. november 2014 Jeg hadde sex da jeg nettopp hadde fylt 14, og jeg blir helt sjokkert over det du sitter her og skriver. Til informasjon var det kjæresten min jeg hadde sex med den gangen, og vi er fremdeles sammen og er i dag samboere. Ingen tvang, ingen traumer og jeg hadde ihvertfall ikke sex på grunn av dårlig oppdragelse. Jeg har alltid vært et hakk foran mine jevnaldrende og vært moden for alderen. Husk at folk er veldig forskjellige når det gjelder det mentale i ungdomstiden. Anonymous poster hash: 91324...ec5 Hvis du har sex når du er 14 når den seksuelle lavalder er 16 så er du vel ikke direkte moden? Mener du gutta på 18 som nettopp har fått førerkortet og mener de er gode for å kjøre i 120 i 80 sone også er modne? Anonymous poster hash: 22bb8...3c7 7
Gjest Winza Skrevet 17. november 2014 #443 Skrevet 17. november 2014 (endret) Jeg hadde en kompis som ble far i en alder av 13, viktigste er at hun får den støtten hun trenger Vet du hva: Det er provoserende med brukere som deg. Du kommer med innlegg som viser klart og tydelig at du ikke har lest tråden! Les hele tråden! Lese hele tråden? Det er ingen som gidder å lese 22 sider med lange kommentarer... Endret 17. november 2014 av Big Jim Rennie 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #444 Skrevet 17. november 2014 Det som imidlertid er litt trist er det at det er blitt en straffesak ut av dette. Da kan vi nok gå ut ifra at barnefar er over 18. Er ikke særlig vanlig at det blir sak ut av det når barnet er over 14, da skal det være stor aldersforskjell eller tvang inne i bildet. Anonymous poster hash: 5ceb4...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #445 Skrevet 17. november 2014 Til Moderator, Er det noen mulighet for å få stengt / fjernet denne tråden? Da tråden ble opprettet håpet jeg på hjelp og forståelse fra andre som hadde vært i tilsvarende situasjon. Jeg var og i sjokk og hadde ingen forutsetninger for å forutse hva datteren bar på og hva hun var blitt utsatt for. TS. Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #446 Skrevet 17. november 2014 Hvis jenta er 22 uker på vei så ble hun ikke gravid første uka etter skoleslutt, men uka etter der, altså første uke i syden med besteforeldrene. Når dere henger dere opp i alt mulig annet rart her inne, så syns jeg det er rart ingen av dere har kikket på kalenderen.Anonymous poster hash: 975b3...f33 Trodde jeg hadde fulgt hele tråden jeg, men kan ikke huske å ha sett at jenta har vært i syden med besteforeldrene. Har jeg oversett noe? Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf
Gjest avocadoen Skrevet 18. november 2014 #447 Skrevet 18. november 2014 Til Moderator, Er det noen mulighet for å få stengt / fjernet denne tråden? Da tråden ble opprettet håpet jeg på hjelp og forståelse fra andre som hadde vært i tilsvarende situasjon. Jeg var og i sjokk og hadde ingen forutsetninger for å forutse hva datteren bar på og hva hun var blitt utsatt for. TS.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Jeg håper for både din og din datters del at du i fremtiden kan behandle din datter litt bedre enn det du har gjort i følge denne tråden og at dere kan få et godt forhold. Jeg ser rett og slett at du faktisk har håndtert denne situasjonen stikk motsatt av det en skal gjøre, og det er veldig synd. Du får be din datter om unnskyldning for måten du har behandlet henne. Man låser dessuten ikke barna sine inne på badet uansett. Og ikke plasserer man dem inne hos en advokat heller. Synd du ikke klarer å snakke med ditt eget barn skikkelig og at hun ikke føler hun kan stole på deg. Men det er dessverre for sent å si det. Utrolig synd. Håper du har lært 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #448 Skrevet 18. november 2014 Til Moderator, Er det noen mulighet for å få stengt / fjernet denne tråden? Da tråden ble opprettet håpet jeg på hjelp og forståelse fra andre som hadde vært i tilsvarende situasjon. Jeg var og i sjokk og hadde ingen forutsetninger for å forutse hva datteren bar på og hva hun var blitt utsatt for. TS.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Vet du hva, det har kommet mye fornuftige råd, tips og suksess historier deres vei fr andre som har vært igjennom det samme/har opplevd. Men du kan ikke forvente at folk synes den oppførselen du har vist ovenfor din datter er bra. Man stiller opp for barna sine uansett, man lar ikke andre ta over det ansvaret og gjør slik dere har gjort med henne. Dette sier noe om deg som mor og dere som foreldre. Det er utrolig synd at du ikke ser dette selv. Håper du ikke har ødelagt forholdet til datteren din for alltid. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b 2
Gjest Snuppi Skrevet 18. november 2014 #449 Skrevet 18. november 2014 Jeg hadde en kompis som ble far i en alder av 13, viktigste er at hun får den støtten hun trenger Lese hele tråden? Det er ingen som gidder å lese 22 sider med lange kommentarer... Om en ikke leser tråden kan en heller ikke komme med tilbakemeldinger! Det sier seg vel selv. Gjør det ikke?
Gjest Snuppi Skrevet 18. november 2014 #450 Skrevet 18. november 2014 (endret) Jeg har da vel for fanden lest hele tråden jeg også. Du har lest tråden og I TILLEGG laget en hel historie oppi hodet ditt som TS overhode ikke har sagt noe om. 1: TS oppdager at datteren er gravid. I fortvilelse og raseri går datteren på skolen og vil bo hos farmor. TS kan ikke holde datteren igjen med makt, og velger å kontakte helsesøster slik at hun kan hente jenta i timen. Det er en presset situasjon og det er tydeligvis dette mor føler er riktig for at situasjonen ikke skal eskalere. 2: Farmor oppdager at datteren er gravid, det blir et leven. Datteren blir tatt inn på badet i en time med mat og drikke mens det snakkes om hva de skal gjøre. De er bekymret for datteren og er redd for at hun skal stikke av, dermed blir badet et alternativ mens de får summet seg. Det er ikke snakk om at hun har blitt bortført av onde menn, men at hun blir holdt på plass en stund mens mennesker hun er glad i og som hun kjenner får arbeidet frem noen løsninger 3: Datteren blir tatt med til en advokat. Det er den løsningen familien finner per nå. Kanskje vil datteren åpne seg for en profesjonell som ikke er i nær familie? Kan en advokat hjelpe med noe her og nå? Har hun rettigheter? Er det noe som er viktig å få på plass allerede nå, for eksempel i forhold til barnefar eller barnevern? Familien tar det valget de tar ut fra de forutsetninger der har. Når både mormor, tante, onkel og farrmor møter opp så er det IKKE fordi de gir fanden i jenta. De bryr seg som bare det. Hun er 14 år og kan ikke behandles som et barn, ei heller som en voksen. Det er en vanskelig balansegang og mange reaksjoner, tanker og ord som blir sagt som DU (og ingen andre her heller) vet noe om. 4: Mor kommer tilbake i tråden og forteller at de nødvendige grep er tatt og at jenta er plassert en trygg plass. Kanskje har hun dratt til mormor? En venninne, eller tante og onkel? Ikke alle mennesker er like, og når datter ikke vil snakke med mor så må man finne løsning. Jeg vet at jeg ville aldri snakket med verken mamma, pappa eller bestemødre om dette som 14 år. Kanskje min Gudmor. Men uansett så kan det ofte hjelpe å få snakke med en fremmed, gjerne en som kan få henne til å forstå hvor viktig det er at hun innser hva som kommer til å skje. Kanskje var en advokat et godt valg? Advokater er vant til å snakke med mennesker i vanskelige situasjoner. Vi vet ikke. Jeg vet ikke. Og du vet heller ikke, så la være å sette frem dine egne tanker som sannheten. Anonymous poster hash: e2248...11a Jeg har svart utfra ts sine innlegg! Du har unnlatt viktige detaljer i ditt innlegg som gjør at det er kommet kraftige reaksjoner på Ts sin oppførsel og håndtering av situasjonen. Å beskylde meg for å komme med historier er latterlig! Du bør heler peke fingeren mot den som har valgt å dele denne historien på sosiale medier. Det er fra henne informasjon om hendelsforløpet kommer fra! Om du skal besvare innlegg må du for fanden meg få med deg alt! Takk for meg! Endret 18. november 2014 av Snuppi
Gjest auroravictoria Skrevet 18. november 2014 #451 Skrevet 18. november 2014 Skjønner ikke at dere diskuterer abort engang. Usmakelig. Jenta er 22 uker på vei!! Blir forøvrig bekymret når ts ikke ønsker å ta ansvar for barnet. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta imot dette barnet med åpne armer. De som foreldre må stille opp 100%
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #452 Skrevet 18. november 2014 Jeg har svart utfra ts sine innlegg! Du har unnlatt viktige detaljer i ditt innlegg som gjør at det er kommet kraftige reaksjoner på Ts sin oppførsel og håndtering av situasjonen. Å beskylde meg for å komme med historier er latterlig! Du bør heler peke fingeren mot den som har valgt å dele denne historien på sosiale medier. Det er fra henne informasjon om hendelsforløpet kommer fra! Om du skal besvare innlegg må du for fanden meg få med deg alt! Takk for meg! Pust, ro deg ned. Hjelpes... Anonymous poster hash: 4b600...b86 2
Gjest Winza Skrevet 18. november 2014 #453 Skrevet 18. november 2014 Om en ikke leser tråden kan en heller ikke komme med tilbakemeldinger! Det sier seg vel selv. Gjør det ikke? Man trenger vanligvis ikke å lese mer enn første innlegget
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #454 Skrevet 18. november 2014 Skjønner ikke at dere diskuterer abort engang. Usmakelig. Jenta er 22 uker på vei!! Blir forøvrig bekymret når ts ikke ønsker å ta ansvar for barnet. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta imot dette barnet med åpne armer. De som foreldre må stille opp 100% De vet jo ikke med sikkerhet at jenta er 22 uker på vei. Det er bare noe helsesøster har anslått og derfor syns jeg det er veldig rart at ikke førsteprioritet er å få jenta til lege/jordmor for å få fastslått hvor langt hun faktisk er på vei! Dyrbar tid blir jo kastet bort. Hadde de gått rett til lege så hadde hun kanskje fått innvilget abort. Anonymous poster hash: 17209...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #455 Skrevet 18. november 2014 Man trenger vanligvis ikke å lese mer enn første innlegget Det har kommet flere oppdateringer fra TS etter det første innlegget, så jo, det er nødvendig i denne tråden for å få med seg hele bildet. Det er ofte sånn her uansett, syns jeg. Folk svarer etter å ha lest første innlegget, og så har det kommet ny informasjon som gjør at svar på første innlegget blir feil. Det blir nesten som å sitte og snakke med noen. Så sier man ikke alt i første omgang, og så svarer den andre og så kommer den første med mer informasjon og så går samtalen fram og tilbake. Og sånn blir det jo her også, bare at her er det flere med i samtalen og det flyter ikke like lett siden det er skrevet i stedet for snakket. Anonymous poster hash: 8b61d...898 1
Rainbow Skrevet 18. november 2014 #456 Skrevet 18. november 2014 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Husk å bruke rapporteringsknappen hvis det er noe dere ønsker å ta opp med moderatorene eller dere ser noe vi ikke får med oss. Rainbow81, mod
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #457 Skrevet 18. november 2014 Det som imidlertid er litt trist er det at det er blitt en straffesak ut av dette. Da kan vi nok gå ut ifra at barnefar er over 18. Er ikke særlig vanlig at det blir sak ut av det når barnet er over 14, da skal det være stor aldersforskjell eller tvang inne i bildet.Anonymous poster hash: 5ceb4...f8b Ikke nødvendigvis. Det kan være at jenta har blitt voldtatt, eller presset til å si at det er voldtekt på grunn av reaksjoner, fra en jevnaldrende. Da blir det også en straffesak. Anonymous poster hash: 17a93...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #458 Skrevet 18. november 2014 Det gjør vondt i mammahjertet å lese hvordan du beskriver henne konstant som "14-åringen". Hun er datteren din. 14 er bare hennes alder...Anonymous poster hash: 03156...200 2
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2014 #459 Skrevet 18. november 2014 Jeg hadde sex da jeg nettopp hadde fylt 14, og jeg blir helt sjokkert over det du sitter her og skriver. Til informasjon var det kjæresten min jeg hadde sex med den gangen, og vi er fremdeles sammen og er i dag samboere. Ingen tvang, ingen traumer og jeg hadde ihvertfall ikke sex på grunn av dårlig oppdragelse. Jeg har alltid vært et hakk foran mine jevnaldrende og vært moden for alderen. Husk at folk er veldig forskjellige når det gjelder det mentale i ungdomstiden. Anonymous poster hash: 91324...ec5 Jeg er sjokkert over det du skriver. 2
Gjest Magdalene Skrevet 18. november 2014 #460 Skrevet 18. november 2014 Det gjør vondt i mammahjertet å lese hvordan du beskriver henne konstant som "14-åringen". Hun er datteren din. 14 er bare hennes alder...Anonymous poster hash: 03156...200 Jeg omtaler min datter på fem år, som femåringen her inne.. Det har ingen ting med hva jeg kaller henne i det virkelige liv. Akkurat som jeg fint her inne kan si at toåring gjør xxx, mens femåringen gjør det slik xxx. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå