Jolene Skrevet 20. november 2014 #501 Skrevet 20. november 2014 Svarer alle i en: Likevel ville du sviktet henne enda en gang ved å kaste henne på dør?Anonymous poster hash: 0c73c...cfb Nei, som jeg har skrevet gjentatte ganger, så hadde jeg STØTTET HENNE. Derimot hadde jeg ansett henne som en voksen, dermed bo for seg selv sammen med barnet. At hun likevel hadde fått mye hjelp i form av barnepass og lignende regnet jeg med var en selvfølgelighet. Du har jammen å sette deg inn i i problematikken rundt overgrep. Mange av ofrene fortrenger og dissosierer, psyken klarer ikke å forholde seg til noen graviditet (eller overgrep). Å legge ansvaret på barnet som er utsatt for overgrep, og i realiteten kaste dem ut hjemmefra, er i mine øyne omsorgssvikt. Du skisserer en utrolig kald måte å forholde seg til dette på, med manglende innsikt i mestringsmekanismene til overgrepsofre.Anonymous poster hash: 8f39c...d64 Nei. Har jeg skrevet noe sted at hun umiddelbart hadde måttet flytte ut (dermed kastet ut)? NEI: Jeg har derimot skrevet at hun hadde måttet finne seg et egnet sted å bo. Det kunne likeså greit vært en hybel i samme hus som resten av familien. Så din datter skal betale prisen - i dobbelt forstand - der du som foreldre har sviktet Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf Nei, ta å les hva jeg faktisk skriver før du kommenterer takk! Jeg tror ikke du har noen forståelse for hvordan er eventuelt overgrep kan påvirke et barn. Fornektelsen er stor og om hun hadde ventet til svangerskapet var blitt oppdaget i 22 før hun innrømmet det så har det ikke noe med oppdragelse å gjøre. Men naturlige menneskelig reaksjoner. Jo, jeg har en forståelse av det. Derimot hadde jeg følt at jeg hadde sviktet som forelder når hun ikke hadde snakket med meg om det. Derfor ville jeg løst det på den måten jeg har skissert tidligere. Jeg tror du er litt naiv hva angår det å oppdra et barn. Du skriver mye om hva du ville gjort, men jeg tror nok ikke du hadde klart å kaste ut din egen datter om hun ble gravid. Lett å være tøff når man teoretiserer. Anonymous poster hash: 835a8...474 Ok, sånn bortsett fra at jeg ikke har skrevet noe sted at jeg hadde kastet henne ut.... Du må rett og slett være svaret på det å være verdens verste mor! Hvem hadde gjort sånt mot datteren sin?! Jeg håper dette er trolling! Hadde du kastet din datter på dør da hadde du faktisk gjort et mye større overgrep mot henne enn det hun da har blitt utsatt for. Håper du ikke har barn eller kommer til å få barn. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b Synes du kan roe deg ned litt. La meg forklare det for deg med kryddermål: Jeg har ikke skrevet NOE sted at jeg hadde kastet henne ut. Jeg troller aldri på KG. Jeg hadde hjulpet henne med å finne et egnet sted å bo for at hun skulle kunne tre inn i rollen som en mamma. Om det hadde vært en hybel eller leilighet i samme hus som familien eller et annet sted har jeg ikke skrevet noe sted før nå. Uansett ville jeg funnet en løsning på det, i samråd med pappan hennes og henne selv. I det minste så klarer jeg å svare deg uten å ty til personangrep. Lettere å forstå nå? 4
Gabriel Skrevet 20. november 2014 #502 Skrevet 20. november 2014 Dette er ingen hjelpsom tråd. TS ber om råd i en vanskelig situasjon. En masse brukere gjentar den samme negative kritikken uten å komme med noe nytt. Det virker nesten som om noen tror dette er en avstemning. 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #503 Skrevet 20. november 2014 Dette er ingen hjelpsom tråd. TS ber om råd i en vanskelig situasjon. En masse brukere gjentar den samme negative kritikken uten å komme med noe nytt. Det virker nesten som om noen tror dette er en avstemning. Tror egentlig ikke TS vil ha hjelp heller. Hun kjører sitt eget løp. Bare så trist at det virker som hun har valgt feil retning. Anonymous poster hash: 17209...7fa
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #504 Skrevet 20. november 2014 Tror egentlig ikke TS vil ha hjelp heller. Hun kjører sitt eget løp. Bare så trist at det virker som hun har valgt feil retning.Anonymous poster hash: 17209...7fa Signerer denne! Anonymous poster hash: 4fd89...c3b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #505 Skrevet 20. november 2014 Dette er ingen hjelpsom tråd. TS ber om råd i en vanskelig situasjon. En masse brukere gjentar den samme negative kritikken uten å komme med noe nytt. Det virker nesten som om noen tror dette er en avstemning. Lurer på hvor gamle i år de som har skrevet i denne tråden er, og hvilken livserfaring de besitter. Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #506 Skrevet 20. november 2014 Ha sex mellom 13 og 15 år? Jeg sliter med å tro detAnonymous poster hash: 90aee...451 Jeg debuterte når jeg var 14 og har mange venninner som gjorde det samme... Så nei, det er ikke så uvanlig..Anonymous poster hash: 0cb5e...af0 1
Birdo Skrevet 21. november 2014 #507 Skrevet 21. november 2014 Nå må du huske på at jenta det her er snakk om er 14 år. Hun er vel neppe konfirmert enda. Nav betaler ikke ut stønader til henne så lenge hun er under 18 år. De pengene blir betalt til hennes foresatte. Hvem i alle dager tror du vil leie ut en leilighet til et 14 år gammelt barn - med en baby? Jenta er også 22 uker på vei. Abort er i dette tilfellet ikke aktuelt. Ja, jenta har kommet opp i en ekstrem situasjon, men hive henne på dør er enda mer ekstremt og sier litt om deg som foreldre. Anonymous poster hash: 0bc5e...cdf Bestevenninna mi ble gravid noen mnd før ho ble 16, ho fikk stønad fra NAV
Beccsi Skrevet 21. november 2014 #508 Skrevet 21. november 2014 Nå er det nok! Vet ikke om dette er en tulletråd eller ikke men visst dette er seriøst er du verdens dårligste foreldre. Den tråden du har startet skriver du som om at du ikke kunne brydd deg mindre om UNGEN din! Dette er noe av det verste jeg har lest! Hadde du hatt et godt eller bare normalt forhold til ungen din hadde hun fortalt deg dette. DU vil ikke ha et 3 barn! Va fan er det slags synspunkt! Visst ungen din som du tydligvis ikke har klart å vise kjærlighet for er gravid blir det et 3 spedbarn i huset om du liker det eller ikke. Håper virkelig debne stakkars 14 åringen som er gravid har noen andre som er hlad i henne som hun kan flytte til når babyen kommer og som kan hjelpe henne... For du burde ikke oppdra et til barn
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #509 Skrevet 21. november 2014 Jeg debuterte når jeg var 14 og har mange venninner som gjorde det samme... Så nei, det er ikke så uvanlig..Anonymous poster hash: 0cb5e...af0 Det er ikke uvanlig å vente lenge heller. Jeg var 19 og flere av mine venninner var over 20. Derav er snitt på 17-18, selv om noen debutere veldig tidlig. Jeg hadde også en venninne som debuterte som 14 åring. Hun var rimelig uthungrer på kjærlighet og omsorg, så hun tydde til sex for nærhet og oppmerksomhet. Det har desverre ikke gått så bra med henne i voksen alder heller Anonymous poster hash: 21895...ab0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #510 Skrevet 21. november 2014 Jeg debuterte når jeg var 14 og har mange venninner som gjorde det samme... Så nei, det er ikke så uvanlig..Anonymous poster hash: 0cb5e...af0 Det er jo galskap, jenter på 14 er ikke fullt utviklet enda og så skal de begynne å ha sex. Det er ulovlig med Anonymous poster hash: 90aee...451
MarianneE Skrevet 21. november 2014 #511 Skrevet 21. november 2014 Dette blir bare verre og verre. Tråden er som å se en ulykke i sakte film og du bare venter på den uunngåelige katastrofen.... 1
Purple Basil Skrevet 21. november 2014 #512 Skrevet 21. november 2014 (endret) For en ekkel tråd! Og da tenker jeg ikke på TS, men flesteparten av dere som svarer her! Tenk å være så stygg mot en kvinne som prøver å takle det forferdelige som skjer rundt datteren sin. Folk sitter jaggu høyt på hestene sine her, mon tro hvordan dere hadde reagert i denne situasjonen? TVILER på at dere ville taklet dette så mye bedre. For det første: TS har 3 små barn, 2 av dem er premature og SYKE. Hvem er dere til å kritisere at hun ikke ønsker å ta vare på enda et barn? Jeg skjønner henne godt! Hva vil dere at hun skal gjøre? Forsømme sine andre spebarn for å ta vare på et 4.? Er dere villige til å ta på dere omsorgen for 4 spedbarn (hvor 2 av dem har spesielle behov) og en tenåring? Dersom dere har penger og krefter til det så er dere jævla heldige.Tenk på det. For det er ikke alle som har ressurser til det. Kanskje 4 barn akkurat er nok for denne familien, og det gjør dem ikke til dårlige foreldre. Videre kritiserer dere henne for å lukke datteren inn på badet med (farmor, mat og drikke tilgjengelig). Er det bedre at datteren hadde rømt? Hva slags mødre er dere som ville latt deres gravide 14. åring reke gatelangs alene? Dere sier at TS er en dårlig mor, i mine øyne er det dere som bør vurdere deres omsorgsevner. Stakkars dem som måtte finne på å bli suicidal, psykotisk, ekstremt bunnløst fortvilet (som den stakkars datteren til TS er), for da slepper dere bare dem ut på gata, må vite. Gud forby at man tar ansvar og sørger for at personen ikke kommer seg ut mens man tilkaller hjelp. Klarer personen å rømme er det kanskje for sent! Ja, TS tok jenta med til advokat. HVA SÅ? Advokaten har åpenbart klart å skaffe denne jenta hjelp da jenta nå er godt ivaretatt! Jeg har på følelsen av at det er overgrep ute og går her, jenta, moren og familien har det nok for jævlig alle sammen. Og moren har da vitterlig ikke stuet bort tenåringsjenta si her! Hun har skaffet henne hjelp hos mennesker med rett utdannelse for slike saker og som er kompetente i slike situasjoner. Det er greit at dere har meninger om hvordan TS har håndtert dette, men dere bør pokker meg passe på hva dere sier til denne damen. En dag sitter dere i en situasjon selv hvor dere er i sjokk og fortvilelse, det rasjonelle forsvinner ut vinduet og overlevelsesmodus setter inn. Da håper jeg dere vil huske hvordan dere behandlet dette mennesket. Endret 21. november 2014 av Purple Basil 18
Gjest Winza Skrevet 21. november 2014 #513 Skrevet 21. november 2014 (endret) Jeg syns denne tråden burde bli slettet, den bringer fram det værste i mange av brukerne her... Endret 23. november 2014 av Big Jim Rennie 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. november 2014 #514 Skrevet 21. november 2014 Hva er dette for en tråd? Anonyme troll har fått det til at datteren er kastet ut og diverse ting som TS ikke har sagt? 1
Rainbow Skrevet 21. november 2014 #515 Skrevet 21. november 2014 Tråden er ryddet for personangrep. Rainbow81, mod
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #516 Skrevet 21. november 2014 For en ekkel tråd! Og da tenker jeg ikke på TS, men flesteparten av dere som svarer her! Tenk å være så stygg mot en kvinne som prøver å takle det forferdelige som skjer rundt datteren sin. Folk sitter jaggu høyt på hestene sine her, mon tro hvordan dere hadde reagert i denne situasjonen? TVILER på at dere ville taklet dette så mye bedre. For det første: TS har 3 små barn, 2 av dem er premature og SYKE. Hvem er dere til å kritisere at hun ikke ønsker å ta vare på enda et barn? Jeg skjønner henne godt! Hva vil dere at hun skal gjøre? Forsømme sine andre spebarn for å ta vare på et 4.? Er dere villige til å ta på dere omsorgen for 4 spedbarn (hvor 2 av dem har spesielle behov) og en tenåring? Dersom dere har penger og krefter til det så er dere jævla heldige.Tenk på det. For det er ikke alle som har ressurser til det. Kanskje 4 barn akkurat er nok for denne familien, og det gjør dem ikke til dårlige foreldr Videre kritiserer dere henne for å lukke datteren inn på badet med (farmor, mat og drikke tilgjengelig). Er det bedre at datteren hadde rømt? Hva slags mødre er dere som ville latt deres gravide 14. åring reke gatelangs alene? Dere sier at TS er en dårlig mor, i mine øyne er det dere som bør vurdere deres omsorgsevner. Stakkars dem som måtte finne på å bli suicidal, psykotisk, ekstremt bunnløst fortvilet (som den stakkars datteren til TS er), for da slepper dere bare dem ut på gata, må vite. Gud forby at man tar ansvar og sørger for at personen ikke kommer seg ut mens man tilkaller hjelp. Klarer personen å rømme er det kanskje for sent! Ja, TS tok jenta med til advokat. HVA SÅ? Advokaten har åpenbart klart å skaffe denne jenta hjelp da jenta nå er godt ivaretatt! Jeg har på følelsen av at det er overgrep ute og går her, jenta, moren og familien har det nok for jævlig alle sammen. Og moren har da vitterlig ikke stuet bort tenåringsjenta si her! Hun har skaffet henne hjelp hos mennesker med rett utdannelse for slike saker og som er kompetente i slike situasjoner. Det er greit at dere har meninger om hvordan TS har håndtert dette, men dere bør pokker meg passe på hva dere sier til denne damen. En dag sitter dere i en situasjon selv hvor dere er i sjokk og fortvilelse, det rasjonelle forsvinner ut vinduet og overlevelsesmodus setter inn. Da håper jeg dere vil huske hvordan dere behandlet dette mennesket. Denne tråden er blitt som de berømmelige 10 fjærene som ble til 5 høns! Diskusjoner knyttet til senabort er like usmakelige som diskusjonene om seksuell debut i ung alder, særlig når vi nå vet at jenta har blitt misbrukt av en godt voksen mann med barn på hennes egen alder. Skulle vi være dårlige forelde hva er da denne mannen overfor sine barn? Hadde jenta stukket av for andre gang, hadde vi måttet varsle politiet og fått politiet til å stoppe henne. DA hadde også barnevernet kommet inn i bildet. Ser at tråden nå er ryddet for 3. Gang, minst, uten å ha fått noen tilbakemeld. På ønsker om å få den slettet. Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #517 Skrevet 21. november 2014 Diskusjoner knyttet til senabort er like usmakelige som diskusjonene om seksuell debut i ung alder, særlig når vi nå vet at jenta har blitt misbrukt av en godt voksen mann med barn på hennes egen alder. Skulle vi være dårlige forelde hva er da denne mannen overfor sine barn?Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Hæ? Hvor står det? Jeg var helt sikker på at jeg hadde lest alt. Anonymous poster hash: eaad5...49c 2
SmallTalk Skrevet 21. november 2014 #518 Skrevet 21. november 2014 Hæ? Hvor står det? Jeg var helt sikker på at jeg hadde lest alt. Anonymous poster hash: eaad5...49c Innlegget du siterte var det TS som hadde skrevet. Hun nok bare å signere innlegget. Hash'en er nemlig den samme som startinnlegget i tråden. TS: Du kommer ikke til å få tråden slettet. KG sletter ikke tråder med mindre de bryter med reglementet, og det gjør ikke denne tråden. En bruker får aldri slettet tråden sin kun på forespørsel. Om denne mannen er en god far eller ikke, spiller ingen rolle i denne sammenhengen. Det som spiller en rolle her er at din fremstilling av saken har fått mange til å synes at du har håndtert dette på en forferdelig dårlig måte, og spesielt med tanke på at et av de første spørsmålene dine er om dere vil få noen som helst økonomisk støtte til dette barnet. Det har fått mange til å lure på om det er det økonomiske eller om det er datteren din som teller mest. At du i tillegg ikke har fremstilt saken som om det er datteren din sitt ve og vel som har vært i fokus, men din egen form fordi du allerede er sliten, har ikke gjort saken noe bedre. Du må faktisk huske på at vi som leser denne tråden ikke kjenner til detaljene rundt hva som har blitt gjort (eller ikke gjort) utover det du har fortalt, og det du har fortalt har blitt presentert på en lite heldig måte. Du skriver på nett, og da må du veie dine ord nøye for at de ikke skal bli misforstått eller mistolket. Jeg tror mange har har full forståelse for at det må være et sjokk å finne ut at ens 14 år gamle datter er gravid og at dette passer enda dårligere når man har et par premature tvillinger i hus. Det de fleste har reagert på er at du hat fått det til å høres ut som om datteren din har gjort dette med vilje for å skape enda mer bry for deg, uten at det har virket som om du har tenkt så veldig mye på hva datteren din har følt og tenkt oppi det hele. Hele tråden har i grunnen dreid seg om "meg, meg, meg", og det er det folk først og fremst har reagert på. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #519 Skrevet 21. november 2014 For en ekkel tråd! Og da tenker jeg ikke på TS, men flesteparten av dere som svarer her! Tenk å være så stygg mot en kvinne som prøver å takle det forferdelige som skjer rundt datteren sin. Folk sitter jaggu høyt på hestene sine her, mon tro hvordan dere hadde reagert i denne situasjonen? TVILER på at dere ville taklet dette så mye bedre. For det første: TS har 3 små barn, 2 av dem er premature og SYKE. Hvem er dere til å kritisere at hun ikke ønsker å ta vare på enda et barn? Jeg skjønner henne godt! Hva vil dere at hun skal gjøre? Forsømme sine andre spebarn for å ta vare på et 4.? Er dere villige til å ta på dere omsorgen for 4 spedbarn (hvor 2 av dem har spesielle behov) og en tenåring? Dersom dere har penger og krefter til det så er dere jævla heldige.Tenk på det. For det er ikke alle som har ressurser til det. Kanskje 4 barn akkurat er nok for denne familien, og det gjør dem ikke til dårlige foreldre. Videre kritiserer dere henne for å lukke datteren inn på badet med (farmor, mat og drikke tilgjengelig). Er det bedre at datteren hadde rømt? Hva slags mødre er dere som ville latt deres gravide 14. åring reke gatelangs alene? Dere sier at TS er en dårlig mor, i mine øyne er det dere som bør vurdere deres omsorgsevner. Stakkars dem som måtte finne på å bli suicidal, psykotisk, ekstremt bunnløst fortvilet (som den stakkars datteren til TS er), for da slepper dere bare dem ut på gata, må vite. Gud forby at man tar ansvar og sørger for at personen ikke kommer seg ut mens man tilkaller hjelp. Klarer personen å rømme er det kanskje for sent! Ja, TS tok jenta med til advokat. HVA SÅ? Advokaten har åpenbart klart å skaffe denne jenta hjelp da jenta nå er godt ivaretatt! Jeg har på følelsen av at det er overgrep ute og går her, jenta, moren og familien har det nok for jævlig alle sammen. Og moren har da vitterlig ikke stuet bort tenåringsjenta si her! Hun har skaffet henne hjelp hos mennesker med rett utdannelse for slike saker og som er kompetente i slike situasjoner. Det er greit at dere har meninger om hvordan TS har håndtert dette, men dere bør pokker meg passe på hva dere sier til denne damen. En dag sitter dere i en situasjon selv hvor dere er i sjokk og fortvilelse, det rasjonelle forsvinner ut vinduet og overlevelsesmodus setter inn. Da håper jeg dere vil huske hvordan dere behandlet dette mennesket. De har ikke tre spedbarn pr nå, men tre barn. 14-åringen og premature tvillinger. Bare for å oppklare akkurat det. Anonymous poster hash: 0c73c...cfb
Japp Skrevet 21. november 2014 #520 Skrevet 21. november 2014 Denne tråden er blitt som de berømmelige 10 fjærene som ble til 5 høns! Diskusjoner knyttet til senabort er like usmakelige som diskusjonene om seksuell debut i ung alder, særlig når vi nå vet at jenta har blitt misbrukt av en godt voksen mann med barn på hennes egen alder. Skulle vi være dårlige forelde hva er da denne mannen overfor sine barn? Hadde jenta stukket av for andre gang, hadde vi måttet varsle politiet og fått politiet til å stoppe henne. DA hadde også barnevernet kommet inn i bildet. Ser at tråden nå er ryddet for 3. Gang, minst, uten å ha fått noen tilbakemeld. På ønsker om å få den slettet.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Ikke rart den stakkars jenta har fortrengt dette 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå