Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #421 Skrevet 17. november 2014 Masse sterke meninger og ingen med seriøs innsikt. Du ser folk fantaserer vilt og assosierer dette med hvordan jenter ble plassert bort i skam i gamle dager. Bare en gjeng høns som løper i ring og hisser hverandre opp. Anonymous poster hash: cbd4c...326 Du har ikke lest tråden! Om du skal komme med innspill er det viktig at du sitter med innsikt i trådens innhold.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #422 Skrevet 17. november 2014 Hvis jenta er 22 uker på vei så ble hun ikke gravid første uka etter skoleslutt, men uka etter der, altså første uke i syden med besteforeldrene. Når dere henger dere opp i alt mulig annet rart her inne, så syns jeg det er rart ingen av dere har kikket på kalenderen.Anonymous poster hash: 975b3...f33 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #423 Skrevet 17. november 2014 Du har ikke lest tråden! Om du skal komme med innspill er det viktig at du sitter med innsikt i trådens innhold. Kunne ikke sagt det bedre Anonymous poster hash: 4fd89...c3b
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #424 Skrevet 17. november 2014 Hva er det med alle dere som skal slenge dritt til TS? Hun er i en sårbar situasjon og trenger vel ikke at alle dere skal være så dømmende mot henne. Hun kom hit og spurte om økonomi. Hvorfor blander dere dere inn i alt annet? Det er ikke det hun trengte hjelp med? Hvorfor tror dere at dere har rett til å vite ALT og det NÅ bare fordi man starter med ett innlegg her inne. sender deg en klem TS Skjønner godt at du ikke vil dele noe mer med KG eller resten av verden Det har vi faktisk ingenting med! Anonymous poster hash: 17ea3...c7f Det er datteren som er i en sårbar situasjon og det er hennes behov som skal ivaretas! Ts, samt hennes familie har gjort denne situasjonen verre for jenta. Om denne historien er sann, håper jeg at de rette instansene blir koblet inn og gir hele familien veiledning! Det trengs sårt!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #425 Skrevet 17. november 2014 Hvis jenta er 22 uker på vei så ble hun ikke gravid første uka etter skoleslutt, men uka etter der, altså første uke i syden med besteforeldrene. Når dere henger dere opp i alt mulig annet rart her inne, så syns jeg det er rart ingen av dere har kikket på kalenderen.Anonymous poster hash: 975b3...f33 Joda, jeg har kikket på kalenderen. Men hvilken svangerskapsuke man er i regnes fra første dag i siste menstruasjon, så sånn sett så stemmer hverken ditt eller TS sitt regnestykke. Anonymous poster hash: 17209...7fa
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #426 Skrevet 17. november 2014 Jeg håper og tror at ingen med en gravid 14-årig datter ville haste inn på kg for å skrive detaljert om saken her. Anonymous poster hash: 0ae04...7cf
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #427 Skrevet 17. november 2014 Da får du lese tråden en gang til. For det er TS selv som har beskrevet at de først låste henne inn på badet og senere tok henne med til advokat og at hun deretter ble plassert et sted. Så vi krisemaksimerer ikke, ei heller dikter vi opp. Hvis det er noen som gjør det så tror jeg nok det er TS selv.Anonymous poster hash: 17209...7fa Plassert et sted kan betyr noe så enkelt og greit at hun har blitt med hjem til mormor eller farmor. Dere må slutte å trekke de verste konklusjoner. Du har ikke lest tråden! Om du skal komme med innspill er det viktig at du sitter med innsikt i trådens innhold. Vet du hva, du overdriver noe så voldsomt at jeg blir direkte provosert over hvordan du holder på. Ta og ro deg femti hakk ned! Anonymous poster hash: e2248...11a 7
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #428 Skrevet 17. november 2014 (endret) Jeg håper og tror at ingen med en gravid 14-årig datter ville haste inn på kg for å skrive detaljert om saken her. Anonymous poster hash: 0ae04...7cf Det skal du ikke si... Når noen kan legge ut bilde på FB av barnet sitt med brukket arm og spørre om noen tror den er brukket. - Og om hun bør kjøre til legevakten... Eller legge ut en lang utredning om magesmerter og legebesøk. Smertene viste seg å være tarmgass... Om det var ikke galt nok, kommer det et spørsmål om hvor denne tarmgassen var lokalisert i magen..... Da skal du ikke se bort i fra at dette kan forkomme. Alle er dessverre ikke like oppegående som de burde vært med tilgang til internett,... Endret 17. november 2014 av Snuppi
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #429 Skrevet 17. november 2014 Plassert et sted kan betyr noe så enkelt og greit at hun har blitt med hjem til mormor eller farmor. Dere må slutte å trekke de verste konklusjoner. Vet du hva, du overdriver noe så voldsomt at jeg blir direkte provosert over hvordan du holder på. Ta og ro deg femti hakk ned! Anonymous poster hash: e2248...11a Vet du hva: Det er provoserende med brukere som deg. Du kommer med innlegg som viser klart og tydelig at du ikke har lest tråden! Les hele tråden!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #430 Skrevet 17. november 2014 Det skal du ikke si... Når noen kan legge ut bilde på FB av barnet sitt med brukket arm og spørre om noen tror den er brukket. - Og om hun bør kjøre til legevakten... Eller legge ut en lang utredning om magesmerter og legebesøk. Smertene viste seg å være tarmgass... Om det var ikke galt nok, kommer det et spørsmål om hvor denne tarmgassen var lokalisert i magen..... Da skal du ikke se bort i fra at dette kan forkomme. Alle er dessverre ikke like oppegående som de burde vært med tilgang til internett,... Første TS tenkte på var jo økonomi. Når de har små babyer selv, så har de jo haugevis av tøy og ting dette barnet kan arve, Støtte vil de få. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b
lille_frosk Skrevet 17. november 2014 #431 Skrevet 17. november 2014 Det er ikke sikkert jeg hadde gjort det så annerledes enn TS. Det kommer ikke helt heldig frem i innleggene til TS, men hadde jeg hatt en ungdom sammen med meg som var desperat, helt utenfor seg selv og rømte vekk fra alle rundt henne ved første mulighet av desperasjon, ville kanskje også jeg låst henne inne. Det aller viktigste er å sørge for at hun er trygg, først og fremst, og er man SÅ desperat når du ikke inn med vennlig prat om "hva tenker du nå da?". Det er det ideelle selvfølgelig, god kommunikasjon og trygghet i de nære relasjonene man har, men det er ikke alltid det går rett og slett. Å "plassere henne et trygt sted" kan like gjerne være til jentas beste, her er det en tynnslitt familie med andre barn å tenke på, og hun ønsker tydeligvis ikke selv å forholde seg til foreldrene akkurat nå. Det kan jo også ha en sammenheng med at dette nå er en straffesak i forhold til ren sikkerhet for jenta. Hva vet vi - annet enn hva vi tolker og tror. Men i virkeligheten er det altså ikke slik at desperate mennesker i desperate situasjoner alltid roer seg med en klem og en kopp te. Når det er sagt tenker jeg vel egentlig at det er på tide å stenge tråden kanskje? TS har sagt at dette nå er en straffesak, og da synes jeg egentlig ikke det er så passende at vi sitter og diskuterer saken her inne lenger. 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #432 Skrevet 17. november 2014 Vet du hva: Det er provoserende med brukere som deg. Du kommer med innlegg som viser klart og tydelig at du ikke har lest tråden! Les hele tråden! Det er dessverre ikke alle som klarer å lese så mye Da ender de opp med å debatere ting de ikke vet noe om Anonymous poster hash: 4fd89...c3b
Gjest Snuppi Skrevet 17. november 2014 #433 Skrevet 17. november 2014 Det er dessverre ikke alle som klarer å lese så mye Da ender de opp med å debatere ting de ikke vet noe om Anonymous poster hash: 4fd89...c3b Det er sant... I tillegg er jo tråden blitt ganske så lang
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #434 Skrevet 17. november 2014 Husets 14. Åring er gravid langt over 12 ukersfristen for abort. Har sett på henne og spurt flere ganger om hun er gravid og fått benektende svar. I morges måtte jeg inn på badet mens hun dusjet. Bagen er godt synlig på den slanke 14 åringen. Hun bekreftet etter mye tårer at hun er gravid men vil ikke si mer. Gikk på skolen og har nå sendt meld. Om at hun drar til farmor og ikke vil hjem. Kontaktet skolens helsesøster da 14. Åringen var dratt på skolen. Helsesøster skulle gå og hente 14. Åringen ut av klassen for en prat og ringe meg tilbake etterpå. 14. Åringen blir kjørt til og fra aktiviteter. Er skoleflink idrettsjente på høyt nivå. Så skolen får hun ikke droppe ut av. Hvilken økonomisk og praktisk hjelp får en mamma på 14 år? Vi har to spebarn å ta oss av, så et 3. Barn på under 6 mnd. blir ikke aktuelt for oss å blir mamma og pappa for.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Nå orker jeg ikke lete frem det innlegget hvor du skriver at datteren deres har vært på Barnehuset, men det rimer ikke. For å komme inn på Barnehuset må saken være anmeldt, for deretter å få en avtale på et barnehus for dommeravhør. Du skriver at du fikk vite om denne graviditeten på fredag, og hun skal liksom allerede ha vært inne på barnehuset? Det er nesten ikke mulig å få til det tidsmessig, så noe skurrer her. Jeg syns det er leit om noen faktisk tuller med slike temaer, da det for enkelte kan være et høyst reelt tema som det ikke er noen grunn til å tulle med. Anonymous poster hash: 0c73c...cfb 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #435 Skrevet 17. november 2014 Nå orker jeg ikke lete frem det innlegget hvor du skriver at datteren deres har vært på Barnehuset, men det rimer ikke. For å komme inn på Barnehuset må saken være anmeldt, for deretter å få en avtale på et barnehus for dommeravhør. Du skriver at du fikk vite om denne graviditeten på fredag, og hun skal liksom allerede ha vært inne på barnehuset? Det er nesten ikke mulig å få til det tidsmessig, så noe skurrer her. Jeg syns det er leit om noen faktisk tuller med slike temaer, da det for enkelte kan være et høyst reelt tema som det ikke er noen grunn til å tulle med. Anonymous poster hash: 0c73c...cfb Dt sto vel ikke at hun hadde vært, men at nå ventet det tur på barnehuset.Anonymous poster hash: 975b3...f33
Sirah Skrevet 17. november 2014 #436 Skrevet 17. november 2014 Tråder som denne er grunnen til at jeg aldri får gjort noe fornuftig. Jeg håper at TS kort og greit er en person som er dårlig til å formulere seg. Jeg ønsker alle parter lykke til videre... 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #437 Skrevet 17. november 2014 Her tar du og flere med deg faktisk feil. Den seksuelle lavalder er 16 år i Norge. Den kriminelle lavalder er 15 år. Når politiet ikke kan straffe kan og skal barnevernet gripe inn. Men dette er en annen skål. Farmor er "helsepersonell", uten å spesifisere nærmere pga. Fare for å bli gjenkjent. Hadde jenta ikke blitt atta hånd om før dette ble kjent på skole eller på trening, ville bv grepet inn og plassert henne et sted inntil hun kan avhøres på Barnehuset. Hun var 13 år i juni, 14 har hun fylt etter juni 2014. Nå er hun tatt hånd om for forberedelse til avhør på barnehus, noe hun må igjennom enten dette er en 14 åring eller en voksen som er ansvarlig for. I følge advokaten, som jenta og kjenner litt fra før via bestemor, er måten hun oppfører seg på ikke normal dersom hun frivillig har hatt sex. advokaten har i dag med seg en annen fagperson. Det mest sjokkerende er hvordan folk leser og snur og vender på trådens info. Å ikke låse henne inne på badet når hun kom hjem, oppdaget svigermor og var i ferd med å stikke av på nytt, ser jeg virker dramatisk, men i situasjonen var farmor rask og konsekvent. Vi kan ikke ha en gravid 14 åring på rømmen. Heller ikke en gravid 14 åring som hopper ut vinduet og skader seg. De mest kritiske kan gjerne få komme og overta min plass og prøve ut situasjonen min.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Har ikke ord for måten folk skriver på i denne tråden. Noen bør og begynne å lære seg å lese fakta i tråden. Straffeloven har sin forskrift og sine tolkninger, som alle andre lover. Abort er ikke noe alternativ i denne familien. Jenta får den oppfølgingen hun trenger der hun er plassert. Barnefar er ikke aktuell å ha kontakt med, slik saken nå står. Noe mer enn dette ønsker jeg ikke å informere om offentligheten om, da dette nå er en straffesak. TS.Anonymous poster hash: a0f2c...5c0 Det jeg er redd for, er at jenta i fortvilelse på grunn av reaksjoner og handlinger kan komme til å beskylde noen uskyldige for voldtekt eller overgrep. At samleiet i utgangspunktet var frivillig, men at hun kommer til å si at det ble utført under tvang for ikke å havne i enda mer trøbbel. Anonymous poster hash: 17a93...ab4 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #438 Skrevet 17. november 2014 Det jeg er redd for, er at jenta i fortvilelse på grunn av reaksjoner og handlinger kan komme til å beskylde noen uskyldige for voldtekt eller overgrep. At samleiet i utgangspunktet var frivillig, men at hun kommer til å si at det ble utført under tvang for ikke å havne i enda mer trøbbel. Anonymous poster hash: 17a93...ab4 Godt sagt! Anonymous poster hash: 4fd89...c3b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #439 Skrevet 17. november 2014 Vet du hva: Det er provoserende med brukere som deg. Du kommer med innlegg som viser klart og tydelig at du ikke har lest tråden! Les hele tråden! Jeg har da vel for fanden lest hele tråden jeg også. Du har lest tråden og I TILLEGG laget en hel historie oppi hodet ditt som TS overhode ikke har sagt noe om. 1: TS oppdager at datteren er gravid. I fortvilelse og raseri går datteren på skolen og vil bo hos farmor. TS kan ikke holde datteren igjen med makt, og velger å kontakte helsesøster slik at hun kan hente jenta i timen. Det er en presset situasjon og det er tydeligvis dette mor føler er riktig for at situasjonen ikke skal eskalere. 2: Farmor oppdager at datteren er gravid, det blir et leven. Datteren blir tatt inn på badet i en time med mat og drikke mens det snakkes om hva de skal gjøre. De er bekymret for datteren og er redd for at hun skal stikke av, dermed blir badet et alternativ mens de får summet seg. Det er ikke snakk om at hun har blitt bortført av onde menn, men at hun blir holdt på plass en stund mens mennesker hun er glad i og som hun kjenner får arbeidet frem noen løsninger 3: Datteren blir tatt med til en advokat. Det er den løsningen familien finner per nå. Kanskje vil datteren åpne seg for en profesjonell som ikke er i nær familie? Kan en advokat hjelpe med noe her og nå? Har hun rettigheter? Er det noe som er viktig å få på plass allerede nå, for eksempel i forhold til barnefar eller barnevern? Familien tar det valget de tar ut fra de forutsetninger der har. Når både mormor, tante, onkel og farrmor møter opp så er det IKKE fordi de gir fanden i jenta. De bryr seg som bare det. Hun er 14 år og kan ikke behandles som et barn, ei heller som en voksen. Det er en vanskelig balansegang og mange reaksjoner, tanker og ord som blir sagt som DU (og ingen andre her heller) vet noe om. 4: Mor kommer tilbake i tråden og forteller at de nødvendige grep er tatt og at jenta er plassert en trygg plass. Kanskje har hun dratt til mormor? En venninne, eller tante og onkel? Ikke alle mennesker er like, og når datter ikke vil snakke med mor så må man finne løsning. Jeg vet at jeg ville aldri snakket med verken mamma, pappa eller bestemødre om dette som 14 år. Kanskje min Gudmor. Men uansett så kan det ofte hjelpe å få snakke med en fremmed, gjerne en som kan få henne til å forstå hvor viktig det er at hun innser hva som kommer til å skje. Kanskje var en advokat et godt valg? Advokater er vant til å snakke med mennesker i vanskelige situasjoner. Vi vet ikke. Jeg vet ikke. Og du vet heller ikke, så la være å sette frem dine egne tanker som sannheten. Anonymous poster hash: e2248...11a 21
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #440 Skrevet 17. november 2014 Jeg satser på å ha en grei og ryddig dialog, la ungene ha tillit til meg og snakke med meg om det de føler for. Ha et fellesskap med de der de vet at det er plass til dem. Og så langt fungerer det utmerket! Jeg mener at unger som blir ivaretatt ikke debuterer uten videre 13 år gamle! Og unger som ikke blir ivaretatt, der har faktisk barnevernet en jobb å gjøre! Jeg hadde sex da jeg nettopp hadde fylt 14, og jeg blir helt sjokkert over det du sitter her og skriver. Til informasjon var det kjæresten min jeg hadde sex med den gangen, og vi er fremdeles sammen og er i dag samboere. Ingen tvang, ingen traumer og jeg hadde ihvertfall ikke sex på grunn av dårlig oppdragelse. Jeg har alltid vært et hakk foran mine jevnaldrende og vært moden for alderen. Husk at folk er veldig forskjellige når det gjelder det mentale i ungdomstiden. Anonymous poster hash: 91324...ec5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå