Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Det et ikke så ofte noen er i tvil om hvorvidt de har hørt meg le, for å si det sånn - det er en latter uten lyddemper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Daria skrev:

Det et ikke så ofte noen er i tvil om hvorvidt de har hørt meg le, for å si det sånn - det er en latter uten lyddemper...

Vel, jeg var i et annet rom da utbruddet kom... :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke deilige alle disse tingene vi virkelig ikke trenger........ *host*garn*host.....

Og selv et annet rom kan ikke skjule latteren til Daria....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skravla skrev:

Er de ikke deilige alle disse tingene vi virkelig ikke trenger........ *host*garn*host.....

Og selv et annet rom kan ikke skjule latteren til Daria....... 

Neeeei, men...et annet rom enn PC'n og så i tillegg noen mils avstand mhp bosted... :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir egentlig litt flau over hvor mange "trenger egentlig ikke" ting jeg kan finne på å kjøpe. (Nope, har ikke bestilt sovepose selv om jeg skrev den setningen der.) Et av mine bedre eksempler er vel sommerens teltkjøp, der jeg kjøpte nytt etter å ha brukt det gamle ganske nøyaktig EN gang. Hvor ofte telter jeg liksom - sånn egentlig? (Svar: en gang på tre år med det "gamle".) Nå ble jo det en sånn halvveis bærekraftig bestemmelse siden jeg solgte "en gangs teltet" på finn, og slik sett får det nok et lengre og lykkeligere liv enn om det fortsatt hadde vært i mitt eie. Det "nye" teltet har jeg også brukt til tre overnattinger i sommer etter jeg kjøpte det, så slik sett er jeg på stigende kurs for det passet mye bedre til meg, men likevel - strengt nødvendig var det jo ikke. Jeg sov i det jeg solgte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å selge det gamle som ikke passet deg og kjøpe en nytt som passer bedre og blir mer brukt, er jo faktisk en lur avgjørelse - og du har fortsatt bare ett telt.

Jeg fant en bok på dørstokken i dag og skjønner ikke hva du mener...

30 minutter siden, Cata skrev:

Neeeei, men...et annet rom enn PC'n og så i tillegg noen mils avstand mhp bosted... :Knegg:

Da burde det jo begynne å hjelpe... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor Skravla *host* garn *host* og Daria *host* bøker *host* skal være så strenge med hva du trenger eller ikke? Ingen av de er vel kjent for å dra på tur med liten koffert og kun kjøpe ting man strengt tatt trenger? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Roadrunner skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor Skravla *host* garn *host* og Daria *host* bøker *host* skal være så strenge med hva du trenger eller ikke? Ingen av de er vel kjent for å dra på tur med liten koffert og kun kjøpe ting man strengt tatt trenger? :fnise:

Vi kjøper alltid kun det vi trenger...... Vi trenger garn, bøker, sko, sjokolade, te..... Vi ville aldri rømt til skogs når det var åpne butikker.... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Roadrunner skrev:

Jeg moraliserer ikke, jeg følger bare ordre:

På 9.10.2019 den 19.33, Cata skrev:

Men, kan noen vennligst fortelle meg at jeg absolutt ikke trenger dunsovepose til vinteren (for det gjør jeg nemlig ikke). 

Så det, så... :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Dere kjøper bare ting dere trenger og følger konsekvent ordre? :ler:

Jau...

Kan forøvrig melde at det er nydelig i skogen, selv om butikkene er åpne :nigo: Dessuten er det ingenting jeg trenger :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Roadrunner skrev:

Dere kjøper bare ting dere trenger og følger konsekvent ordre? :ler:

Jeg har aldri påberopt meg noen av delene, jeg bare påpeker at akkurat i denne sammenhengen er det Cata selv som har ønsket shopping-motstand. Min egen shopping er det som regel tryggest å ikke si så mye om... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Roadrunner , stemmer @Daria og @Skravla er bare lydige vasaller i mine bestrebelser på å være vettug. 

Har for øvrig gått tur i dag jeg også. Det som egentlig skulle være hengekøyecamp i høyereliggende strøk endte med spasertur på strand og vei. Værgudene nedla veto mot "høyereliggende". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens risikoprosjekt nr. 1: Oppgradere operativsystem på mac. *grøss*

Dagens risikoprosjekt nr. 2: Lempe hengekøyestativ ned i boden. Blir neppe mer verandadingling i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens prosjekter er fullført med hell. Hadde håpet prosjekt #1 skulle fikse problemene mac har med å kommunisere med ekstern skjerm, men det gjorde de ikke. Dermed spørs det om mac må på hospitalet. Det går jo fint uten også, men likte løsningen med ekstern skjerm så lenge den virket. 

Prosjekt #2 gikk lett som en plett. Klarte til og med å unngå rustvann på gulvet da jeg bar stativ gjennom leiligheten og ut i boden. I samme slengen tømte jeg verandakrukka mi. Blir vel bare isroser der heretter i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptur 1: Tannlege bekreftet etterhvert at bihulebetennelsen IKKE har sammenheng med rotspissbetennelse denne gangen. Dessuten var den ikke så diger at den vistes på røntgenbildene. 

Opptur 2: Nevnte bihulebetennelse virker som den roer seg, om enn alt for langsomt etter min mening. 

Opptur 3: I dag kom jeg meg faktisk fra jobb på litt under normert tid, yay. 

Nedtur 1: Fellesmail fra CEO om firmaets fremtid ser ikke veldig lystelig ut sett fra vår side...

Nedtur 2: Har tatt ned hengekøyestativ så jeg får ikke rehabilitert meg (men det er regn ute så det ville ikke gått særlig bra uansett.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...