Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Fremhevede innlegg

Skrevet

God jul til den som måtte finne på å kikke innom. Sitter forspist i sofaen og lurer på om jeg orker kreke meg til vasken etter et glass vann. Selv om pinnekjøtt var utvannet var det tydeligvis noe salt igjen i det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for koselig besøk. :klemmer: 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Altså, jeg lever selv om det ikke ser sånn ut. KG er på en måte litt utkonkurrert av strikketøy, jobb og bøker - ikke nødvendigvis i den rekkefølgen. 

Våren begynner å nærme seg og jeg er smått i isolat igjen 🤧. Hersens pollen. Men jeg har fått ut elsykkelen og er i gang med tråkkingen igjen - når værgudene er på min side. I vinter/vår har de vært litt lite lydhøre på det punktet. Når både asfalt og jeg fryser til is så gidder jeg ikke. 

Av andre elektriske forehavender så har jeg begynt å småkikke på elbil. Dvs. jeg har begynt å melde min interesse for prøvekjøringer. Jeg er ikke helt på "kjøpe" enda, men siden neste bil sikkert blir elbil så vil jeg teste grundig og se om jeg finer den neste "bilen i mitt liv". Foreløpig fungerer min kjære hybrid godt og den holder meg unna de verste bensinregningene også så det er ikke et kjempeproblem. Men elbil er komfy på langtur pga. manglende støy. Prøvde det som leiebil på et par lange strekk i fjor sommer/høst og da jeg kom over ladeangsten (må ikke forveksles med rekkeviddeangst) så var det helt greit og mindre trøblete enn jeg før har sett for meg. 

Årsak til påslått PC i dag var den kjære skattemeldingen som nå behørig er sjekket og utfylt. (Staten har stort sett mer peiling enn jeg uansett, men jeg har litt kryptovaluta som må inn.) 

Dessuten må jeg visst vaske trappa så ikke naboen blir lei seg (eller enda verre - lei meg :blunker: )

• 3 uker senere...
Skrevet

Man har prøvekjørt til øyet er stort og vått og en favoritt er i startgropa. Jeg ser ikke bort fra at neste bil kan bli en Toyota C-HR+. Har prøvekjørt et par andre også men Toyotaen var den som traff flest punkter på min mentale sjekkliste. Men el er litt trøblete her jeg bor for jeg må søke sameiet om lov til å sette opp lader og så håpe jeg får parkert nær laderen. Sjansen er stor for at det går bra, men likevel...

Uansett blir det ikke bilkjøp enda for finansene har ikke vært helt greie med meg denne uka - eller jeg med dem. Jeg fikk riktignok penger igjen på skatten men de løp fort ut av kontoen igjen. Det har nemlig frosset et par steder på badet i foreldreheimen i vinter enda jeg både hadde stengt vann og satt på varme. Dermed måtte rørlegger tilkalles. Det opprinnelige oppdraget ville nok ikke blitt så dyrt, men jeg har lenge hatt et anstrengt forhold til dusjkabinettet som er der (etter at det prøvde å ta innersvingen på meg med å sende et uoriginalt og tungt dusjhode i skallen på meg). Dessuten har det stått der siden midten av åttitallet og har vel i grunnen gjort sitt. Dermed besluttet jeg at om de kunne sette inn et rimelig kabinett i stedet for det gamle så var det bryet verdt. Joda, det kunne de. Jeg fikk oppgitt pris og gav klarsignal for å sette i gang. I går kom fakturaen - drøye 10 000 kr mer enn det jeg var forespeilet. 

Litt etterforskning tilsa at prisestimatet jeg opprinnelig hadde fått ikke tok med arbeidspengene. Jeg er nokså sikker på at det ble sagt at de var med i estimatet, men jeg har ikke noe bevis for det så det blir påstand mot påstand. Sure penger, og en påminnelse til meg selv om alltid å få ting skriftlig hvis det er snakk om noe dyrere enn en lyspære.

Som om ikke det var nok så bestemte jeg meg for å erstatte airpodsene mine. Det siste året har den ene daua før det har gått en time. Det har ikke vært noe stort problem så lenge jeg har brukt dem til telefonsamtaler. Faktisk er dau airpod god grunn til å avrunde samtalen, men i det siste har jeg begynt å høre på en podcast og det er irriterende å ikke kunne høre to episoder på rad uten at det går gærn't. 

Og så har jeg hatt bilen på service. Ingen skumle ekstrautgifter der, men det ble da noen tusenlapper ut der også. 

I morra blir det graut!!!!

Skrevet

Skriftlige avtaler på dyre jobber kan være lurt ja… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...