Gå til innhold

Mitt barn mobber andre barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han framstiller det sånn

Absolutt ikke. Det er derfor jeg spør om du ikke leser hva han skriver.

Anonymous poster hash: 8b2bf...2e3

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Ser du ikke hva han skriver??!

Les skikkelig før du angriper med noe som egentlig sto det fra før.

Jeg er også mobbeoffer, og sliter. Og selvsagt er det verre/mer usunt for oss enn for mobberne!

Takk :)

Ofte går det nok litt fort i svingene når folk leser :)

MobbeOFFRE har det værst

De som er hverken offre eller mobbere går det ofte greit med

Men MOBBERE..ja, de blir oftere bedriftsledere, vinnere, får seg den fine dama/kjekke mannen osv osv.

psykopatiske trekk har alltid blitt belønnet i den VIRKELIGE verden..den der ute, etter skolen, hvor man enten ender opp som en lavtlønnet arbeider i en krok, eller en rik psykopatleder på aker brygge, eller en psykolog som alltid stikker nesa fram i media, eller en kul og flott blogger, eller toppidrettsutøver..alle slike trekk som vi egentlig hater er også de vi ofter ser opp mot. Å være et offer er svakhet.

Og skulle man mot formodning være et mobbeoffer, så får man se å komme seg over det fortere enn svint. For det er faen ingen andre som bryr seg i dette livet. Man må ta ansvar selv.

Mobberen..tja..han klarer seg nok. Jeg ville som sagt, som forelder sørget for at sønnen min ikke plaget de svake. Lært ham at det er mye tøffere å støtte de svake. Selv om et vinnerbarn føler det naturlig å mobbe taperbarn, så må ikke vi foreldre la vinnerbarnet få utløp gjennom å plage og torturere de svake. At han gjør det uten veiledning må man regne med, men nå som du (ts) ser at sønnen din er en vinner, så må du geleide ham slik at han blir et allright menneske også. Det er helt klart en fordel å ha et sterkt barn som mobber, enn ett mobbeOFFER, MEN å ha et sterkt barn som forstår empati og som heller kan støtte og vise empati med de svake..vel..der har du oppskriften på et virkelig godt menneske som kommer til å få solid selvtilitt OG selvFØLELSE.

Now is the time..lær barnet ditt om å verne om de svakere. Lær barnet ditt om slike dyder. Jeg ville aldri ønsket å ha en rass til sønn.

• Liker 4
Skrevet

Mange såre tær blir tråkket på når dette temaet kommer opp, inkludert mine egne. Jeg sliter fremdeles 15 år etter at jeg gikk ut av grunnskolen med ettervirkninger etter sosial utestengelse fra barnehagen og ut ungdomsskolen. Nå som det har gått så lang tid har jeg fått litt perspektiv på det hele, og selv om jeg ikke på noe vis unnskylder mobberne mine har jeg ingen problemer med å se at sosiale mønstre man begynner med i barnehagen (i mitt tilfelle) er vanskelige å bryte når ingen bevisst tar tak i dem.

Det er flott at skolen skal ta tak i et åpenbart uheldig klassemiljø. Men jeg tror mye av grunnen til at såre følelser kom opp nå er fordi vi er mange som har opplevd veike voksne som ikke tok virkelig tak, ikke virkelig ga konsekvenser og ikke virkelig gikk inn for å endre. Jeg tror på at TS virkelig vil inn og endre på dette og håper hun setter himmel og jord i bevegelse for at det skal skje.

Anonymous poster hash: b0635...5cb
  • Liker 4
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Mange såre tær blir tråkket på når dette temaet kommer opp, inkludert mine egne. Jeg sliter fremdeles 15 år etter at jeg gikk ut av grunnskolen med ettervirkninger etter sosial utestengelse fra barnehagen og ut ungdomsskolen. Nå som det har gått så lang tid har jeg fått litt perspektiv på det hele, og selv om jeg ikke på noe vis unnskylder mobberne mine har jeg ingen problemer med å se at sosiale mønstre man begynner med i barnehagen (i mitt tilfelle) er vanskelige å bryte når ingen bevisst tar tak i dem.

Det er flott at skolen skal ta tak i et åpenbart uheldig klassemiljø. Men jeg tror mye av grunnen til at såre følelser kom opp nå er fordi vi er mange som har opplevd veike voksne som ikke tok virkelig tak, ikke virkelig ga konsekvenser og ikke virkelig gikk inn for å endre. Jeg tror på at TS virkelig vil inn og endre på dette og håper hun setter himmel og jord i bevegelse for at det skal skje.

Anonymous poster hash: b0635...5cb

Bra skrevet. Mobbing er NATURLIG, og selv om det ikke er gøy for hverken foreldre av mobbere eller offre, så er det tross alt de voksne som må veilede og forhindre.

Klart det må være tøfft å lese om mobbing, og til og med høre fra sånne som meg at mobbere oftere klarer seg bedre en offre..men så er heller ikke jeg psykologen deres. Om man fortsatt har traumer, så burde man ta tak i det så fort som mulig.

Gjest daisydaisy
Skrevet

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

skal du dra inn MOBBEOFFERET på TUSENFRYD med sin MOBBER?!?!?!?! Er du RIV RUSKENDE GAL?!?

Anonymous poster hash: de44a...127

Synes ikke det var så dumt forslag jeg. Mange foreldre gjør lite til ingenting når de får vite at barna deres mobber andre barn. Om foreldrene tar med barna sammen til tusenfryd vil de jo få en mulighet til å bli venner, og mobbingen vil kanskje opphøre.

Skrevet

Bra skrevet. Mobbing er NATURLIG, og selv om det ikke er gøy for hverken foreldre av mobbere eller offre, så er det tross alt de voksne som må veilede og forhindre.

Klart det må være tøfft å lese om mobbing, og til og med høre fra sånne som meg at mobbere oftere klarer seg bedre en offre..men så er heller ikke jeg psykologen deres. Om man fortsatt har traumer, så burde man ta tak i det så fort som mulig.

Klart det er tøft, men det er jo sant, det du skriver.

Jeg har ingen grunn til å måtte skrive min historie her i tråden, men jeg går til psykolog 1 gang i uken, og prøver det beste jeg kan å bearbeide det, nå 27 år etter det var som verst.

Jeg sliter ja, men er ikke blind for sannheten, som du skriver. Bare ikke unger får denne informasjonen, om at mobberne klarer seg bedre enn ofrene.

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Klart det er tøft, men det er jo sant, det du skriver.

Jeg har ingen grunn til å måtte skrive min historie her i tråden, men jeg går til psykolog 1 gang i uken, og prøver det beste jeg kan å bearbeide det, nå 27 år etter det var som verst.

Jeg sliter ja, men er ikke blind for sannheten, som du skriver. Bare ikke unger får denne informasjonen, om at mobberne klarer seg bedre enn ofrene.

Bra for deg! (at du har tatt tak i det, OG at du ser verden som den er)

Håper du en dag kan bli helt fri fra dine lenker. Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det var så dumt forslag jeg. Mange foreldre gjør lite til ingenting når de får vite at barna deres mobber andre barn. Om foreldrene tar med barna sammen til tusenfryd vil de jo få en mulighet til å bli venner, og mobbingen vil kanskje opphøre.

Når du ser på det i mobbeofferets perspektiv er det en helt ubeskrivelig dum ide.

• Liker 9
Gjest daisydaisy
Skrevet

Når du ser på det i mobbeofferets perspektiv er det en helt ubeskrivelig dum ide.

Det er ikke en helt ubeskrivelig dum ide.

Skrevet

Sjefsmobbegjengen i klassen vår hadde med foreldrene sine på skolen. Det gikk altså på omgang mellom foreldrene å være med absolutt hele skoledagen. De jekket seg ganske heftig ned da. Hvilke tiltak har skolen inne? Koble inn fagpersonell kan være en løsning, da kan dere få hjelp både som familie og som individer.

At du som forelder innser problemet er i hvert fall et stort steg i riktig retning, og gode nyheter både for mobber og mobbeoffer.

Skrevet

Bra for deg! (at du har tatt tak i det, OG at du ser verden som den er)

Håper du en dag kan bli helt fri fra dine lenker. Lykke til! :)

Takk, håper jeg også :)

Skrevet

Bytt skole på drittungen din før han ødelegger livet til andre barn.

Anonymous poster hash: d5a1c...069

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke en helt ubeskrivelig dum ide.

Vel, det synes jeg det er, og jeg er tydeligvis ikke den eneste.

Mobbeofferet ønsker bare å være i fred, det ønsker ikke å være medansvarlig for å rehabilitere mobberen.

Anonymous poster hash: b732e...f5c

• Liker 9
Gjest daisydaisy
Skrevet

Mobbeofferet ønsker bare å være i fred, det ønsker ikke å være medansvarlig for å rehabilitere mobberen.

Det er jo ikke snakk om at mobbeofferet skal være ansvarlig for å rehabilitere mobberen? De får jo faktisk en mulighet til å bli kjent med hverandre, og til å bli venner om de drar sammen til Tusenfryd.

Dette dreier seg vel om barn, gjør det ikke?

Skrevet

Min sønn ble stemplet som mobber.. fikk nærmest daglig tlf fra lærer om at sønnen min var en pøbel. Jeg pratet med han, han nektet- jeg valgte å tro på de voksne, og tok i fra han goder etc..

Men det som skjedde var jo at siden han ikke ble trodd- så ble han ihvertfall en mobber, da ga han bare "f..n, siden han fikk jo allerede skylden.

- men da jeg fikk tlf om at gutten min hadde mobbet noen den dagen han hadde vært hjemme syk, fikk jeg utrolig dårlig samvittighet ovenfor gutten min.. samme når jeg fikk tlf om at han mobbet noen på hjemveien fra skolen- ei jente som brukte å være hos oss å leke hver ettermiddag.. og jeg kjørte og hentet gutten hver dag så han gikk faktisk aldri den veien alene.

Dette var utrolig hardt for meg og oppdaget at jeg ikke hadde trodd på min sønn, tenk så grusomt for han da.. å ikke bli trodd av sin egen mor engang.

TS sjekk skikkelig ut først om det stemmer at det bare er sønnen din som er mobberen...

Anonymous poster hash: ca32e...df9

Viktig historie du deler!

Også tror jeg det er viktig å huske at dette er ganske små barn det er snakk om.

For en syvåring som er forholdsvis fersk på skolen er det å være en del av en gruppe veldig viktig, og noen blir kanskje påvirket av "det er bedre å mobbe enn å være mobbeoffer" tankeganger barn har.

Det å stå imot og si ifra at mobbing ikke er greit krever mye av et barn på syv år!

Anonymous poster hash: f961b...512

• Liker 2
Skrevet

Hva vet du egentlig om det? Kanskje det kunne vært positivt for begge?

Anonymous poster hash: ad21a...671

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke snakk om at mobbeofferet skal være ansvarlig for å rehabilitere mobberen? De får jo faktisk en mulighet til å bli kjent med hverandre, og til å bli venner om de drar sammen til Tusenfryd.

Dette dreier seg vel om barn, gjør det ikke?

Det er slik mobbeofferet kan komme til å føle det, selv om det ikke er slik det var tiltenkt. Hva den "muligheten til å bli kjent med hverandre" angår, så tviler jeg sterkt på at mobbeofferet overhodet ønsker å tilbringe tid sammen med plageånden. Unger tar altfor lett på seg skyld og ansvar, spesielt sårbare unger som blir mobbet.

• Liker 7
Skrevet

Det var som sagt bare en tanke, det er jo ingen som skal tvinge den stakkars gutten til noe. men kom gjerne med tips til løsninger på hvordan vi skal få slutt på mobbingen.

Anonymous poster hash: a0193...8bb

Dere høres strengt tatt for tander ut med sønnen deres. Blir dere i det hele tatt fly forbanna for mobbingen, eller kommer dere bare med lavmælt prek om at "slik må du ikke gjøre, gutten min. nå tar mamma ipoden din littegranne"?

Husker en gutt på skolen som mobba, og var helt ufyselig!! Heldigvis var faren hans litt av en kruttønne, og etter å ha sett hvor sinna faren blei for mobbing, turte han aldri å mobbe særlig igjen.

Mobbere må man rett og slett "slå ned på", det er sjelden at de har dårlig selvtillit. De må jekkes ned.

Samme med andre mobbere vi har hatt under skoletiden. Det funket aldri å innkalle til møter osv. Eneste som funka var å skjelle dem regelrett ut, det gjorde alltid jeg hvis noen prøvde å mobbe meg. Da slutter de, og går dessverre på "neste offer" som ikke tør si fra.

Og DA må foreldrene inn i bildet, slik at de ikke bare kan bytte ofre hele tiden. De må ha en konstant over dem, som IKKE godtar slikt tull.

Mange mennesker som mangler en del empati og forståelse, både som barn og voksne (mobbing foregår på arbeidsplasser også).

Anonymous poster hash: acafd...a85

• Liker 15
Skrevet

Jeg har selv en storebror som minner om TS sin sønn, når broren min var yngre.

De prøvde alle slags "straff" metoder på han! -nekte tv, klasseturer, fotballtrening og han hadde med en voksen hele tiden!

Det resulterte i at han fallt veldig utenfor.. når det gikk bedre og han skulle prøve seg alene gikk det helt over stokk og stein! Han fungerte ikke på skolen i det hele tatt, od da var han blitt ungdom og det ble mye vanskeligere å ta tak i det. Husker han stakk av hjemmefra, vanket med eldre folk utenfor skolen og var jo blitt stor og sterk og ble fysisk hvis han måtte med lærere, røykte og drakk ect.. (dette var på slutten av 90tallet)

Husker han tilslutt havnet på en gruppe med trøblete gutter som hadde en egen lærer som var flinke med de. Og da snudde det HELT! Denne læreren hadde en helt annen tilnærming til guttene, tok de med ut på turer, lærte de å snakke i steden for å slå og ellers ting som vi andre lærte da vi var små barn! For det var det broren min var når man tok vekk alkohol, gjengen han vanket i og de andre dårlige mønstrene han var fallt inn i -et barn (Enda han var 16år)!

Senere ble han med i et program hvor de skulle be om unnskyldning for det de hadde gjort, det endte med at noen av mobberne og mobbeofrene var med på et opplegg hvor de gikk rundt på skoler og snakka om mobbing.

Fra versting til "besting" der altså..

Kanskje litt off topic, men føler det er viktig å fortelle likevel..

Anonymous poster hash: f961b...512

• Liker 4
Skrevet

Ikke si "han blir lei seg". Alle barn har vært lei seg og de vet det går over. Konsekvensene av mobbing går ikke over. Legg i alle fall til at hvis noen gjør at man blir lei seg mange nok ganger, så blir man syk og man forblir lei seg for alltid. Det er jo faktisk ikke en løgn engang, bare litt overdrevet. Forklar nøye hvor farlig det er å være slem mot andre. Spør han hva han hadde tenkt hvis du var slem mot ham. Les bøker om mobbing, vis ham filmer om mobbing. Lær ham gode verdier. Aldri snakk negativt om noen foran ham. Få ham til å virkelig innse hva han gjør, og når han virkelig har forstått det, DA kan du be ham om å be gutten om unnskyldning. Og ikke spar ham for noen detaljer.

Jeg synes faktisk ikke ideen om teambuilding er så verst. De er fremdeles små og skal gå på skole sammen i mange år, og det beste er om de blir venner. Men da må sønnen din innse først hva han gjør/har gjort.

Hvis ingenting virker mener jeg at dere bør flytte. Heller dere enn "offerets" familie. Si det til ham at hvis han ikke slutter må dere flytte langt fra hans venner.

Mobbing skal taes hardt!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...