Gjest FuturePrimitive Skrevet 11. september 2014 #81 Skrevet 11. september 2014 Fy fader! Jaja, den slags holdninger passer bra til profilbildet ditt da... Vet det er harsh. Men det er desverre slik at mobbere oftere ender opp som lykkelige og sterke mennesker. Verden er ikke god og snill. Desverre.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 11. september 2014 #82 Skrevet 11. september 2014 Den linken er død... Styrker barnet til TS? Å nei du, det er faktisk offeret som blir styrket av dette, tro det eller ei. Samtidig blir likevel offerets liv ødelagt. Om mobberne får dårlig samvittighet er ingen ting bedre enn det... Offeret blir styrket fordi de tingene som stjeler all ens styrke er de samme tingene som gjør en sterk. Likevel er det ulovlig å mobbe, og mobberne vet ikke hva de gjør med ofrene sine! Som et tidligere mobbe-offer vet jeg hva jeg snakker om!! De tingene som stjeler all ens styrke er de samme tingene som gjør en sterk. Det er fullt mulig å bytte skole, om så mobberne må sendes til skole i nabokommunen. Å skylde på at nærskolen er eneste alternativ blir feil, om så barna må hentes av miljø-arbeider i nabokommunen, eller sendes i taxi til en annen skole. Nettopp. Derfor bør han flyttes på Desverre. Forskning har vist at det er mye sunnere å være en mobber enn et mobbeoffer. Sier seg egentlig selv. Å mobbe de utenfor gir gruppen styrke og samhold innad. Man distanserer seg fra de svake. Nesten alle som mobbet på min skole fant seg pene damer, fikk barn, bra jobb, og lever spennende og lykkelige liv. Enkelte angrer litt på at de mobbet, men det plager dem ikke. Offerne derimot..to tok selvmord, og resten sliter alene med psykisk sykdom og ingen/dårlig jobb. Var selv litt mobbeoffer, og jeg har jobbet steinhardt for å få til et bra liv. Jeg har slitet med mye, så jeg vet godt hva jeg snakker om. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #83 Skrevet 11. september 2014 Min sønn ble stemplet som mobber.. fikk nærmest daglig tlf fra lærer om at sønnen min var en pøbel. Jeg pratet med han, han nektet- jeg valgte å tro på de voksne, og tok i fra han goder etc.. Men det som skjedde var jo at siden han ikke ble trodd- så ble han ihvertfall en mobber, da ga han bare "f..n, siden han fikk jo allerede skylden. - men da jeg fikk tlf om at gutten min hadde mobbet noen den dagen han hadde vært hjemme syk, fikk jeg utrolig dårlig samvittighet ovenfor gutten min.. samme når jeg fikk tlf om at han mobbet noen på hjemveien fra skolen- ei jente som brukte å være hos oss å leke hver ettermiddag.. og jeg kjørte og hentet gutten hver dag så han gikk faktisk aldri den veien alene. Dette var utrolig hardt for meg og oppdaget at jeg ikke hadde trodd på min sønn, tenk så grusomt for han da.. å ikke bli trodd av sin egen mor engang. TS sjekk skikkelig ut først om det stemmer at det bare er sønnen din som er mobberen... Anonymous poster hash: ca32e...df9 4
Millimani Skrevet 11. september 2014 #84 Skrevet 11. september 2014 Ja hvis det hadde vært mulig å fysisk skille de, men de går på samme skole og bor i samme nabolag. De blir i tillegg mobbet av flere andre gutter, så å fjerne min sønn er bare en bit av problemet. For min sønn sin del er jeg redd for at han finner noen andre å mobbe, om han hadde kunnet skifte miljø, for det virker jo ikke som om noen ting av det vi sier går inn.Anonymous poster hash: a0193...8bb Han bør bytte skole. Bli revet opp fra sitt nåværende og trygge miljø, for så å bli plassert i et totalt ukjent miljø hvor han er "alene". Pendling/reisevei betyr ingen ting! Så kan han se om han blir ivaretatt av elevene der på den andre skolen, eller om de setter i gang med å mobbe han. Han trenger hjelp, han bør bli forespeilet hvordan det er å bli mobba, om dere så setter i gang med terapi og rollespill. Psykolog og PPT bør komme inn i bildet. Ja jeg maler jo et litt ensidig bilde her, han viser masse empati her hjemme, er grei med lillesøsteren sin og hunden og alt. Vi har ingen adferdsproblemer hjemme. I timene på skolen fungerer alt greit og han jobber bra og gjør det han får beskjed om. Det er fritiden/ friminutter/skolevei som er problemet. Skolen mener st dette er et klasseproblem og attiltak må settes inn mot hele klassen ( siden det er så mange som mobber) og det er jo vel og bra, men jeg må jo ta rak i min gutt for det.Anonymous poster hash: a0193...8bb Ja du må ta tak i din egen gutt. Kjempebra at du gjør det. Flott at skolen ser problemet, og også setter inn tiltak 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #85 Skrevet 11. september 2014 Enig med deg. Det virker rett og slett som det kan være noe galt med barnet når det ikke eier empati i det hele tatt. Hadde tatt kontakt med en psykolog/psykiater straks. Viktig at deres sønn lærer seg empati og følelser, ellers kan dette gå riktig galt når han blir større! Anonymous poster hash: bbb36...d27 Han viser masse empati både hjemme og på skolen. Han har ingen problemer utover dette, men han viser da ikke empati i forhold til disse to guttene.Anonymous poster hash: a0193...8bb 1
Millimani Skrevet 11. september 2014 #86 Skrevet 11. september 2014 Desverre. Forskning har vist at det er mye sunnere å være en mobber enn et mobbeoffer. Sier seg egentlig selv. Å mobbe de utenfor gir gruppen styrke og samhold innad. Man distanserer seg fra de svake. Nesten alle som mobbet på min skole fant seg pene damer, fikk barn, bra jobb, og lever spennende og lykkelige liv. Enkelte angrer litt på at de mobbet, men det plager dem ikke. Offerne derimot..to tok selvmord, og resten sliter alene med psykisk sykdom og ingen/dårlig jobb. Var selv litt mobbeoffer, og jeg har jobbet steinhardt for å få til et bra liv. Jeg har slitet med mye, så jeg vet godt hva jeg snakker om. Du vet hva du snakker om? Det skal jeg si deg at jeg også vet hva jeg snakker om! Der er jeg i dag. Utallige selvmordsforsøk, psykiske, sosiale og emosjonelle vansker, ingen utdannelse. Det er ikke min skyld at jeg har vært veldig nær døden flere ganger. At det kun er meg selv som kan ta mitt eget liv er nå det, men jeg har vært nær å gjøre det som følge av alle vonde opplevelser med mobbing. Har du referanser på det at det er sunnere å være mobber enn offer? Hvor har du det fra? 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #87 Skrevet 11. september 2014 Du vet hva du snakker om? Det skal jeg si deg at jeg også vet hva jeg snakker om! Der er jeg i dag. Utallige selvmordsforsøk, psykiske, sosiale og emosjonelle vansker, ingen utdannelse. Det er ikke min skyld at jeg har vært veldig nær døden flere ganger. At det kun er meg selv som kan ta mitt eget liv er nå det, men jeg har vært nær å gjøre det som følge av alle vonde opplevelser med mobbing. Har du referanser på det at det er sunnere å være mobber enn offer? Hvor har du det fra? Ser du ikke hva han skriver??! Les skikkelig før du angriper med noe som egentlig sto det fra før. Jeg er også mobbeoffer, og sliter. Og selvsagt er det verre/mer usunt for oss enn for mobberne! Anonymous poster hash: 8b2bf...2e3 7
Gjest FuturePrimitive Skrevet 11. september 2014 #88 Skrevet 11. september 2014 Du vet hva du snakker om? Det skal jeg si deg at jeg også vet hva jeg snakker om! Der er jeg i dag. Utallige selvmordsforsøk, psykiske, sosiale og emosjonelle vansker, ingen utdannelse. Det er ikke min skyld at jeg har vært veldig nær døden flere ganger. At det kun er meg selv som kan ta mitt eget liv er nå det, men jeg har vært nær å gjøre det som følge av alle vonde opplevelser med mobbing. Har du referanser på det at det er sunnere å være mobber enn offer? Hvor har du det fra? Er du en ex-mobber da? Eller et ex-mobbeoffer? Jeg tipper sistnevnte. Det er vanskelig å finne noe særlig skriverier om at mobbere oftere får bedre liv en ikke-mobbere. Det finnes nok ingen skikkelige empiriske studier på det, men jeg leste for ikke lenge siden en seriøs forskningsartikel og noen artikler relatert til det som undersøtter det jeg sier. Det er ikke populære teorier...men mobbere blir oftere vinnere. 1
Wit Skrevet 11. september 2014 #89 Skrevet 11. september 2014 Vet det er harsh. Men det er desverre slik at mobbere oftere ender opp som lykkelige og sterke mennesker. Verden er ikke god og snill. Desverre. Da kan jeg bare si at jeg faktisk har MOTSATT erfaring. Flere av de verste mobberne på ungdomsskolen min er IKKE lykkelige og sterke mennesker idag. De prøver fortsatt å bruke noen av de samme taktikken fra den gangen uten å lykkes noe særlig med dette i det voksne liv. 4
FrkHumle Skrevet 11. september 2014 #90 Skrevet 11. september 2014 Ja, det er mulig vi burde følge og hente han, men dette løser jo ingenting i lengden...Anonymous poster hash: a0193...8bb Jo, han får ikke sjansen til å mobbe. Kan dere ta ut permisjon? Evt ferie? Sitte med han på skolen hele dagen, være med i friminutt. Fortell han på forhånd at det er det som skjer om dere hører en eneste episode til. Det vil være ekstremt flaut å måtte ha med seg mor eller far på skolen. Få han til å be om unnskyldning ovenfor hele klassen. Snakk med foreldrene til resten av gjengen, innfør felles regler. Dere foreldrene kan feks ta på rundgang å være på skolen. Alltid følges til og fra av voksen. Ingen i gjengen får leke sammen i fritiden eller hverdagen, de har dårlig innvirkning på hverandre og får ikke ha noe sosial omgang. Få læreren til å innse at noe må gjøres før det blir mer alvorlig. Fortell åpent i klassen hvorfor dere er der. Snakk også med ungene som hverken er mobbere eller offer, og spør om de vil be med en og en mobber på lek hvis de oppfører seg fint. Hvis ikke er det å sitte rett opp og ned ute et sted i friminutt med voksen ved siden av seg. Hadde kommet til å blitt mange protester, men svaret til barnet er enkelt: "Så lenge du ikke er snill med de andre så kan du ikke være alene." Og slutt å unnskyld hvor liten han er. 2.klassinger kan også være rimelig grusomme! 3
Millimani Skrevet 11. september 2014 #91 Skrevet 11. september 2014 Men han lærer ikke å håndtere konflikter på en god måte, eller akseptable måter å forholde seg til andre mennesker på, eller hvorfor det ikke er greit å mobbe. Det er en kortvarig løsning, men det kan hende det er nødvendig.Anonymous poster hash: a0193...8bb Jo han kan lære det på den måten. Det vet du ikke før dere har prøvd 2
Millimani Skrevet 11. september 2014 #92 Skrevet 11. september 2014 Ser du ikke hva han skriver??! Les skikkelig før du angriper med noe som egentlig sto det fra før. Jeg er også mobbeoffer, og sliter. Og selvsagt er det verre/mer usunt for oss enn for mobberne! Anonymous poster hash: 8b2bf...2e3 ??? Jeg har lest alt han skriver, og han provoserer meg stort. At det er verre og mer usunt for ofrene enn for mobberne er jeg klar over, uten tvil!! Jeg har da ikke sagt noe annet 2
umwar Skrevet 11. september 2014 #93 Skrevet 11. september 2014 Dette er alle foreldres skrekk. En kan gi god oppdragelse og innprente gode verdier, men av og til er det ikke nok. Dere er i det minste klar over problemet, og skylder ikke på mobbeofferet slik jeg føler mange i dag gjør. Jeg ville gått for god gammeldags straff. Ja, jeg skjønner det er skikkelig ut å straffe barn i dag, men når han ikke skjønner hvor ille det han gjør er, må han kjenne på mangel av goder. Ta fra han tv-tid frem til det ikke har kommet en eneste mobbeepisode i et visst tidsperspektiv. Ta en ordentlig prat med han sammen med skole/ppu/helsesøster. Det jeg syns virker skremmende er at han ikke skjønner hva han gjør. Barn har utviklet empati for andre i 7-8 års alderen, og bør forstå konsekvenser. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #94 Skrevet 11. september 2014 ??? Jeg har lest alt han skriver, og han provoserer meg stort. At det er verre og mer usunt for ofrene enn for mobberne er jeg klar over, uten tvil!! Jeg har da ikke sagt noe annet Ikke han heller. Anonymous poster hash: 8b2bf...2e3 7
Millimani Skrevet 11. september 2014 #95 Skrevet 11. september 2014 Er du en ex-mobber da? Eller et ex-mobbeoffer? Jeg tipper sistnevnte. Det er vanskelig å finne noe særlig skriverier om at mobbere oftere får bedre liv en ikke-mobbere. Det finnes nok ingen skikkelige empiriske studier på det, men jeg leste for ikke lenge siden en seriøs forskningsartikel og noen artikler relatert til det som undersøtter det jeg sier. Det er ikke populære teorier...men mobbere blir oftere vinnere. Vel jeg har flere innlegg i tråden, så det finner du fort ut av. Jeg er mobbe-offer, det har jeg nevnt tidligere. Mobbere vinner fordi ofrene ikke klarer mer. I mange tilfeller bytter ofrene skole, mens det burde vært mobberne som skulle bytta skole. 1
Millimani Skrevet 11. september 2014 #96 Skrevet 11. september 2014 Ikke han heller. Anonymous poster hash: 8b2bf...2e3 Han framstiller det sånn
Teriyaki Skrevet 11. september 2014 #97 Skrevet 11. september 2014 ??? Jeg har lest alt han skriver, og han provoserer meg stort. At det er verre og mer usunt for ofrene enn for mobberne er jeg klar over, uten tvil!! Jeg har da ikke sagt noe annet Ja, og det er jo det han også har sagt. Selv pm det ble formulert litt kronglete i starten. 2
Gjest FuturePrimitive Skrevet 11. september 2014 #98 Skrevet 11. september 2014 Vel jeg har flere innlegg i tråden, så det finner du fort ut av. Jeg er mobbe-offer, det har jeg nevnt tidligere. Mobbere vinner fordi ofrene ikke klarer mer. I mange tilfeller bytter ofrene skole, mens det burde vært mobberne som skulle bytta skole. Selvfølgelig. Aldri sagt noe annet. Alt jeg sier er at det er verre å være mobbeOFFER enn en mobber. Ofre har det alltid verst. Mobbere går det oftere bra med. Desverre er verden slik- urettferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #99 Skrevet 11. september 2014 Den dagen jeg får høre at et av mitt barn er en mobber, kommer jeg til å fotfølge barna mine på skolen, fridtidsaktiviteter, bursdager osv. Blir ikke aktuelt at mitt barn mobber noen. Har du ikke en jobb å passe da? Anonymous poster hash: 74518...f3b
duja Skrevet 11. september 2014 #100 Skrevet 11. september 2014 Joda. Men hadde lett tatt ut ferie, prøvd å fiksa meg sykmelding, bytta vakter ettersom jeg jobber turnus. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå