Gå til innhold

Mitt barn mobber andre barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes ikke dere skal involvere mobbeofferet i noe her, han vil mest sannsynlig ikke ha noe å gjøre med sønnen deres. Det er ikke slik at mobbeofrene er "takknemlige" for å få være sammen med mobberne. De vil bare være i fred og at mobberne skal holde seg langt unna dem for all fremtid.

Anonymous poster hash: 4bfb7...d2a
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøst deg med at dette styrket ditt barn. Han vil bli en en sterk leder, og antakelig et lykkelig menneske i voksen alder.

Trist er det selvsagt med de som mobbes, men det er dynamikken hos mennesker.

Forklar og vis ham hvordan han kan være en vinner uten å trykke ned andre. Det er deres oppgave som foreldre. [/quot.

Ehhh...

Anonymous poster hash: e9956...a07

• Liker 15
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har fått beskjed fra skolen om at mitt barn mobber to andre barn. De er en hel gjeng sommobber, men mitt barn er tydeligvis lederen. De bedriver grov mobbing, og situasjonen er ganske fortvilet. Vi har snakket med han om det mange mange ganger, vi har prøvd å spille på følelsene hans ( forklare han at andre blir lei seg), vi har forsøkt straff ( ta fra han iPad og lignende) men dette er det umulig å være konsekvent med da vi ikke alltid vet når det skjer. Min mann syntes nå vi skulle forsøke med belønning ( for å ikke mobbe), men dette mener jeg blir helt feil + at det er samme problemet med konsekventhet.

Mobbingen fortsetter og jeg føler meg hjelpeløs og som verdens verste mor!

Anonymous poster hash: a0193...8bb

Her det den handskene av. Du gir ingen belønning eller postivt oppmerksomhet.

Du tar han i nakkeskinnet og dere reiser sammen til den som blir mobbet så kan ha stå der foran den som blir mobbet OG foreldrene hans og be om unnskyldning og forklare hvorfor.

Ha må stilles til ansvar!

Bra at dere anerkjenner problemet. Men hvis ingenting skjer så vær klar over at familien og barnet som mobber kommer til å hate din sønn. Og hvis du ikke viser omverdene at dette tar du på alvor reflekterer det over på deg.

Min datter ble mobbet. Det ble tatt opp på skolen. Mobberens mor satt faktisk og rasjonalisrte det bort og fant unnskyldninger.

Hun gjorde en elendig figur og ingenting ble skjedde. Den morra skyr jeg som pesten, og hun veit hvorfor uten det er blitt sagt rett ut.

Anonymous poster hash: 93892...5ba

• Liker 12
Skrevet

Mitt ene barn var også en mobber. Jeg løste det med en hvit løgn om at jeg følte veldig med mobbeofferet fordi jeg hadde opplevd det selv. Smurte på, og det kunne ungen min forholde seg til, fordi han er glad i meg. Det ble slutt på mobbingen.

Du må da ikke finne på å premiere fravær av mobbing!

Anonymous poster hash: 6ff1d...1bf

Jeg føler litt at det ikke går inn når vi snakker om konsekvensene av det han gjør. Vi har snakket masse om hva andre føler når han gjør ting, og han nikker og er enig. Han kommer flere dager hjem og sier stolt at han ikke har plaget ... Men så får jeg vite at det har han. Blir så fortvilet og føler at vi kan snakke dette ihjel, uten at det hjelper.

Skrevet

Har dere prøvd alt? Bytt skole! Mobbing er IKKE greit. Og norske skoler suger på å ta tak i mobbing.

• Liker 8
Skrevet

Du tar han i nakkeskinnet og dere reiser sammen til den som blir mobbet så kan ha stå der foran den som blir mobbet OG foreldrene hans og be om unnskyldning og forklare hvorfor.

Bra at dere anerkjenner problemet. Men hvis ingenting skjer så vær klar over at familien og barnet som mobber kommer til å hate din sønn. Og hvis du ikke viser omverdene at dette tar du på alvor reflekterer det over på deg.

Min datter ble mobbet. Det ble tatt opp på skolen. Mobberens mor satt faktisk og rasjonalisrte det bort og fant unnskyldninger.

Hun gjorde en elendig figur og ingenting ble skjedde. Den morra skyr jeg som pesten, og hun veit hvorfor uten det er blitt sagt rett ut.

Vi snakker ofte med de andre foreldrene, jeg ringer dem og de ringer meg om noe har skjedd på hjemveien. Min sønn stilles absolutt til ansvar, han har unnskyldt mange ganger, og jeg tror kanskje han mener det der og da men så fortsetter han. Det er for øvrig ikke bare han, men en liten gjeng som plager disse to guttene.

• Liker 2
Skrevet

Den stakkars gutten som blir mobbet av din sønn skal iallfall ikke måtte tvangs sosialiseres med ditt barn for å få det bedre.

Hva sier skolen dere skal gjøre da? De må jo ha noe erfaring med slikt?

Du får iallfall få din sønn til å holde seg borte fra gutten som er blitt mobbet.

Hadde det vært meg så hadde jeg tatt fra an alle goder han har inntil han forsto hva han driver med og ber oppriktig om unnskyldning. Bare skole og hjem, ikke noe utenom. Ikke kino, ipad, internett osv.

Nå må jeg jo si at jeg synes det virker rart at et barn er så empatiløst, hvis dere har pratet skikkelig med barnet og innført tiltak og allikevel fortsetter han, da er det noe som ikke helt stemmer...

• Liker 12
Skrevet

Synes ikke dere skal involvere mobbeofferet i noe her, han vil mest sannsynlig ikke ha noe å gjøre med sønnen deres. Det er ikke slik at mobbeofrene er "takknemlige" for å få være sammen med mobberne. De vil bare være i fred og at mobberne skal holde seg langt unna dem for all fremtid.

Ja hvis det hadde vært mulig å fysisk skille de, men de går på samme skole og bor i samme nabolag. De blir i tillegg mobbet av flere andre gutter, så å fjerne min sønn er bare en bit av problemet.

For min sønn sin del er jeg redd for at han finner noen andre å mobbe, om han hadde kunnet skifte miljø, for det virker jo ikke som om noen ting av det vi sier går inn.

• Liker 1
Skrevet

Gutter er veldig opptatte av å være kule og ha tilhørighet til en gruppe. Gjengen har ofte en "mobbete" tone innad i gjengen også, det er ikke lett å trekke seg ut av en sånn gruppe.

Forklar han at det er ingen som liker mobbere og at mobbere er barnslige og svake. Høres kanskje hardt og brutalt ut, men han vil neppe bli sett på som barnslig og svak så mulig det påvirker han.

Skrevet

Den stakkars gutten som blir mobbet av din sønn skal iallfall ikke måtte tvangs sosialiseres med ditt barn for å få det bedre.

Hva sier skolen dere skal gjøre da? De må jo ha noe erfaring med slikt?

Du får iallfall få din sønn til å holde seg borte fra gutten som er blitt mobbet.

Hadde det vært meg så hadde jeg tatt fra an alle goder han har inntil han forsto hva han driver med og ber oppriktig om unnskyldning. Bare skole og hjem, ikke noe utenom. Ikke kino, ipad, internett osv.

Nå må jeg jo si at jeg synes det virker rart at et barn er så empatiløst, hvis dere har pratet skikkelig med barnet og innført tiltak og allikevel fortsetter han, da er det noe som ikke helt stemmer...

Ja jeg maler jo et litt ensidig bilde her, han viser masse empati her hjemme, er grei med lillesøsteren sin og hunden og alt. Vi har ingen adferdsproblemer hjemme. I timene på skolen fungerer alt greit og han jobber bra og gjør det han får beskjed om. Det er fritiden/ friminutter/skolevei som er problemet. Skolen mener st dette er et klasseproblem og attiltak må settes inn mot hele klassen ( siden det er så mange som mobber) og det er jo vel og bra, men jeg må jo ta rak i min gutt for det.

• Liker 9
Skrevet

Mitt ene barn var også en mobber. Jeg løste det med en hvit løgn om at jeg følte veldig med mobbeofferet fordi jeg hadde opplevd det selv. Smurte på, og det kunne ungen min forholde seg til, fordi han er glad i meg. Det ble slutt på mobbingen.

Du må da ikke finne på å premiere fravær av mobbing!

Anonymous poster hash: 6ff1d...1bf

Thumbs up ;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler litt at det ikke går inn når vi snakker om konsekvensene av det han gjør. Vi har snakket masse om hva andre føler når han gjør ting, og han nikker og er enig. Han kommer flere dager hjem og sier stolt at han ikke har plaget ... Men så får jeg vite at det har han. Blir så fortvilet og føler at vi kan snakke dette ihjel, uten at det hjelper.

Ok, så ikke bare mobber han, men han lyver deg regelrett opp i ansiktet også? Må si at jeg blir mer og mer enig med de som mener dere får bytte skole. Om det betyr lang pendling, eller om dere faktisk må flytte, så er det en bedre løsning enn at den fortsetter i dette sporet.

Anonymous poster hash: b732e...f5c

• Liker 11
Skrevet

Trøst deg med at dette styrket ditt barn. Han vil bli en en sterk leder, og antakelig et lykkelig menneske i voksen alder.

Trist er det selvsagt med de som mobbes, men det er dynamikken hos mennesker.

Forklar og vis ham hvordan han kan være en vinner uten å trykke ned andre. Det er deres oppgave som foreldre.

Fy fader! Jaja, den slags holdninger passer bra til profilbildet ditt da...

• Liker 18
Gjest constance90
Skrevet

Gi han innetid etter skolen, plukk han opp hver dag og følg han hjem. Ta bort internett og tv og send han til psykolog. Så får han høre fra andre og at mobbing ikke er greit og han får snakket ut om sine, tydelige, issues.

Jeg ville ikke gitt det mer en et fram til jul før dere bytter skole. Jeg driter i reisetider, tror ikke du fatter hvor mye mobbing ødelegger psykisk også i titalls år etterpå.

• Liker 35
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Ut i fra hva du har skrevet, så må jeg stille spørsmålet: Tror du at dere klarer dette på egen hånd, eller bør PPT kobles inn?

Jeg tenker på at du sier at tiltakene dere har gjort kun virker i kort tid, før det er i gang igjen.

Ellers er jeg enig med Constance90 sine forslag som en midlertidig løsning.

Så lenge han ikke klarer la være å mobbe andre, så kan han rett og slett ikke få muligheten til å gjøre det, og må derfor fotfølges uansett hvor han er.

Endret av Sprettballen
  • Liker 7
Skrevet

Pipa hadde fått en annen låt hvis det var hennes egen barn som ble mobbet.

• Liker 10
Skrevet

Jeg har all mulig medfølelse med deg. Barn som mobber skal man også ta godt vare på! Jeg anbefaler deg å lese Kristin Oudmayers bok "Du er viktigere enn du tror. En håndbok i forebygging og håndtering av mobbing".

• Liker 8
Skrevet

Får veldig lyst å si:

"Ikke tål så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv".

• Liker 1
Skrevet

Jeg har all mulig medfølelse med deg. Barn som mobber skal man også ta godt vare på! Jeg anbefaler deg å lese Kristin Oudmayers bok "Du er viktigere enn du tror. En håndbok i forebygging og håndtering av mobbing".

Ta godt vare, ja det skal man. Men hardt mot hardt, bytte skole. Ting må få konsekvenser.

• Liker 12
Skrevet

Har dere forsøkt å finne ut av hvorfor han mobber? Det kan være mange forklaringer, det er ikke sikkert han vet hvorfor selv. Om dere ikke finner ut av det selv, kanskje han kan prate med noen andre som han stoler på?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...