Gå til innhold

Mitt barn mobber andre barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stakkars barn tenker jeg, dersom rådene her skal tas til følge. Et (høyst sannsynlig) usikkert barn skal straffes, bytte skole og bli stemplet som problembarn allerede som syvåring.

Gå til roten av problemet heller, sier jeg. Han er ikke ond, han har problemer.

Det er greit nok at barn ikke skal stemples som problembarn.Jeg blir fysisk uvel av dette ordet,men er det riktig at et annet barn skal få sitt liv ødelagt bare for å skåne denne 7 åringen som mobber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg gikk på barneskolen husker jeg en gutt som måtte gå fra klasserom til klasserom og fortelle at han hadde mobbet og satt ut rykter. Og måtte se hvordan alle reagerte, han var veldig flau og på slutten av dagen hadde han nok lært leksa si. Han hadde det fælt en uke forde alle viste det, etter hvert gled det over, men han mobbet aldri igjen. Mobbeofferet fikk gå i fred, men hadde fortsatt flere vonde minner.. Synes de som mobber må bare stå for det og kjenne på det å bli ydmyket og krenket.

Anonymous poster hash: f88f6...63d
  • Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Om mobbere og empati:

Anonymous poster hash: b732e...f5c

Om mobbere og empati:

Anonymous poster hash: b732e...f5c

Hvor fant du den?

Skrevet

JO, han er en ond psykopat og kommer sikkert til å ende opp med å gjøre verre ting jo eldre han blir. Jeg gikk på skole med sånne gutter, og de var farlige allerede i 7-årsalderen. Du kan jo vise sønnen din det jeg skriver nå ts, og se om det hjelper?

Den dag i dag har jeg store problemer psykisk pga mobbing på barne-og ungdomsskolen. Jeg har angst for menn for de slo meg og mobbet meg. Jeg HATER faktisk menn pga det som har skjedd. Har gått til psykolog men det hjelper ikke. Kommer aldri til å få et normalt liv og bli gift eller få barn, pga mobberne ødela livet mitt! Å få høre hver dag i 10 år at du er stygg og burde ta selvmord er ikke så positivt for selvbildet akkurat.

Jeg gikk på barneskolen i Frankrike, der var det disiplin og mobbing ble slått hardt ned på. Send sånne fuckings drittunger ned dit og la de få smake kjeppen, så skal vi få se hvordan den drittungen det er snakk om her liker det. Hadde det kjempeflott i Frankrike, selv om skolen var hard. Miljøet var kjempeflott og jeg har fortsatt masse gode venner der nede.

Jeg høres kanskje krass og bitter ut, men norske barn er noen drittunger som er så frekke. Jeg fikk sjokk da jeg flyttet til Norge som 10-åring og så hvor jævlige folk var her. Kommer aldri over de jævlene som har ødelagt livet mitt, og håper de får kreft og dør hele gjengen. SÅ ille kan faktisk mobbing være!

Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5

Ja for en syvåring hadde sikkert klart å rekatere seg til det du skriver liksom?!

Jeg tviler på det!

For meg virker det som skolen/ klassen har problemer med mobbing og dey burde gjøres tiltak for å få bukt med dette..

Å legge skylden på en enkelt syvåring vil nok ikke føre til så mye mer enn problemer for denne syvåringen..

Anonymous poster hash: f961b...512

• Liker 1
Skrevet

Til TS må jeg bare si: Du har mye å "glede" deg til i årene som kommer!

Hvis sønnen din bare er syv år og allerede leder av mobbegjengen på skolen og ikke har empati og det ikke hjelper med konsekvenser og straff da kan du bare begynne å glede deg til han blir 12 år, 14 år, 16 år også videre. Du har nok mange problemfyllte år forann deg hvis dere ikke klarer å håndtere en syvåring engang.

Er nok ikke lenge før de ringer fra Rema, fordi han har nasket. Om noen år ringer de fra Politiet for at han er dritings, eller kanskje fordi han har voldtatt ei jente.

Lykke til med fremtiden!

Anonymous poster hash: a7922...503

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er greit nok at barn ikke skal stemples som problembarn.Jeg blir fysisk uvel av dette ordet,men er det riktig at et annet barn skal få sitt liv ødelagt bare for å skåne denne 7 åringen som mobber?

Nei selvsagt ikke. Har jeg på noen måte antydet noe slikt?

Jeg mener at det må la seg gjøre å løse problemet uten at noen av disse barna sitter igjen som tapere.

Endret av Violetta
Skrevet

Prøv å sette deg inn i hvordan det er å være mor til et barn som er redd for å gå på skolen. Som ofte har hatt vondt i magen og angst symptomer i forhold til skolen.

Så å dra med mobberen og mobbeofferet en tur på Tusenfryd er i mine øyne ikke en god ide.

Jeg støtter også forslaget om at det er mobberen som må bytte skole.

• Liker 3
Skrevet

Mobbeprogrammer har omtrent ingen effekt, og Olweus programmet har bitt avkledd for lenge siden.

Skrevet (endret)

Nei selvsagt ikke. Har jeg på noen måte antydet noe slikt?

Jeg mener at det må la seg gjøre å løse problemet uten at noen av disse barna sitter igjen som tapere.

Nei heller tvert om.Jeg svarte utifra at jeg var helt enig med å stemple noen som problembarn.Altså jeg var enig med deg.Beklager hvis det ikke kom klart nok frem :)

Selvfølgelig må man prøve å løse problemet sånn at det blir best for alle parter,men hvis dette ikke lar seg gjøre så synes jeg det er feil at den som blit utsatt for mobbing daglig må bli eksponert for mobberen fordi h*n har problemer som vedkommende trenger å jobbe med..Og da får siste utvei blir å fjerne mobberen fra situasjoen.Og jeg er helt enig i at h*n ikke er ond,men det er ikke sikkert vedkommende har problemer.Jeg var selv mobbeoffer,og det var veldig mange som mobbet meg og jeg er ganske sikker på at alle de ikke hadde noen underliggende problemer,men det ble en slags flokkmentalitet.

Endret av Blomst83
Skrevet

Til TS må jeg bare si: Du har mye å "glede" deg til i årene som kommer!

Hvis sønnen din bare er syv år og allerede leder av mobbegjengen på skolen og ikke har empati og det ikke hjelper med konsekvenser og straff da kan du bare begynne å glede deg til han blir 12 år, 14 år, 16 år også videre. Du har nok mange problemfyllte år forann deg hvis dere ikke klarer å håndtere en syvåring engang.

Er nok ikke lenge før de ringer fra Rema, fordi han har nasket. Om noen år ringer de fra Politiet for at han er dritings, eller kanskje fordi han har voldtatt ei jente.

Lykke til med fremtiden!

Anonymous poster hash: a7922...503

Du drar dette litt vel langt! Poenget er jo at de må ta tak i det så problemene gutten har ikke blir verre, men dette var å dra den altfor laaangt!

Anonymous poster hash: bbb36...d27

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som nevnt ovenfor, så er dette et utdatert syn. All forskning viser at de fleste som mobber, ikke har det vondt hjemme eller har dårlig selvtillit etc. Men derimot kommer de fleste mobbere fra ressurssterke hjem og har god selvtillit.

Dette er et barn på 7 år, tror neppe han har psykiske problemer. Han har sannsynligvis "bare" kommet inn i et mønster med dårlig oppførsel mot andre barn. Tror det ofte skal like lite til for å bli mobber som for å bli mobbeoffer.

Unnskyld, men det er ikke et utdatert syn å si at en syvåring kan være usikker på skolen og nervøs, selv om han har den beste selvtillit og bor i et ressursstekt hjem.

Du legger for dagen at du ikke har fortått den forskningen du støtter deg til.

For øvrig syns jeg det er fullstendig blottet for innsikt å si at det å være usikker er å ha et psykisk problem.

Det jeg har uthevet i ditt sitat er nøyaktig det samme som jeg sa i mine innlegg.

Redigert for stavefeil.

Endret av Tigger
Skrevet

I tillegg til det jeg skrev over, som svar til en annen bruker, vil jeg få understreke at nettopp det å begynne sin skolekarriære med å være "en av de sterke" og en leder som mobber andre barn (uten at ungene forstår at det er dette de gjør) er sterkt medvirkende til å bygge en god selvtillit.

Det gjøres da på bekostning av et annet barn og bør stoppes så tidlig som mulig.

Det som må brytes her er gruppedynamikken i klassen, den noen er de som plager og andre er de som blir plaget.

Jeg vil også si det er svakt av skole og lærere å skyve ansvaret over på foreldre for å hjelpe barna med å rydde denne mobbingen av veien.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men siden du tenker på tur til Tusenfryd (noe som er helt tullerusk), har jeg svært vanskelig for å tro på at du bor så avsidsliggende som du skal ha det til.

Det du gjør, er å ta fra han absolutt alle goder som nevnt over her, frem til du ser en bedring som varer over tid. Du setter deg også ned med sønnen din og forklarer at dersom dette ikke har opphørt fullstendig innen X tid, så må han bytte til Y skole. At det blir tungvint for deg er ingen unnskyldning, det er din fordømte plikt som mor og medmenneske.

• Liker 11
Skrevet

Du skrev tidligere at du skulle følge han, men at du ikke visste hva skolen gjorde i friminuttene.. Så hva med å snakke med skolen om nettopp dette? Anbefaler også alle å se The Bully Project, få lærerne til å vise den på skolen og vis den til sønnen til. Gjør ikke den noe nytte, så bør du virkelig finne hjelp til sønnen din.

Har selv slitt ekstremt i livet pga psykisk og fysisk mobbing omtrent hele livet, å jeg kan love deg at det siste du burde gjøre er å sy puter under armene på han. Dette må slås hardt ned på, og det fort som fy. Eller vil du at barnet ditt skal være en av grunnene til at sannsynligvis flere barn vil få livet sitt totalt ødelagt? Kanskje også fratatt alt for tidlig..

• Liker 4
Skrevet

Alternativer:

1. Bytt skole/hjemmeskole for din sønn

2. Lag gensere til mobberne hvor de tår "jeg mobber andre og må gå med denne genseren til jeg kan oppføre meg". Og så må mobberne ha på denne på skolen, og må oppholde seg på et begrenset område i friminuttene. De får føle på ydmykelse og det å være utenfor, og kan kanskje utvikle litt empati. Og mobbeofrene kan få bevege seg fritt på skolen i visshet om at mobberne er på et bestemt sted.

• Liker 3
Skrevet

Alternativer:

1. Bytt skole/hjemmeskole for din sønn

2. Lag gensere til mobberne hvor de tår "jeg mobber andre og må gå med denne genseren til jeg kan oppføre meg". Og så må mobberne ha på denne på skolen, og må oppholde seg på et begrenset område i friminuttene. De får føle på ydmykelse og det å være utenfor, og kan kanskje utvikle litt empati. Og mobbeofrene kan få bevege seg fritt på skolen i visshet om at mobberne er på et bestemt sted.

Haha, det med genseren var konge! I like.

Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5

Skrevet

Herregud nå må folk slappe av litt. Han er 7 år, og dere snakker om nasking, politi og Gud vet hva. Bytte skole er da også litt vell overdrevent. Ta fra ham goder, og snakk med ham så ordner dette seg nok. Folk må også innse at det i allerede ung alder vises hvem som kommer til å bli ledere og hvem som ikke blir det.

Anonymous poster hash: aa767...fce

• Liker 1
Skrevet

Herregud nå må folk slappe av litt. Han er 7 år, og dere snakker om nasking, politi og Gud vet hva. Bytte skole er da også litt vell overdrevent. Ta fra ham goder, og snakk med ham så ordner dette seg nok. Folk må også innse at det i allerede ung alder vises hvem som kommer til å bli ledere og hvem som ikke blir det.

Anonymous poster hash: aa767...fce

Det er faktisk grov mobbing av en gjeng, der ungen er lederen. Såklart bør hardt settes mot hardt.

Ang det at mobbere blir ledere. Ehh...hvor har du det fra?

Anonymous poster hash: e9956...a07

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...