Skogsprinsessa Skrevet 15. september 2014 #201 Skrevet 15. september 2014 (endret) Har ikke lest hele tråden, men HJELPES!! Her var det mange uten kompetanse på barn!! Du får mye pepper, TS, og det synes jeg ikke du fortjener. Det virker som om du absolutt prøver å ta tak! Jeg tenker på det, at mobbere som oftest sliter veldig selv. De må trykke andre ned for å hevde seg selv. Hvordan er din sønns selbilde? Selvtillit? Du sier det er flere som mobber. Er han redd for å selv bli mobbeoffer om han ikke er med på mobbinga? Og så lurer jeg på hva det er som gjør at han stolt forteller at han ikke har mobbet, selv om han gjør det? Forstår han ikke hva han gjør? Har dere forsøkt å hjelpe ham med andre løsninger? Snakk med ham om: Dersom Per og Thomas plager Viljar på hjemveien, hva gjør du da? Lykke til! - pedagog Endret 15. september 2014 av Skogsprinsessa
Birdo Skrevet 15. september 2014 #202 Skrevet 15. september 2014 Har ikke lest hele tråden, men HJELPES!! Her var det mange uten kompetanse på barn!! Du får mye pepper, TS, og det synes jeg ikke du fortjener. Det virker som om du absolutt prøver å ta tak! Jeg tenker på det, at mobbere som oftest sliter veldig selv. De må trykke andre ned for å hevde seg selv. Hvordan er din sønns selbilde? Selvtillit? Du sier det er flere som mobber. Er han redd for å selv bli mobbeoffer om han ikke er med på mobbinga? Og så lurer jeg på hva det er som gjør at han stolt forteller at han ikke har mobbet, selv om han gjør det? Forstår han ikke hva han gjør? Har dere forsøkt å hjelpe ham med andre løsninger? Snakk med ham om: Dersom Per og Thomas plager Viljar på hjemveien, hva gjør du da? Lykke til! - pedagog Nå vil jeg ikke akkurat kalle det å bortforklare alle tips for å absolutt prøve.. 6
LilleSnupp Skrevet 15. september 2014 #203 Skrevet 15. september 2014 Først.. det er en 7-åring det snakkes om, ikke en fremtidig massemorder! Denne 7-åringen har også krav på å bli behandlet på en ordentlig måte! Dette er jo noe skolen burde gripe fatt i, men selvsagt også hjemmene. Hva med å innkalle til foreldremøte hvor dette er den eneste saken? Det kan dere foreldre gjøre. Skolen skiller mobberne og konfronterer de 1-og-1. Ja, konfronterer de med at de vet Per mobber og at Pål mobber. Gir beskjed om at dette skal opphøre tvert og i en-til-en situasjoner vil disse gå med på dette. Ingen forhandlinger eller forståelse. Så samler de alle mobberne og konfronterer de i samlet tropp med hva de har lovet i en-ti-en situasjonen. Gir beskjed om at de blir fulgt med og at hjemmet er informert. Erling Roland sitt opplegg. Funker som bare det! 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #204 Skrevet 15. september 2014 Har TS gjort noe mer for å få kontroll på drittungen sin? Eller er skrive tråd på kg godt nok? Anonymous poster hash: d5a1c...069 1
Gjest Violetta Skrevet 16. september 2014 #205 Skrevet 16. september 2014 Jeg forstår veldig godt dersom ts har valgt å droppe hele tråden. Maken til dømming av et lite barn! Husk, han er syv år gammel og ikke noe monster! 7
Harlekin Skrevet 16. september 2014 #206 Skrevet 16. september 2014 Fy flate for en fæl tråd. Mange oppfører seg like ille som en mobber, og dere er voksne ... 6
Gjest Iddy Skrevet 16. september 2014 #207 Skrevet 16. september 2014 Først.. det er en 7-åring det snakkes om, ikke en fremtidig massemorder! Denne 7-åringen har også krav på å bli behandlet på en ordentlig måte! Dette er jo noe skolen burde gripe fatt i, men selvsagt også hjemmene. Hva med å innkalle til foreldremøte hvor dette er den eneste saken? Det kan dere foreldre gjøre. Skolen skiller mobberne og konfronterer de 1-og-1. Ja, konfronterer de med at de vet Per mobber og at Pål mobber. Gir beskjed om at dette skal opphøre tvert og i en-til-en situasjoner vil disse gå med på dette. Ingen forhandlinger eller forståelse. Så samler de alle mobberne og konfronterer de i samlet tropp med hva de har lovet i en-ti-en situasjonen. Gir beskjed om at de blir fulgt med og at hjemmet er informert. Erling Roland sitt opplegg. Funker som bare det! Mange av disse mobbeprogrammene, der i blant Olweus, har omtrent ingen effekt. Disse programmene markedsfører seg som vitenskapelige, men består ikke denne prøven. I dagens tid, hvor man ikke har tid, eller man har glemt det mest vesentlige, med det mener jeg omsorg, trygghet, forutsigbarhet og stabilitet selges disse programmene inn som de nye åpenbaringene. Det som har vist seg å være mest forebyggende, det er god pedagogikk, og det er ikke et reduksjonistisk syn på mennesket. For man kan finne frem til enkle metoder som kan korrigere atferd, det er ikke veldig vanskelig. I hvert fall i et kortidsperpektiv. Man kan premiere, slik blant annet rottene blir på laboratoriet, eller man kan straffe ved harde sanksjoner. Spørsmålet er om det er ønskelig, og det er noe pedagogikken må ta stilling til. I dette eksemplet, skal ikke mobberen bli møtt med forståelse, men der det ikke slik at i en kontekst eller relasjon er det minst to perspektiver. Med denne metoden får man bare den ene halvdelen. Er det ikke også slik at et allment pedagogisk prinsipp at man ikke skal behandle symptomene, men årsaken til disse symptomene. Man skal se på barnet, og ikke handlingene til barnet.
LilleSnupp Skrevet 16. september 2014 #208 Skrevet 16. september 2014 Mange av disse mobbeprogrammene, der i blant Olweus, har omtrent ingen effekt. Disse programmene markedsfører seg som vitenskapelige, men består ikke denne prøven. I dagens tid, hvor man ikke har tid, eller man har glemt det mest vesentlige, med det mener jeg omsorg, trygghet, forutsigbarhet og stabilitet selges disse programmene inn som de nye åpenbaringene. Det som har vist seg å være mest forebyggende, det er god pedagogikk, og det er ikke et reduksjonistisk syn på mennesket. For man kan finne frem til enkle metoder som kan korrigere atferd, det er ikke veldig vanskelig. I hvert fall i et kortidsperpektiv. Man kan premiere, slik blant annet rottene blir på laboratoriet, eller man kan straffe ved harde sanksjoner. Spørsmålet er om det er ønskelig, og det er noe pedagogikken må ta stilling til. I dette eksemplet, skal ikke mobberen bli møtt med forståelse, men der det ikke slik at i en kontekst eller relasjon er det minst to perspektiver. Med denne metoden får man bare den ene halvdelen. Er det ikke også slik at et allment pedagogisk prinsipp at man ikke skal behandle symptomene, men årsaken til disse symptomene. Man skal se på barnet, og ikke handlingene til barnet. Første prioritet er uansett å avslutte mobbingen, så kan man se på symptomene. Dette er barn vi snakker om. Disse kan korrigeres med bestemte voksne. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #209 Skrevet 16. september 2014 Har ikke lest hele tråden, men jeg ville ha truet med at ikke dette opphører med umiddelbar virkning så. Å dere flytte slik at han kan bytte skole. Anonymous poster hash: 47901...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #210 Skrevet 16. september 2014 Å Gud så redd jeg ble , nå er jeg spå red altså! Anonymous poster hash: 39c4f...33f
Millimani Skrevet 16. september 2014 #211 Skrevet 16. september 2014 Å Gud så redd jeg ble , nå er jeg spå red altså!Anonymous poster hash: 39c4f...33f Hvem er det du svarer?
Jens Skrevet 17. september 2014 #212 Skrevet 17. september 2014 Gutten er bare 7 år, så syns mange av straffene her er helt hårreisende. Det er sannsynligvis en grunn til at han mobber.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #213 Skrevet 17. september 2014 Nå vil jeg ikke akkurat kalle det å bortforklare alle tips for å absolutt prøve.. Når har jeg bortforklare alle tips? Jeg har fått masse fine tips her i tråden; som å følge han til og fra skolen, søke ppt om hjelp til mitt barn spesielt samt tips om ulike programmer. Det eneste jeg er uenig i er å bytte skole. Dette har jeg ikke bortforklart men er uenig i. TS Anonymous poster hash: a0193...8bb
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #214 Skrevet 17. september 2014 Når har jeg bortforklare alle tips? Jeg har fått masse fine tips her i tråden; som å følge han til og fra skolen, søke ppt om hjelp til mitt barn spesielt samt tips om ulike programmer. Det eneste jeg er uenig i er å bytte skole. Dette har jeg ikke bortforklart men er uenig i. TSAnonymous poster hash: a0193...8bb Kan jeg spørre hvorfor du er uenig at han bør bytte skole hvis problemet vedvarer? Anonymous poster hash: acb0b...415 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #215 Skrevet 17. september 2014 Kan jeg spørre hvorfor du er uenig at han bør bytte skole hvis problemet vedvarer? Anonymous poster hash: acb0b...415 Fordi det er visstnok for langt å pendle. Men det at det ødelegger livet til en annen elev, det er ikke så viktig. Og det er nettopp derfor noen sitter igjen med følelsen av at TS egentlig ikke prøver å gjøre så mye med problemet. Anonymous poster hash: de44a...127 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #216 Skrevet 17. september 2014 Kan jeg spørre hvorfor du er uenig at han bør bytte skole hvis problemet vedvarer? Anonymous poster hash: acb0b...415 Det har jeg svart på mange ganger allerede, fordi det ikke løser noen ting. Han vil ikke lære konflikthåndtering, men å rømme fra situasjonen. Problemet med mobbing opphører jo ikke for de som blir mobbet da dette er et omfattende problem i klassen. Sjansen for at min sønn bare vil mobbe andre på sin eventuelle nye skole er også stor da problemet ikke ble løst, men flyttet. Anonymous poster hash: a0193...8bb 3
Harlekin Skrevet 17. september 2014 #217 Skrevet 17. september 2014 Fordi det er visstnok for langt å pendle. Men det at det ødelegger livet til en annen elev, det er ikke så viktig. Og det er nettopp derfor noen sitter igjen med følelsen av at TS egentlig ikke prøver å gjøre så mye med problemet. Anonymous poster hash: de44a...127 Gutten her er bare 7 år, og TS har nettopp fått rede på dette problemet. Å flytte/pendle vil gjøre det veldig vanskelig for TS' familie. SELVSAGT ønsker hun å prøve andre løsninger først! Noe annet er jo idioti. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #218 Skrevet 17. september 2014 Fordi det er visstnok for langt å pendle. Men det at det ødelegger livet til en annen elev, det er ikke så viktig. Og det er nettopp derfor noen sitter igjen med følelsen av at TS egentlig ikke prøver å gjøre så mye med problemet. Anonymous poster hash: de44a...127 Det er EN av mange grunner jeg har nevt, men du vrir jo og vender på alt.Anonymous poster hash: a0193...8bb
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #219 Skrevet 17. september 2014 Det har jeg svart på mange ganger allerede, fordi det ikke løser noen ting. Han vil ikke lære konflikthåndtering, men å rømme fra situasjonen. Problemet med mobbing opphører jo ikke for de som blir mobbet da dette er et omfattende problem i klassen. Sjansen for at min sønn bare vil mobbe andre på sin eventuelle nye skole er også stor da problemet ikke ble løst, men flyttet.Anonymous poster hash: a0193...8bb Ok. Takk for svar. Jeg ser absolutt din side av saken, men kan du se det fra mobbeofferet sin side? Og foreldrene hans? At en del tenker at det skal ikke gå utover dette barnet at ditt barn ikke oppfører seg? Han vil jo skjønne konsekvenser. Ved å oppføre seg slik, så må han bytte skole og kan ikke lengre være med kameratene sine. Jeg er oppriktig nysgjerrig på din side og prøver ikke å være dømmende, jeg bare lurer. Anonymous poster hash: acb0b...415 3
Gjest Teta Skrevet 17. september 2014 #220 Skrevet 17. september 2014 PPT kobles inn i forhold til klassen som helhet, men ikke i forhold til min gutt spesielt. Ja, det er mulig vi burde følge og hente han, men dette løser jo ingenting i lengden...Anonymous poster hash: a0193...8bb ... ...Ikke med den holdningen der. Problemet må angripes fra flere ender, og følging og henting høres ut som en fornuftig ende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå