AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #141 Skrevet 11. september 2014 Dere høres strengt tatt for tander ut med sønnen deres. Blir dere i det hele tatt fly forbanna for mobbingen, eller kommer dere bare med lavmælt prek om at "slik må du ikke gjøre, gutten min. nå tar mamma ipoden din littegranne"? Husker en gutt på skolen som mobba, og var helt ufyselig!! Heldigvis var faren hans litt av en kruttønne, og etter å ha sett hvor sinna faren blei for mobbing, turte han aldri å mobbe særlig igjen. Mobbere må man rett og slett "slå ned på", det er sjelden at de har dårlig selvtillit. De må jekkes ned. Samme med andre mobbere vi har hatt under skoletiden. Det funket aldri å innkalle til møter osv. Eneste som funka var å skjelle dem regelrett ut, det gjorde alltid jeg hvis noen prøvde å mobbe meg. Da slutter de, og går dessverre på "neste offer" som ikke tør si fra. Og DA må foreldrene inn i bildet, slik at de ikke bare kan bytte ofre hele tiden. De må ha en konstant over dem, som IKKE godtar slikt tull. Mange mennesker som mangler en del empati og forståelse, både som barn og voksne (mobbing foregår på arbeidsplasser også).Anonymous poster hash: acafd...a85 Selvfølgelig skal han lære seg at slemme handlinger får konsekvenser for han, og vi har ikke tatt i han med silkehansker... Men Jeg syntes dette hørtes ut som en ekstremt dårlig idé! Skremme han med sinne? Da lærer han jo aldri hvorfor han ikke skal mobbe. Hva skjer den dagen han blir voksen og mor ikke kan kjefte han til fornuft lengre? Nei her må vi finne roten til problemet og jobbe derfra. Jeg oppdrar i hvert fall ikke mine barn med noen skremselstaktikk. TsAnonymous poster hash: a0193...8bb 5
kisskissbangbang Skrevet 11. september 2014 #142 Skrevet 11. september 2014 Vil på det sterkeste anbefale PMTO, det er supert å få veiledning der som forelder, for dere når tydeligvis ikke igjennom. Få med en pmto veileder, ppt tjensten, psykolog (gutten sliter åpenlyst med seg selv og mangler både empati og forståelse for andre - sitter her og lurer på om gutten kan ha diagnose på noe, er ikke vanlig at et barn mangler så mye emapti i den alderen der), skolen, lærere og fotfølg han. Dere gjør bare dere selv en bjørnetjenste med å ikke slå hardt ned og ta tak i dette, dere kan snu dette nå ellers så vil det bli langt mer kriminelle ting han vil komme utfor senere. Anonymous poster hash: bbb36...d27 Egentlig burde vi vel bare ta med gutten ut og skyte ham? Unnskyld meg, men dere tar jo helt av her! Han er sju år, og er én av mange mobbere. Det er selvsagt ikke greit, og det skal slås ned på, men han er jo ikke satan selv heller. Kudos til TS for at hun forholder seg rolig når all denne dritten blir slengt om den, tross alt, lille gutten hennes. 9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #143 Skrevet 11. september 2014 Egentlig burde vi vel bare ta med gutten ut og skyte ham? Unnskyld meg, men dere tar jo helt av her! Han er sju år, og er én av mange mobbere. Det er selvsagt ikke greit, og det skal slås ned på, men han er jo ikke satan selv heller. Kudos til TS for at hun forholder seg rolig når all denne dritten blir slengt om den, tross alt, lille gutten hennes. Grunnen til at jeg foreslo PMTO eller ICDP er at HI etterlyser råd og hjelp. Jeg tenker at slike råd og veiledning kan hun og mannen få på en bedre måte gjennom foreldrekursing. Ikke for å ta verken gutten eller foreldrene, men for at foreldrene skal få verktøy så de kan hjelpe ham og forebygge eventuelle fremtidige hendelser. #138 Anonymous poster hash: 47306...4ca 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #144 Skrevet 11. september 2014 Stakkars barn tenker jeg, dersom rådene her skal tas til følge. Et (høyst sannsynlig) usikkert barn skal straffes, bytte skole og bli stemplet som problembarn allerede som syvåring. Gå til roten av problemet heller, sier jeg. Han er ikke ond, han har problemer. JO, han er en ond psykopat og kommer sikkert til å ende opp med å gjøre verre ting jo eldre han blir. Jeg gikk på skole med sånne gutter, og de var farlige allerede i 7-årsalderen. Du kan jo vise sønnen din det jeg skriver nå ts, og se om det hjelper? Den dag i dag har jeg store problemer psykisk pga mobbing på barne-og ungdomsskolen. Jeg har angst for menn for de slo meg og mobbet meg. Jeg HATER faktisk menn pga det som har skjedd. Har gått til psykolog men det hjelper ikke. Kommer aldri til å få et normalt liv og bli gift eller få barn, pga mobberne ødela livet mitt! Å få høre hver dag i 10 år at du er stygg og burde ta selvmord er ikke så positivt for selvbildet akkurat. Jeg gikk på barneskolen i Frankrike, der var det disiplin og mobbing ble slått hardt ned på. Send sånne fuckings drittunger ned dit og la de få smake kjeppen, så skal vi få se hvordan den drittungen det er snakk om her liker det. Hadde det kjempeflott i Frankrike, selv om skolen var hard. Miljøet var kjempeflott og jeg har fortsatt masse gode venner der nede. Jeg høres kanskje krass og bitter ut, men norske barn er noen drittunger som er så frekke. Jeg fikk sjokk da jeg flyttet til Norge som 10-åring og så hvor jævlige folk var her. Kommer aldri over de jævlene som har ødelagt livet mitt, og håper de får kreft og dør hele gjengen. SÅ ille kan faktisk mobbing være! Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5 5
Kosetiger Skrevet 11. september 2014 #145 Skrevet 11. september 2014 Kudos til deg, TS, som ønsker å ta tak i situasjonen. Syns det er mange gode forslag her, spesielt med fjerning av goder, overvåke litt og PPT. Er nok lurt å finne ut hvorfor gutten din mobber. Har du prøvd å snakke med han om hvorfor han mobber de andre guttene? Hva han ikke liker ved de, eller hva som får han til å gjøre det? Det virker absolutt som om han mangler litt empati, ja. Sliter han med skolearbeid, har lite venner? Får han mye kritikk, eller har han gode og positive sider som blir rost? Så lurer jeg på, hvordan er dere som foreldre mot hverandre? Er det noe tulling og bruk av ironi som sønnen deres kan oppfatte feil? Er det noen som helst mulighet for at han kan ha "lært" slik oppførsel direkte eller indirekte av dere eller andre i familien? Det er ikke ment som en beskyldning, bare at dere voksne skal være bevisst hvordan deres oppførsel kan oppfattes av barnet. De lærer mye av oss. Så lurer jeg også på om han går på noen fritidsaktiviteter? Får han vært i fysisk aktivitet og deltat på et lag, av noe slag? Jeg tror barn har enklere for å lære å være snill og hensynsfull mot andre, hvis det skjer innenfor noe de liker å drive med. F.eks et fotballag. Hvis han er slem mot noen, får han ikke spille. Barnet lærer da også at man ikke kommer noen vei av å tråkke på andre, man må spille på lag og samarbeide. Det trenger ikke å være fotball, men en aktivitet eller flere tror jeg er viktig. Det er selvfølgelig også en god arena for å få venner, noe det kan virke som at kan ha godt av da de han har nå mobber sammen med han. Mitt siste innspill er dyr. Har han ridd på hester før? Tror du han kan få glede av å prøve dette? Kanskje han kan få delta på å stelle hesten også. Hester er ofte gode "terapidyr". Mange barn har respekt for så store dyr, og har godt av å lære omsorg for andre i form av stell. Kanskje det kan gi han muligheten til å komme litt mer i kontakt med seg selv, slappe av og utvikle positiv atferd. Et annet alternativ kan være gårdsdyr. Være med å fore, stelle, klappe... Ville vurdert dette, og evt kontaktet et ridesenter eller en bonde. Kanskje prøv ut dette en gang i uken over en periode for å se hvordan det går. Barn har uansett godt av å lære ansvar og ta vare på andre. Dyr er en fin måte å gjøre dette på, spesielt hvis man sliter litt med å tilpasse seg sosialt. Ønsker dere uansett masse lykke til! 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #146 Skrevet 11. september 2014 JO, han er en ond psykopat og kommer sikkert til å ende opp med å gjøre verre ting jo eldre han blir. Jeg gikk på skole med sånne gutter, og de var farlige allerede i 7-årsalderen. Du kan jo vise sønnen din det jeg skriver nå ts, og se om det hjelper? Den dag i dag har jeg store problemer psykisk pga mobbing på barne-og ungdomsskolen. Jeg har angst for menn for de slo meg og mobbet meg. Jeg HATER faktisk menn pga det som har skjedd. Har gått til psykolog men det hjelper ikke. Kommer aldri til å få et normalt liv og bli gift eller få barn, pga mobberne ødela livet mitt! Å få høre hver dag i 10 år at du er stygg og burde ta selvmord er ikke så positivt for selvbildet akkurat. Jeg gikk på barneskolen i Frankrike, der var det disiplin og mobbing ble slått hardt ned på. Send sånne fuckings drittunger ned dit og la de få smake kjeppen, så skal vi få se hvordan den drittungen det er snakk om her liker det. Hadde det kjempeflott i Frankrike, selv om skolen var hard. Miljøet var kjempeflott og jeg har fortsatt masse gode venner der nede. Jeg høres kanskje krass og bitter ut, men norske barn er noen drittunger som er så frekke. Jeg fikk sjokk da jeg flyttet til Norge som 10-åring og så hvor jævlige folk var her. Kommer aldri over de jævlene som har ødelagt livet mitt, og håper de får kreft og dør hele gjengen. SÅ ille kan faktisk mobbing være! Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5 Trist å høre at du ble mobba, men man kan da virkelig ikke oppføre seg sånn som du gjør heller. Håper de får kreft og dør hele gjengen? Fy, for en grusom ting å ønske. Anbefaler deg å bytte psykolog og finne noen som kan hjelpe deg å komme over dette. Anonymous poster hash: abafb...edc 12
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #147 Skrevet 11. september 2014 JO, han er en ond psykopat og kommer sikkert til å ende opp med å gjøre verre ting jo eldre han blir. Jeg gikk på skole med sånne gutter, og de var farlige allerede i 7-årsalderen. Du kan jo vise sønnen din det jeg skriver nå ts, og se om det hjelper? Den dag i dag har jeg store problemer psykisk pga mobbing på barne-og ungdomsskolen. Jeg har angst for menn for de slo meg og mobbet meg. Jeg HATER faktisk menn pga det som har skjedd. Har gått til psykolog men det hjelper ikke. Kommer aldri til å få et normalt liv og bli gift eller få barn, pga mobberne ødela livet mitt! Å få høre hver dag i 10 år at du er stygg og burde ta selvmord er ikke så positivt for selvbildet akkurat. Jeg gikk på barneskolen i Frankrike, der var det disiplin og mobbing ble slått hardt ned på. Send sånne fuckings drittunger ned dit og la de få smake kjeppen, så skal vi få se hvordan den drittungen det er snakk om her liker det. Hadde det kjempeflott i Frankrike, selv om skolen var hard. Miljøet var kjempeflott og jeg har fortsatt masse gode venner der nede. Jeg høres kanskje krass og bitter ut, men norske barn er noen drittunger som er så frekke. Jeg fikk sjokk da jeg flyttet til Norge som 10-åring og så hvor jævlige folk var her. Kommer aldri over de jævlene som har ødelagt livet mitt, og håper de får kreft og dør hele gjengen. SÅ ille kan faktisk mobbing være! Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5 Nå tar du i, altså. Jeg ble også mobbet, ganske alvorlig, men har da klart å få et normalt liv likevel. Det handler mye om hva en gjør det til sjøl. Selv om du sikkert ikke liker å høre det. Du er forresten ikke bedre enn dem, når du ønsker dem vondt som du gjør. Og for øvrig, mine mobbere er helt normale mennesker i dag. Noen har sagt unnskyld, til og med. Ofte er mobbing bare dumskap, unger som ikke skjønner konsekvenser. Ikke ondskap og paykopati.Anonymous poster hash: 4d230...2cb 9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #148 Skrevet 11. september 2014 Trist å høre at du ble mobba, men man kan da virkelig ikke oppføre seg sånn som du gjør heller. Håper de får kreft og dør hele gjengen? Fy, for en grusom ting å ønske. Anbefaler deg å bytte psykolog og finne noen som kan hjelpe deg å komme over dette. Anonymous poster hash: abafb...edc Hvorfor skal mobberne gå rundt og ha det bra mens jeg har det jævlig? Hæ? Det fortjener de ikke. Norske barn hadde seriøst hatt godt av å bli sendt på kostskole eller noe ned til Frankrike. De kan disiplin og moral, noe norske barn ikke kan. Jeg er flau over å være halvt norsk når jeg ser hvordan norske barn oppfører seg. Eier ikke respekt. Når jeg er i Frankrike blir jeg kalt "madame". Mine søsken trivdes heller ikke i Norge og har flyttet tilbake til Frankrike. Hade mine barn blitt mobbet hadde jeg banka livskiten ut av mobberen, da hadde jeg tatt fengselsstraff med glede. Hva skal man gjøre, når norske barn ikke eier respekt? Jeg blir så sint,da jeg vet hvor mye mobbing kan ødelegge. Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #149 Skrevet 11. september 2014 Nå tar du i, altså. Jeg ble også mobbet, ganske alvorlig, men har da klart å få et normalt liv likevel. Det handler mye om hva en gjør det til sjøl. Selv om du sikkert ikke liker å høre det. Du er forresten ikke bedre enn dem, når du ønsker dem vondt som du gjør. Og for øvrig, mine mobbere er helt normale mennesker i dag. Noen har sagt unnskyld, til og med. Ofte er mobbing bare dumskap, unger som ikke skjønner konsekvenser. Ikke ondskap og paykopati.Anonymous poster hash: 4d230...2cb Ok, så det er DUMSKAP og hahaha å banke dritten ut av en jente til hun besvimer? At 8 gutter står og sparker på en forsvarsløs jente? Det er helt greit liksom, for "de er jo bare barn"? Vet du, jeg syns faktisk ikke det er greit. Og jeg ville ALDRI tilgitt mine mobbere. Da hadde de fått et spark i pungen, jeg HATER de for det de gjorde mot meg. Derfor burde mobberen her tas ut av skolen, finnes det ingen arbeidsleir eller noe han kan dra til? Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5 3
umwar Skrevet 11. september 2014 #150 Skrevet 11. september 2014 Nå tar du i, altså. Jeg ble også mobbet, ganske alvorlig, men har da klart å få et normalt liv likevel. Det handler mye om hva en gjør det til sjøl. Selv om du sikkert ikke liker å høre det. Du er forresten ikke bedre enn dem, når du ønsker dem vondt som du gjør. Og for øvrig, mine mobbere er helt normale mennesker i dag. Noen har sagt unnskyld, til og med. Ofte er mobbing bare dumskap, unger som ikke skjønner konsekvenser. Ikke ondskap og paykopati.Anonymous poster hash: 4d230...2cb Hvis barnet ikke skjønner konsekvenser i en alder av 8-9 har foreldre bommet! Mobbing er ikke dumskap strippet for forståelse og empati. Barn vet når de gjør noe galt. Ikke unnskyld dette med ung alder. Han har fått beskjed flere ganger, og forstår ikke hva han gjør galt! 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #151 Skrevet 11. september 2014 Trøst deg med at dette styrket ditt barn. Han vil bli en en sterk leder, og antakelig et lykkelig menneske i voksen alder. Trist er det selvsagt med de som mobbes, men det er dynamikken hos mennesker. Forklar og vis ham hvordan han kan være en vinner uten å trykke ned andre. Det er deres oppgave som foreldre. Er du seriøs??? For en kvalm holdning til mobbing, isåfall. Min erfaring (og jeg er 33), er forøvrig at de som var de fremste mobberne på barne- og ungdomsskolen, i dag sitter i kassa på Rimi eller jobber på bakeriet på hjemstedet. Det er ofte - men selvsagt ikke alltid - barn fra ressurssvake hjem som mobber. Anonymous poster hash: 442dc...5c2 1
Gjest Blomsterert Skrevet 11. september 2014 #152 Skrevet 11. september 2014 Ut i fra hva du har skrevet, så må jeg stille spørsmålet: Tror du at dere klarer dette på egen hånd, eller bør PPT kobles inn? Jeg tenker på at du sier at tiltakene dere har gjort kun virker i kort tid, før det er i gang igjen. Ellers er jeg enig med Constance90 sine forslag som en midlertidig løsning. Så lenge han ikke klarer la være å mobbe andre, så kan han rett og slett ikke få muligheten til å gjøre det, og må derfor fotfølges uansett hvor han er. Enig i dette. Det virker som den eneste måten å få ham til å slutte på. Han bør få profesjonell hjelp. Han kan ikke bare straffes eller belønnes,for det viktigste her,er at han FORSTÅR hvordan offeret føler det. Og det har jo ingen klart til nå. Utrolig trist at mobbing skjer sånn blant SÅ små barn! Veldig bra at Ts innrømmer dette og ber om hjelp/råd.
MunaMadan Skrevet 11. september 2014 #153 Skrevet 11. september 2014 (endret) Har ikke lest hele tråden , så vet ikke om dette har blitt foreslått. Tror ikke dere skal "tvinge" noe samvær på disse guttene, men hva med å byttelåne sønner en dag? Helst at fedrene stepper opp, at din mann tar med seg gutten som blir mobbet på en hyggelig aktivitet som han liker(hør med foreldrene) og at denne guttens far tar med seg deres sønn på en aktivitet. Blir deres sønn kjent med denne guttens far, så kanskje det kan gjøre at han respekterer gutten mer? Og blir dere kjent med denne gutten, så gjør dere kanskje enda mer innsats for å hjelpe han ut av den tragiske situasjonen det er å bli mobbet av flere, uansett alder. Dette må dere få en slutt på. Du sier at dere ikke kan vite akkurat når mobbingen skjer. Så begynn med en fast telefon til guttens mor/far hver ettermiddag. Vis foreldrene at du tar ansvar. Edit:trykkleif Endret 11. september 2014 av MunaMadan 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #154 Skrevet 11. september 2014 Egentlig burde vi vel bare ta med gutten ut og skyte ham? Unnskyld meg, men dere tar jo helt av her! Han er sju år, og er én av mange mobbere. Det er selvsagt ikke greit, og det skal slås ned på, men han er jo ikke satan selv heller. Kudos til TS for at hun forholder seg rolig når all denne dritten blir slengt om den, tross alt, lille gutten hennes. Dum du er! les deg opp på hva PMTO er for noe før du kommenterer, det kan være et supert verktøy for familien i dette tilfellet! Det er der for å hjelpe familier med små og store adferdsproblemer og hvordan man skal takle det. På denne måten kan de jo også komme til bunns i hvorfor gutten mobber, ikke viser empati og lyver. Med hjelp fra ppt tjeneste, skole, psykolog og andre foreldre til de andre mobberne kan man få slutt på det! Har ikke noe å si om han er 7/8 eller 12, barn skal ha utviklet emapti og forståelse på dette stadiet for lengst og det er åpenbart noe som plager gutten. Det er viktig å komme til bunns i det så de ikke må slite med dette senere eller at han havner på skråplanet når han blir ungdom. Samtidig skal mobbinegn slås hardt nedpå! at du ikke skjønner det viser bare hvor inkompetent du er! Anonymous poster hash: bbb36...d27 2
kisskissbangbang Skrevet 11. september 2014 #155 Skrevet 11. september 2014 Dum du er! les deg opp på hva PMTO er for noe før du kommenterer, det kan være et supert verktøy for familien i dette tilfellet! Det er der for å hjelpe familier med små og store adferdsproblemer og hvordan man skal takle det. På denne måten kan de jo også komme til bunns i hvorfor gutten mobber, ikke viser empati og lyver. Med hjelp fra ppt tjeneste, skole, psykolog og andre foreldre til de andre mobberne kan man få slutt på det! Har ikke noe å si om han er 7/8 eller 12, barn skal ha utviklet emapti og forståelse på dette stadiet for lengst og det er åpenbart noe som plager gutten. Det er viktig å komme til bunns i det så de ikke må slite med dette senere eller at han havner på skråplanet når han blir ungdom. Samtidig skal mobbinegn slås hardt nedpå! at du ikke skjønner det viser bare hvor inkompetent du er! Anonymous poster hash: bbb36...d27 Artig at du går til personangrep i denne tråden. Fin ironi der. Jeg reagerer da ikke på forslaget om PMTO, jeg reagerer på at gutten blir stemplet som ond, og at det nærmest tas som en selvfølge at han kommer til å utvikle seg til å bli en grusom psykopat senere i livet. Det er ikke så svart/hvitt. 4
Gjest Hummels Skrevet 11. september 2014 #156 Skrevet 11. september 2014 (endret) Snakk alvorlig til han og si at han må bytte skole hvis han ikke gir seg. Han er en unge. Voksne må klare å bestemme over ungen sin og endre den oppførselen hans. Har blitt mobbet selv hele barneskolen så vet hvor jævlig det er å bli mobbet. Var også jævla frekk i ungdomskolen. Jeg skammer meg. Jeg synes så synd på de som blir mobbet. Det er så utrolig vondt Endret 11. september 2014 av Baby_Blue 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #157 Skrevet 11. september 2014 JO, han er en ond psykopat og kommer sikkert til å ende opp med å gjøre verre ting jo eldre han blir. Jeg gikk på skole med sånne gutter, og de var farlige allerede i 7-årsalderen. Du kan jo vise sønnen din det jeg skriver nå ts, og se om det hjelper? Den dag i dag har jeg store problemer psykisk pga mobbing på barne-og ungdomsskolen. Jeg har angst for menn for de slo meg og mobbet meg. Jeg HATER faktisk menn pga det som har skjedd. Har gått til psykolog men det hjelper ikke. Kommer aldri til å få et normalt liv og bli gift eller få barn, pga mobberne ødela livet mitt! Å få høre hver dag i 10 år at du er stygg og burde ta selvmord er ikke så positivt for selvbildet akkurat. Jeg gikk på barneskolen i Frankrike, der var det disiplin og mobbing ble slått hardt ned på. Send sånne fuckings drittunger ned dit og la de få smake kjeppen, så skal vi få se hvordan den drittungen det er snakk om her liker det. Hadde det kjempeflott i Frankrike, selv om skolen var hard. Miljøet var kjempeflott og jeg har fortsatt masse gode venner der nede. Jeg høres kanskje krass og bitter ut, men norske barn er noen drittunger som er så frekke. Jeg fikk sjokk da jeg flyttet til Norge som 10-åring og så hvor jævlige folk var her. Kommer aldri over de jævlene som har ødelagt livet mitt, og håper de får kreft og dør hele gjengen. SÅ ille kan faktisk mobbing være! Anonymous poster hash: 7d7ca...aa5 Han er da ikke noen drittunge som fortjener å dø. herregud! Blir helt sjokka! Gutten har problemer, det gjenspeiles godt her at han mangler empati, så denne mobbingen vil jeg tro bunner i indre problemer som foreldrene må ha hjelp til å komme til bunns i. Det er fullt mulig å gå inn og snu dette. Men jeg har jobbet med en del barn som har hatt lettere asberger syndrom, kjennetegn ved dette er mangel på empati og forståelse for andres følelser og har ofte en tendens til å mobbe/erte andre da de ikke kan forstå følelsene til de andre eller konsekvensene. Denne diagnosen kan være vanskelig å fange opp, og mange får den ikke før i voksen alder. Kan være lurt å sjekke opp dette også. Ikke gi opp TS, men som sagt, gutten må fotfølges, foreldrene til de andre mobberne og du må samarbeide. Og dere må få tak i psykiater/psykolog. PMTO er supert og et lavterskel tilbud. vet barnevernet kan være behjelpelige med mye (selvom ordet barnevern kan høres kjempe skummelt ut har de god erfaring med slike ting som dette). Anonymous poster hash: bbb36...d27 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #158 Skrevet 11. september 2014 Her var det jammen mange med veldig, veldig, veldig strenge råd synes jeg. Jeg husker ikke om det stod i HI hvor lenge dette har stått på, men hvis dette ikke har vært et problem kjempelenge ville jeg tro at det kunne gå an å løse dette på en måte som ikke innebærer at gutten må bytte skole. En del her ser ut til å mene at han er ond og empatiløs, men det er jo ingen her bortsett fra mor som har truffet ham, så det er vel litt raskt å trekke sånne konklusjoner? Jeg husker et par slemme gutter som jeg var så redd for at jeg heller tisset på meg enn å risikere å møte dem på vei til do i skolegården, men jeg tror ikke at de var onde eller at oppførselen deres ville blitt bedre av strenge straffer og mye kjeft. (I hvert fall den ene er jeg ganske sikker på at har blitt kriminell, forresten) Jeg tror irettesettelser som ikke innebærer kjefting og sinne egentlig er best, men selvfølgelig er det nødvendig å bli sint noen ganger. Barn som må endre adferden sin betydelig trenger å forstå at de ikke bare skal gjøre det for å ikke bli kjeftet på mer selv. Barn kan være kjempeslemme og det høres ut som det er mange problemer i klassen han går i og det bør være flere foreldre som tar en alvorsprat med barna sine. Kanskje dere kunne snakke med foreldrene til de andre guttene som mobber og høre hvordan de har angrepet problemet? Jeg håper at dere finner en løsning på dette!Anonymous poster hash: cb92e...043 1
Tabris Skrevet 11. september 2014 #159 Skrevet 11. september 2014 Hørte om noen der en av foreldrene til mobberen ble med gutten på skolen, satt med ham i timene og gikk ved siden av ham i friminuttene en hel skoledag. Dette ble for gutten så pinlig at han begynte å oppføre seg - for konsekvensen av at han mobbet var at han ble fotfulgt en hel dag på skolen av en av foreldrene. 7
LilleSnupp Skrevet 11. september 2014 #160 Skrevet 11. september 2014 Selvfølgelig skal han lære seg at slemme handlinger får konsekvenser for han, og vi har ikke tatt i han med silkehansker... Men Jeg syntes dette hørtes ut som en ekstremt dårlig idé! Skremme han med sinne? Da lærer han jo aldri hvorfor han ikke skal mobbe. Hva skjer den dagen han blir voksen og mor ikke kan kjefte han til fornuft lengre? Nei her må vi finne roten til problemet og jobbe derfra. Jeg oppdrar i hvert fall ikke mine barn med noen skremselstaktikk. TsAnonymous poster hash: a0193...8bb Kan det rett og slett være at han ikke har evnen til å sette seg inn i andres ståsted? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå