Gå til innhold

Er jeg ekkel som dusjer annen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg går ut fra at dere som dusjer annenhver eller hver tredje dag allikevel vasker dere i ansiktet, under armene og mellom bena hver dag? Sparer dere virkelig så mye vann på det?

Det er svært mange som bare dæsjer på seg deodorant og parfyme uten å engang vaske seg ... da får man en vemmelig blanding av svettelukt og parfyme som jeg faktisk ikke tror de kjenner selv.

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Om man sparer vann på klutvask?? Seriøst? Tror du man bruker 30-40 liter vann på klutvask?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo jeg skifter undertøy. Men jeg har ikke undertøy under armhulene, så hva var poenget?

Anonymous poster hash: 0f1c7...ef7

Du tar på deg rent undertøy uten å vaske deg mellom bena?

Også tror du ikke det blir lukt nedentil? Urin, svette, sæd og andre kroppsvæsker etter sex - tror du virkelig ikke at det lukter?

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar på deg rent undertøy uten å vaske deg mellom bena?

Også tror du ikke det blir lukt nedentil? Urin, svette, sæd og andre kroppsvæsker etter sex - tror du virkelig ikke at det lukter?

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Jeg svarte på ditt spm at nei, jeg vasker meg ikke daglig under armene. Hvorfor antar du da at jeg ikke vasker meg nedentil?

Du peker jo her på problemet i denne diskusjonen - folk bare antar hva andre gjør, og blåser det hele fullstendig ut av proporsjoner. Hva med å forholde deg til det som blir sagt, og slutte å dikte opp egne konklusjoner?

Anonymous poster hash: 0f1c7...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på ditt spm at nei, jeg vasker meg ikke daglig under armene. Hvorfor antar du da at jeg ikke vasker meg nedentil?

Du peker jo her på problemet i denne diskusjonen - folk bare antar hva andre gjør, og blåser det hele fullstendig ut av proporsjoner. Hva med å forholde deg til det som blir sagt, og slutte å dikte opp egne konklusjoner?

Anonymous poster hash: 0f1c7...ef7

Jeg trodde seriøst at hvis man ikke tålte for mye vann så var det uansett om det er mellom bena eller under armene. Det samme gjelder poenget med forbruk av vann.

Det er jo en fordel at folk forklarer hva de mener når de deltar i en diskusjon.

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde seriøst at hvis man ikke tålte for mye vann så var det uansett om det er mellom bena eller under armene. Det samme gjelder poenget med forbruk av vann.

Det er jo en fordel at folk forklarer hva de mener når de deltar i en diskusjon.

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Du syns ikke det sier seg selv at forbruket av vann er mindre når du skal vaske en kroppsdel, enn hele kroppen? For min del er uansett ikke vannbruket avgjørende for hvor ofte jeg dusjer.

Nei beklager at det ikke falt meg inn å fortelle at jeg ikke plages med tørr hud i underlivet, selv om jeg eksplisitt sa at jeg vil unngå å vaske armer, bryst og bein daglig.

Men ok, du trodde altså at jeg sleit med tørrhet i underlivet og derfor ikke vasket meg der hver dag heller, og derfor kritiserte det. Så, hva mener du man skal gjøre, om man av en eller annen grunn ikke tåler daglig vask i underlivet (tror ikke det er så vanlig)? Heller vaske seg sår og vond, enn å risikere at noen stikker nesa si oppi der og påpeker at det ikke lukter nyvasket?

Anonymous poster hash: 0f1c7...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man sparer vann på klutvask?? Seriøst? Tror du man bruker 30-40 liter vann på klutvask?

Jeg bruker ikke 30 liter vann på å dusje i 2 minutt heller.

Lurer jo litt på hva slags dusj du har?

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer håret annenhver dag. Det kommer helt an på hva jeg har gjort. Hvis jeg ikke trener og ikke har hatt noen spesielle hårprodukter i håret, så klarer jeg meg fint 3 dager også. Men det har liksom blitt en slags rutine, så det skjer kun en sjelden gang at det går en ekstra dag mellom.

Ellers vasker jeg meg nedentil + overkropp hver dag, evt. en "kroppsvask" i dusjen.

Det finnes grenser for hvor skitten det går an å bli på så få dager, så jeg synes ikke det er ekkelt så lenge man ikke sliter med svette og får fett hår med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke 30 liter vann på å dusje i 2 minutt heller.

Lurer jo litt på hva slags dusj du har?

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Ja samle opp vannet du bruker på å dusje på 2 min så finner du det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke 30 liter vann på å dusje i 2 minutt heller.

Lurer jo litt på hva slags dusj du har?

Anonymous poster hash: 44b5d...43c

Hvis du faktisk dusjer i bare 2 minutter (jeg kjenner ingen som faktisk bruker 2 minutter, 5 minutter derimot er vel relativt normalt), så bruker du et sted mellom 12 og 48 liter vann, avhengig av hva slags dusj du har. Antakelig bruker du rundt 20 liter. En tilsvarende 5 minutters dusj gir da et forbruk på 50 liter.

http://www.enok.no/enokguiden/07_2.html

"Eldre dusjer bruker opptil 24 liter per minutt – nye sparedusjer 6-10 liter i minuttet"

Uansett - ja, man sparer naturligvis vann på å vaske seg med klut.

Anonymous poster hash: b8c94...310

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjennomsnittsnordmannen trenger ikke dusje mer enn maks annenhver dag og heller vaske seg med klut. Mormoren min badet hver lørdag og vasket håret sitt, ellers var det vasken og kluten, og kan ikke huske at hun noen gang luktet vondt. Selv dusjer jeg 4-5 ganger i uka.

Når man har mensen, eller er i puberteten eller er syk kan det være godt å dusje litt oftere for komfortens skyld. Men det finnes ingen helsemessig grunn til å dusje hver dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye skitne piker der ute!

Jeg er mann og dusjen hver morgen, og noen ganger på kvelden i tillegg!

Det burde dere også gjøre!

Anonymous poster hash: a2de7...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye skitne piker der ute!

Jeg er mann og dusjen hver morgen, og noen ganger på kvelden i tillegg!

Det burde dere også gjøre!

Anonymous poster hash: a2de7...46f

Nei du trenger ikke å påføre dine nevrotiske hygienebehov på andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye skitne piker der ute!

Jeg er mann og dusjen hver morgen, og noen ganger på kvelden i tillegg!

Det burde dere også gjøre!

Anonymous poster hash: a2de7...46f

Du burde heller gå til psykolog som har så store problemer at du tror nordmenn må dusje flere ganger daglig for å holde seg ren.

Anonymous poster hash: 8eb62...b48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her jeg aldri kunne ha bodd sammen med. Dusje to ganger i uka er ekkelt. Så hadde blitt sex nekt garantert. Hadde aldri orket å ha sex med noen som ikke hadde dusjet på flere dager...

Anonymous poster hash: 6147d...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjennomsnittsnordmannen trenger ikke dusje mer enn maks annenhver dag og heller vaske seg med klut. Mormoren min badet hver lørdag og vasket håret sitt, ellers var det vasken og kluten, og kan ikke huske at hun noen gang luktet vondt. Selv dusjer jeg 4-5 ganger i uka.

Når man har mensen, eller er i puberteten eller er syk kan det være godt å dusje litt oftere for komfortens skyld. Men det finnes ingen helsemessig grunn til å dusje hver dag.

Mormor og farmor badet to ganger i året. Ellers ble det vaskefat med klut. Man MÅ ikke dusje

Anonymous poster hash: b947b...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange her jeg aldri kunne ha bodd sammen med. Dusje to ganger i uka er ekkelt. Så hadde blitt sex nekt garantert. Hadde aldri orket å ha sex med noen som ikke hadde dusjet på flere dager...

Anonymous poster hash: 6147d...11f

Man vasker seg i skrittet og under armene da

Anonymous poster hash: b947b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor og farmor badet to ganger i året. Ellers ble det vaskefat med klut. Man MÅ ikke dusje

Anonymous poster hash: b947b...b60

Litt hverdagsluksus er dusjen dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ekkelt.

Jeg dusjer alltid om morgenen og om kvelden. Og i tillegg etter jeg har trent, så 2-3 ganger om dagen, det synes jeg er passe.

Vet om noen som dusjer etter hver gang de har bæsjet også, men det synes jeg gå litt for langt. Men skjønner det på en måte også.

Anonymous poster hash: 52d55...655

Dusjer du virkelig 3 ganger om dagen? Da begynner man å bli hysterisk. Det er virkelig ikke nødvendig, om du ikke har en overproduksjon av svette da.

Anonymous poster hash: fcca7...68b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt å ikke dusje hver dag? Hvis vi ikke snakker om noen som er utrolig aktiv eller har en eller annen helsemessig grunn til å måtte dusje daglig, så er det kanskje på sin plass å innrømme at problemet ligger hos en selv, ved en sånn tankegang? Og ikke hos de som dusjer sjeldnere.

Det er heller ikke særlig miljøgunstig å dusje hver dag.



Anonymous poster hash: d68d7...d04
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...