Gå til innhold

Er jeg ekkel som dusjer annen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du synes det er ekstremt å dusje annen hver dag og bruke vaskeklut i tillegg ved behov, så synes du sikkert jeg er ekstrem. Jeg anser meg som helt normal med en normalt god hygiene. Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

I min omgangskrets er det ansett som vanlig hygiene å dusje hver dag. Det tar lengre tid med klut enn en kort dusj. Jeg vil ikke si det er ekstremt å dusje annenhver dag, men jeg tror de fleste voksne mennesker godt kan unne seg en dusj daglig. Jeg kunne ikke hatt en partner som dusjet annenhver dag. Men det får være opp til jver enkelt, hvor man legger standaren.

Anonymous poster hash: e7f84...718

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min omgangskrets er det ansett som vanlig hygiene å dusje hver dag. Det tar lengre tid med klut enn en kort dusj. Jeg vil ikke si det er ekstremt å dusje annenhver dag, men jeg tror de fleste voksne mennesker godt kan unne seg en dusj daglig. Jeg kunne ikke hatt en partner som dusjet annenhver dag. Men det får være opp til jver enkelt, hvor man legger standaren.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Jeg forstår godt at det er en dealbreaker for deg, hvis det er den erfaringen du har, at mennesker som dusjer annenhver dag lukter. Det er din erfaring, som forteller at du er en av dem som lukter hvis du ikke dusjer daglig, informasjon til deg, alle har det ikke slik.

Anonymous poster hash: f1397...c3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det ansett som vanlig hygiene å dusje hver dag. Det tar lengre tid med klut enn en kort dusj. Jeg vil ikke si det er ekstremt å dusje annenhver dag, men jeg tror de fleste voksne mennesker godt kan unne seg en dusj daglig. Jeg kunne ikke hatt en partner som dusjet annenhver dag. Men det får være opp til jver enkelt, hvor man legger standaren.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Jeg syns det er litt sært å ha så god innsikt i hvor ofte omgangskretsen ens dusjer, jeg. :klo:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt sært å ha så god innsikt i hvor ofte omgangskretsen ens dusjer, jeg. :klo:

De jeg kjenner godt (nære venner og familie) vet jeg godt hvor ofte dusjer.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at det er en dealbreaker for deg, hvis det er den erfaringen du har, at mennesker som dusjer annenhver dag lukter. Det er din erfaring, som forteller at du er en av dem som lukter hvis du ikke dusjer daglig, informasjon til deg, alle har det ikke slik. Anonymous poster hash: f1397...c3a

Det må du gjerne tro, jeg tror heller det er sånne som deg som lukter, de merker det bare ikke selv. Men tro meg, den som er så uheldig å sitte på bussetet ved siden av, kjenner det utrolig godt.

Jeg liker å kjenne meg fresh, og det samme tenker jeg om potensielle partnere. Om det provoserer deg, er det ditt problem.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre kollektiv i morgenrushet det, så lukter man at folk ikke har dusjet før de dro hjemmefra. Folk lukter fortere enn de er klar over selv.



Anonymous poster hash: 6147d...11f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å kjøre kollektiv i morgenrushet det, så lukter man at folk ikke har dusjet før de dro hjemmefra. Folk lukter fortere enn de er klar over selv. Anonymous poster hash: 6147d...11f

Festlig å måtte stå tett i tett med ansiktet trykket inn i en svett armhule.

Anonymous poster hash: e7f84...718

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan gå i dagevis uten å måtte dusje. Vi er forskjellige. Noen er veldig aktiv og derfor nødt til å dusje hver dag. Andre igjen trenger ikke det. Noen svetter mer enn andre og slik er det bare. Så lenge du ikke føler du lukter vondt, så ser jeg overhodet ikke problemet.

For min del kan folk dusje en gang i uken om de vil. Så lenge de ikke lukter, så må da det være greit.

Selv føler jeg behov for å vaske meg hver dag, men det jeg velger å gjøre er overhodet ikke noe fasitsvar.

Før i tiden dusjet de ikke ofte, men vasket seg hver dag med klut. Tror ikke de luktet vondt av den grunn.

Huden har heller ikke godt av såpe hver dag. Jeg kjenner flere som dusjer hver dag, men som ikke bruker såpe hver gang. De lever de og ;)

Jeg og mange andre er nok bare et offer for vaskehysteriet i Norge i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne tro, jeg tror heller det er sånne som deg som lukter, de merker det bare ikke selv. Men tro meg, den som er så uheldig å sitte på bussetet ved siden av, kjenner det utrolig godt.

Jeg liker å kjenne meg fresh, og det samme tenker jeg om potensielle partnere. Om det provoserer deg, er det ditt problem.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Hvordan kan du vite at ikke du lukter, da? ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner godt (nære venner og familie) vet jeg godt hvor ofte dusjer.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Ens omgangskrets er gjerne større enn nærmeste familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt dusje annenhver dag og jeg kan dusje 2 ganger om dagen.. Det kommer helt an på hva jeg driver med. Men folk som ikke vasker seg med klut når de ikke dusjer skjønner jeg meg ikke på.. Jeg MÅ jo vaske meg under armer og nedentil hver dag + bytte undertøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Åpenbart at du ikke sliter med tørr hud. Så flott for deg, da! Men det er faktisk ganske vanlig å plages med tørr hud, og da kan en god løsning være å dusje sjeldnere. Selv plages jeg veldig med tørr hud i Norge, så prøver å unngå daglig dusjing. Er jeg i land med høy luftfuktighet tåler huden min mye mer.

Nei, jeg tørker ikke inn og dør av å dusje hver dag. Men jeg får tørr, stram hud som flasser og føles som den er i ferd med å revne. Så da dusjer jeg heller sjeldnere (annenhver dag), selv om jeg ikke tørker inn av å ha det vondt.

Men kjære vene, det er da ikke slik at man automatisk får hudproblemer av å dusje ofte. Men de som har tørr hud, som faktisk er ganske vanlig, kan få hudproblemer av å dusje ofte. Hva du og dine venner erfarer er jo fullstendig irrelevant!

Skjønner ikke hvorfor folk mener dette er et greit argument? Dette kan vi jo bruke mot alle. "Jasså, du dusjer bare EN gang om DAGEN, og tror at du ikke lukter??? Det er bare fordi du ikke merker det selv, man burde dusje MINST to ganger om dagen"

...

"Dusjer du bare to ganger om dagen??? Det er nok bare du som ikke merker at du lukter, man må dusje tre ganger om dagen for å ikke lukte!"

Skjønner du poenget mitt? Det finnes ingen fasit, en gang om dagen er ikke mer riktig enn tre ganger i uka, og det er ikke antall dusjer alene som avgjør om man lukter. Noen mennesker må dessverre dusje flere ganger om dagen for å ikke lukte, for andre holder det med noen dager i uka. Det kan like greit være at noen av de (ja, kanskje DU til og med???) som dusjer en gang om dagen er sånne som ikke merker at de lukter, og helst burde dusjet flere ganger om dagen. Men man kan jo ikke be ALLE dusje tre ganger om dagen av den grunn...

Nå må du roe helt ned! Jeg skrev jo at jeg har forståelse for de som faktisk sliter med hudproblemer. Slapp helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Du har den vanen at du må dusje hver dag og vil dermed føle deg skitten og ekkel om du ikke gjør det. Det gjør også at du føler at det er rart hvis andre dusjer sjeldnere enn hver dag. Greia er at man trenger ikke dusje hver dag, det er helt valgfritt. Å dusje sjeldnere er verken tegn på latskap eller at man er urenslig. Jeg tror faktisk du ville ha blitt overrasket over hvor mange rene og velduftende folk som dusjer annenhver dag.

Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

Jeg føler meg verken skitten eller ekkel dersom jeg ikke dusjer? Jeg liker bare den nydusjede følelsen når jeg skal ut av døren. Har heller aldri sagt det er tvang, så ro deg helt ned du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg synes det er hysterisk å si at man er ekkel, når man ikke vasker seg hver dag. Det er virkelig ikke nødvendig, og huden har ikke godt av det. Men takk for alle svar. Jeg kommer til å forsette med mitt, så får dere som dusjer hver dag gjøre det. :)



Anonymous poster hash: a745a...afd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som snakker om lukt, at det lukter om du ikke dusjer o.s.v. Jeg kan bare opplyse om at det ikke er så deilig å få all den parfymestanken, eller lukten av alskens dusjsåpe og bodylotion i fleisen heller. Folk har jo blitt helt hysterisk redd for vanlig normal menneskelig kroppslukt (snakker ikke sur, gammel svette her), og tror det er bedre å kamuflere alt med andre unaturlige lukter. Det er det ikke!!



Anonymous poster hash: 379d8...768
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å dusje hvis man ikke skal være sosial.

Hilsen

jeg-dusjer-i-morgen-heller

Anonymous poster hash: 0fafa...d38

Man trenger heller ikke være sosial om man har en dusj å varme seg på

Hilsen

jeg.treffer-vennene-mine-i-morgen-heller-for dusjen-er-så-varm-og-god

Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler meg verken skitten eller ekkel dersom jeg ikke dusjer? Jeg liker bare den nydusjede følelsen når jeg skal ut av døren. Har heller aldri sagt det er tvang, så ro deg helt ned du.

Nei jeg nevnte heller ikke tvang og jeg er helt rolig. Faktisk sovner jeg snart.

Artig at du først fremstiller det å dusje sjeldnere enn hver dag som at det er fare for å lukte ekkelt, for så å moderere deg til at du bare dusjer ofte fordi du liker den nydusjede følelsen. Nå må du bestemme deg; lukter man rart om man dusjer annenhver dag eller er det bare snakk om å ikke få den nydusjede følelsen?

Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det ansett som vanlig hygiene å dusje hver dag. Det tar lengre tid med klut enn en kort dusj. Jeg vil ikke si det er ekstremt å dusje annenhver dag, men jeg tror de fleste voksne mennesker godt kan unne seg en dusj daglig. Jeg kunne ikke hatt en partner som dusjet annenhver dag. Men det får være opp til jver enkelt, hvor man legger standaren.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Ja giiid altså.

Jeg synes alle voksne mennesker kunne unne seg å være litt mindre uptight og redd for å ikke lukte såpe.

Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som snakker om lukt, at det lukter om du ikke dusjer o.s.v. Jeg kan bare opplyse om at det ikke er så deilig å få all den parfymestanken, eller lukten av alskens dusjsåpe og bodylotion i fleisen heller. Folk har jo blitt helt hysterisk redd for vanlig normal menneskelig kroppslukt (snakker ikke sur, gammel svette her), og tror det er bedre å kamuflere alt med andre unaturlige lukter. Det er det ikke!!

Anonymous poster hash: 379d8...768

Nettopp!!!

Helt vanlig, diskret kroppslukt er ikke urent, usunt eller farlig. Jeg har irriterende god luktesans og reagerer lett på lukt og opplever omtrent aldri at folk lukter skittent. Derimot opplever jeg ofte å bli kvalm og uvel fordi folk bruker for mye parfyme eller feil type duft som ikke passer kjemien i huden deres. Man opplever oftere hvitløkslukt, røyklukt og lukten av diverse såper, stylingprodukter og parfyme enn man opplever folk som lukter svette/skittent. De aller fleste holder en helt normal hygiene, noen mer ivrige enn andre.

Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kk.no/livsstil/s%C3%A5-ofte-b%C3%B8r-du-dusje-18649

Velger å stole på Lommelegen.no jeg. For de som ikke gidder å trykke link, så summeres det greit på slutten av artikkelen. Om spørreundersøkelsen på samme side er noen pekepinn, så dusjer de fleste (37%) annenhver dag.

"Legen forklarer at hud er ikke beregnet på å puttes i varmt vann verken daglig - eller enda mindre flere ganger daglig. Enda verre blir det om hele huden såpes inn."

Legen spesifiserer naturligvis at det er ved normal aktivitet.

Endret av argentum75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...