Gå til innhold

Er jeg ekkel som dusjer annen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til å dusje hver dag for å føle meg ren - for meg holder det ikke med bare en kattevask. Når jeg har vært på skole, jobb eller bare generelt ute blandt folk en hel dag, liker jeg å dusje av meg møkka før jeg legger meg. De få gangene i året det skjer at jeg ikke dusjer i løpet av en dag er det enten fordi jeg er syk eller bortreist på en hytte uten dusj :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sex med urenslige personer. Barnslig eller ikke. Jeg finner ikke flere dagers gammel svette opphissende overhode.

Men. På en annen side hadde jeg aldri datet sofaslitere uansett. Så problemet er jo sånn sett ikke-eksisterende. Mitt liv er aktivt, det innebærer at det trengs å dusjes hver dag og jeg forventer en kjæreste som både er aktiv og har god hygiene. Noe som ikke er så vanskelig å finne ute i RL heldigvis.

Anonymous poster hash: 6147d...11f

Fullstendig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver dag, fordi jeg liker følelsen av å være ren. Hva andre gjør er helt opp til dem selv :)

Endret av Lollipops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må dere superdusjere gi dere, hvordan kan dere ikke fatte meningen i at man ofte lukter mer svette om man dusjer hver dag? t-skje modus pågår: Du lukter ikke vondt FORDI du dusjer hver dag, men du lukter i vondt i UTGANGSPUNKTET, du har lett for å svette, derfor føler du deg ren etter hver dusj selvom det er flere ganger daglig eller hver dag. jeg dusjer ikke hver dag, men når jeg dusjer to dager på rad får jeg ikke noen sensasjonell renhetsfølelse fordi jeg er faktisk fortsatt ren..

SLUTT Å SI AT DET GÅR FORT Å DUSJE. med mindre du er en person som har alle brukerne her i tråden. forbauser meg at noen er så trangsynte at de tenker går det fort fort meg, går det fort for deg! føles det sånn for meg, føles det sånn for deg osv..

det tar faktisk lang tid med dusj for noen. ta meg for eksempel. tjuuukt hår som aldri tørker(vil ikke bruke hårføner)+ må glattes ut og det blir vått uansett. Kan aldri dusje i løpet av dagen da må jeg sminke meg på nytt. morgenen har jeg ikke tid pga håret. det renner vann utover hele gulvet uansett om jeg dusjer i 5 min eller 30. da må jeg rydde ut alt av badet først og etterpå dra over gulvet. man bruker ekstra tid på å kle på seg/tørke seg/smøre seg inn. kontra klut? dere ser greia eller? aner ikke hvordan dere bruker denne kluten jeg men jeg har i hvert fall alltid fått til å vaske meg med klut på under 5 min og jeg er nøye, forskjellige såper osv.

jeg vasker meg under armene med klut kjapt opptil flere ganger om dagen. jeg har angst for å lukte svette. dusjer ca hver 4 dag, so what? jeg har en frittalende søster pluss venner men spesielt søstra ,ville vært kjapp til å rope ut om det luktet ;) Har også spurt kjærester. Hjelper jo ikke dusje hvis man løper til bussen etterpå da?

Men for all del , superdusjere: vær så god å fortsett å lukke øya, fortsett å klag over hvor paradoksalt det er at DERE som tross alt dusjer 1-2 ganger om dagen skal produsere mer svette og vond lukt enn en annen skitten jævel som ikke hilser på dusjen mer enn 2 ganger i uka.. Tror dere virkelig at kroppen produserer mer svette automatisk hvis man dusjer sjeldnere? er jo en grunn til at de som dusjer hver 2-3 dag KAN holde på sånn :) hadde de stinket måtte de jo ha dusjet oftere. men kom igjen, fortell meg igjen hvordan jeg ikke klarer å lukte selv min egen drit, mens du klarer helt fint å lukte blomsterlukta di.

alle mine venner og familie og bekjente og kolleger og bussjåføren som jobber på mandager samt gamlelærer'n min dusjer bare annen hver dag, så det så. :fnise:



Anonymous poster hash: e9091...1a1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en del av de som skriver her, tror de selv lukter så godt at de ikke trenger å dusje mer enn tredjehver dag. For en selvinnsikt! Og på en eller annen mystisk måte, klarer en del å vri det til at det er dem som dusjer daglig som lukter! Hva gjør man med sånne psykologiske vrangforestillinger? De er som kjent svært vanskelige å endre. Blir helt sjokkert av å lese om hvor grisete noen er. Hva har skjedd feil i oppveksten og oppdragelsen? For noe er det,

Anonymous poster hash: 031db...a41

men kjære, hvis du lider av sånne forestillinger så tar du kontakt med fastlegen og h*n vil henvise til dps. føler du at du ikke kan vente på dette kan du ringe kriseteam. de skal ha akutt plasser ledig på psykiatrisk. på aker har de to dusjer i ett rom. alså kan du dusje to ganger på en gang :wow:

Og ja, du har helt rett i at de er vanlige å endre- men jeg velger å ha tro på deg :)

I min oppvekst så ble jeg utsatt for en mor som mente at det var grisete å ikke dusje hver dag, derfor sa jeg til meg selv : når jeg blir stor skal jeg dusje så sjeldent jeg bare vil!

Anonymous poster hash: e9091...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må dere superdusjere gi dere, hvordan kan dere ikke fatte meningen i at man ofte lukter mer svette om man dusjer hver dag? t-skje modus pågår: Du lukter ikke vondt FORDI du dusjer hver dag, men du lukter i vondt i UTGANGSPUNKTET, du har lett for å svette, derfor føler du deg ren etter hver dusj selvom det er flere ganger daglig eller hver dag. jeg dusjer ikke hver dag, men når jeg dusjer to dager på rad får jeg ikke noen sensasjonell renhetsfølelse fordi jeg er faktisk fortsatt ren..

Hvem er du til å påstå det? Hva vet du om hvor raskt og mye jeg svetter? Til din opplysning svetter jeg svært lite, men jeg dusjer likevel hver dag FORDI jeg liker å føle meg fresh. Det gjør jeg ikke hvis jeg bare vasker meg med en klut under armene og i underlivet.

Hvis du, som du skriver lenger ned i innlegget ditt, bare dusjer hver fjerde dag, så anbefaler jeg deg heller å bruke tiden din på å komme deg i dusjen nå, isteden for å sitte her og skrive en lang usaklig tirade. Tipper du stinker, men ikke kjenner det selv.

Endret av Infinite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde faktisk det var mer vanlig å dusje annenhver dag enn hver dag. Tydeligvis ikke

Anonymous poster hash: 97596...791

http://blog.chron.com/sciguy/2009/09/are-you-more-or-less-clean-than-the-average-american/

How often do you shower or bathe?

More than once a day: 4%

Every day: 65%

Every other day: 21%

A few times a week: 10%

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jepp det hender at selv jeg gjør det hvis jeg har vasket noe eller pga kulde - men så sjelden som mulig fordi kroppen er den som tar best vare på kroppen :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det hender at selv jeg gjør det hvis jeg har vasket noe eller pga kulde - men så sjelden som mulig fordi kroppen er den som tar best vare på kroppen :danse:

Hæ? Er kroppen din selvrensende?

Anonymous poster hash: 031db...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart folk får så mange rare hudsykdommer, vi overvasker oss! Huden trenger ikke masse såpe for å bli ren. Spesielt om vinteren, da bør du begrense tiden i dusjen, og skru ned varmen på vannet når du dusjer.. Varmt vann "stjeler" mye fukt fra huden. Grøss..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt sjokket av tråden her egentlig.

Dersom noen ikke dusjer hver dag, men bruker vaskeklut og generell hygiene så lukter de ikke. Da kan de ikke ha utført generell daglig hygiene med denne kluten. For meg tar det lengre tid å dusje enn å ta en vask med klut og vann/såpe om morgenen. Jeg dusjer ofte hver dag alt ettersom, men jeg dusjer også annen hver dag innimellom og ser ingen problemer med det. Vasker meg med klut som sagt. Dusj hver dag tørker hvertfall ut min hud, men selvsagt er det ikke likt for alle. Å jeg lukter ikke om jeg dusjer annen hver dag!

Anonymous poster hash: edc7a...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver dag med mindre jeg er dritsjuk ellernoe. Bryr meg ikke om hvor ofte folk dusjer, men JEG føler at JEG lukter svette om jeg ikke dusjer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer 2 ganger i uka jeg haha. Men jeg pleier å vaske meg i ansiktet og nedentil hverdag, så føler meg ikke noe skitten i det hele tatt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer annenhver dag og det er helt normalt. det er jo i tillegg faktisk bevist i undersøkelser at det er dårlig for huden å dusje hver dag. Tror de fleste vet når de burde dusje, men for noen kan det jo bli nesten en "tvangstanke" å dusje 2 ganger hver dag, ellers er jeg møkkete liksom. Nei det er du ikke.

Hvis du har trent, selvfølgelig skal du dusje, men hvis du har hatt en dag på kontoret er det kanskje ikke nødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar meg halve tiden å springe inn i dusjen å skylle kroppen, og såpe inn armhulene og vaske meg nedentil, istedet for å stå framfor vasken med en klut å flytte skitten fram og tilbake, for det er ikke gjort på et minutt det heller. Det tar meg max 2 min å springe innom dusjen, da har jeg også tørket meg. Vel og merke når jeg ikke vasker håret, noe heg gjør annahver dag. Man TRENGER ikke stå i en halvtime, og man TRENGER ikke bruke såpe over HELE kroppen hver dag, og man TRENGER heller ikke bruke så varmt vann at huden blir knallrød og uttørket.

Anonymous poster hash: 08c7e...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For de fleste kvinner tror jeg det holder i massevis å dusje annenhver dag. Det gjør jeg, og jeg holder meg ren og luktfri. :-)



Anonymous poster hash: 29861...a73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo oftere man dusjer, jo mer trenger man å dusje. Man mister fettlaget på huden, og får mer kviser av det. Så jeg vil anbefale nøytrale produkter og ikke dusje så ofte. Kanskje 3 ganger i uka. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver 3 dag. Vasker ikke tissen hver dag heller



Anonymous poster hash: 6210c...ce3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...