Gå til innhold

Er jeg ekkel som dusjer annen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dusjer bare annen hver dag, og da vasker jeg meg nedentil + hårvask. Er jeg virkelig så ekkel som gjør det? Var en tråd her for en stund siden der brukere skreiv at det var ekkelt å ikke dusje hver dag. :sjokkert::ler:

Jeg føler virkelig ikke at det er nødvendig å dusje så ofte. Noen dusja til og med to ganger for dagen, og det synes jeg er å overdrive. Man blir ikke skitten så fort. Ærlig talt. Jeg bruker deodorant, og smører meg inn med body lotion hver dag.

Hva sier dere?



Anonymous poster hash: a745a...afd
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest earthquake

Kommer helt ann på hvordan hverdagen din ser ut. Gjør du ikke stort som fører til at du svetter o.l. er det ikke ekkelt etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessufader, nei. Det er helt normalt å dusje annenhver dag.

Anonymous poster hash: b8c94...310

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer også annenhver dag, men da driver jeg ikke med noe særlig som kan gjøre meg svett og skitten.

Det jeg ikke skjønner er at du smører deg inn med bodylotion hver dag. Det synes jeg er eklere. Det blir liksom et lag som lukker porene inne. Jeg ville gjort det kun etter dusjing. Deodorant skal også brukes kun på ren hud.



Anonymous poster hash: 9139e...bb9
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver 3 dag, da smører jeg meg også inn med krem..



Anonymous poster hash: 1fedd...c31
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, nei ikke start en sånn tråd her.

Og nei du er ikke ekkel.

Anonymous poster hash: f8dc3...acb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare dusjer annenhver dag så bør du kanskje vurdere å ta en kattevask foran vasken de dagene du ikke dusjer... Vaske ansikt, under armene og nedentil, ta på deodorant og bytte underbukse synes jeg er et minimum av personlig hygiene hver dag.

Håret er uansett ikke nødvendig å vaske hver dag.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha det som rutine å starte wller ende dagen med en dusj? Hva er så slitsomt med det? Håret kan man vaske sjeldnere.

Anonymous poster hash: e7f84...718

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden ja. Eneste dagene jeg ikke dusjer minst en gang per dag er om det ikke finnes tilgang til dusj eller jeg er så syk at det er fysisk umulig å dusje.

Anonymous poster hash: 6147d...11f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?- ikke bra for huden. Dusjing tørker ut og irriterer.- ikke bra for helsa (i verste fall). Huden er en viktig del av immunforsvaret. Ved å fjerne det naturlige fettlaget og de nyttige mikroorganismene som er der gjør du huden og kroppen mer mottagelige for infeksjoner og annen skit. (men det gjelder primært de som dusjer enda oftere eller de som har nedsatt immunforsvar/hudsykdommer)- ikke bra for miljøet og økonomien. Bruker strøm og vann- Er unødvendig. Anonymous poster hash: fd974...9a7

Huden har godt av å bli vasket med mild såpe (normalfloraen overlever fint), få av støv, forurensning og åpne porer. Stive nakkemuskler har også godt av litt varmt vann. Så kan man smøre med en god krem etterpå. Problem solved. Økonomien og miljøet tåler såpass, vann er ingen mangelvare her til lands. Man trenger ikke bruke så mye såpe.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

Jeg synes ikke det, men så dusjer jeg ikke oftere selv heller. Helst ikke mer enn hver 3. dag. Jeg hater å dusje, er det verste jeg vet. Er så utrolig kjedelig og tidkrevende. (Dusjer selvsagt om jeg er svett/skitten/skal noe spesielt). Synes ikke annen hver dag er sjelden, så lenge du ikke er skitten eller lukter på noen som helst måte. Er ikke alle som svetter mye, eller lukter om de ikke dusjer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det, men så dusjer jeg ikke oftere selv heller. Helst ikke mer enn hver 3. dag. Jeg hater å dusje, er det verste jeg vet. Er så utrolig kjedelig og tidkrevende. (Dusjer selvsagt om jeg er svett/skitten/skal noe spesielt). Synes ikke annen hver dag er sjelden, så lenge du ikke er skitten eller lukter på noen som helst måte. Er ikke alle som svetter mye, eller lukter om de ikke dusjer hver dag.

Men ville du latt kjæresten utføre oralsex på deg, om du ikke hadde dusjet på tre dager? Lukter du så lite? Da er du en medisinsk sensasjon i så fall.

Anonymous poster hash: e7f84...718

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra og med i dag av er det 6 dager siden jeg har dusjet. Noen ganger har det til og med gått over en uke siden jeg dusjet. Haha. Ja, huff så ekkel jeg er. Sett i gang å klag på en fremmeds hygiene som ikke har noe med dere å gjøre. Germ freaks.

Jeg har ingen plager med det, så hva er problemet? Hva andre gjør har da ingenting med dere å gjøre? Om dere vil dusje hver eneste bidige dag, go ahead. Men personlig synes jeg dere er en smule paranoide.

Anonymous poster hash: 5a27a...64f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dusjer også annenhver dag. Hvis jeg trener dusjer jeg jo etter det. Men tar en kattevask hver dag, og bytter alt av klær hver dag. Er ikke bra å dusje for ofte. Tørker ut hud og hår.

Anonymous poster hash: 8ad3d...0da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden holdt det at man dusjet en gang rundt jul...



Anonymous poster hash: f1a4e...bb3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

- ikke bra for huden. Dusjing tørker ut og irriterer.

- ikke bra for helsa (i verste fall). Huden er en viktig del av immunforsvaret. Ved å fjerne det naturlige fettlaget og de nyttige mikroorganismene som er der gjør du huden og kroppen mer mottagelige for infeksjoner og annen skit. (men det gjelder primært de som dusjer enda oftere eller de som har nedsatt immunforsvar/hudsykdommer)

- ikke bra for miljøet og økonomien. Bruker strøm og vann

- Er unødvendig.

Anonymous poster hash: fd974...9a7

Kan man få infeksjoner inni kroppen av å dusje for ofte? Hvordan foregår det som du forteller om?

Anonymous poster hash: 9c18a...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...