Gå til innhold

Er jeg ekkel som dusjer annen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man få infeksjoner inni kroppen av å dusje for ofte? Hvordan foregår det som du forteller om?

Anonymous poster hash: 9c18a...6c8

Huden er en del av immunforsvaret. Man forstyrrer balansen om man dusjer for mye. Det er mange måter å forstyrre immunforsvaret på. Sover man for lite f.eks eller stresser for mye, er man også mer utsatt for infeksjoner(forskjølelser etc.) Alt med måte!

Anonymous poster hash: 8ad3d...0da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, klart ikke! Det er ikke nødvendig å dusje så ofte som hver dag, og er heller ikke bra for hverken deg selv eller miljøet. Det kommer jo litt an på hva du har gjort i løpet av dagen(om du har en skitten jobb, du har vært å trent osv.), men ikke til og fra kontorjobb i bil liksom. Hadde aldri kunnet dusje hver dag en gang, hadde ikke rukket å fått håret tørt før jeg måtte dusje igjen:P (tjukt hår!)



Anonymous poster hash: b561e...a3d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden er en del av immunforsvaret. Man forstyrrer balansen om man dusjer for mye. Det er mange måter å forstyrre immunforsvaret på. Sover man for lite f.eks eller stresser for mye, er man også mer utsatt for infeksjoner(forskjølelser etc.) Alt med måte!

Anonymous poster hash: 8ad3d...0da

Ok :) Tusen takk for flott forklaring og gode råd! :blomst:

Anonymous poster hash: 9c18a...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Tusen takk for flott forklaring og gode råd! :blomst:

Anonymous poster hash: 9c18a...6c8

:-)

Anonymous poster hash: 8ad3d...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Men ville du latt kjæresten utføre oralsex på deg, om du ikke hadde dusjet på tre dager? Lukter du så lite? Da er du en medisinsk sensasjon i så fall.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Nei det ville jeg ikke. Er det standarden liksom? At man til en hver tid skal kunne la kjæresten utføre oralsex på deg? Isåfall måtte jeg dusjet minst 4 ganger om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer ikke mer enn hver 3-4 dag. Jeg lukter ikke vondt og er ikke møkkete.

Ser ingen grunn til å dusje oftere for min del ihvertfall.



Anonymous poster hash: a33f1...b7b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes det er ekkelt å ike dusje hver dag. Det tar 2 minutter å skylle av kroppen morgen og kveld, og bruker man kroppsvarmt vann og en skikkelig dusjsåpe tørker ikke huden ut. Ser ikke vitsen med å stå foran vasken med en klut og flytte skitten og svetten fram og tilbake, noe som er uhygienisk og tar minst dobbelt så lang tid som å springe inn i dusjen.

Anonymous poster hash: 08c7e...6f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klart ikke! Det er ikke nødvendig å dusje så ofte som hver dag, og er heller ikke bra for hverken deg selv eller miljøet. Det kommer jo litt an på hva du har gjort i løpet av dagen(om du har en skitten jobb, du har vært å trent osv.), men ikke til og fra kontorjobb i bil liksom. Hadde aldri kunnet dusje hver dag en gang, hadde ikke rukket å fått håret tørt før jeg måtte dusje igjen:P (tjukt hår!)

Anonymous poster hash: b561e...a3d

Trenger ikke dusje håret hver dag.

Anonymous poster hash: 08c7e...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer et par ganger i uka, oftere hvis jeg blir svett. Hver dag vasker jeg meg med en klut under armene og i skrittet, i tillegg til ansiktsrens. Jeg synes det er nok, for hvis jeg dusjer mye oftere trigger jeg eksemhuden min. Håret vasker jeg maks to ganger i uka.



Anonymous poster hash: 2303f...e42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Det er ikke ekkelt nei! :)

For meg kommer det an på hverdagen man har; om man svetter mye, gjør mye aktivt eller har en relativt rolig hverdag. I fjor jobbet jeg med tørrfisk i fiskefabrikk og måtte derfor dusje hver eneste dag siden jeg svettet mye, fikk salt overalt og i tillegg stinket fisk...

I år jobbet jeg på en rolig arbeidsplass og trengte dermed ikke dusje hver dag, men jeg dusjer likevel ofte fordi jeg trener ofte. Har jeg en rolig økt, f.eks. går et langt stykke eller småjogger rolig kan det hende jeg bare vasker meg i ansiktet og under armene + bruker deodorant og lotion. Det er ikke ekkelt så lenge jeg ikke har svettet masse synes jeg.

Noen trenger bare dusje 1-2 ganger i uka uten at det er ekkelt. Har de en rolig uke, ikke svetter mye, vasker seg med våt klut om nødvendig så er det jo ikke ekkelt. Det er faktisk godt for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo også helt an på hvor mye man svetter. Jeg svetter lite, så er ikke noe poeng i å dusje oftere enn annenhver dag. Men på ferie i varmere strøk svetter jeg mer, og dusjer hver dag.

Anonymous poster hash: 8ad3d...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Ja, jeg synes det er litt spesielt å ikke dusje hver dag.
Dessuten kan det være at dere som så bastant påstår dere ikke lukter, faktisk lukter. Andre lukter deres egen svette før dere selv gjør. Klærne trenger heller ikke lukte selvom DU lukter.
Jeg trener så jeg dusjer 1-2 dager HVER dag, 1 gang på dagene jeg ikke trener.
Tar deg ikke så langt tid å dusje, og det med at det tørker ut huden... ? Ingen har tørket inn av å dusje vell? Smør deg med en god krem bare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde faktisk det var mer vanlig å dusje annenhver dag enn hver dag. Tydeligvis ikke

Anonymous poster hash: 97596...791

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en rask dusj etter jobb. Har aldri brukt såpe. Håret vasker jeg annen hver eller hver 3. dag. Ansiktet vasker jeg morgen og kveld. Jeg kan fint gå hele helgen uten å dusje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er litt spesielt å ikke dusje hver dag.

Dessuten kan det være at dere som så bastant påstår dere ikke lukter, faktisk lukter. Andre lukter deres egen svette før dere selv gjør. Klærne trenger heller ikke lukte selvom DU lukter.

Jeg trener så jeg dusjer 1-2 dager HVER dag, 1 gang på dagene jeg ikke trener.

Tar deg ikke så langt tid å dusje, og det med at det tørker ut huden... ? Ingen har tørket inn av å dusje vell? Smør deg med en god krem bare.

Give me a break. Det går fint an å vaske seg i armhuler og mellom beina før man tar på seg rent tøy dagen(e) mellom dusjing, og med mindre man har svettet mye lukter man såklart ikke da!

Selv gjør jeg dette, tar på meg ren topp og underbukse hver dag, evt. sokker (bruker ett par gjerne 2 dager med mindre jeg har blitt klam på føttene), vasker meg hver morgen de dagene jeg ikke har dusjet og bruker nøytral deo. Hører ofte at jeg lukter godt forøvrig, selvom jeg ikke bruker parfyme til hverdags.

La til: Snakker om å dusje annenhver dag evt. hver 3. her. Selv pleier jeg å dusje annenhver, når jeg ikke skal noe spesielt og når det ikke er vart sommervær eller jeg på annet vis har svettet mer enn normalt hender det derimot gjerne at det blir hver 3.

Endret av Pheel
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg skal på jobb eller ut blant folk, må jeg dusje hver dag. Håret er nok annenhver dag, men føler at jeg må vaske føtter, nedentil og under armene hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke. Jeg dusjer selv annenhver dag, eller ved behov (svetter, trening, skal noe spesielt o.l.) Vasker ansikt morgen og kveld samt skifter undertøy, sokker og kroppsnære klær hver dag.

Bruker jeg såpe oftere på kroppen tørker huden helt ut, uansett body lotion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer annenhver dag men vasker meg kjapt på utsatte områder (ansikt, under armer, i skrittet og eventuelt på føttene) hver dag. Under mensen og ved fysiske anstrengelser kan jeg dusje eller vaske meg oftere. Skifter også klær hver dag og veksler mellom jobbklær og hjemmeklær. Og ja jeg vet at jeg ikke lukter svette og skitten kropp.

Man må faktisk ikke være nydusjet og parfymert til enhver tid for å være ren.



Anonymous poster hash: 4f1a1...e48
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver 2-3 dag med vanlig aktivitets nivå. Om jeg dusjer oftere får jeg utslett og plager i huden. Dusjer selvsagt oftere om jeg er skitten eller har trent, men bruker isåfall minst mulig såpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...