Gå til innhold

Er jeg ekkel som dusjer annen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dusjer annenhver dag så lenge jeg ikke har trent eller lignende. Er ganske sikker på at samboeren (dusjer 1-2 ganger om dagen) hadde gitt beskjed om jeg lukta ekkelt. Blir dessuten stygg på håret av damp så derfor dusjer jeg aldri bare kroppen.

Anonymous poster hash: c14d3...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusjer hver morgen og smører meg med kroppsolje fra Garnier.Vasker håret annenhver dag.



Anonymous poster hash: c5bb0...048
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når man er singel, så er det ikke så nøye om man dusjer annenhver eller hver tredje dag. Så lenge det ikke blir lukt som er til bry for andre.

Er man sammen med noen tror jeg de fleste vil dusje hver dag, ellers ville iallefall jeg følt meg ekkel for partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Jeg tenker at når man er singel, så er det ikke så nøye om man dusjer annenhver eller hver tredje dag. Så lenge det ikke blir lukt som er til bry for andre.

Er man sammen med noen tror jeg de fleste vil dusje hver dag, ellers ville iallefall jeg følt meg ekkel for partner.

Jeg for min del dusjer hver morgen for min egen selvfølelse.

Har aldri gått på jobb uten å dusje - bortsett fra da vi pusset opp badet og jeg måtte vaske meg i stedet :fnise:

Men at folk går på jobb uten å hverken dusje eller vaske seg kan jeg ikke forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del dusjer hver morgen for min egen selvfølelse.

Har aldri gått på jobb uten å dusje - bortsett fra da vi pusset opp badet og jeg måtte vaske meg i stedet :fnise:

Men at folk går på jobb uten å hverken dusje eller vaske seg kan jeg ikke forstå.

Ærlig talt. Om du begynner å lukte av å dusje annen hver dag, så burde du gå til legen. Det er i alle fall ikke normalt.

Anonymous poster hash: a745a...afd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Ærlig talt. Om du begynner å lukte av å dusje annen hver dag, så burde du gå til legen. Det er i alle fall ikke normalt.

Anonymous poster hash: a745a...afd

Nei, jeg lukter ikke - men jeg trener flere dager i uken så å gå uten å dusje hadde vært ekkelt i mine øyne.

Om morgenen dusjer jeg for å føle meg fresh og våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(...) Ingen her har vel påstått at man ikke trenger å vaske seg? Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

Det er jammen ikke langt unna...Man blir jo nærmest utskjelt av å dusje hver dag.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer annenhver dag i snitt. Har jeg vært på trening, blitt klam/svett, føler meg skitten, skal noe spesielt til tross for at jeg dusjet dagen før, ja da dusjer jeg 2 dager etter hverandre. Men jeg gidder ikke tørke ut huden min hver eneste dag, når jeg ikke er en person som svetter på en vanlig dag, eller lukter noe i det hele tatt.

Samboeren min dusjer enda sjeldnere. Men han lukter kjempegodt!! Det er ytterst sjeldent han har luktet svette, og da vet han det selv, og hopper ganske raskt i dusjen.

Har dere vært på festival? Av typen der det er begrenset med muligheter for å vaske seg selv?

Det har jeg, og 5 dager uten annen vask enn kattevask, da begynner jeg å føle meg skitten :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes behovet for å dusje hver dag er ganske sært, og er veldig glad jeg aldri har hatt det selv. Utrolig unødvendig og lite miljøvennlig, og dusjing er jo også gørrkjedelig. Når jeg av og til må dusje to dager etter hverandre (trening osv) Merker jeg at huden blir fort tørr, og håret blir mye fortere fett. Så jeg prøver så godt jeg kan å la være å dusje hver dag, og legger opp treninga sånn at jeg skal unngå det. Aller helst dusjer jeg hver tredje dag. Og jeg har aldri slitt med svette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Om du begynner å lukte av å dusje annen hver dag, så burde du gå til legen. Det er i alle fall ikke normalt.

Anonymous poster hash: a745a...afd

Dette!

Dusjer hver andre eller tredje dag, alt etter hva jeg gidder. Har ikke en jobb hvor jeg blir skitten eller svetter mye, også trener jeg heller ikke så har ikke noe behov for å dusje hver dag. Synes det er ekstremt hysterisk at noen faktisk dusjet flere ganger om dagen, hvis man trener kan man da dusje etter treningen. De som mener at man lukter eller blir skitten av å dusje annenhver dag har vel ødelagt huden sin tenker jeg, det er faktisk ikke hygienisk å overbehandle hud og hår med såpe.

Er heller ikke noe fan av de som bruker for mye parfyme, og det er jammen meg mange av dem! Parfyme skal man kun kjenne når man står helt inntil vedkommende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Om du begynner å lukte av å dusje annen hver dag, så burde du gå til legen. Det er i alle fall ikke normalt. Anonymous poster hash: a745a...afd

Det er ganske sært at de som dusjer et par ganger i uka eller sjeldnere, beskylder dem som dusjer daglig for å lukte.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lukter ikke - men jeg trener flere dager i uken så å gå uten å dusje hadde vært ekkelt i mine øyne.

Om morgenen dusjer jeg for å føle meg fresh og våken.

Men da hadde det vært lurt å ta med at du trener.

Jeg synes ikke det er ekkelt å kun dusje annenhver dag, tvert i mot synes jeg det er bra for huden og immunforsvaret. Det jeg derimot synes er ekkelt er å ikke dusje etter at man har trent, og at man dusjer om morgenen dersom man har trent kvelden før. Synes det er ekkelt at folk legger seg når de er full i gammel treningssvette. Og kattevask under armene med deodorant, samt nedentil med rene truser og sokker hver dag er et must uansett om man har dusjet eller ei.

Anonymous poster hash: 6e1b6...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lommelegen.no/legesvar/hvor-ofte-dusje

Som lege ser man forøvrig svært ofte folk som skaffer seg hudplager ved å "dusje istykker" huden sin. Hud er ikke beregnet på å puttes i varmt vann hverken daglig eller enda mindre flere ganger daglig, og enda verre blir det om hele huden såpes inn. Det blir omtrent som en semsket sko: Putter du den i vaskemaskinen daglig, så blir skinnet dårligere etterhvert. Ikke minst tørker det ut.

Jeg tror egentlig at konklusjonen på denne diskusjonen er at en del mennesker burde dusje sjeldnere, og en del mennesker burde dusje oftere.

Et tips jeg gjerne vil dele er at man lukter på klærne sine like etter at man har dusjet, lukter de surt burde man kanskje ha dusjet litt før. Og rene klær er like viktig som en ren kropp. Hjelper ikke å ta på seg en svett skjorte og en sur bukse selv om man er nydusjet.



Anonymous poster hash: 6e1b6...df3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jammen ikke langt unna...Man blir jo nærmest utskjelt av å dusje hver dag.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Nei man blir utskjelt for å kalle andre ekle og illeluktende bare fordi de ikke dusjer hver dag. Stor forskjell.

Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at mange her inne har rolige liv som leves en del på rumpa og i seter og sofaer. Siden enkelte kan gå flere dager uten å dusje. :P

Anonymous poster hash: 6147d...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lukter også fordi de glemmer eller slurver med å vaske seg. Hvorfor benekte at mennesker lukter vondt om de ikke vasker seg?

Man lukter da ikke som et parfymeri fordi man dusjer hver dag. Snakk om å vende på ting.

Og til info er det ikke bare manglende håndvask som kan gjøre folk syke (selv om det er kjempeviktig for helsearbeidere). Man kan få både urinveisinfeksjoner, sopp, infeksjoner i hud, sårinfeksjoner m.m av dårlig hygiene. Og så er det ekkelt,.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Om man får noe som helst av dette om man ikke dusjer mer enn hver 3. dag, så er det ikke mangel på dusjing som er årsaken! Det er ikke dårlig hygiene å ikke dusje hver dag!

Anonymous poster hash: 379d8...768

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tydelig at mange her inne har rolige liv som leves en del på rumpa og i seter og sofaer. Siden enkelte kan gå flere dager uten å dusje. :P

Anonymous poster hash: 6147d...11f

Og hva så? Er da vel like mye en privatsak som hvor ofte man dusjer? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man blir utskjelt for å kalle andre ekle og illeluktende bare fordi de ikke dusjer hver dag. Stor forskjell.

Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

Kremt! Man blir vel heller utskjelt her inne for å dusje annenhver-tredjehver dag. Folk må gjerne få dusje fem ganger om dagen om det er det de vil, saken er nettopp den at det å dusje sjeldnere enn hver eneste dag IKKE betyr at man er ekkel. Og da forsvarer selvsagt vi oss som ikke dusjer hver dag, med å argumentere for det vi synes er grunner for å ikke dusje hver dag. Ikke snu om på saken her. Endret av pluttipott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke langt unna...Man blir jo nærmest utskjelt av å dusje hver dag.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Det var selvsagt deg jeg skulle svare i innlegget mitt rett over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man blir utskjelt for å kalle andre ekle og illeluktende bare fordi de ikke dusjer hver dag. Stor forskjell. Anonymous poster hash: 4f1a1...e48

Det er jo vi som dusjer hver dag som blir beskyldt for å lukte. Paradoksalt nok.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...