Gå til innhold

Er jeg ekkel som dusjer annen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje er det du som lukter vondt da, siden ingen vil henvende seg til deg *knis*

Anonymous poster hash: e5d46...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen min var helt panisk på dusjing. Selv om han hadde dusja grundig rett før vi spiste pizza, så måtte han dusje seg etter at vi hadde spist fordi han følte han luktet "pizzaluft". Han vasket seg også med såpe på hendene etter at han hadde vasket tissen sin i dusjen, enn hvor mange ganger han grafset seg på tissen ellers i løpet av dagen (og spiste med de samme hendene uten å vaske de først). Men dusje det skulle han selv om leiligheten hans så ut som et grisehus. Muligens forsøkte han å vaske av seg ginger-pigmentene i huden sin (han skammet seg over å være ginger selv om han ikke sa det). Eller så kom denne hyppige dusjingen av at han kompenserte for en ellers skitten personlighet.

Anonymous poster hash: e5d46...099

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer minimum annenhver dag, men ikke alltid på morgenen. Spørs veldig på når jeg trener (dusjer jo alltid etter trening, men ser ikke vitsen med å dusje to ganger daglig). Håret tar jeg når det ser møkkete ut, så sjelden som mulig..

De dagene jeg ikke dusjer vasker jeg ansikt, under armer og nedentil. Føler meg absolutt ikke ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lukter om man ikke vasker seg med kluten over hele kroppen (og det tviler jeg på at de gjorde). Folk luktet mer i gamle dager. Kluten ble ofte brukt flere ganger, noe som førte rompebakterier til ansikt og urinveier (og ga infeksjoner), og man dro mer eller mindre bakteriene rundt i stedet for å bli ren.

Anonymous poster hash: e7f84...718

De hadde ofte 2 kluter. og 2 håndklær. En til oventilvask og en til nedentil. Disse klutene/håndklærne ble gjerne byttet en gang i uka. Ja folk luktet høgg før! Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at de som lukter på bussen dusjer annehver dag og ikke sjeldnere? Kanskje det er derfor de lukter, fordi de ikke dusjer så ofte som annenhver dag?

Eller hvordan vet du at noen av disse folkene ikke allerede dusjer hver dag? Det er fint mulig å dusje hver dag, ha på rene klær, og likevel lukte før det har gått et døgn.

Du driver jo bare og antar ting utifra dine egne fantasier. "Han lukter vondt, så han dusjer nok annenhver dag eller sjeldnere. Hun lukter ikke, så hun dusjer nok hver dag". Du har jo ikke noe grunnlag, whatsoever, til å vite hvor ofte eller sjelden folk på offentlig transport dusjer! Derfor kan du IKKE, på noen som helst måte, konkludere med at daglig dusj er best.

Sorry for at jeg ødelegger illusjonene dine. Får bare håpe du ikke driver forskning, for evnene dine til å trekke riktige konklusjoner utfra observasjoner er elendig.

En annen ting er at mange ikke vet hvordan de skal vaske klærne sine. Sur oppvaskklut-lukt i klær er like ille som vond kroppslukt. Hvis du vasker alt på 40 og lar de ligge i maskinen i 2 døgn eller tørker dem i et dårlig utluftet rom kooooser bakteriene seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at mange ikke vet hvordan de skal vaske klærne sine. Sur oppvaskklut-lukt i klær er like ille som vond kroppslukt. Hvis du vasker alt på 40 og lar de ligge i maskinen i 2 døgn eller tørker dem i et dårlig utluftet rom kooooser bakteriene seg.

Det er ikke alle som har mulighet til å tørke klærne sine i et godt utluftet rom. Jeg tørker klærne mine på det trange badet mitt hvor det er ett lite vindu, eneste plassen jeg har mulighet til å tørke det for kan ikke tørke klær der jeg sover. Har heller ikke mulighet til å henge klærne mine ut. Bor i hybelleilighet. MEN, det finnes ikke sur lukt av klærne mine heller. :)

Anonymous poster hash: e5d46...099

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde ofte 2 kluter. og 2 håndklær. En til oventilvask og en til nedentil. Disse klutene/håndklærne ble gjerne byttet en gang i uka. Ja folk luktet høgg før! Det sier seg selv.

Folk luktet ikke høgg før fordi da var alle vant med at det var slik det var. Alle var vant med den kroppslukten folk hadde, og da kjente de den ikke på den måten vi gjør i dag :)

Anonymous poster hash: e5d46...099

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ofte 2 kluter. og 2 håndklær. En til oventilvask og en til nedentil. Disse klutene/håndklærne ble gjerne byttet en gang i uka. Ja folk luktet høgg før! Det sier seg selv.

Den kluten som brukes nedentil, bør byttes etter hver vask, i alle fall dersom man vasker bak (rompehullet) også, noe jeg antar de fleste gjør. Da kan bakterier og candida fra anus smitte til urinveier og underliv ved neste vask (også selv om kluten tørker), og da kan man få uvi, sopp og bakteriell vaginose.

Derfor må det være litt enklere med en dusj, men det er nå bare min mening.

Anonymous poster hash: 031db...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk luktet ikke høgg før fordi da var alle vant med at det var slik det var. Alle var vant med den kroppslukten folk hadde, og da kjente de den ikke på den måten vi gjør i dag :)Anonymous poster hash: e5d46...099

Men de som holder den samme hygieniske standaren i dag, med bad/dusj en gang i uka, vil naturlig nok lukte litt i dagens samfunn, der folk ikke er vant med den lukta.

Anonymous poster hash: 031db...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lukter også fordi de glemmer eller slurver med å vaske seg. Hvorfor benekte at mennesker lukter vondt om de ikke vasker seg?

Man lukter da ikke som et parfymeri fordi man dusjer hver dag. Snakk om å vende på ting.

Og til info er det ikke bare manglende håndvask som kan gjøre folk syke (selv om det er kjempeviktig for helsearbeidere). Man kan få både urinveisinfeksjoner, sopp, infeksjoner i hud, sårinfeksjoner m.m av dårlig hygiene. Og så er det ekkelt,.

Anonymous poster hash: e7f84...718

Til din informasjon: Mange får soppinfeksjon fordi de vasker seg for ofte. Det samme gjelder sår og utslett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til din informasjon: Mange får soppinfeksjon fordi de vasker seg for ofte. Det samme gjelder sår og utslett.

Det er i de fleste tilfellene årsak nr 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i de fleste tilfellene årsak nr 1.

Jepp. Er nok av unge jenter som er plaget med både soppinfeksjoner og eksem, og så viser det seg at det blir bedre når de slutter å bruke såpe nedentil eller dusjer litt sjeldnere. Mange unge dusjer faktisk opp til tre ganger om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke behov for å sløse varmtvann så jeg dusjer bare før jeg skal ha nærkontakt med andre (ta buss, forelesning e.l.) og etter at jeg har svettet. Ettersom jeg jobber hjemmefra blir det gjerne til at jeg dusjer en eller to ganger i uken. Vasker meg med ren klut hver dag. Vasker håret to ganger i måneden. Har spurt familie og venner som pleier å være ærlige og de sier at jeg ikke lukter vondt. Hvis jeg begynner å jobbe på et kontor vil jeg begynne å dusje annenhver dag.

Anonymous poster hash: 10021...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Mange her jeg aldri kunne ha bodd sammen med. Dusje to ganger i uka er ekkelt. Så hadde blitt sex nekt garantert. Hadde aldri orket å ha sex med noen som ikke hadde dusjet på flere dager...

Anonymous poster hash: 6147d...11f

"Sexnekt" er jo ganske barnslig i seg selv ;) Men synes dere virkelig ikke partnerens kroppslukt er opphissende? Skal jeg ha sex om kvelden, håper jeg at han ikke har dusjet siden kvelden før, i alle fall ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som holder den samme hygieniske standaren i dag, med bad/dusj en gang i uka, vil naturlig nok lukte litt i dagens samfunn, der folk ikke er vant med den lukta.

Anonymous poster hash: 031db...a41

Det er mulig, det skrev jeg ikke noe om :)

Anonymous poster hash: e5d46...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sexnekt" er jo ganske barnslig i seg selv ;) Men synes dere virkelig ikke partnerens kroppslukt er opphissende? Skal jeg ha sex om kvelden, håper jeg at han ikke har dusjet siden kvelden før, i alle fall ;)

Hehe, godt noen andre er som meg. Jeg syns mannen lukter superdeilig når han ikke er helt nydusjet. Skulle han dusjet hver dag hadde han jo aldri luktet superdeilig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Sexnekt" er jo ganske barnslig i seg selv ;) Men synes dere virkelig ikke partnerens kroppslukt er opphissende? Skal jeg ha sex om kvelden, håper jeg at han ikke har dusjet siden kvelden før, i alle fall ;)

Jeg har ikke sex med urenslige personer. Barnslig eller ikke. Jeg finner ikke flere dagers gammel svette opphissende overhode.

Men. På en annen side hadde jeg aldri datet sofaslitere uansett. Så problemet er jo sånn sett ikke-eksisterende. Mitt liv er aktivt, det innebærer at det trengs å dusjes hver dag og jeg forventer en kjæreste som både er aktiv og har god hygiene. Noe som ikke er så vanskelig å finne ute i RL heldigvis.

Anonymous poster hash: 6147d...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sex med urenslige personer. Barnslig eller ikke. Jeg finner ikke flere dagers gammel svette opphissende overhode.

Men. På en annen side hadde jeg aldri datet sofaslitere uansett. Så problemet er jo sånn sett ikke-eksisterende. Mitt liv er aktivt, det innebærer at det trengs å dusjes hver dag og jeg forventer en kjæreste som både er aktiv og har god hygiene. Noe som ikke er så vanskelig å finne ute i RL heldigvis. Anonymous poster hash: 6147d...11f

Spot on :)

Slutter meg til denne.

Anonymous poster hash: 031db...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg har ikke sex med urenslige personer. Barnslig eller ikke. Jeg finner ikke flere dagers gammel svette opphissende overhode.

Men. På en annen side hadde jeg aldri datet sofaslitere uansett. Så problemet er jo sånn sett ikke-eksisterende. Mitt liv er aktivt, det innebærer at det trengs å dusjes hver dag og jeg forventer en kjæreste som både er aktiv og har god hygiene. Noe som ikke er så vanskelig å finne ute i RL heldigvis.

Anonymous poster hash: 6147d...11f

Det er vel forskjell på å være urenslig og å dusje annenhver dag... Men men, dette er KG, alt er sort eller hvitt ;)

Det var heller ikke det jeg syntes var barnslig, men begrepet "sexnekt".

Endret av Riskjeks
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...