Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Vi skal spise saltkjøtt med kålrabistappe og potet i dag :nigo:
Sånn går det når mamma er på besøk, og jeg har mast om denne middagen i 3 uker :nigo:

Vi lager kålrabistappa på en litt annen måte da, med kålrabi som blandes med hvitsaus :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker lukta av julemat, men er ikke spesielt glad i å spise det. Foretrekker grønnsakene, poteter og brun saus jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 122 dager til jul? Det hørtes lenge ut! Det er noe med denne høsten som sniker innpå - jeg liker ikke høsten og vinter og da er det fint å ha julen å se frem til. Jeg er et skikkelig tradisjonsmenneske. Blir rent mobbet når det kommer til min julegalskap 🙈🙈🙈🙈

Vi har i alle år spist ribbe også men faktisk de to siste årene har det vært pinnekjøtt. Og jeg er enig - pinnekjøtt er bedre! Mindre fett og smaker bedre.. Å nei ! Nå fikk jeg veldig lyst på det!!!! Mmmmmm men jeg er av den troen at det jeg spiser på julaften det er strengt forbudt å spise andre dager. Selv på julebord før julaften apiser jeg det ikke! Det skal være noe å glede seg til! Åååååå herlige julestemning.

Tenk om vi har spiren i magen til jul - tenk så koselig. Jeg tror hvertdall at årets julegaver da består av kun baby ting. Passer meg perfekt! 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Hei sala21. Tusen takk :) det var en stor glede og en stor lettelse for meg. Nå håper vi bare at den limer seg godt fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det og! Selvom jeg føler denne magen er godt synlig allerede ! Men det skyldes mest luft da. Men, livmor på en størrelse med en appelsin må ha litt innvirkning også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det og! Selvom jeg føler denne magen er godt synlig allerede ! Men det skyldes mest luft da. Men, livmor på en størrelse med en appelsin må ha litt innvirkning også

Livmoren ligger vel ganske godt gjemt i bekkenet enda,pleier ikke å komme over symfysen før rundt uke 12, men du kan jo legge deg flatt på ryggen og kjenne om du har en oppfylning rett i overkant av symfysen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig klar over det, men bruker heller det som en unnskyldning på at magen vokser enn all den maten jeg putter i meg for tiden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, har hatt så lyst på pinnekjøtt siden jeg ble gravid i mars - og akk så lenge til jul!!! Synes det lukter pinnekjøtt alle steder... :fnise: Har ikke hørt om noen med den dilla før!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt lyst siden mars, så tror jeg at jeg hadde spist det i løpet av sommeren, selv om det egentlig er forbeholdt jula! :P For da er det jo såååå lenge igjen :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mayami - jammen er du tolmodig!!!! Mars er jo evigheter siden og det er jo evigheter til jul! Men det er noe med julematen. Kan lissom ikke spise drt i 20 grader ... 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, hvis jeg hadde falt for fristelsen før julhadde jeg nok blitt kastet ut av mannen - han er erke-vestlending, og noe sånt er nok jevngodt med utroskap! :fnise: Blir litt det samme med lammelår og fårikål, så har fått sneket meg til litt likevel! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehehehehehehehe :-)

I dag hadde jeg min noe på besøk. Hun fortalte at i sitt siste svangerskap hadde hun null kvalme. Det sies jo st man kan sammenligne med sin mor graviditet. Ellers er hun helt i himmelen og lurer på når vi kan offentliggjøre det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehehehehehe :-)

I dag hadde jeg min noe på besøk. Hun fortalte at i sitt siste svangerskap hadde hun null kvalme. Det sies jo st man kan sammenligne med sin mor graviditet. Ellers er hun helt i himmelen og lurer på når vi kan offentliggjøre det hele.

Så godt å høre! Kan tenke meg at det har vert en lettelse for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp litt på ja.

Ligger nå her i sengen Insomnia lissom. Får søren meg ikke sove 😱😱😱😱 pleier å være omvendt lissom. Skal tidlig opp til legetime også!

Now skjer i magen. Litt sånn luftsmerter. Men kan skyldes kålstuingen til middag også. Håper det ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hjalp litt på ja.

Ligger nå her i sengen Insomnia lissom. Får søren meg ikke sove pleier å være omvendt lissom. Skal tidlig opp til legetime også!

Now skjer i magen. Litt sånn luftsmerter. Men kan skyldes kålstuingen til middag også. Håper det ....

Kålstuing kan godt være synderen ja:) ellers føler jeg at jeg har noe som skjer i magen hver dag, stort sett mye luft;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Ja i natt har det romstert godt i magen. Det gjør det forsovidt enda. Kan kjennes ut som luft. Men jeg aner ikke hvordan normale tilstander skal være så blir jo bekymret.

Dårlig

Søvn i natt 💤💤💤💤💤💤💤💤💤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt normalt:)

Den glatte muskulaturen i tarmen blir mer avslappet under graviditet, og da vil man ofte få ner problemer med luft og obstipasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

I dag har vært en trøtt lang dag. Samme tilfellet i går egentlig. Man orker ikke å gjøre noe og vil bare ligge på sofaen og sove. Ender opp med at jeg googler meg grønn på nettet istedenfor. Man lærer mye rart da, forutsett at det som står der er korrekt da.

I dag har jeg blant annet lest om sex under svangerskap. Det skal visstnok være helt greit! Kan ikke skade foster på

Noe vis. Derimot skal man ikke bruke vibrator innvendig ! Men utvendig skal visst være greit det også! Men noen spekulerer i at vibrator innvendig kn forstyrre hjerterytmen. Jeg håper ikke dettw kan gjelde utvendig for hva da med barberingsmaskin osv?

I tillegg har jeg også lest skepsisen rundt mange ul og påvirkning av fosteret. Men i mitt tilfelle blir jeg jo tilbudt mange ul for å følge med, så så farlig kan det ikke være da!

I dag er dagen hvor tankene om ul og ventetid er tilstede. Tankene om at man forteller folk, gåe rundt og tror man er gravid også kommer man på ul og det er ikke liv. Det må være felles for oss alle å ha disse tankene? Sånn sett er jeg glad for tett oppfølging men to uker mellom hver gang føles lenge. Men for andre igjen er det jo enda flere uker ..

Mye tanker i dag med andre ord ... Må skru på tv og se om jeg finner noe annet shiiiit 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...