Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Så bra du føler deg litt tryggere nå! :bolledeig:

Jordmor tar du kontakt med selv og du kan velge om du vil ha alle eller annen hver kontroll der osv.

Lykke til med å finne jordmor som passer deg :) Skal du på kurs? Vet ikke om det kalles svangerskapskurs eller fødselskurs? Vi har tenkt oss på det hvertfall for å få litt oversikt. Det også kan du google/høre med jordmor/lege om er i nærheten om du også kunne tenke deg det.

Good natt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordmor tar seg som regel mer tod til å snakke om gravid ting enn legen. Legen må bare firsikre seg om at blodtrykk, urin, andre blodprøver og vekt er fint, så er deres oppgave gjort. Jordmor tar seg tid til å snakke om de tingene du tenker på ifht, graviditeten:)

Jordmor skal man vel i utgangspunktet kontakte selv:) Jeg sjekket kommunen sine hjemmesider på helse og fant et nummer jeg kunne ringe. Det viste seg at det ikke var ledig jordmor før ut i oktober og kapasiteten var sprengt. Da bestemte jeg meg for å velge privat jordmor, søkte litt på nettet og fant en jeg likte så nå skal jeg til henne i neste uke:) hun sa at førestegangsmødre ofte kom første gang mellom uke 8 og 12. Flergangsfødende kom ofte ikke før i uke 12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange gode tips. Skal til fastlegen på mandag så da skal jeg spørre litt. Er litt skremt med å ta kontakt og begynne planlegging så tidlig. Får meg lissom ikke helt til å gjøre det enda!

Mannen er på guttekveld i dag og enda ikke kommet hjem. Han ringte selvfølgelig k stad for en oppdatering og dermed

Våknet jeg! Så da måtte jeg stå

Opp og spise litt! Fikk intenst lyst på spagetti - så der tror jeg dagens middag er satt. Hehe.

Og fra middag til de litt mer ekle detaljer - utflod ... I dag har jeg egentlig hatt en dem vannaktig utflod. Veldig tynt og det blir veldig vått. Prøvd å Google litt men finner ikke all verdens om dette.

Nei må

Kanskje prøve å

Sove litt !!

Pssss rundet uke 7 i dag 🎊🎉🎉👏👏🙏🙏🙏 og leste i den forbindelse at må

Merker det lille frøet bevegelser og stryk over magen 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For en natt! Mannfolk! Han styra fælt i natt. Og enden på visa var at han sovnet hos en kamerat. Men han har jo klart å holde meg våken! Om jeg ikke var trøtt fra før så er jeg det nå!

Har fått gjort litt i heimen, men nå ligger jeg rett ut på sofaen.

Hurra for 7 uker ja! Synes det er fascinerende å tenke på at det er noe inne i denne magen. Leste at livmoren er på størrelse med en appelsin nå. Nesten betryggende når jeg ser på størrelsen på denne magen ja!

Jeg funderer veldig over en ting og det er alle de som ikke får tilbudt ul før den vanlige i uke 18 eller noe. Hvordan klarer de å gå rundt og tro at de er gravide. ? Hvordan klarer de å nyte svangerskapet og slappe av? Alt kan jo faktisk skje?! Det kan jo skje en ma som man ikke merker eller en bo ?!

Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det selv, men jeg prøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på UL enda, prøvde å få tak i tidlig UL, men det var ferieavvikling og kø, pluss at jeg hadde begrenset antall dager jeg kunne, siden gubben vil være med også.
Har time til OUL når jeg er 18+0 :)
Det er jo noe jeg går og tenker på hele tiden, at jeg ikke kan vite at alt er i orden, men jeg må jo bare tenke at så lenge jeg har hatt symptomer, så er det nok noe der :) Vi sier det også når vi sier det til familie/venner, at vi håper alt er i orden, siden vi ikke har vært på noen ultralyd enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er det dere velger å fortelle det til venner og familie? Jeg er jo så redd for å fortelle også måtte komme tilbake igjen og fortelle at nei det gikk ikke denne gangen heller. Så stort sprang mellom glede og sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en tung dag altså. Alt er så tiltak og jeg er så treg og tung ... På en snål måte 😆 mest lyst til å bare sove .........

Jeg fikk forresten en tilbakemelding i går fra ei jeg ikke har sett på to Mnd at jeg så annerledes ut og hadde en glød over meg 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuh positivt med glød!!😆

Jeg har fortalt det til Mamma allerede jeg.. Men hun hadde uansett fått vite det om det hadde gått dårlig. Ellers så vil jeg fortelle det til resten etter ul i uke 12 eller ordinær ul.

Har du fortalt det til noen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av de dagene jeg også. Er jo trøtt helel tiden, ikke så rart egentlig. Vi produserer jo faktisk babyer;)

Vi har fortalte det noen allerede. Var ikke planlagt, men siden jeg har vert sykemeldt ig skikkelig dårlig så har det ver vanskelig å skjule for de nærmeste.

- Min beste veninne fikk vite dagen etter positiv test.

- en annen god veninne avslørte meg i uke 6 en gang.

- mødrene vår vet det

- og i dag fortalte vi et vennepar. Vi skulle egentlig på tur denne helgen til en naboby men formen er ikke god nok. Føltes vondt å skjule for de da..

Alle disse er folk som er veldig nærme og som vil få beskjed uansett om det skulle gå galt.

Skal også på storbyferie i uke 9. Hvis jeg er god nok må jeg nok fortelle de veninnene mine som jeg skal reise med slik at vi kan ta litt hensyn til lille i magen og kvalmen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samme her. Fortalt det til mamma, besteforeldrene mine og et par av de nærmeste venninnene mine - men som dere sier - det er også de som får vite hvis det går dårlig. Men resten av omverden får vente. Inkl svigermor.

Herregud jeg tenker ikke på koe annet enn mat. Sulten hele tiden! Gleder meg vilt til spagetti etterpå. Prøvde meg på en suppe pose etter å ha lest trådene deres og mmmmmmmmmmm

Har også fått veldig lyst på tomtbønner. Aldri hatt noe til overs for det før egentlig. Pluss ertestuing! Nam! Kommer til å spise mannen ut av huset snart 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ser i ettertid at etterstuing OG tomatbønner sammen så lite fristende ut. 😱 men hver for seg .....

Hehe veldig rart du synes det lukter godt men ikke klarer å spise det ??? Hehe.

Nå er spagettien inntatt. Mmmmmmm veldig godt. Men mett! Og så trøtt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser i ettertid at etterstuing OG tomatbønner sammen så lite fristende ut. 😱 men hver for seg .....

Hehe veldig rart du synes det lukter godt men ikke klarer å spise det ??? Hehe.

Nå er spagettien inntatt. Mmmmmmm veldig godt. Men mett! Og så trøtt!!!

Jeg vet, men jeg forbinder det vel i tillegg med førjulstiden, og jeg gleder meg seriøst til jul! Det er bare en dag jeg liker bedre og det 17. Mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå nei julaften er faktisk bedre enn 17 mai etter min mening. Men nå er jeg er ultra super julemenneske da! Elsker julen!!! Jeg gleder meg sånn til å få barn som jeg kan dele mine julegleder og lage tradisjoner for ... *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heg er egentlig ikke så glad i julaften (endrer seg nok nå når vi får barn) men førjulstiden er det beste <3

Men spiser dere surkål på julaften? Til ribbe da eller? Vestlending her, så her SKAL det være pinnekjøtt;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...