Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Hei

Dagene flyr. Tenk nå er vesla over to uker. Hun er veldig våken og observant og vi får så mye skryt for henne på utseende og intelligens 🙏 vi begynner å lære hverandre å kjenne. Nettene har vært tøffe, men også der begynner vi å komme i rutine nå. Alt må jo læres !

Sliter litt med ammeutfordringer. I skrivende stund våknet jeg i en dam av melk. Hadde rett og slett rent over. Fascinerende saker det der. Det ene brystet er nesten tomt, mens det andre tar igjen for begge. Stresser meg å gå ut - er ikke personen som ammer offentlig. I tillegg har vi vanvittig mye besøk. Kjenner jeg er litt lei og irritert. Det er koselig med svigerfamilie som er glad på våres vegne osv men de renner ned døren min !! Ikke vil jeg påstå at de tar så mye hensyn heller. I morgen skulle jeg egentlig ga litt alenetid med en venninne / for første gang !! Mem den gang ei , svigers hsr invitert seg selv på middag hjem til oss. Ksn ikke frstå hvorfor vi må ha det hos oss. Greit nok at de tar med mat osv - slipper drn delen, men må allikevel vaske Styre osv. I tillegg kommer dem 5 stk med barn og bikkjer. Mannen hjelper heldigvis til men jeg føler på det som stress allikevel. De er engasjerte i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen er vesla tre uker! Hvor ble disse ukene av! Vi fyller dagene med noe hele tiden og vanvittig mye besøk! Man blir litt sliten av det. Hun vokser godt og ser faktisk ikke sånn nyfødt ut og da kjenner jeg at keg får litt angst - det går for fort!

Ammingen går noe bedre. Hun spiser mer og det tar tid. Jeg klarer allikevel ikke å kose meg helt med det for jeg sitter med hjertet i halsen hver gang. Men håper det går seg til :-)

Fascinerende er at hun styrer dagen. Ikke mye man får gjort på hjemmefronten. Så fort hun sovner prøver jeg å skyndte meg til å gjøre unna tingene - men jammen våkner hun fort igjen! Vil helst ikke ligge for seg selv på dagtid heller. Der har pappa allerede skjemt henne bort 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr ! Ligger her i sengen og veslegull har nettopp sovnet etter en runde med mat. Den første tiden slet vi med natten men kan se ut som vi har funnet en bedre rutine nå. Hun ammes som regel kun en gang om natten. Det som er utfordringen er å få henne til å sove igjen. Pappaen hennes har nok skjemt henne bort litt og hun vil helst ikke ligge alene. Vi spiller en rolig avslappende sang på mobilen og dysser henne i søvn - men ikke alltid det funker!

Nå har det snart gått en måned og det har gått fort ! Det er mye jobb, lite søvn - men allikevel så er man nyforelsket og lykkelig. Man er bwkymret for alt og den minste lille endring setter i gang tankene om noe er galt.

Hun er fortsatt en 50 modell i klær men vokser godt i følge veiingen. Eller hR hun fått enda med hår og det er gøy å se utviklingen. Hun smiler innimellom. Om de er bevisst er nok litt mindre sikkert. Hun følger så absolutt med på oss pg øynene går etter oss. Har kjøpt flere leker som hun absolutt ligger å Ser på og følger med på. Merker jeg gleder meg til hodet er mer festet og man får litt mer respons. Det er jo det som er gøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det veldig koselig :) bruker hun sutt? Kanskje det kan hjelpe på nattesovingen. Lille her får sutt innimellom når hun ikke vil sove og bare vil kosesutte på puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legger jeg ned denne boken og takker før meg her :) jeg skal ta meg tiden å lese igjennom hele boken min ved den rette anledningen. Minnes gledene og utfordringene gjennom ni måneder som ga meg det vakre resultatet jeg sitter med i dag og som jeg skal bære med meg i hjertet mitt for resten av mitt liv. Takker for tilbakemeldinger, støtte, gode ord og omtanke underveis. ❤️

Vil absolutt følge med de av dere jeg har hatt ekstra kontskt med - i deres bøker - men kommer ikke til å oppdatere min egen dagbok fra nå.

Min lille spire grodde seg fast og kom til verden som den mest nydeligste gave jeg noen gang har fått ❤️ Jeg er evig takknemlig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyt tiden og kos dere masse :hjerte:

Gratulerer så mye med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært fint å følge deg. Er litt rørt over at dere endelig fikk det til! Masse lykke til videre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Titter innom ... Leser jo ofte litt i andres bøker men er ikke så flink til å skrive i min egen. Det er jo forsovidt helt greit, for den skulle jo legges ned. En liten oppdatering må til. Tiden flyr ! Snart er vesla 4 Mnd gammel. Hvor ble tiden av? Hun har vokst av seg selve nyfødt utseende og er mer baby baby nå. Hehe - for dem som forstår :) hun har fått litt personlighet og det er gøy å snakke og tøyse med henne for man får så god kontakt. Hun smiler, ler og små pludrer. Hun er generelt en snill jente med et godt smil om munnen. Ingenting er så herlig som å stikke hodet ned i vognen når hun våkner og møte smilet hennes:)

Vi hadde litt ammeutfordringer men det ser ut som det går rette veien. Hun veier nå ca 5 kg og ser litt mer bollete ut. Hun har hatt en runde med forkjølelse men tøffe jenta smilte etter ethvert nys og host. Feber slapp vi unna :)

Hun ligger på magen og klarer snu seg over på rygg. Løfter hodet og vil gjerne sitte på fanget. Protesterer vilt når hun må ligge flatt i vognen når vi er på shopping. Da vil hun helst sitte og ha oversikten.

Hun sover godt gjennom natten. Spiser to til tre ganger og sovner lett igjen. Litt utfordrende kan det være å legge henne på kvelden når hun ikke vil slå seg helt til ro. Hun er en Morgenfugl men kan være litt grinete på kveldstid. Hun er en jente med meninger. Veldig mammadalt og kun mamma som klarer å roe henne ned ved de værste anfallene.

Pappa er veldig stolt av datteren Sin og de har en god kontakt. Allikevel ( som seg hør og bør ) føler jeg at det meste faller på meg. Han jobber og kommer hjem og er sliten. Han duller med henne men det er som regel meg jobben faller på. Jeg får ikke til pumpinga og klmmer meg derfor ikke ut alene. Mens mannen gjerne kan trene og ha et sosialt liv er jeg mest hjemmeværende med vesla. Føles til tider litt urretferdig men sånn er det vel. Forleden uke var jeg selv forkjølet men mannen stilte ikke særlig opp nei. Gjorde meg rett og slett forbanna men var allikevel ikke så mye å hente. Tror disse mannfolka er noe for seg selv.

Nå nyter vi babytiden - men gleder meg masse til hun kan sitte litt alene. Synes det er vanskelig å få gjort ting med henne våken. Hun må lissom alltid ligge. Føler det vil bli enklere når hun kan sitte litt på gulvet for seg selv. Men alt til sin tid.

Hun er virkelig det beste som har skjedd meg 💞💞💞.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...