Yesterday Skrevet 15. august 2014 #141 Del Skrevet 15. august 2014 Før hadde mini en langmperiode hvor han sov maks 30 min på dagen, var umulig å få hn til å sove lengre. Så bra at jenta di sov lenger, godt for henne og deg Jeg syns at bleiene lukter litt ille om morgenengpga gammel urin, men det du lukta i dag var sikkert verre? Hhr ikke opplevd det, følg med da på både lukt og mangde urin. Kan hende at hun har drukket for lite ja, at urinen er mer konsentrert. Håper det ikke er infeksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 15. august 2014 #142 Del Skrevet 15. august 2014 Forresten kom på at jeg opplevde det med meg selv for ca en mnd siden Tissa og det kom opp ammoniakklukt, da var det veldig varmt så var sikkert dehydrert. Var bare den ene gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 15. august 2014 Forfatter #143 Del Skrevet 15. august 2014 Ja det var mer enn konsentrert urinlukt, det var en ordentlig vemmelig stank! Er ganske sikker på at det er den de beskriver som ammoniakk/salmiakk/aceton! Har aldri opplevd noe lignende. Mini har drukket veldig lite nan de siste dagene, men har ikke tenkt på at hun kunne bli dehydrert. Trodde hun fikk i seg væske gjennom den andre maten; grøt og fruktposer. Hun er jo veldig dårlig på å drikke noe annet enn nan, så det kan jo ha blitt litt lite væske. Prøver som sagt å gi henne vann uten hell. Skal prøve med litt juice (den som er usukret og for barn fra 6 mnd). Kan jo ikke ha noe av at ungen blir dehydrert! Har googlet som en gal etter denne rare lukten og fått opp urinveisinfeksjoner, diabetes, nyresykdom og dehydrering. Ingenting er selvsagt er bra, men velger det siste! Hun er i strålende humør så tror ikke hun har eller har hatt noen plager. Ahh bekymret mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 15. august 2014 #144 Del Skrevet 15. august 2014 Finnes helt vannlig juice uten tilsatt sukker, helt naturlig. Vi gir det når han har drukket lite, som regel litt utvannet. Dere har prøvd alt mulig å drikke vann fra? Vanlig tåteflaske, tutkopp, sugerørkopp, camelbak, kopp, glass, glass med sugerør osv. Er forhåpentligvis bare dehydrering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. august 2014 #145 Del Skrevet 15. august 2014 Var det bare den ene bleia som luktet eller alle gjennom dagen? Om det bare var den ene er det nok ikke uvi, men at hun kanskje har drukket litt lite gjennom dagen før. Det hun spiser og drikker vil jo også kunne gi litt lukt, merker jo selv om man f.eks har drukket mye kaffe eller spist asparges Men om det fortsetter kan du få tatt en urinprøve som analyseres kjapt, tror du får sånne poser for å feste på hos legekontoret, hvis ikke er de nok billige på apoteket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 15. august 2014 #146 Del Skrevet 15. august 2014 Det har jeg ikke tenkt på, hvordan ta urinprøve av baby! "Du må tisse oppi dette bittelille glasset på kommando" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 15. august 2014 #147 Del Skrevet 15. august 2014 Det er egentlig ganske enkelt med slike poser, så lenge ungen ikke bæsjer samtidig. Det er så typisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 16. august 2014 Forfatter #148 Del Skrevet 16. august 2014 Nå kom det enda en bleie med denne rare lukten. Begynner å helle mot at det lukter mer svovel? Eller jeg klarer ikke skille mellom disse rare urinluktene jeg altså, om det er ammoniakk, salmiakk, aceton.. Men jeg synes altså nå det lukter svovelaktig. Håpet det bare skulle være den ene bleia i går, men har nesten ikke sovet i natt fordi jeg var så spent på nattens! Også kommer den rare lukten igjen, typisk. Huff, jeg klarer ikke slå vekk skumle tanker om både diabetes og nyresvikt. Nyrene hennes er jo sjekket ut og så fine ut, men likevel. Det eneste nye hun har fått og spise de to siste dagene er en aprikos/eplemos fra Nestle. Jeg vet jo at tørkede aprikoser inneholder svovel, men vet ikke hvordan det er med den fra Nestle. Har gitt henne en stor flaske med Nan til frokost, så skal sørge for at hun drikker nok de neste dagene hvis det skulle være det som var problemet. Det kan jo komme rar lukt om de er syke også, men hun er relativt frisk og opplagt. Hun nyser litt og er litt tett i nesa, ellers er det ingen symptomer på noe annerledes. Spiser jo godt og er veldig aktiv og i godt humør. Og ja, vi har et par sånne urinposer. Vi skal nemlig levere inn urinprøve på sykehuset av andre årsaker, men så langt har det ikke gått så bra. Det blir alltid bæsjings når posene er på, og urinen renner alle steder enn i disse posene. Tenkte prøve å ikke gi henne denne aprikosgreia i dag, så får vi se i morgen tidlig om hun fortsatt får disse ilelluktende tissebleiene. Men hvem ringer man da? Helsestasjon? Fastlegen? Har dessverre litt kombinert telefon- og legeskrekk fordi jeg føler jeg alltid blir avvist, er til bry og nesten blir latterligjort når jeg ringer sånne steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. august 2014 #149 Del Skrevet 16. august 2014 Fastlegen helt fjernt om de skulle avvise at du vil få undersøkt en urinprøve! Men kan godt forstå at du kvier deg litt dersom du ikke har blitt møtt på en god måte tidligere. Får håpe det i verste fall bare er en uvi, men krysser fingrene for at det kanskje bare er pga det hun har spist og at det blir bedre av mer væske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 16. august 2014 Forfatter #150 Del Skrevet 16. august 2014 Ja la oss håpe det bare er en uvi, hvis det skal være noe! Ingen av bleiene i dag har luktet, bortsett fra nattbleien. Krysser fingrene for at det ikke lukter i morgen tidlig. Helsestasjonen skal liksom være et lavterskeltilbud, men jeg har aldri opplevd noen så avvisende i hele mitt liv. Da jeg var gravid og spottet fikk ble jeg spurt om hvor langt jeg var på vei, når jeg svarte sa de bare "det var veldig tidlig da, det er ingenting vi kan gjøre for deg her" med supersur stemme. Når jeg blødde senere i graviditeten kontaktet jeg de igjen, da ba de meg ringe sykehuset - som ba meg ringe fastlegen - som ba meg ringe helsestasjonen. Har også hørt de kjefte på en pappa fordi han ikke tok med bleie til barnet sitt. Alle kan jo glemme! Det er i alle fall en som jobber der som er paddesur og det provoserer meg så fryktelig, fordi jeg gruer meg fryktelig til å ta kontakt med sånne steder og sånne damer gjør at jeg aldri går til legen når jeg bør (og derfor har hatt en del infeksjoner som har blitt ganske alvorlige..). Har ikke akkurat kjempeforhold til legekontoret mitt heller. Der sitter det også en megge på sentralbordet. Skjønner ikke hva det er med disse legesekretærene og resepsjonistene.. Får lyst til å si i fra, men tenker at det blir flaut fordi jeg skal jo mest sannsynelig tilbake. Bah.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. august 2014 #151 Del Skrevet 16. august 2014 Herreguuud for en helsestasjon! Og legekontor, og sykehus. Er det ingen som evner å ta litt ansvar eller?! Lever inn en skriftlig og anonym klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 16. august 2014 #152 Del Skrevet 16. august 2014 Huff og slike folk jobber med mennesker, barn og helse!! Møtt min andel av sure folk i slike jobber og. Som når jeg hadde en SA og ble møtt med "du er ikke gravid for det er mensen" av en person jeg aldri hadde møtt og snakket med på tlf. Klag ja! Er strenge regler for produksjon av babymat i Norge så Nestle sin aprikosmos er garantert uten svovel. Og mini spiste den senest i går og han har aldri hatt svovellukt av urinen. Det fleste ferdigmosene er med banan og det kan han ikke spise, og de uten banan er det ofte aprikos i, så han har fått mye aprikos. Jeg lagde faktisk aprikosmos i dag av tørkede, hadde de i vann over natta for å fjerne svovelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 16. august 2014 Forfatter #153 Del Skrevet 16. august 2014 Herreguuud for en helsestasjon! Og legekontor, og sykehus. Er det ingen som evner å ta litt ansvar eller?! Lever inn en skriftlig og anonym klage Takk for støtten! Bra det ikke bare er meg som synes de er litt uvennlige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 16. august 2014 Forfatter #154 Del Skrevet 16. august 2014 Huff og slike folk jobber med mennesker, barn og helse!! Møtt min andel av sure folk i slike jobber og. Som når jeg hadde en SA og ble møtt med "du er ikke gravid for det er mensen" av en person jeg aldri hadde møtt og snakket med på tlf. Klag ja! Er strenge regler for produksjon av babymat i Norge så Nestle sin aprikosmos er garantert uten svovel. Og mini spiste den senest i går og han har aldri hatt svovellukt av urinen. Det fleste ferdigmosene er med banan og det kan han ikke spise, og de uten banan er det ofte aprikos i, så han har fått mye aprikos. Jeg lagde faktisk aprikosmos i dag av tørkede, hadde de i vann over natta for å fjerne svovelen. Da er det nok ikke aprikosen nei.. Huff.. Jeg gruer meg til å våkne i morgen og se om stanken fortsatt er der. Det er den nok da ja, om jeg ikke kan skylde på aprikosene.. Har gitt henne mye nan i dag da, så hvis hun skulle være dehydrert burde vi tatt knekken på det nå snart. Blir vel legen på mandag. Skulle jo egentlig ha sjekket urinen og blodet hennes, men har utsatt det. Huff, merker det knyter seg litt i magen av dette her. Har lest om både diabetes og Føllings sykdom (selv om de jo skal teste det på sykehus.. hadde vært typisk om de hadde glemt å gi oss resultatet..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 18. august 2014 Forfatter #155 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg har jo holdt på å bli gal av disse bleiene, tror aldri jeg har sniffet så mye bleier i hele mitt liv Den ekle stanken er borte, den har ikke dukket opp igjen siden lørdag morgen. Har heller ikke servert aprikosmos siden. Leste på et amerikansk forum at mange mødre hadde opplevd illeluktende tiss i forbindelse med tannfrembrudd. Har hørt om tannbæsj, men tanntiss? Krysser fingrene for at det var noe forbigående. Kanskje dehydrering. Skal de fortsatt ha tunge og våte bleier? Eller er det når de kun blir ammet/får mme? I dag skal vi få flislegger på besök. Vårt fantastiske bad er ikke så fantastisk likevel. Idiotene har ikke klart å lage fall i dusjen, så alt renner feil vei! Måtte plukke ut en skumgummibit av munnen til mini i går. Skjønner ikke hvor hun fikk tak i den? Har gått på leting etter kilden uten å finne den. Var litt ekkelt! Har dere hatt noen skremmende opplevelser enda? Prøver å holde hjemmet ryddig og trygt, men det er alltid noe man ikke tenker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. august 2014 #156 Del Skrevet 18. august 2014 Bra at stanken er borte! :-) Kanskje hun var litt dehydrert? De blir jo fort det disse små De skal vel ha noen våte bleier i løpet av et døgn, jeg vet ikke hvor mange som er "normalen". Kjedelig med folk som ikke gjør jobben sin skikkelig!! Skulle tro at folk kunne det de driver med når de har fått jobb innenfor sitt yrke. Har dere pusset opp badet eller kun lagt fliser? For et helsevesen det er hos dere da!!! Jeg hadde krevd å bytte helsestasjon. For noen usympatiske mennesker!! Ingen fortjener å behandles sånn Skumgummi ja.. Disse små finner ALT! Føler egentlig at jeg må støvsuge og kontrollere huset hver dag, men jeg gidder ikke Pluss at det er en storebror som bare vil være snill og gi lillesøster alt han selv spiser. Ikke trygt med druer og den slags da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 18. august 2014 #157 Del Skrevet 18. august 2014 Æsj, hvordan har fliserne klart å gjøre noe så elementært feil a? Som barnløs har jeg ikke så mye å tilføye på det andre. Har innsett at jeg har ekstremt liten kunnskap om barn og det å ha barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 18. august 2014 #158 Del Skrevet 18. august 2014 Bleiene skal vel fortsette å bære like våte, ihvertfall ikke betydelig mindre? Melka blir jo erstattet med annen væske tenker jeg. Men godt at lukta er borte! Kan kanskje ha sammenheng med tenner, uten at jeg vet noe om det. Hvordan har de klart å IKKE lage fall? Sprøtt! Og rart hvordan de får tak i alt mulig, regner med det blir en del etter hvert som han blir mer mobil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 19. august 2014 Forfatter #159 Del Skrevet 19. august 2014 Den kiloen jeg skrøt av som var borte er definitivt tilbake Sånn går det med bursdager, jubileum og lite selvkontroll. Æsj altså, jaja bare å heve innsatsen igjen Husker dere at jeg nevnte hun PT'en som mente at man skulle la barnet skrike i 10 minutter før man tok det opp? Nå er hun ute i media igjen, og mener gravide bør slanke seg i svangerskapet. Altså den dama... Hun skulle hatt juling Eller er det nettmobbing det jeg driver med nå Hun er sikkert en fantastisk flott PT, men å ta på seg rolle som jordmor og helsesøster, det tror jeg hun kan glemme! Kjøpte et helt fantastisk godt brød i dag.. Åhh kunne spist hele! Jeg er så karbojunkie at det burde være ulovlig! Også hadde vi hamburger til middag Er jo bare meldt regn fremover så måtte benytte sjansen til å grille. Var bare én til hver og den var ganske liten. Angusburger Ser dere på noen kule serier da damer? Jeg er nettopp ferdig med Orange is the new black sesong 2.. Lengter etter mer allerede så kan trenge noe nytt å se på Ellers driver mini med å løfte rumpa i været, lurer på om hun vurderer å krabbe? Hun har gjort det før også, men det er når hun skal gjøre bommelom. Men nå virker det mer som et forsøk på bevegelse heller enn trykking I dag fant jeg igjen noe uspiselig i munnen hennes, et stort gammelt plaster Lurer på om hun bruker disse som tyggegummi, først svampebit og nå plaster. Har aldri sett det komme ut noe i bleia, så enn så lenge tror jeg at jeg har klart å forhindre at de faktisk blir spist opp - eller kanskje de bare har gått i oppløsning Huff.. jeg vet egentlig ikke om jeg vil vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 19. august 2014 Forfatter #160 Del Skrevet 19. august 2014 Bleiene skal vel fortsette å bære like våte, ihvertfall ikke betydelig mindre? Melka blir jo erstattet med annen væske tenker jeg. Men godt at lukta er borte! Kan kanskje ha sammenheng med tenner, uten at jeg vet noe om det. Hvordan har de klart å IKKE lage fall? Sprøtt! Og rart hvordan de får tak i alt mulig, regner med det blir en del etter hvert som han blir mer mobil Da tror jeg kanskje at mini har fått litt lite å drikke.. Bleiene hennes var ganske tørre en stund, men jeg tenkte at det var naturlig siden de spiste mer fast føde og fikk mindre nan. Vi byttet fra svensk til norsk formula på Nan, og etter at vi gjorde det mistet hun helt interessen. Jeg trodde hun bare var lei nan, som mange blir og at hun fikk nok drikke gjennom maten. Stakkars mini, hun må ha vært så dehydrert! Men jeg har jo tilbudt henne drikke i form av både nan, vann og saft - så hun kunne jo drikke om hun ville. Jaja, det lukter ikke noe særlig av bleiene nå lenger - sånn bortsett fra det vanlige. Og nå har hun tunge og våte bleier igjen, så da håper jeg alt er vel! Leste forresten (i ettertid) at de skal ca ha 1 dl væske per kg de veier, som tommelfingerregel. Skjønner jo da at hun kanskje fikk litt lite om det meste gikk via mat.. Ja du kan så si angående badet. De er her på andre dagen i dag, og skal tilbake i morgen. Fryktelig irriterende! Hele huset er egentlig en vits spør du meg.. Helt nytt og rådyrt, men såå mye feil. Har hatt nok å tenke på det siste året så det provoserer meg fryktelig hvor lite medgjørlig utbygger er i ettertid. Hadde vært så digg å ansatte Norges beste advokat og grisebanke utbygger i retten. Det er min våte drøm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå