Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Hva skulle man gjort uten kaffe til tider :daane: Og kokossmak? Finnes de fortsatt? :sikle:

Kroppen er definitivt annerledes enn før graviditet, selv om vekta er den samme er jo formen ikke helt der. Nope. Merket 4ever!

Jeg mangler tydeligvis et mammagen, for jeg er ikke redd for å forlate mini :laugh: Men jeg savner henne fælt og tenker mye på henne når jeg er borte fra henne da! Det er jo bare to mennesker som får passe mini - og det er mannen og min mamma. Noen andre er uaktuelt :ler:

Må også innrømme at jeg ikke vet om jeg er egnet for å være mamma på heltid. De siste månedene har ikke akkurat vært god markedsføring for mammayrke for min del :snurt:

Vi har jo hatt litt å stri med ja, ikke vært den enkleste tiden :sad: Og du har så rett, for man skulle tro at man ble bedre rustet til å takle nye utfordringer når man har vært gjennom litt motgang - men sånn er det alldeles ikke. Faktisk så raser korthuset mitt sammen enda raskere og lettere enn før. Alle de vonde tankene og følelsene er tilbake på null komma niks.

Bra det er flere enn meg som er litt folkesky. Jeg jobber med saken, men det er ikke lett å gå fra lett introvert til ekstrovert på et blunk. Faktisk tror jeg ikke det kan endres, men hvis jeg er i festlige lag har jeg ingen problemer med å være sosial - orker bare ikke være det hele tiden :)

Det er ikke noe problem å forlate han sammen med mannen, det har jeg gjort flere ganger. Vi var ute på fredag uten baby, OMG! Da satt søstera til mannen og typen hennes og passet på mens vi var ute. Sprøtt, men godt.

Å kun være mamma virker litt fristende, men samtidig ikke. Det skal bli godt å komme tilbake til jobben, gjøre andre ting osv, men merker at jeg godt kunne jobbet bare 50%. Men man skal jo helst klare seg økonomisk også. Håper tiden fremover for dere blir lettere, det skal ikke være bare pes :klemmer:

Jeg kan også godt være sosial, men har også et veldig behov for å være alene. Ja takk begge deler i passe mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på salg og shoppet, yeah! :shoppe:

Glad jeg kom tidlig fordi det var lang kø før de åpnet dørene, og jeg var sist. Heldigvis fikk jeg tak i det jeg ville ha :hoppe: Eller, jeg måtte begrense meg ganske mye. Det ble rett og slett litt for mye for meg - for mange fristelser :wink: Jeg holdt i masse varer og til slutt måtte jeg være streng mot meg selv og sette en grense (for antall ting og makspris) og velge deretter. Veldig stolt av meg selv, selv om jeg får litt vondt i sjelen av å tenke på alle godbitene jeg ikke kjøpte. Jeg trenger jo mest av alt klær - men jeg ender med å kjøpe vesker. Vesker passer alltid uansett vekt og figur!

Litt godt å høre at flere opplever at figuren er endret etter graviditeten. Mitt problemområde har alltid vært magen og det er ikke blitt et mindre problemområde etter dette. :sprettoy:

Jeg ser fortsatt gravid ut, sånn type 20 uker på vei.

Mini er overalt om dagen! Hun har begynt å utforske steder hun tidligere ikke har vært interessert i, som gangen og badet. Må passe litt på henne for hun spiser på sko og slikker på doskålen. :sjenert:

Har gått ned ca 1 kg den siste uken. Men da har jeg vært aktiv og enda litt mer bevisst på kostholdet. Fram til mini var ca 6 måneder spiste jeg alt jeg ville og likevel var vekten stabil. Etter at jeg begynte å velge sunnere alternativer har det slettes ikke gitt utslag på vekten, det er i såfall minimalt. Føles ikke helt rettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle man gjort uten kaffe til tider :daane: Og kokossmak? Finnes de fortsatt? :sikle:

Kroppen er definitivt annerledes enn før graviditet, selv om vekta er den samme er jo formen ikke helt der. Nope. Merket 4ever!

Det er ikke noe problem å forlate han sammen med mannen, det har jeg gjort flere ganger. Vi var ute på fredag uten baby, OMG! Da satt søstera til mannen og typen hennes og passet på mens vi var ute. Sprøtt, men godt.

Å kun være mamma virker litt fristende, men samtidig ikke. Det skal bli godt å komme tilbake til jobben, gjøre andre ting osv, men merker at jeg godt kunne jobbet bare 50%. Men man skal jo helst klare seg økonomisk også. Håper tiden fremover for dere blir lettere, det skal ikke være bare pes :klemmer:

Jeg kan også godt være sosial, men har også et veldig behov for å være alene. Ja takk begge deler i passe mengder.

Ok, trodde du hadde skikkelig separasjonsangst fra nurket ditt :) Er jo mange som har det og spesielt om man ammer kan det bli litt utfordrende. Noen barn får jo helt hetta om mamma går noe sted. Her er vi veldig likestilt føler jeg. Hipp som happ om mamma eller pappa er der :)

Som sagt, den kokoskapselen er urgammel :fnise: Tviler sterkt på at de har den fremdeles :laugh: Men god er den! :sikle: Jeg er jo kokosfrik også da :lol:

Jepp, denne graviditeten har definitivt satt sine spor. Det bør være verdt det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye jeg fikk lyst å kommentere så må velge ut :fnise:

Drikker ikke kaffe uansett hvor trøtt jeg er :P Fått nye naboer vi og og de har en sønn på kanskje 7 år (foreldrene ser så unge ut!!) og han bråker litt, men trur han legger seg tidlig. Vi bor heldigvis vegg i vekk og ikke under de. Babyer skal bråke så ikke så nøye med naboene ;)

Puppa mine er litt flatere, surt siden jeg knapt fikk melk og ammet, er mer verd det når man fullammer lenge syns jeg :( Jeg fikk sikkert 100l vann i kroppen etter fødselen og det meste havna i bena og føttene var dumbostørrelse! :( Måtte låne samboers sko når vi skulle hjem fra barsel. Og når vannet var borte var føttene 1 str større :( Men trur de har krympet litt igjen så de er 1/2 str større nå. Kan ikke tru at du vil få større føtter nå! Må være for sent. Ellers bortsett fra ekstra fett så syns jeg at jeg er som før, syns ikke at rumpa/bekkenet er bredere.

De kakemonstergreiene var en gave fra Asia og kostet sikkert 10 kr, så gidder ikke klage til de i Asia :fnise: Og ja det stod at de tåler oppvaskmaskin.

Masse lykke til i morgen! :kose: Vet om flere store babyer og ingen av de (som jeg vet) er for store.

Hvilken butikk har salg? Har aldri opplevd salgkaos, eneste menneskekaoset jeg har opplevd er vel tbanen kl 7 om mårran, ja og når jeg så Obama i Oslo. Holdt meg unna Oslo sentrum på 17. mai :P

Hehe, dumme spanjol som ikke pusser tennene og i tillegg stjeler! :P Her i Norge henlegger de bare sånt tyveri men mamma ble frastjelt lommeboka i Tyskland med ALT av viktige kort. Hun hadde bare passet igjen. Hun anmeldte det og noen uker senere fikk hun lommeboka i posten fra politiet i et Øst-Europeisk land ;) Så Norge er ikke alltid best!

Jøss, blir ikke veldig imponert over norsk politi. Men det er veldig lett for meg å stå på sidelinjen og mene mye om hvordan ting burde bli gjort. Pipa hadde vel hatt en annen tone om jeg selv jobbet i politiet. Likevel utrolig imponerende at lommeboken kom til rette!

Dro du til Oslo for å se Obama? Eller var det andre omstendigheter. Er så glad i Obama, synes det er dumt at han ikke kan sitte lenger enn åtte år :grine:

17.mai i Oslo kan være litt heftig ja, men for meg er det det som er 17.mai. Sånn minifeiring på landet er liksom ikke like storslagent og litt puslete - men bare fordi jeg er vant til at det skal være mye folk, kaos, trengsel og masse stemning!

Haha, synes jeg ser deg sette deg på et fly og reise ned til Asien for å klage på cookiemonstertallerkenen :fnise: Hihi, det hadde tatt seg ut. Bare lottomillionærer kunne gjøre sånt, og jeg regner med du ville brukt millionen din på noe annet :laugh:

Skjønner hva du mener med at det ikke er verdt å få "herpet puppene" når man ikke en gang fikk ammet. Tror jeg leste at det ikke hadde noe med ammingen å gjøre? Og det kan jo stemme. Mine er ganske like som før.. bare enda litt døvere :fnise: Tror jeg også leste at de med mindre pupper fikk større "deformasjoner" enn de med større.. Skal ikke anta at du har det ene eller det andre her, men synes det virker litt rart egentlig. Skjønner ikke hvordan det henger sammen :klo:

Var sikker på at jeg måtte kvitte meg med alle skoene jeg eide jeg etter å ha hørt om disse bigfoot-fenomenene :bigfoot: En bekjent jobbet i skobutikk og hadde 250 par +++ - da er det ganske surt å gå opp en skostørrelse etter graviditeten :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg :danse: Jeg liker sånt, selv om jeg nesten aldri finner noe jeg vil ha. Ender alltid opp med å kjøpe noe til baby istedet. Flink du er som begrenset deg selv, noen ganger må man kanskje det.

Det føles blodig urettferdig når man faktisk gjør sunne og bevisste valg, og så synes det ikke nevneverdig. Men kan jo ta tid før resultatene viser seg, så man må nesten bare bite tenna sammen og fortsette med det man vet man har godt av. Innsiden får det jo bedre om ikke annet :)

Jeg tror en del av grunnen til at jeg har problemer med å overlate han til andre enn mannen er fordi jeg har brukt så ekstremt lang tid, hadde jeg latt noen være med ham en time eller to for flere mnd siden så hadde det nok vært lettere nå. Men men. Jeg får begynne med å dra med meg mannen ut mens noen kan være her etter lille har lagt seg, han er nemlig blitt slik den siste tiden at mamma er best. Selv om mannen er her og leker med ham, så kan han begynne å grine om jeg går ut av rommet. Er vel bare en fase :)

Må sjekke om den kokosgreia er å få tak i. Mmmmmm, kokos! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bodde i Oslo ;) Skulle ikke se på han egentlig men mamma masa fordi hun ikke ville dra alene, og hun var i Oslo på møter. Litt kult da å se den første amerikanske presidenten som er mørkhudet :)

Altså såå ille er ikke puppene mine blitt og de er store :fnise: Bare litt mer hengete, slapp unna giga areolaer heldigvis :) oj 250 sko!! Jeg er en av de som hater å kjøpe sko. Men nå kan jeg ikke bruke høye hæler og da er det bare kjedelig :P

Åja de millionene skal jeg bruke på noe annet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var timen på sykehuset overstått og det gikk heldigvis bra! Legen var ikke like bekymret som helsesøster, så stoler heller på legen! Dessverre var det et par tester vi muligens må gjøre på nytt - fordi nok en gang er ikke resultatene tilfredsstillende. Det er ikke alltid så lett å ta enkle tester på en baby!

Og vi mangler også et par tester som vi har utsatt fordi vi rett og slett fikk litt nok..

Men åhhh jeg er så lettet likevel.. Hele verden raste jo sammen på så kort tid og de to siste dagene har vært helt forferdelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: Så braaa! Går sikkert bra neste gang, og babyer er ikke alltid så samarbeidsvillige nei ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legen var mer opptimist enn helsesøster :hoppe: Det er vel også sånn at helsesøster plikter å henvise videre hvis hodeomkretsen er større enn "snittet". Ei i barselgruppa mi ble også henvist til sykehus, og helsesøster hadde ikke sagt ifra en gang!! De fikk bare brev i posten. Moren ble jo kjempebekymret, men heldigvis var alt bra der også. Noen barn er bare litt større enn andre :)

Ikke lett å ta tester bestandig, nei. Skulle for deres og mini sin del ønske at dere slapp, men må man så må man...

Håper dere har hatt en trivelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legen var mer positiv enn helsesøster da :jepp: Krysser fingrene for at testene dere må gjennom går lettere for seg neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye som har skjedd siden jeg sist var innom. Uff! Det er bra legen var mer positiv, krysser fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk dere :)

Ja det var veldig godt at det ikke var stor grunn til bekymring. Skjønner at helsesøsters retningslinjer er veldig firkantede. Men men, forstår jo at det nesten går på autopilot disse tingene de skal sjekke.

I dag stod mini opp klokken 05:40. Jeg tåler det, men hadde forventet at hun skulle sove en laaang formiddagslur. Skjedde det, neida! Hun sov 30 minutter og våknet med et hyl. Klarer verken roe henne eller få henne til å sovne igjen etter det.

Ellers har vi gått tur i regnværet. Jeg har forsøkt å gjøre litt husarbeid. Endelig begynner gnisten å komme tilbake! Føler livet har stått på vent i ett år.

Mannen er ute på jobboppdrag så jeg er alene med mini. Han sendte bilde av sin gourmetmiddag i går, mens jeg spiste fiskegrateng rett ut av formen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stod mini opp klokken 05:40. Jeg tåler det, men hadde forventet at hun skulle sove en laaang formiddagslur. Skjedde det, neida! Hun sov 30 minutter og våknet med et hyl. Klarer verken roe henne eller få henne til å sovne igjen

Siden søvnen til jenta di minner veldig om hvordan det også er her i huset, vil jeg gjerne komme med noe som kanskje kan hjelpe bittelitt, som jeg fant ut av forrige uke.

Vanligvis har jeg lagt henne i senga si, og tja, håpa på en lengre lur. Vanligvis kun 30 minutter og våknet gråtende, uansett om hun stod opp klokka 5 eller 7.

I det siste har jeg derimot tatt henne med i senga vår, og lagt henne der med meg. Ta med tlf og ipad f.eks og ta deg en lur du også. Så fort hun våkner etter 30 min putter jeg inn smokken, og hun kan sove videre i 1 time til! Det virker som om hun har et punkt rundt 30 min hvor overgangen i søvnfase ikke fortsetter uten dette. Kanskje det fungerer for dere også ? Verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskegrateng rett ut av formen er jo egentlig ganske godt. Blir ofte det på meg også når jeg er alene, selvom jeg er allergisk mot melk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden søvnen til jenta di minner veldig om hvordan det også er her i huset, vil jeg gjerne komme med noe som kanskje kan hjelpe bittelitt, som jeg fant ut av forrige uke.

Vanligvis har jeg lagt henne i senga si, og tja, håpa på en lengre lur. Vanligvis kun 30 minutter og våknet gråtende, uansett om hun stod opp klokka 5 eller 7.

I det siste har jeg derimot tatt henne med i senga vår, og lagt henne der med meg. Ta med tlf og ipad f.eks og ta deg en lur du også. Så fort hun våkner etter 30 min putter jeg inn smokken, og hun kan sove videre i 1 time til! Det virker som om hun har et punkt rundt 30 min hvor overgangen i søvnfase ikke fortsetter uten dette. Kanskje det fungerer for dere også ? Verdt å prøve :)

Takk for tipset :)

Har ingen smokk å dytte inn, hun liker ikke smokk - men får prøve på andre måter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

Har ingen smokk å dytte inn, hun liker ikke smokk - men får prøve på andre måter ;)

Sutteklut eller en spesiell bamse? Hatet smokk når jeg var baby, men fuktige kluter og en spesiell bamse jeg hadde roet meg alltid :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden søvnen til jenta di minner veldig om hvordan det også er her i huset, vil jeg gjerne komme med noe som kanskje kan hjelpe bittelitt, som jeg fant ut av forrige uke.

Vanligvis har jeg lagt henne i senga si, og tja, håpa på en lengre lur. Vanligvis kun 30 minutter og våknet gråtende, uansett om hun stod opp klokka 5 eller 7.

I det siste har jeg derimot tatt henne med i senga vår, og lagt henne der med meg. Ta med tlf og ipad f.eks og ta deg en lur du også. Så fort hun våkner etter 30 min putter jeg inn smokken, og hun kan sove videre i 1 time til! Det virker som om hun har et punkt rundt 30 min hvor overgangen i søvnfase ikke fortsetter uten dette. Kanskje det fungerer for dere også ? Verdt å prøve :)

Det der gjør vi og i blant, mest som blund nr to om den første var dårlig :) Eller mest samboer fordi han sover så korte netter nå i permisjonen (får ikke til å sove lange) så han trenger å sove selv på dagen, så han tar med seg mini i senga, og de sover sammen. Våkner mini så dytter han i smokken, noen ganger fungerer det og andre ganger ikke. Mener jeg har lest at babyer har den 30 min greia, altså våknet litt etter 30 min og sover videre om forholdene er tilrette for det. Mini sover ofte i bare 30 min, vi greier ikke alltid å tilrettelegge for det. Som regel går 30 min greit, men noen ganger våkner han og med et hyl, og vi har funnet ut at da ble han vekket av noe, f.eks noen som prater høyt utenfor eller en bil. Men da sover han stortsett ute. Men er det før eller etter 30 min så kan han sove selv om noen klipper plenen som er bare cm unna han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutteklut eller en spesiell bamse? Hatet smokk når jeg var baby, men fuktige kluter og en spesiell bamse jeg hadde roet meg alltid :P

Mini er helt vill etter våte/futkige kluter, men har tenkt at det bare er for rart :fnise: Tydeligvis ikke :laugh:

Kanskje hun må få det oftere hvis det er noe hun koser seg med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er helt vill etter våte/futkige kluter, men har tenkt at det bare er for rart :fnise: Tydeligvis ikke :laugh:

Kanskje hun må få det oftere hvis det er noe hun koser seg med ;)

Jeg ser ikke noe galt i det. Niesa mi også elsket kluter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må helt klart være noe med disse søvnsyklusene og 30 minutter ja! I dag sov hun heldigvis 1 t og 30 min, og med tanke på gårsdagens dårlige dagsøvn (2 * 30 min) så hadde hun behov for å ta igjen litt i dag.

Bleia hennes luktet helt ufyselig i dag tidlig, var bare tiss.. men synes lukten var veldig merkelig!

Håper ikke hun har urinsveisinfeksjon. Kan ha vært mannen som har smurt henne inn med sinksalve, men den skulle jo være uparfymert?

Ellers så fikk hun frukt med aprikos og eple, og jeg tenker at aprikos kanskje kan gi litt lukt?

Prøver å google det, men blir ikke helt klok på det.

Ser noen refererer til ammoniakklukt og at det da er tegn på dehydrering. Hun har drukket lite de siste dagene, men bleiene er jo ganske våte og tunge.

Noen som har opplevd noe lignende?

Hun virker oppegående og pigg, er seg selv lik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...