Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Vi har heller ikke fått gjort i stand kontoret etter vi flyttet inn i nytt hus. Gleder meg til å få det i orden siden det mest blir jeg som har bruk for det. Forresten samler jeg på gamle konsoller også!

Fordelingen på mat/trening er omtrent slik: 80/20, så ja mat har absolutt mye å si. Dessverre er dog mye av den maten vi TROR er sunn, ikke så sunn pga alle konservingsmidlene, kjemikaliene, kunstige tilsetningsstoffer osv.. Dette senker forbrenningen og kroppens naturlige renseprosess en god del. Ellers har selvfølgelig mengde en del å si, man går ikke ned så mye om kalorier inn er mer enn kalorier ut.

Mitt beste tips er å prøve å spise så ren mat som overhode mulig (hvis du ikke gidder å lese ingredienslista på alt mulig, så er en god huskeregel å spise økologisk). Dette gjør at kroppen slipper en del vann, forbrenningen og rensingen vil øke pga ferre kjemikalier og drit, og kroppen vil få mer naturlig energi. Ellers bør du ha en solid og god frokost, drikke mye vann, få nok søvn (ikke så lett med liten baby da), og mye aktivitet (enten om det er trening eller annen type aktivitet).

Ironisk nok er det jeg som eier konsollene, men mannen som samler på de for meg ;)

Jeg har alle utenom den første Nintendoen, så den har han måttet skaffe seg selv. Prøvde å finne en på loppemarked, men tiden hvor de ble gitt bort over en lav sko er over!

Takk for tips om ren mat! Jeg har ikke tenkt så mye på det, selv om jeg føler at jeg egentlig har vært ganske flink til å holde meg unna typiske lettprodukter osv. Kan sikkert bli enda mer bevisst! Er sikkert mye som du sier man tror er sunt, men så er det egentlig ikke det.

Rådene er jo enkle og greie, men likevel er det et eller annet som ikke funker. I dag var det jo selvsagt hamburgeren som var synderen da :fnise:

Min utskeielse er en latte, men jeg prøver å få den dobbel (sånn at det blir mest mulig kaffe og minst mulig melk) og lettmelk. Pleier ofte ha det som et måltid med banan, eller som et mellommåltid om jeg har spist lite den dagen. Klarer aldri helt finne ut om det er greit, eller om det er en stor synder!

Trener du mye? Og/eller hva trener du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ironisk nok er det jeg som eier konsollene, men mannen som samler på de for meg ;)

Jeg har alle utenom den første Nintendoen, så den har han måttet skaffe seg selv. Prøvde å finne en på loppemarked, men tiden hvor de ble gitt bort over en lav sko er over!

Takk for tips om ren mat! Jeg har ikke tenkt så mye på det, selv om jeg føler at jeg egentlig har vært ganske flink til å holde meg unna typiske lettprodukter osv. Kan sikkert bli enda mer bevisst! Er sikkert mye som du sier man tror er sunt, men så er det egentlig ikke det.

Rådene er jo enkle og greie, men likevel er det et eller annet som ikke funker. I dag var det jo selvsagt hamburgeren som var synderen da :fnise:

Min utskeielse er en latte, men jeg prøver å få den dobbel (sånn at det blir mest mulig kaffe og minst mulig melk) og lettmelk. Pleier ofte ha det som et måltid med banan, eller som et mellommåltid om jeg har spist lite den dagen. Klarer aldri helt finne ut om det er greit, eller om det er en stor synder!

Trener du mye? Og/eller hva trener du? :)

Kaffe og melk er ikke en stor synder, så den kan du unne deg! Også tar det litt tid før man kommer inn i en naturlig sunn rutine, så en del utskeielser i starten er jo helt normalt. Her gjelder å bare prøve og ikke gi etter. F.eks.; har du superlyst på en burger så kan du lage en selv kjemperaskt og enkelt! Det er mye sunnere (100% sunt om du bruker de rette råvarene), så da kan du jo nyte burgeren uten å føle skam etterpå. Jeg kom meg igjennom startfasen ved å lage sunne varianter av de største synderne mine hvertfall, gjorde alt myyyye lettere. :nigo:

Jeg trener veldig mye, så og si hver dag. Trener både kondisjon, yoga og styrke! Blitt litt mindre trening de siste to ukene da, pga jobb. Er jo student, så når jeg da kommer inn i en fulltidsjobb og er hjemme sent på kvelden er jeg tappet for energi som regel, men har klart å presse inn noen økter her og der. Jeg har ikke noe annet valg enn å være sunn, siden jeg har hjertetrøbbel og mosjon + kosthold er det eneste som holder det i sjakk. :)

Godt man får lange morgener da om barna først sovner sent! Det værste er jo sen legging og tidlig oppvåkning, som har vært tilfelle her. Babyer i den alderen skal visstnok sove 12-14 timer i døgnet, men vi er mer på sånn 10 timer...

Og jeg er egentlig A-menneske altså!

Hva med deg? A eller B? :)

Det skjønner, jeg! Vet hvor ødelagt jeg er om jeg ikke får sove før 21:00 når jeg må opp 04:20 til jobb. :daane:

Jeg er vel en blanding, egentlig A menneske, men jeg elsker å sitte oppe lenge så det kræsjer jo litt med det at jeg vil/liker å stå opp tidlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil og ha reker og vin!! Er for varmt til å spise noe varmt. Hva koster ferske reker per kg hos dere? :)

Mat har mye å si, enig med KaDust om å spise mest ren mat. Jeg har gått ned 6 kg i det siste og spiser nesten det samme som før men renere mat, mest hjemmelaget og mindre mengder av middag. Og mindre godis men ikke mye mindre. I varmen har vi spist is og potetgull har jeg spist en gang på 2 mnd. Sjokolade er og lenge siden. Mens før kunne det bli både sjokolade og potetgull i helgene. Jeg trenger å gå ned mye mer enn deg da, så 6 kg er dessverre ingenting her :(

Har hatt barnevakt en gang, i hele 15 min ;) En kveld kunne vi godt hatt, men ikke overnatting ennå.

Hvor gammel er snuppa di nå? :)

Tror ferske reker koster 149 kr per kg? Men det er ofte utsolgt.. Vi måtte ty til frosne sist! Vet jo at de er best om vinteren, men det blir liksom ikke det samme. Er om sommeren jeg vil ha reker! De skal spises ute, både fordi det er hyggelig og fordi det stinker :fnise:

Gratulerer med 6 kg ned! Det er jo kjempebra! :pls:

Så flink du er som har kutter både potetgull og godteri. Jeg må innrømme at jeg må ha en "cheat day" for hvis jeg skal holde meg unna alt så er sjansen større for å sprekke. Så får heller en eventuell vektnedgang gå litt tregere. Men det beste er jo selvsagt å klare seg uten det!

Snuppa er blitt 8 måneder, så i prinsippet skal hun kunne være uten meg og mannen i åtte timer uten å ta skade av det. I følge ekspertene ;)

Har venninner som planlegger å reise fra babyene i en langhelg om ikke altfor lenge, og det er absolutt ikke anbefalt når de er så små :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lang tid på å få mini til å like vann, tutkopp var litt stas men denne likte han bedre og den er en hit blant de andre babyene i barselgruppa. Tok ikke lang tid før han likte vann etter jeg kjøpte den :)http://www.philips.no/c/avent-mating-av-smarollinger/avent-kopper-for-smarollinger-kopper-med-sugeror-scf760_00/prd/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :)

Mini er 8 måneder! Synes det fort og sakte på samme tid!

Det er nesten litt godt å høre at andre har slitt eller sliter med legging. Jeg føler meg så mislykket når jeg ikke får det til, for jeg hører så mange andre lykkelige historier hvor leggingen går så greit. Men jeg vet jo innerst inne at det er mange som sliter, må bare minnes på det en gang i blant ;)

Vi sliter fortsatt med vann, vet ikke hva som blir feil. Hun burde jo begynne å bli vant til det nå.. Men jeg har aldri vært noen stor vanndrikker selv så kanskje det er problemet ;)

Ammet du?

Noen ganger tenker jeg at det hadde vært lettere å gi flaske med vann om man ammet. Tror hun blir litt forvirret rundt at flaskene hun får inneholder forskjellig fra gang til gang..

Du er ikke alene om den misslykkede følesen. Slet mye med dagsoving her når mini var baby. Og satt og grein mens han lå i vogna og vræla. Følte meg helt på bunn :(

Men det løsna plutselig..

Regner med du har sjekka ho for låsninger og ørevondt? sånne typiske ting som gjør at de ikke vil sove om kvelden :)

Jeg ammet til han var 4 mnd. Han begynte å elske vann etter jeg tok tåteflaska og spruta vann rett i munnen hans. han synes enda at det er kjempegøy :fnise: snålingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten min elsker å drikke fra glass, så har kjøpt noen plastkopper fra Ikea og gir han vann med de om han har drukket lite vann den dagen. Enkelte dager vil han ikke ha så mye vann. Er jo bare å prøve alt mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe og melk er ikke en stor synder, så den kan du unne deg! Også tar det litt tid før man kommer inn i en naturlig sunn rutine, så en del utskeielser i starten er jo helt normalt. Her gjelder å bare prøve og ikke gi etter. F.eks.; har du superlyst på en burger så kan du lage en selv kjemperaskt og enkelt! Det er mye sunnere (100% sunt om du bruker de rette råvarene), så da kan du jo nyte burgeren uten å føle skam etterpå. Jeg kom meg igjennom startfasen ved å lage sunne varianter av de største synderne mine hvertfall, gjorde alt myyyye lettere. :nigo:

Jeg trener veldig mye, så og si hver dag. Trener både kondisjon, yoga og styrke! Blitt litt mindre trening de siste to ukene da, pga jobb. Er jo student, så når jeg da kommer inn i en fulltidsjobb og er hjemme sent på kvelden er jeg tappet for energi som regel, men har klart å presse inn noen økter her og der. Jeg har ikke noe annet valg enn å være sunn, siden jeg har hjertetrøbbel og mosjon + kosthold er det eneste som holder det i sjakk. :)

Det skjønner, jeg! Vet hvor ødelagt jeg er om jeg ikke får sove før 21:00 når jeg må opp 04:20 til jobb. :daane:

Jeg er vel en blanding, egentlig A menneske, men jeg elsker å sitte oppe lenge så det kræsjer jo litt med det at jeg vil/liker å stå opp tidlig. :P

Veldg interessant det med ren mat altså. Særlig med tanke på at jeg sjeldent spiser økologisk, så det betyr nok at det jeg ofte tror er ren mat slett ikke er det!

Dessverre er mannen "allergisk" mot økologisk, men hvis jeg lager maten skal det nok gå bra. Det han ikke vet ;)

Leit å høre at du har hjertetrøbbel :( Er det noe du har klart å holde i sjakk hele veien eller har du merket noe til det?

Da er det jo veldig positivt med helsetiltak i form av sunn mat og mosjon! Det er jo heldigvis godt for så mye annet også!

Jeg trente mye før, men ettersom jeg knapt har hatt én normal nattesøvn på 8 måneder så har jeg rett og slett ikke overskudd til å trene. Vet at trening gir energi, men her er det snakk om å i det hele tatt fungere ;)

Men skal tilbake! Trente mest kondisjon før, men med litt styrke og pilates som variasjon.

Hvor får du matinspirasjonen fra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om den misslykkede følesen. Slet mye med dagsoving her når mini var baby. Og satt og grein mens han lå i vogna og vræla. Følte meg helt på bunn :(

Men det løsna plutselig..

Regner med du har sjekka ho for låsninger og ørevondt? sånne typiske ting som gjør at de ikke vil sove om kvelden :)

Jeg ammet til han var 4 mnd. Han begynte å elske vann etter jeg tok tåteflaska og spruta vann rett i munnen hans. han synes enda at det er kjempegøy :fnise: snålingen ;)

Huff, det er mye de ikke forteller deg før man blir gravid altså! Jeg trodde mini kom til å trenge litt mat, bleieskift og så sove søtt store deler av dagen. How wrong could I be! :laugh:

Hun tar seg ofte til ørene, så jeg har mistenkt at det er noe der, men vi har vært to ganger hos legen hvor de har sjekket ører og begge gangene har de sagt at de er fine. Så da vet jeg ikke :-/

Mini liker faktisk at jeg spruter vann i munnen på henne hun også, men drikke selv det nekter hun plent. Litt strevsomt for meg når hun kun tillater vann på den måten :laugh:

Gikk det greit med innføring av fast føde hos dere? Her sliter vi med middager/middagsglass, men frukt og grøt går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lang tid på å få mini til å like vann, tutkopp var litt stas men denne likte han bedre og den er en hit blant de andre babyene i barselgruppa. Tok ikke lang tid før han likte vann etter jeg kjøpte den :)http://www.philips.no/c/avent-mating-av-smarollinger/avent-kopper-for-smarollinger-kopper-med-sugeror-scf760_00/prd/

Takk for tips :)

Den kan vi prøve ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldg interessant det med ren mat altså. Særlig med tanke på at jeg sjeldent spiser økologisk, så det betyr nok at det jeg ofte tror er ren mat slett ikke er det!

Dessverre er mannen "allergisk" mot økologisk, men hvis jeg lager maten skal det nok gå bra. Det han ikke vet ;)

Leit å høre at du har hjertetrøbbel :( Er det noe du har klart å holde i sjakk hele veien eller har du merket noe til det?

Da er det jo veldig positivt med helsetiltak i form av sunn mat og mosjon! Det er jo heldigvis godt for så mye annet også!

Jeg trente mye før, men ettersom jeg knapt har hatt én normal nattesøvn på 8 måneder så har jeg rett og slett ikke overskudd til å trene. Vet at trening gir energi, men her er det snakk om å i det hele tatt fungere ;)

Men skal tilbake! Trente mest kondisjon før, men med litt styrke og pilates som variasjon.

Hvor får du matinspirasjonen fra? :)

Det han ikke vet har han ikke vondt av! Samboer hadde litt vondt for økologisk han også, men så forklarte jeg alle helsefordelene, miljøfordelen og IKKE MINST dyrefordelene. Han er skikkelig dyreforkjemper så etter jeg sa at økologisk mat er dyrevennlig, så har han vært veldig for det han også. :P

En stund etter VGS ble jeg sykemeldt ppga psykisk stress, og i den perioden var jeg helt utbrent. Med andre ord dreit jeg langt f i hva jeg fikk i meg av mat og orket nesten ikke rikke meg fra sengen. Merket ingenting til hjertet før dette her, men hadde hjertebank hele tiden, kolesterolet mitt var skyhøyt og jeg ble veldig fort svimmel. Når legen fant ut at jeg hadde hjertetrøbbel fikk jeg ræva i gir og byttet om kosthold og startet å trene igjen da. Etter dette har jeg ikke merket noe til det, annet enn vondt i brystet ved mye stress.

Skjønner det veldig godt! Du får fortsette med de lange trilleturene dine, så kommer nok energien sakte men sikkert frem igjen.

Før hentet jeg mye matinspirasjon fra instagram. Jeg bruker det enda, men ikke i samme grad som før. Har lært meg en god del ting siden jeg startet og klarer derfor å lage en sunn og ren variant av så og si alt. Så er det noe jeg har lyst på, så bare lager jeg det på min egen måte! Ellers liker jeg veldig godt ELLEmat i ELLE-bladene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, for første gang på lenge våknet hun på natten og skulle ha mat igjen! Hun har sovet natten igjennom i ca to uker nå og jeg har vært så lykkelig over at nattmating kanskje endelig er over. Men så våknet hun da, og lå og pludret litt klokken 03:30.. Jeg skulle snike meg på do, men da begynte hun å vræle. :grine:

Jeg og mannen hadde egentlig bestemt at om hun nå våknet på natten, så skulle hun ikke få mat. Nå skulle vi innføre nattavvenning, men neida.. Etter 15-20 minutter med forferdelig hyling ga vi etter og ga henne den j..... flaska :fnise:

Ikke sov hun så mye lenger heller, kanskje 1 time ekstra. Jeg tenker at det kanskje er nattmaten hun blir feit av, altså hun er ikke feit-feit, men en del klær sitter litt stramt på henne særlig rundt lårene! Hun er en stor 8 mnd jentebaby, ikke en liten :laugh:

Mulig hun fikk litt lite mat på dagen i går siden vi hadde besøk. Hun ble litt altoppslukt av å ha noen fremmede i hus tror jeg og glemte å spise.

I går måtte jeg gå tre trilleturer med henne, uten at hun fikk noen lang og dyp søvn. Ble bare små dupper. Tenk at det er så stor forskjell fra dag til dag? :vetikke:

Dagen før der sov hun først i 2 1/2 time og deretter i 2 timer. Det var superdigg!

Nei, må vel snart gi den jenta litt grøt..

Kontoen min er så tom! Hadde håpet jeg skulle klare meg til neste lønning, men det spørs om jeg ikke må ty til sparekonto. Altså jeg har satt over en del penger til sparekonto denne måneden, så jeg har ikke brukt opp lønningen.. Men det er bare så nedtur å føre tilbake :laugh:

Nå ser jeg på serien om Lindsay Lohan, elsker sladreserier :biggrin: Huff, føler faktisk med henne, kan ikke være lett å bli jaget av paparazzi. De er skikkelig ufyselige!

Dagens avsporing :bond:

Noen som har noen favorittsanger om dagen? :digge:

Jeg har dilla på Paloma Faith sin "Can't rely on you" og Nicole Scherzinger sin "Your love" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har babypeiling svarer jeg på det andre :P

Det er SKIKKELIG surt å måtte overføre penger tilbake, ja. Kjenner til det! :ler:

Dette med Lindsay Lohan: Joda, jeg skjønner det ikke er noe greit å bli jaget av paparazzi, men hun har klart å holde seg unna en god stund nå, så hvis det er så ille skjønner jeg virkelig ikke hvorfor hun starter med denne serien nå. Det gjør det jo bare verre. Så jeg synes ikke så synd på hun. :P

Min favorittsang om dagen er "Good life" med One Republic. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere forsøkt å gi bare vann på flaska? Jeg vurderer å begynne med det etter hvert :P I følge disse supermammaene jeg kjenner til så vil det ofte føre til at ungen etter få netter ikke "gidder" å våkne bare for vann :vetikke: Kan jo være at hun bare er tørst?

Og ja, helt sprøtt hvor stor forskjell det kan være fra dag til dag.

Favorittsang.. Teller Nøtteliten og Teddybjørnens vise? Ikke det? Hm, da er jeg blank :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at det blir så mye tull med sovingen. Så forskjell fra dag til dag liksom... Men, det blir bedre skal du se :)

Vi begynte også å gi vann på nettene da vi skulle nattavvenne. Funka fett. Etter noen dager sov han mye bedre og ofte natten igjennom 😊 Er verdt å prøve? Skal straks teste det på vesla her også 😉

Har dere søkt banehageplass? Eller venter dere til nyåret? Eller skal du gå hjemme med henne en stund? Vet mange går hjemme til barna er 2 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir kun vann på natta nå, i flaske så det er kjentfor han :)

Hører alt for lite på musikk for tiden, blir vel mest at jeg synger Bæ bæ lille lam og sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han ikke vet har han ikke vondt av! Samboer hadde litt vondt for økologisk han også, men så forklarte jeg alle helsefordelene, miljøfordelen og IKKE MINST dyrefordelene. Han er skikkelig dyreforkjemper så etter jeg sa at økologisk mat er dyrevennlig, så har han vært veldig for det han også. :P

En stund etter VGS ble jeg sykemeldt ppga psykisk stress, og i den perioden var jeg helt utbrent. Med andre ord dreit jeg langt f i hva jeg fikk i meg av mat og orket nesten ikke rikke meg fra sengen. Merket ingenting til hjertet før dette her, men hadde hjertebank hele tiden, kolesterolet mitt var skyhøyt og jeg ble veldig fort svimmel. Når legen fant ut at jeg hadde hjertetrøbbel fikk jeg ræva i gir og byttet om kosthold og startet å trene igjen da. Etter dette har jeg ikke merket noe til det, annet enn vondt i brystet ved mye stress.

Skjønner det veldig godt! Du får fortsette med de lange trilleturene dine, så kommer nok energien sakte men sikkert frem igjen.

Før hentet jeg mye matinspirasjon fra instagram. Jeg bruker det enda, men ikke i samme grad som før. Har lært meg en god del ting siden jeg startet og klarer derfor å lage en sunn og ren variant av så og si alt. Så er det noe jeg har lyst på, så bare lager jeg det på min egen måte! Ellers liker jeg veldig godt ELLEmat i ELLE-bladene. :P

Ja, økologisk er veldig bra altså :tommelsmil: Dessverre er jeg fæl til å velge det bort, men du ga meg ny giv til å velge mer økologisk :tommel:

Skjønner jo at jeg slett ikke spiser så ren mat som jeg ønsker å tro. Har stort forbedringspotensiale. Og kostholdsmessig skjønner jeg også hvorfor kiloene ikke glir av, er stadig en eller annen utskeielse eller to :eeeh:

Men, når jeg har forsøkt hardt og riktig i perioder, så føler jeg fremdeles ikke det gir de resultatene man skulle forvente. Skal bli flinkere igjen :jepp:

Jeg elsker matblogger, matsider og matblader, men det er veldig sjeldent jeg faktisk prøver ut oppskriftene. Jeg bare samler på de ;) Og tenker at én dag - da skal jeg lage alt dette!

Nå som vi har en liten en i hus er det enda vanskeligere å få tid og overskudd til å kokkelere. Det må helst gå kjapt uten å tenke for mye :wink:

En stund var jeg veldig flink og testet nye oppskrifter nesten hver dag. Mannen ble litt oppgitt fordi det ble en del rare matretter som ikke alltid var like gode, men det er gøy å utfordre seg litt :jepp:

Brukte mye bbcgoodfood.com før. Ganske bra side altså og alle oppskriftene er testet ut grundig før publisering slik at man slipper at de ikke stemmer med virkeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg ikke har babypeiling svarer jeg på det andre :P

Det er SKIKKELIG surt å måtte overføre penger tilbake, ja. Kjenner til det! :ler:

Dette med Lindsay Lohan: Joda, jeg skjønner det ikke er noe greit å bli jaget av paparazzi, men hun har klart å holde seg unna en god stund nå, så hvis det er så ille skjønner jeg virkelig ikke hvorfor hun starter med denne serien nå. Det gjør det jo bare verre. Så jeg synes ikke så synd på hun. :P

Min favorittsang om dagen er "Good life" med One Republic. :strix:

Hehe, joda, er forsåvidt litt enig angående Lindsay Lohan altså ;) Fikk bare litt vondt av henne akkurat da det var en idiot av en fyr som absolutt ikke ville la henne være i fred. Hun er jo et menneske hun også. Men altså, helt enig i det du sier :)

Får legge til Good Life på spillelisten min tror jeg :) Har hørt mye på One Republic, men mest av de nyeste.

Good Life har gått meg litt hus forbi tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj i dag var det bare én ting jeg ville ha når jeg våknet og det var potetgull. Prøvde å stå i mot lenge, men det gikk dårlig. Klarte heldigvis å begrense meg, men tror jeg må slutte å kjøpe potetgull. Har ikke planer om å spise det, bare ha det i backup.. også ender det med at jeg blir jeg fristet en søndagsmorgen. Argh!

I natt sov mini hele natten igjennom igjen. Halleluja! Men jeg sovnet ikke før 00:00, og hun vil jo opp 05:50, så er ganske trøtt - men kan leve med det! :)

Kom ingen penger på konto :( Jeg er fortsatt blakk! Må tydeligvis på NAV og fikse disse penger for sykemelding. Jeg som trodde arbeidsgiver betalte :filer: Jeg er ikke så kjent med NAV og sykemeldinger :sjenert:

Så da er jeg fattig i noen uker til :haar:

Flere sanger jeg har dilla på om dagen er Haim "The Wire" og Lorde "Buzzcut Season" :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere forsøkt å gi bare vann på flaska? Jeg vurderer å begynne med det etter hvert :P I følge disse supermammaene jeg kjenner til så vil det ofte føre til at ungen etter få netter ikke "gidder" å våkne bare for vann :vetikke: Kan jo være at hun bare er tørst?

Og ja, helt sprøtt hvor stor forskjell det kan være fra dag til dag.

Favorittsang.. Teller Nøtteliten og Teddybjørnens vise? Ikke det? Hm, da er jeg blank :laugh:

Vi har ikke gitt flaske på vann fordi mini ikke liker vann eller drikker vann. Hun bare ser rart på oss og tygger på flasken, så da vet jeg ikke om det funker i vårt tilfelle :(

Hehehe, skjønner hva du mener med at det er mye barnesanger som tar over musikkfokuset om dagen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det blir så mye tull med sovingen. Så forskjell fra dag til dag liksom... Men, det blir bedre skal du se :)

Vi begynte også å gi vann på nettene da vi skulle nattavvenne. Funka fett. Etter noen dager sov han mye bedre og ofte natten igjennom Er verdt å prøve? Skal straks teste det på vesla her også

Har dere søkt banehageplass? Eller venter dere til nyåret? Eller skal du gå hjemme med henne en stund? Vet mange går hjemme til barna er 2 år :)

Ja synes det kunne vært litt mer forutsigbart, så kunne man i alle fall lagt opp dagen deretter! Jeg føler meg som en dårlig mor som ikke klarer å etablere rutiner slik at man kan stille klokken etter mini, føler det er normen der ute!

Skjønner at vann skal være det man gir når man skal kutte flasken, men når hun ikke drikker vann? Hun skjønner ikke konseptet vann, selv om vi forsøker å tilby? Bare tygger på flasken og lar det renne ut.

Hadde hun drukket vann så ville vi forsøkt det :)

Vi har på en måte søkt barnehageplass, som minner meg på at vi må gjøre noe med den søknaden.

Vi gadd ikke søke på det ordinære opptaket fordi det er sjanseløst og fordi hun er for liten, men vi håper å få plass rundt nyttår. Sjanseløst sikkert det også, men krysser fingrene!

Tror faktisk ikke jeg er skapt for å gå hjemme hver dag, klarer ikke gjøre noe produktivt i heimen når jeg går hjemme heller så det er nok ikke stedet for meg :P

Hva med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...