Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

I feel you, akkurat sånn har det vært her og.

Men, jeg har begynt å sove alene om natten fordi jeg har fått nokså langvarige søvnproblemer, og det hjelper litt.

Dette med "trenger mer søvn" er ikke en luksus noen kan unne seg om det går utover den andre, så kanskje dere skulle prøve å dele opp nettene mer?

Er mer fornuftig at begge får sove noe enn begge ingenting.

Jepp, jobbstart var definitivt hardt når en legger på søvnmangel deluxe i tillegg ;)

Men forhåpentligvis går det seg til :)

Ja jeg er så enig :) Vi har sovet sammen stort sett hele tiden, selv om Mini har herjet om nettene. Noen unntak har det vært hvis han eller jeg hadde viktige ting dagen etter. Tror likevel det kan være lurt å separere oss litt, selv om huset er forferdelig dårlig lydisolert og det er umulig å stenge ute Minis gråt uansett hvor man er. Likevel er det noe med å kunne ligge å slappe av, mot å skulle stå opp og trøste. Ikke det at jeg slapper av når Mini gråter, men slipper i alle fall å gå ut av senga ;)

Det går seg vel til ja :) Alt blir jo litt ekstra tungt når man er bekymret og småsyk i tillegg. Og så er jo denne tiden av året både mørk og grå, så det føles kanskje ekstra ille da.

Det kan jo ikke være såå tungt hele tiden, for da hadde jo ikke folk fått flere barn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer Allis her! Kanskje du har et gjesterom eller noe du kan sove på. Så kan mannen ta mini om natten? Du skal jo holde ut på jobb i mange timer. Hvordan gjorde dere det når mannen jobbet og du gikk hjemme? Jeg synes den som jobber trenger å få sove mest mulig.

Det er neimen ikke lett det Småbarnslivet altså. Særlig når de er såpass krevende. Snørra hos A er kommet tilbake her også. Virker som hun aldri skal få slippe unna!

Hvordan var det med barnevaktmuligheter for dere? Kanskje dere kan få fri noen kvelder i måneden til å finne på noe med venner, ut å spise, kino eller lignende? Forhold trenger pleie, det er sikkert og visst, men absolutt ikke lett å gjennomføre til tider!

Ikke nøl med å be om å få gradert sykemelding hvis du føler du trenger det. Ikke gunstig å gå deprimert og lei over tid :-/

Nei, jeg føler jo egentlig at jeg skal ligge litt lavt. Jeg krevde nemlig at mannen lå på rom med meg når han jobbet. Det var noe med følelsen av at man var sammen om det om hun ikke ville sove. Men, på en annen side føler jeg at min jobb er litt annerledes enn mannen sin. Grunnen er fordi jeg er tilbake fra lang permisjon og skal prestere, vise meg fram og finne min plass igjen. Han var jo bare på jobb som alltid.. med litt mer slingringsmonn osv.

Har lagt meg på sofaen i løpet av natten et par dager nå. Prøver selvsagt å sove med mannen og Mini, men hvis hun blir for urolig og grinete så har jeg sneket meg til sofaen. Hjelper bittelitt, selv om jeg hører Mini uansett hvor jeg gjør av meg. Lydisolering har de ikke tenkt på i dette huset!

Har noen som kan være barnevakt, så det går vel mer på at jeg føler for å sove eller hente meg inn når vi først har fri. Man må vel fungere først, så ta parkvelden etterpå. Ikke gøy om vi sovner på kino eller krangler på restaurant fordi vi er slitne. Håper det løser seg etterhvert.. Det gjør vel det :)

Og ja det er så slitsomt når den ene forkjølelsen avløser den andre. Jeg visste de kom til å bli syke, men såå ofte og såå lenge? Jeez.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å signere både Allis og ara her. Oppdeling av netter høres ut som en god løsning som er verdt å forsøke :)

Du har så rett :)

Har rømt til sofaen et par dager nå når Mini nekter å roe seg eller presser meg ut av sengen. Skjer litt for ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsøkt å sove på skift siden fødsel, det er egentlig det som har reddet oss. Nå som jeg er delvis i jobb igjen så sover jeg på gjesterommet nettene før jeg skal jobbe så jeg har hatt en god natt og er klar for å avlaste når jeg kommer hjem. Vi får også alenetid 4 timer i uken x 2 av familie pga hun ikke legger seg før 23/24, og da får vi litt tid til å være kjærester også.

Føler sånn med deg. Hvorfor kan ikke de ungene våre sove daaaa? Da får de jo en blid mamma og en blid pappa.

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har delt på nettene siden jeg sluttet å pumpe, eller når jeg pumpet så stod vi begge opp, jeg pumpet mens samboer ga den forrige melka + mme. Var veldig slitsomt for begge, så var godt å kunne dele på det selv om mini ikke har vært den som har vært mest våken på natta. Men jeg skjønner at det er vanskelig å skulle si at du vil sove alene nå men håper at kanskje mannen din vil skjønne det selv ;) Og et tips når du sover på sofaen: ørepropper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Beklager lite oppdateringer.. er så møkketemøkk sliten om dagen! Dagene går i ett med ca null tid til noe annet enn jobb, prøve å sove litt og Mini. Hun er urolig om nettene fremdeles, så vi er ganske slitne.

I dag har hun knapt sovet på dagen også, maks 1 time totalt. Så nå er jeg såå sliten og har lyst å sove hele helgen. Men det er vel sånn livet med barn er! Må bare slutte å tro at jeg skal få gjort noe annet..

Nå prøver pappaen å legge henne for kvelden, men hun skriker hysterisk. Skjønner ikke hvorfor de gjør det? Håpløst... Gikk veldig greit å legge en stund, men nå er vi over på hyl og skrik. Gir seg vel innen hun er tre år får vi håpe :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke er over. Denne uken har både jeg og Mini vært syke. Jeg har vært dårlig kveld/natt/morgen, men så går det seg litt til i løpet av dagen. Har jobbet hver dag, men merker at kroppen kunne trengt å være hjemme. Pleier aldri være syk over så lang tid, så det har vært en ekstremt slitsom uke. Blir jo selvsagt ingen avslapning selv om det er helg.. Mannen er dødssliten etter å ha passet Mini hele uken og jeg husker jo hvordan det var så vil jo gjerne avlaste han litt også! Også savner jeg jo Mini når jeg er så mye borte.

Finnes det ikke en småbarnslov som skal beskytte småbarnsforeldre i å jobbe overtid? Merker at jeg ikke har tid eller ork til det nå, og ting begynner å hope seg opp på jobb så kjenner presset!

Mååå sååå hoste men klarer ikke.. hater den følelsen når det klør voldsomt i halsen og det ikke går å hoste. Øynene mine begynner å renne fordi det klør så mye! Går vel over som så mye annet, men fæl følelse av å ha på bussen og trikken :forkjola:

I dag har jeg handlet den første julegaven, så hurra for det :tommelsmil:

I går blakket jeg meg på Babyshop. Mini bruker ull hver dag, så det blir mye plagg.. Og de blir jo både slitte, flekkete, nuppete og hullete etter all bruken. Dessuten synes jeg de krymper bittelitt hver gang.

Var 40 % på ull fra Hust&Claire så kjøpte et sett derfra og en ulldress fra Lillelam. Og ullstrømpebukse med antiskli. Dyyyyrt.

Mini har nemlig begynt å reise seg og finne balansen på egenhånd så hun trenger å stå støtt og det er ikke lett på ullsokker!

Har dere smakt gresk sitronyoghurt fra Synnøve Finden? Smaker som ostekake! :tommel:

Og de nye sjokoladeflakene fra Freia, mmmm så gode :sjokolade:

Nå håper jeg Mini snart sovner så vi snart kan ta helg, se på tv og spise fredagstaco! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en slitsom uke!! Håper du blir bedre i helgen og at både du og mannen kan avlaste hverandre litt. Sove ut hver deres morgen kanskje?

Hvordan går det med sovingen til mini nå?

Ah, ull er såå dyrt! Noen spesiell grunn til at dere bare bruker ull? Eller er du bare stor fan? :) Vi har en del ull,men barna bruker ikke det hver dag. Uansett smart av deg å handle på salg!! :)

Håper dere får en kjemepkoselig kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en slitsom uke!! Håper du blir bedre i helgen og at både du og mannen kan avlaste hverandre litt. Sove ut hver deres morgen kanskje?

Hvordan går det med sovingen til mini nå?

Ah, ull er såå dyrt! Noen spesiell grunn til at dere bare bruker ull? Eller er du bare stor fan? :) Vi har en del ull,men barna bruker ikke det hver dag. Uansett smart av deg å handle på salg!! :)

Håper dere får en kjemepkoselig kveld!!

Vi bruker ull fordi det er det eneste som holder Mini ordentlig varm. Synes ikke bomullsklær gir like mye varme/holder like bra på varmen :)

Hva bruker du?

Synes egentlig det er ganske vanskelig å kle de riktig!

Akkurat nå er Mini skikkelig forkjølet så sovingen går dårlig uansett med mye oppvåkninger og gråt. Generelt har det gått litt bedre, men hun sover i vår seng hver eneste natt. Det er det eneste som roer henne. Ja hun har nok blitt bortskjemt, men vi har ikke ork til å ta opp kampen akkurat nå. Det viktigste er at alle får sovet litt!

Hvordan går det hos dere?

:)

Kvelden ble ganske vellykket! Koselig med taco og film!

Ble bare slitsomt når jeg skulle sove og Mini våkner. Det er fryktelig slitsomt når man endelig begynner å finne roen og kroppen begynner å gå i sovemodus, og så våkner Mini. Føles litt som tortur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Det er skikkelig slitsomt å skulle dra på jobb, være syk og ha en syk unge hjemme. Spesielt når du føler du må jobbe overtid :( Kjenner godt til det, og det er ikke mye gøy.

Er det bare nå rett før jul dere har ekstra å gjøre?

Samme hvor folk sover bare dere sover :opplyser:

Jeg bruker en del ull på mini nå om vinteren. Mest fordi jeg har så mye og må bruke det. Liker godt ulla fra Pierre Robert. Og alle de andre også :P

Tips til ullstrømpis er de fra Safa. De har antiskli under foten og på knær (eller leggen alt etter hvor lange bein ungen har :P )

Tips nummer to.. Gå innom Panduro, evt Ebay og kjøp antiskli på flaske :jepp: Jeg har brukt det og laga antiskli striper under alle ull strømpisene :nigo: Selv om om har god støtte må han ha antiskli. Hvis ikke tryner han så lett når han løper over stuegulvet. Er egentlig rart at de selger ullstrømpis til så små uten antiskli :klo:

Håper dere får en grei helg og du får hvilt deg litt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Det er skikkelig slitsomt å skulle dra på jobb, være syk og ha en syk unge hjemme. Spesielt når du føler du må jobbe overtid :( Kjenner godt til det, og det er ikke mye gøy.

Er det bare nå rett før jul dere har ekstra å gjøre?

Samme hvor folk sover bare dere sover :opplyser:

Jeg bruker en del ull på mini nå om vinteren. Mest fordi jeg har så mye og må bruke det. Liker godt ulla fra Pierre Robert. Og alle de andre også :P

Tips til ullstrømpis er de fra Safa. De har antiskli under foten og på knær (eller leggen alt etter hvor lange bein ungen har :P )

Tips nummer to.. Gå innom Panduro, evt Ebay og kjøp antiskli på flaske :jepp: Jeg har brukt det og laga antiskli striper under alle ull strømpisene :nigo: Selv om om har god støtte må han ha antiskli. Hvis ikke tryner han så lett når han løper over stuegulvet. Er egentlig rart at de selger ullstrømpis til så små uten antiskli :klo:

Håper dere får en grei helg og du får hvilt deg litt :klemmer:

Ja det er et ork å være syk og ha sykt barn! Flaks at mannen ikke er syk denne gangen.. Et lite mirakel midt oppi det hele :)

Det fristet veldig å ta ut noen sykedager for å komme seg til hektene igjen, men jeg vet jo aldri hvordan det blir neste gang. Da kan det hende jeg er dausjuk og virkelig trenger noen dager i sengen. Synes det er dumt at sykedagene er som de er, vi er jo ikke en IA-bedrift eller hva det heter heller, så enten du er syk en eller fem dager så ryker jo en bolk på tre dager. I stedet går man derfor på jobb halvsjuk og smitter hele bussen på veien og alle kollegaer.. Hurra for det!

Jobben min er ikke spesielt stresspreget, heldigvis! Sommer og jul er rolige tider, men noen ganger må man stille opp på ting og da blir det litt ekstra likevel. Du hadde en mer sesongbetont jobb eller tar jeg feil?

Mener du har nevnt at høst/jul var ekstra slitsomt?

Tror snart jeg må grave litt på PM, blir så nysgjerrig av å ikke vite hva andre driver med når noen forteller litt men ikke alt :fnise:

Takk for tips om Safa! Har ikke sett merket siden ungdomsskolen og disse berømte buksene :biggrin: Meeen hvor får man kjøpt det? :vetikke:

Antiskli er et must altså, ser Mini kommer seilende i full fart når hun beveger seg uten.. Leste faktisk i en barneoppdragelsesbok fra 80-tallet.. Den som heter Alt Om Barnet av en eller annen Penelope, at barn kunne få knust selvtillit om de gikk med sokker uten antiskli :icon_lol:

Så der skjønner man viktigheten av sokker med antiskli! :ler:

Og at det fantes sånn på tube hos Panduro, genialt :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ull blir fort dyrt, men så verdt det :Nikke: safa har jeg kjøpt hos bare barn (vet ikke helt om det er egen kjede, de har sikkert nettside :P) og hos coop obs :)

God bedring, håper formen drar seg til og at dere holder dere friske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull blir fort dyrt, men så verdt det :Nikke: safa har jeg kjøpt hos bare barn (vet ikke helt om det er egen kjede, de har sikkert nettside :P) og hos coop obs :)

God bedring, håper formen drar seg til og at dere holder dere friske :)

Takk takk :)

Bare Barn har jeg ikke hørt om, men Coop obs vet jeg da vitterlig hva er :)

Enig i at det er verdt det selv om det er litt dyrt.

Formen kommer seg, men det har tatt laaaaang tid altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi bruker ull fordi det er det eneste som holder Mini ordentlig varm. Synes ikke bomullsklær gir like mye varme/holder like bra på varmen :)

Hva bruker du?

Synes egentlig det er ganske vanskelig å kle de riktig!

Akkurat nå er Mini skikkelig forkjølet så sovingen går dårlig uansett med mye oppvåkninger og gråt. Generelt har det gått litt bedre, men hun sover i vår seng hver eneste natt. Det er det eneste som roer henne. Ja hun har nok blitt bortskjemt, men vi har ikke ork til å ta opp kampen akkurat nå. Det viktigste er at alle får sovet litt!

Hvordan går det hos dere?

:)

Kvelden ble ganske vellykket! Koselig med taco og film!

Ble bare slitsomt når jeg skulle sove og Mini våkner. Det er fryktelig slitsomt når man endelig begynner å finne roen og kroppen begynner å gå i sovemodus, og så våkner Mini. Føles litt som tortur!

Vi bruker ull mye om vinteren når gadestokken er på minussiden. Men ellers går det i bomull. Nå har jeg over snittet varme unger. L sov i ull natt til i går på veldig kaldt soverom, men han svetta.. Lik sin far begge to. Ull blir rett og slett for varmt inne. Men de bruker det alltid innerst når vi er ute og sånn. Og hvis det er småkald i huset på morran så slenger vi også på litt ull.

Jeg synes også det er vanskelig å kle dem til tider. Særlig A som alltid sover ute. Men kler heller på litt for mye enn for lite, det er min "regel" ;) Bedre å være litt varm enn å fryse.

Er dere blitt friske og raske igjen nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi bruker bambus kun når mini skal i barnehagen og det er minusgrader, han er så varm av seg. Aldri sett bambus med antiskli, men finnes sikkert :P

Håper dere har ei fin jul! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Ja beklager for lite oppdateringer, vet ikke hvor disse dagene blir av :vetikke:

Hyggelig at noen er innom her likevel da :blomst:

I kveld har jeg og mannen hatt en liten middagsdate ute på den lokale restauranten. Veldig hyggelig :vin:

Alt står bra til med oss, men fyttigrisen så slitsomt det er! Full jobb er ekstremt krevende!

Nettene er mye bedre enn de var, men man blir jo likevel fullstendig utslitt på slutten av dagen :veslejenta:

Har ikke oppdatert her siden før jul ser jeg :sjokkert: Ble noen runder sykdom for å si det sånn da mini begynte i barnehagen. Var vel forkjølet av og på fra august - desember. Nå har vi hatt et langt opphold fra sykdom, men typisk nok.. nå som påsken er her er vi alle blitt forkjølet! Mini spesielt, med masse snørr og hoste og alt som hører til. Hadde glemt hvor slitsomt det var med sykt barn!

Nå har jeg nettopp tatt et glass vin.. idioti av meg å åpne en flaske for jeg blir "full og god" etter ett glass!

:vin::fnise:

I morgen håper jeg å få shinet litt opp i huset og gjort det påskeklart! Vi skal være hjemme, så kan like gjerne prøve å gjøre det så hyggelig vi bare kan :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med date :hjerte: særlig i en ellers travel hverdag med jobb og barn!

Håper dere snart blir friske og får noen fine dager i påsken :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...