Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Prøver meg med ny dagbok, nå som graviditeten er over! Ny dagbok, ny start :sol:

Kommer nok til å skrive mye om livet som mamma og hverdagslige ting. Interesser er blant annet mat, trening, mote, shopping, reise, film, tv-serier og interiør.

Endret av SmartCookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig er solen og varmen på vei tilbake :danse: Nå har Nord-Norge fått sin del :erter:

Deilig med ordentlig sommer, men det byr også på noen utfordringer på mini.

Hun blir klam og svett som sin far, og sist gang det var varmt ble det svetteutslett over hele kroppen. Å finne roen og sove er heller ikke lett når temperaturene er på godt over 20 på soverommet.

Egentlig glad vi ikke har bestilt reise til Syden, synes det er like greit å være hjemme :babysmokk::briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok vi en tur på Clas Ohlson fordi jeg skulle ha konvolutter. De selger rimelige bobleplastkonvolutter, som er langt billigere enn på Posten.

Mini sovnet på veien, men det slår aldri feil.. når vi går inn på Clas Ohlson våkner hun alltid! Det gjorde hun i dag også. Hun som har sovet så godt på dagtid de siste dagene når vi var på hytta, nå sov hun i maks 10-15 min før hun slo øynene opp på et blunk.

Jeg trengte konvolutter fordi jeg skulle sende saker og ting som jeg har solgt på nett. Dessverre ble det en dyr affære da formatet på konvoluttene til Clas Ohlson er "feil" i følge Posten, så jeg måtte ut med nesten mer enn jeg hadde solgt for i fraktkostnader. Er fortsatt irritert og sur merker jeg. I tillegg måtte jeg dele opp en forsendelse slik at det ble dobbelt så dyrt som antatt. Kunne jo fått Norgespakke og sporing inkludert, og spart penger på det i tillegg. :sinnatagg:

Det innså jeg først på vei hjem og merker jeg ble fryktelig irritabel av Posten og portokostnader.

Prøvde å trøste meg med å se litt på klær og ta en iskaffe, men da slo mini seg helt vrang og ble grinete.

Så da var det bare å tusle hjemover med litt smådårlig humør :glare:

Rart, jeg som har vært gjennom såå mye, og så lar jeg meg likevel prege av sånne hverdagslige små filleting! :rolleyes:

Så en superfin topp fra Odd Molly som var på salg! Har siklet på den en stund, men den er så dyr. Tror det var 1100 kr, litt bedre med 50 % avslag - men likevel er jeg usikker på om den er verdt det. Visste ikke at Odd Molly var så dyrt. Er egentlig ikke mitt type merke, men denne toppen var hvit med broderier i fine farger. Her fant jeg den!

Var også innom ARK og så boken til hun personlige treneren som alle bloggere og kjendiser bruker. Hun har skrevet en bok som heter Smart Mamma. Tenkte den kanskje var litt kjekk, men det meste gikk på svangerskapet og ikke tiden etter. I tillegg så jeg at hun anbefalte å la babyen gråte i 5-10 minutter før man vurderte å ta den opp. Da tenkte jeg i mitt stille sinn at det er vel ikke anbefalt å la de gråte noe særlig lenger enn et par minutter? Så da ble jeg litt tvilende.. Er forfriskende med nye, freshe mammabøker - men man må jo kunne stole på innholdet også! :opplyser:

Nå har jeg lagt mini i sengen sin, tviler på at hun sovner av seg selv men lov å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens andre ærrend er utført. Godt å komme hjem og kunne slappe av resten av dagen, eller å slappe av er vel å ta i. Det er etter 16:00 helvetetstiden kommer hvor mini er mest grinete og sur, og leggingen er jo et kapittel for seg.

Det er akkurat som noe magisk skjer ved slaget 16:00, da blir lille herlige mini til et lite monster. Nå er det enda noen minutter igjen så nå er det bare søte lyder og idyll her. Hun fikk en ny leke som jeg kjøpte for en tid tilbake, men den ble uinteressant etter tre minutter. Fant fort ut at den egentlig koster under 10 dollar, her betalte jeg vel 180 kr... Yeah, tredobling i pris.

Nå er stolbeinet mer av interesse enn leken, typisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: tilbake!! :blomst:

Dere skal få lov til å få en del varme fra oss i nord for nå er vi lei (iallefall jeg og samboer), så jeg kan poste 10 grader til dere i morgen ;)

Oj viste ikke at posten var sååå strenge! :( Dårlig gjort!! Men da vet du det til neste gang, skjønner at du har irritert deg over dette :( Min gutt våkner og inne på butikker når vi triller dit og han har sovnet. *pling lys våken* selv om han bare har sovet i 5 min og at det ikke er mye støy der. Dra triller jeg omvei hjem om jeg har tid til det :)

Må egentlig være litt godt å kunne la seg irritere over hverdagslige ting? At verden faktisk går videre selv om det kan føles urettferdig? :)

Klesmerker er ikke min sterke side :P Er ikke så opptatt av mote egentlig. Syns at den var fin men for meg var den ikke verd mer enn 300 kr kanskje :) Man er jo bare å kjøpe siden du har siklet på den ;)

Aldri i verden at jeg hadde latt mini ligge å skrike så lenge!! Jeg hadde ikke kjøpt den boken selv om resten var bra. Hva heter hun forfatteren? Så jeg skal holde meg unna henne :fnise:

Hvordan oppfører snuppa seg i senga? (du kan jo kalle henne Milk? Bare et forslag) Om min ikke sovner innen få min så snur han seg over på magen og styrer en god stund, men han er nesten i godt humør så vi lar han holde på til han sovner, sjekker litt innimellom. Syns at det er rart at han gjesper, sutrer, gjesper, sutrer osv men i senga så blir han den lysvåkne gladgutten :P Vanligvis skjer det ca en gang i uka, men nå som det er varmt så skjer det nesten hver kveld. Men dette om kvelden da. Legger du henne ute i vogna i blant? Min prøver å snu seg i vogna nå så vi har alltid selene på.

Hvordan gikk kl 16? Her er kl 17 ofte et sånt klokkeslett, ikke hver dag men ofte. Sover hun da? Når pleier hun å legge seg for natta? :)

Hehe, ja det meste er mer interessant enn leker for tiden ;)http://www.tts-group.co.uk/_rmvirtual/media/tts/images/EY02855.jpg Mini har lenge vært glad i den leken, den er egentlig for fra 1 år men de har den på helsestasjonen og han likte den veldig godt på 6. mnd kontrollen så da kjøpte jeg en. Og den ble en hit! Men ikke nå lenger :P Har dere noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt nok en flott sommerdag :sol:

I dag har jeg hengt med en venninne og barnet hennes. Koste oss ute i solen!

Må innrømme at jeg faktisk blir en smule uvel og svimmel av varmen til tider. Alt blir litt ekstra slitsomt når det er varmt! Å trille vognen var helt pyton, men det må til for å få lille til å sove.

Hun har heldigvis sovet greit på dagen, til tross for varmen. Men hun blir ganske klam i vognen stakkars.

Ser noen anbefaler lammeskinn på varme dager også, men prøvde så vidt en gang og det ble ikke noe bedre.

Jeg kjøpte den "dumme" toppen, selv om jeg ikke var 100 % fornøyd i prøverommet. Jeg må lære meg å holde meg til den regelen om at hvis det ikke passer perfekt og er noe jeg MÅ ha, så bør jeg la være.

Neida, toppen var fin den altså, men bare litt kort. Vet ikke om det er fordi jeg er mer vant til topper med litt mer lengde eller hva det er, men kjøpt er kjøpt!

Blir sikkert fin den altså og den er i bomull/silke-blanding, så den er deilig!

Ellers har jeg klart å styre meg for det meste. Drømmer om flere ting, men penger må også spares.

Hater faktisk å bruke penger! Får fysisk vondt når jeg må dra kortet.

Er helt utmattet etter å ha vært sosial i dag. Synes faktisk det er litt vanskelig å forholde seg til, for jeg blir ofte helt tømt for energi etter å ha vært med noen. Mest fordi jeg synes det er så ekstremt krevende å passe på en liten baby samtidig som man skal sosialisere. Foretrekker å henge med venner uten å ha med barn på slep! Også er jeg vel en smule introvert av natur. Elsker å være med vennene mine, men synes det er veldig slitsomt også. Å henge med barselgruppen gjør meg helt kjørt, mange å snakke med og mange barn kan tømme meg helt for krefter i lang tid etterpå. Akk, teit at noe så hyggelig skal være så slitsomt!

Satser på grilling i dag, da det utgikk under tidenes verste legging i går. Endte med å spise rundstykker fordi ingen hadde ork til å lage middag. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk det bra i dag da med legging? :)

Jeg merker og at jeg blir ekstra tappet for energi når jeg tar med mini på ting, og verre blir det når de har lært seg å krabbe fort og når de begynner å gå. Men sånn er det ;) Introvert jeg og men har kommet meg litt, bare det ikke blir for ofte sosiale ting :)

Tenk at kjøpt er kjøpt og heller la vær neste gang du er usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introvert ja, det er jeg og! Så vet akkurat hva du prater om. Heldigvis har jeg ei venninne jeg godt kan henge med en hel helg (helgeturer) uten å bli så veldig sliten da, men det er fordi vi har kjent hverandre så lenge, så vi er ofte stille sammen.

Ble det grilling i går? Hørtes godt ut, jeg vil også grille nå. :nigo:

Jaja, alle kjøper noe de ikke er helt fornøyd med i blant. Dumt er det jo, hvertfall i mitt tilfelle hvor sånt aldri kommer til bruk omtrent, men du får prøve å unngå å kjøpe neste gang du er usikker! Skjønner hva du mener med at det er vondt å dra kortet også, jeg er eeeenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatteren av denne Smart Mamma heter Helle. Her er boken!

Hun virker jo egentlig ganske fornuftig, men vet ikke hvor kvalitetssikrede disse rådene hennes er. Hun er vel først og fremst PT, ikke jordmor eller helsesøster?

Og ja, jeg har lært av Posten. Mener man før kun betalte for vekten av pakken, ikke størrelsen? Men så sendte ikke jeg så mange pakker før heller. Utrolig deilig å gi gamle klær et nytt hjem. Hadde stooort klesskap der jeg bodde før og en haug masse fine klær jeg drømte om å ta i bruk når jeg bare ble slankere igjen. Så kom graviditeten og da tenkte jeg at det skal litt til før jeg kommer inn i disse klærne igjen. Bedre å selge de til noen og la de få et nytt hjem, enn å få dårlig samvittighet hver gang jeg ser de.

Men jeg skal altså være påpasselig med å lage små pakker neste gang!

Han som jobber der så seg vel litt lei på å hjelpe meg med å lage pakkene mindre, han pleier nemlig tape de for meg. Men de har jo også tatt feil fraktkostnad flere ganger og gjort at Posten sentralt har sendt meg straffefaktura! Når jeg ringte for tredje gang så tror jeg de dro opp til butikken for å gi de et lite portokurs :fnise:

Mini - eller Milk som jeg skal vurdere å kalle henne heretter :laugh: - er vanskelig å legge altså. Hun er ofte sur og grinete fra 16:00 og utover, selv om hun har sovet litt i 14-15 tiden. Hun får herje litt og leke litt før vi bader og gir henne mat. Da roer hun seg ofte, men når jeg legger henne i sengen så er hun lys våken og spreller! Hun snur seg ofte på magen og kaver masse. Som regel ender det i gråt, en sjeldent gang sovner hun av seg selv. Vi må bysse, synge, kose og vugge henne fremdeles. Hun sovner alltid til slutt på pappaen sitt bryst, ikke mitt.. det er for lite og klumpete :fnise:

Gleder meg til leggingen en gang går noe lettere! Blir litt skremt når jeg hører foreldre sliter til barna er 3 år... :(

Tror vi må skaffe et sånn "pop-up"-leke vi og, hun skjønner vel det snart. Litt lettere å leke med når man kan sitte, men kan sikkert få noe glede av den nå også! Sånn leke er vel en klassiker det, husker den i alle fall fra jeg var mindre :biggrin:

Er så rart, jeg føler meg ikke som en mamma i det hele tatt. Føler meg fortsatt ganske malplassert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introvert ja, det er jeg og! Så vet akkurat hva du prater om. Heldigvis har jeg ei venninne jeg godt kan henge med en hel helg (helgeturer) uten å bli så veldig sliten da, men det er fordi vi har kjent hverandre så lenge, så vi er ofte stille sammen.

Ble det grilling i går? Hørtes godt ut, jeg vil også grille nå. :nigo:

Jaja, alle kjøper noe de ikke er helt fornøyd med i blant. Dumt er det jo, hvertfall i mitt tilfelle hvor sånt aldri kommer til bruk omtrent, men du får prøve å unngå å kjøpe neste gang du er usikker! Skjønner hva du mener med at det er vondt å dra kortet også, jeg er eeeenig.

Synes det er leit at vi som er introverte ofte blir litt stigmatisert som kjedelige og noen ganger rett og slett dumme, fordi vi ikke alltid bidrar i diskusjonene for eksempel på jobb. Jeg har nok vært sånn alltid, siden jeg var liten. Var alltid sjenert, stille og likte å leke for meg selv. På skolen rakk jeg aldri opp hånden fordi jeg var så redd for å si feil svar, så idiotene rundt meg som ikke hadde peiling ropte ut svar i hytt og pine.

Vi introverte er ofte svært intelektuelle og reflekterte, og kan faktisk være bedre egnet til sjefsstillinger enn de utadvendte :opplyser:

Godt du har en venninne du er komfortabel med og hvor det er lov å være stille, uten at det blir kleint. Jeg har venninner hvor jeg koser meg i deres selskap, men jeg synes alltid det er et pes å ha avtaler og tar derfor sjeldent intiativ. Synes det er mest krevende i situasjoner når jeg ikke kjenner personene så godt slik at man må gi mye av seg selv. Men vil ikke si jeg er asosial heller, er veldig glad i vennene mine og i folk generelt :Nikke:

Problemet mitt med sånne kjøp hvor jeg ikke er 100 % sikker, er at noen ganger blir disse kjøpene favoritter! Hadde jeg visst med meg selv at de kom til å havne innerst i skapet og aldri bli brukt hadde jeg klart å følge magefølelsen mer. Vi satser på at toppen blir en hit! Ellers kan jeg alltids selge den på Finn eller Bloppis :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant, vi blir fort misforstått! Vi vet bedre selv da, heldigvis. ;)

Skjønner, jeg blir litt sånn jeg også. Sliten av å ha avtaler altså. Med mindre det er jeg som har laget de fordi jeg vil på fjellet eller lignende. :P

Da er du heldig, alle de kjøpene jeg er usikker på havner bakerst i skapet, så ender de opp hos UFF e.l. etterhvert fordi jeg ikke synes de er fine nok til å prøve å selge de engang. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har så langt bestått av en liten tur på lokalsenteret. Kjøpte noen blader på Narvesen, men ellers ble det bare litt mat og en flaske til mini.

Hun klarer ikke eller vil ikke drikke vann. Har kjøpt en tutekopp tidligere, men den har lokk som henger på og som faller ned hver gang hun forsøker å drikke av den. Skjønner ikke helt greia med det? :klo:

Nå kjøpte jeg en som er uten lokk, så får vi se hvordan det går! Har forsøkt gi henne vann på de vanlige flaskene, men hun bare tygger og leker med den så alt renner nedover halsen og på gulvet.

Nå ligger hun og babler forsiktig mens hun utforsker en leke. Den er ganske populær, men krever jo at man kan henge den et sted.

Vi var litt ute med UV-telt, men hun ruller eller åler seg ut i solen så jeg blir helt utslitt av å fly etter henne :P

Dessuten er jeg så redd hun skal få flis når hun forflytter seg på terrassen. Det er så mye å tenke på hele tiden!

Jeg har kost meg med iskaffe, digger den nye fra Tine som heter Barista. Den er uten sukker og søtningsmiddel. Den og banan (som må være passe grønn) er min favoritt lunsj! :tommelsmil:

Ellers kjøpte jeg både kesam med vanilje og lime. Klarer ikke bestemme meg for om jeg liker den med lime eller om den smaker litt vel kunstig, men måtte prøve den igjen :eeeh:

Og cottage cheese med pære og vanilje! Nå er det jo nesten ikke vits å reise til Sverige lenger når de får alt de hadde der, her hjemme :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avents tutkopp? Er bare å ta litt i og rive av lokket, vi tar det ofte av å på. Kjekt å ha det på når man pakker koppen i f.eks stellebagen så tuten ikke blir skitten. Det jeg ikke skjønner er hvorfor håndtaket er løst selv om lokket er helt skrudd på. Mini bare beit før han og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avents tutkopp? Er bare å ta litt i og rive av lokket, vi tar det ofte av å på. Kjekt å ha det på når man pakker koppen i f.eks stellebagen så tuten ikke blir skitten. Det jeg ikke skjønner er hvorfor håndtaket er løst selv om lokket er helt skrudd på. Mini bare beit før han og :)

Hehe.. Ja den ja! Jeg prøvde ta av lokket, men syntes det satt så godt at jeg ikke fikk det av. Ville ikke bruke for mye makt da jeg var redd den skulle gå i stykker. Så kom mannen hjem og tok affære. Jeg er ganske useless på egenhånd :fnise:

Har ikke fått testet den andre flasken enda, men får se om hun skjønner den.

Gir du kokt vann eller vann fra springen? Eller kanskje fra bekken eller Imsdal? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant, vi blir fort misforstått! Vi vet bedre selv da, heldigvis. ;)

Skjønner, jeg blir litt sånn jeg også. Sliten av å ha avtaler altså. Med mindre det er jeg som har laget de fordi jeg vil på fjellet eller lignende. :P

Da er du heldig, alle de kjøpene jeg er usikker på havner bakerst i skapet, så ender de opp hos UFF e.l. etterhvert fordi jeg ikke synes de er fine nok til å prøve å selge de engang. :plystre:

Man skal ikke undervurdere Bloppis altså! En kvinnes søppel er en annen kvinnes skatt! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja den ja! Jeg prøvde ta av lokket, men syntes det satt så godt at jeg ikke fikk det av. Ville ikke bruke for mye makt da jeg var redd den skulle gå i stykker. Så kom mannen hjem og tok affære. Jeg er ganske useless på egenhånd :fnise:

Har ikke fått testet den andre flasken enda, men får se om hun skjønner den.

Gir du kokt vann eller vann fra springen? Eller kanskje fra bekken eller Imsdal? :laugh:

Vi går oppi fjellet og henter :fnise: Vi tar kaldt vann fra springen, har gjort det siden han var 3 mnd siden det er greit fra da. Men kun kaldt vann, vi voksne skal og kun drikke kaldt vann fra springen. Så vi koker når vi må ha varmt vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi går oppi fjellet og henter :fnise: Vi tar kaldt vann fra springen, har gjort det siden han var 3 mnd siden det er greit fra da. Men kun kaldt vann, vi voksne skal og kun drikke kaldt vann fra springen. Så vi koker når vi må ha varmt vann :)

Ja, har begynt med springvann her og, men ga henne kokt kaldt vann fram til for noen uker siden av ren, gammel vane. Men antar at springvann er helt greit ettersom hun spiser på alt annet om dagen.

Alt skal inn i munnen fremdeles her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen var tidlig oppe i dag. Klokken 05:20 begynte lille kråka å sutre! Hun fikk litt mat i håp om at hun skulle sovne lett igjen, men det gjorde hun ikke. Hun rullet i senga, sprelte med bena og pratet høyt. Så da lot jeg henne ligge til 06:00 før jeg tok henne opp. Fikk ikke sovet så mye mer, men hun må forstå at hun ikke alltid kommer ned til lekene sine om hun våkner så tidlig også.

Vi har jo lagt henne sent de dagene det har varmt for temperaturen er altfor høy på soverommet vårt.

Hun har dermed sovet nesten natten igjennom, men ikke noe særlig lenger enn vanlig. Veldig deilig å slippe å stå opp midt på natten, men samtidig har vi ikke fått noe særlig mer søvn av den grunn.

I dag er planen å få gjort noe! Har et hus som er et kaos uten like og jeg skjemmes over at vi klarer å gjøre et så trivelig hus til et så kaotisk hjem. Vi har jo hatt mye å tenke på, men det er altså hauger med rot som har ligget noen uker og måneder her og der..

I tillegg må vi planlegge rommet til mini. Hun må jo ut av vårt på et eller annet tidspunkt! Det var sikkert uklokt å ikke ta den kampen tidligere, men samtidig har jeg lest at det ikke skal være noen større grunn til å "kaste de ut" ved 6 måneders alder heller. Mange barn har godt av nærhet til foreldrene til de er minst ett år.

Håper jeg klarer å lage et hyggelig barnerom! Jeg er jo ganske opptatt av interiør, så ting tar tid! Til mannens store frustrasjon... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forhåpentligvis lettere når de skjønner mer, og ikke er i en periode med trass :) Gruer meg til trassalderen! Om dere sover bra sammen (få babyer våkner ikke på natta) så er det ingen grunn til å flytte henne nå ;) Å flytte bare for å flytte er det ikke noe poeng med. Ta heller god tid på å ordne rommet hennes! Har ikke ordnet mini sitt rom noe særlig for vi skulle egentlig ikke flytte han ennå, og han er uansett der kun på natta, ja også skal vi flytte når vi får mulighet til noe større, så pynter det mer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forhåpentligvis lettere når de skjønner mer, og ikke er i en periode med trass :) Gruer meg til trassalderen! Om dere sover bra sammen (få babyer våkner ikke på natta) så er det ingen grunn til å flytte henne nå ;) Å flytte bare for å flytte er det ikke noe poeng med. Ta heller god tid på å ordne rommet hennes! Har ikke ordnet mini sitt rom noe særlig for vi skulle egentlig ikke flytte han ennå, og han er uansett der kun på natta, ja også skal vi flytte når vi får mulighet til noe større, så pynter det mer da :)

Sant det :)

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg blir "plaget" om natten. Kanskje hun lager mye lyder og våkner, slik at jeg sover dårligere? Burde nesten filmet en natt og sett hva som egentlig foregikk!

Men jeg tror vi har det ganske bra, det er sjeldent jeg registrerer at hun våkner.

Har du kjøpt noen møbler til barnerommet enda?

Eller har du bare seng?

Vi har bare sengen enda. Den skal hun vel kunne bruke til hun er 4-5 år tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...