Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Vi gir kun vann på natta nå, i flaske så det er kjentfor han :)

Hører alt for lite på musikk for tiden, blir vel mest at jeg synger Bæ bæ lille lam og sånt ;)

Skjønner at vann er tingen, men når mini ikke tar flaske så lenge det er vann i den? What to do then? Føler hun må et tilbud om noe i stedenfor nan, så er ikke sikker på at metoden funker før hun faktisk drikker vann.

Er mye barnesang her også ;) En ny verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja synes det kunne vært litt mer forutsigbart, så kunne man i alle fall lagt opp dagen deretter! Jeg føler meg som en dårlig mor som ikke klarer å etablere rutiner slik at man kan stille klokken etter mini, føler det er normen der ute!

Skjønner at vann skal være det man gir når man skal kutte flasken, men når hun ikke drikker vann? Hun skjønner ikke konseptet vann, selv om vi forsøker å tilby? Bare tygger på flasken og lar det renne ut.

Hadde hun drukket vann så ville vi forsøkt det :)

Vi har på en måte søkt barnehageplass, som minner meg på at vi må gjøre noe med den søknaden.

Vi gadd ikke søke på det ordinære opptaket fordi det er sjanseløst og fordi hun er for liten, men vi håper å få plass rundt nyttår. Sjanseløst sikkert det også, men krysser fingrene!

Tror faktisk ikke jeg er skapt for å gå hjemme hver dag, klarer ikke gjøre noe produktivt i heimen når jeg går hjemme heller så det er nok ikke stedet for meg :P

Hva med dere? :)

Glemte at hun ikke liker vann. Kan hende det funker dårlig da,ja... Men går jo an å teste :) Kanskje hun er så trøtt at hun drikker uten å bry seg innholdet :fnise:

Vi har også søkt inn vesla til over nyttår. Regner med at hun får plass... Vi bor på en liten plass og det er ikke så konkurranse om plassene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini brukte og tid på å like vann. Det funka å gi han utvannet juice og mer og mer utvannet. Men også glass var stas ja og den sugrørkopoen.

Når jeg har vært sykemeldt har jeg levert sykemeldingen til nav om de skal betale. Er det det du skal? Kan jeg spørre hvorfor du er sykemeldt? Du må ikke svare på det :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, økologisk er veldig bra altså :tommelsmil: Dessverre er jeg fæl til å velge det bort, men du ga meg ny giv til å velge mer økologisk :tommel:

Skjønner jo at jeg slett ikke spiser så ren mat som jeg ønsker å tro. Har stort forbedringspotensiale. Og kostholdsmessig skjønner jeg også hvorfor kiloene ikke glir av, er stadig en eller annen utskeielse eller to :eeeh:

Men, når jeg har forsøkt hardt og riktig i perioder, så føler jeg fremdeles ikke det gir de resultatene man skulle forvente. Skal bli flinkere igjen :jepp:

Jeg elsker matblogger, matsider og matblader, men det er veldig sjeldent jeg faktisk prøver ut oppskriftene. Jeg bare samler på de ;) Og tenker at én dag - da skal jeg lage alt dette!

Nå som vi har en liten en i hus er det enda vanskeligere å få tid og overskudd til å kokkelere. Det må helst gå kjapt uten å tenke for mye :wink:

En stund var jeg veldig flink og testet nye oppskrifter nesten hver dag. Mannen ble litt oppgitt fordi det ble en del rare matretter som ikke alltid var like gode, men det er gøy å utfordre seg litt :jepp:

Brukte mye bbcgoodfood.com før. Ganske bra side altså og alle oppskriftene er testet ut grundig før publisering slik at man slipper at de ikke stemmer med virkeligheten :)

Desverre mange som ikke ser resultater selvom man prøver å endre kosthold, men med noen tar det bare lengre tid. Ellers kan det jo være andre faktorer også, at kroppen din er litt mer som min og ikke tåler alle kjemikaliene etc. Jeg så ingen resultater før jeg startet med clean eating, og det var fordi kroppen min reagerte så hardt på alt det kunstige jeg fikk i meg. Jo, også har jeg matallergi da, som jeg ikke fant ut av før jeg startet med clean eating. Så da fikk jeg brått resultater veldig fort, når jeg ikke fikk i meg sånn drit. :nigo:

:hoho: Blir fort rar mat når man tester ut oppskrifter ja, men hvordan skal man klare å finne nye supergode matretter hvis man ikke prøver nye oppskrifter? Men det er mye mat som går kjapt og enkelt da! F.eks. ovnsbakt flyt kyllingfilet snurret i bacon med blomkålmos og salat. Høres ut som en jævla jobb, men det tar 2 minutter å gjøre kyllingen klar, så skal det bare stå i ovnen resten av tiden, mens blomkålen bare kokes og tilsettes litt melk/annet + hvitløk og litt salt når den er ferdig kokt. :P

Hehe, joda, er forsåvidt litt enig angående Lindsay Lohan altså ;) Fikk bare litt vondt av henne akkurat da det var en idiot av en fyr som absolutt ikke ville la henne være i fred. Hun er jo et menneske hun også. Men altså, helt enig i det du sier :)

Får legge til Good Life på spillelisten min tror jeg :) Har hørt mye på One Republic, men mest av de nyeste.

Good Life har gått meg litt hus forbi tydeligvis :)

Jaja, jeg skjønner det. Er bare jeg som ikke eier så god medfølelse for sånne folk lenger. Har selv mistet mange til rus, så jeg orker ikke ta stilling til folk som gjør sånt, og synes da heller ikke synd på de som utsetter seg selv for det som medførte til misbruket dems - sånn som Lindsay Lohan gjør nå.

One Republic er veldig bra synes, jeg. :jepp: Good Life er vel en av de låtene som ikke nådde noen toppliste her i Norge (som jeg vet om hvertfall), så er ikke så rart at du ikke oppdaget den før. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et vær altså! Til og med ørkenrotta meg synes det er varmt!

Får ikke vært så mye ute da, for mini hater sol og varme. Hun skal jo uansett ikke utsettes for mye sol de første leveårene, så da får mammaen pent bli inne. Er jo fryktelig varmt inne også da, vi har jo ingen vifte eller kjøleanlegg. Mini sover elendig og i går sov hun knapt i det hele tatt på dagen. Det resulterer i en gretten unge og en sliten mamma. Jeg var helt ødelagt i går for hun bare gråt når jeg prøvde å legge henne og våknet hver gang vi trillet. Ingen god dag :sleep:

Varmen gjør at hun ikke får sove på kvelden heller, så leggingen blir sen, ca 21-tiden. Ikke sover hun noe lenger av den grunn heller. Så jeg er rimelig trøtt av å bli vekket klokken 05:00! :blink:

Mini slukner selvsagt ganske raskt igjen på morgenen, men da føler jeg min dag er i gang og at jeg ikke kan legge meg.

I går var jeg og mannen ute og spiste, det var såå koselig :hjerter: Deilig å komme seg litt ut av huset, se folk og se på livet. Og ikke minst at noen andre lager mat og tar oppvasken! :tommelopp:

Nå våkner vel mini snart, så jeg får vel hive meg rundt og gjøre noe før det braker løs :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh idyllen ble brutt i det jeg reiste meg fra stolen.. Noen bråvåknet med et hyl :grine:

Hun våknet sånn i går også, med hysterisk gråt. Hun er rett og slett helt utrøstelig og jeg må roe henne i et kvarter før det går over. Blir så bekymret for at noe har skjedd, en veps som har stukket eller at hun har vondt noe sted. Ikke så lett det der :(

Hun sov nok altfor kort, men vi har en snekker på nabotomta som holder på og det gjorde at det ble litt bråk. Måtte stenge vinduet, og da ble det jo selvfølgelig veldig varmt på rommet.

Snekkeren har forøvrig verdens latterligste skille ettersom han gikk med bukseseler i går og bar rygg, og solen har gjort sitt for å si det sånn. Et, stort flott kryss over hele ryggen :fnise: Ikke bare litt heller, men det synes skikkelig godt, ser ut som han fremdeles har bukseselene på :laugh:

Nå trener vi med lapp over øyet pga skjelingen. Hater at hun må ha lapp og skjeler, for noe pes.. Hun blir så sur hver gang vi setter på lapp og må lide oss gjennom 75 minutter med lappetrening.. :(

Ikke kommer hun til å skjele mindre av lappebruk heller, det er kun for å styrke øyemuskulaturen. Jeg som trodde vi kunne glede oss over litt forbedring. Blæh.. er i litt dårlig humør om dagen :dry:

Godt det finnes snekkere med latterlige skiller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Hørtes jo fantastisk fint ut med sånt skille. Får håpe hun roer seg ned igjen. Vær glad dere er flinke med lappetrening nå, for det var ikke moren til halvbroren min når han var baby - så han er 99.9% blind på det ene øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte at hun ikke liker vann. Kan hende det funker dårlig da,ja... Men går jo an å teste :) Kanskje hun er så trøtt at hun drikker uten å bry seg innholdet :fnise:

Vi har også søkt inn vesla til over nyttår. Regner med at hun får plass... Vi bor på en liten plass og det er ikke så konkurranse om plassene her :)

Vi kan jo teste , det er sant :) Prøver i herdig å få henne til å drikke vann, hun tar jo forsåvidt to slurker før hun innser at det ikke er nan. Da hoster hun opp det hun kan. Så fælt er det å få vann :fnise:

Men hun synes det er gøy at jeg heller vann i munnen hennes, selv om jeg ser at hun også da får alt til å komme opp og ut, for klær og møbler er helt gjennombløte etterpå.

Deilig å bo et sted hvor man slipper å bekymre seg over barnehageplass. Jeg har ikke bekymret meg så mye veldig ennå. Det eneste positive med alt vi har vært gjennom er at et par leger har skrevet anbefalingsbrev om at hun bør få plass. Men de er jo ikke pliktet til å ta henne inn av den grunn, så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini brukte og tid på å like vann. Det funka å gi han utvannet juice og mer og mer utvannet. Men også glass var stas ja og den sugrørkopoen.

Når jeg har vært sykemeldt har jeg levert sykemeldingen til nav om de skal betale. Er det det du skal? Kan jeg spørre hvorfor du er sykemeldt? Du må ikke svare på det :kose:

Smart taktikk med utvannet juice, det kan vi også prøve her. Har nå kjøpt to Nestlé barnejuice, sånne usukrede fra 6 måneder, tenkte prøve de :)

Men når jeg tenker etter prøvde jeg å gi henne saft (den fra Hipp fra 1-3 år..) når vi var på sykehuset, for saft var det eneste hun fikk lov å få og den eneste jeg fant var den fra Hipp. Hun ville ikke ha den heller.. Hmm.. Jaja i denne varmen kanskje det er mer aktuelt likevel :)

Ja, NAV skal ha papirene på et vis, men tror kanskje jobben skal/kan sende inn alt samlet. Var innom der for å sjekke hvordan ting fungerte og herregud, alle mine fordommer ble bekreftet ;) Aldri vært der før, men det stemte med mine fordommer :P

Er sykmeldt pga belastningen det har vært med alt vi har gått gjennom, trenger å hente meg inn før jeg kan begynne å jobbe igjen. Jeg er også ganske deprimert selv om det har roet seg litt :( Har fortsatt ikke akseptert og forsonet meg med tingenes tilstand og tristheten kommer plutselig.

Hyggelig å få være mer med mini, men skulle absolutt helst sett at ting var annerledes. Hater å være sykmeldt, men jeg kjenner jo også veldig godt på kroppen og i hodet at jeg ikke er klar til å legge alt bak meg og gå tilbake på jobb.

Endret av SmartCookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre mange som ikke ser resultater selvom man prøver å endre kosthold, men med noen tar det bare lengre tid. Ellers kan det jo være andre faktorer også, at kroppen din er litt mer som min og ikke tåler alle kjemikaliene etc. Jeg så ingen resultater før jeg startet med clean eating, og det var fordi kroppen min reagerte så hardt på alt det kunstige jeg fikk i meg. Jo, også har jeg matallergi da, som jeg ikke fant ut av før jeg startet med clean eating. Så da fikk jeg brått resultater veldig fort, når jeg ikke fikk i meg sånn drit. :nigo:

:hoho: Blir fort rar mat når man tester ut oppskrifter ja, men hvordan skal man klare å finne nye supergode matretter hvis man ikke prøver nye oppskrifter? Men det er mye mat som går kjapt og enkelt da! F.eks. ovnsbakt flyt kyllingfilet snurret i bacon med blomkålmos og salat. Høres ut som en jævla jobb, men det tar 2 minutter å gjøre kyllingen klar, så skal det bare stå i ovnen resten av tiden, mens blomkålen bare kokes og tilsettes litt melk/annet + hvitløk og litt salt når den er ferdig kokt. :P

Jaja, jeg skjønner det. Er bare jeg som ikke eier så god medfølelse for sånne folk lenger. Har selv mistet mange til rus, så jeg orker ikke ta stilling til folk som gjør sånt, og synes da heller ikke synd på de som utsetter seg selv for det som medførte til misbruket dems - sånn som Lindsay Lohan gjør nå.

One Republic er veldig bra synes, jeg. :jepp: Good Life er vel en av de låtene som ikke nådde noen toppliste her i Norge (som jeg vet om hvertfall), så er ikke så rart at du ikke oppdaget den før. :jepp:

Hva slags matallergier har du?

Finnes det noen gode bøker om Clean Eating? :)

Åh fikk lyst på kylling med bacon og blomkålmos :wow:

Hørtes digg ut! :danse:

Jeg har nesten ikke laget noe ny mat etter at mini her kom.. Man vet aldri når man må forlate kjøkkenet når man har henne i nærheten og da er det ikke spesielt smart av meg å stå lenket til gryter og komfyrer!

Jeg som trodde de i mammapermisjon hadde all tid i verden, har vel aldri tatt mer feil :laugh:

Men jeg er helt enig, man må prøve og feile for å finne nye fantastiske oppskrifter. Håper likevel at jeg i fremtiden blir flinkere til å se på oppskriften at noe kommer til å bli vellykket og godt, og andre ting ikke kommer til å funke. Husker jeg fant en oppskrift på en dessert med sitron, men kokken eller matskribenten som stod bak hadde glemt å tilsette noen form for søtning eller sukker. Og denne stod på print i et matblad. Det var helt klart en feil og jeg kan ikke tenke meg at den desserten smakte noe annet enn fryktelig surt :ler:

Sånne ting irriterer meg da, når oppskrifter mangler noe så vesentlig at det er umulig å lykkes.

Derfor jeg liker BBC Good Food, der er alle oppskriftene testet på forhånd - og Jamie Oliver er også veldig flink på å lage god mat og lette oppskrifter!

Haha, synes det er så bra at halvparten av mine KG-innlegg handler om Linsday Lohan :ler:

Jeg blir ganske oppgitt av å se på henne, får lyst å filleriste dama når hun ikke møter opp til avtalene sine og hisser på seg alle internasjonale motemagasiner og tv-produksjoner. Samtidig har jeg en forståelse for at livet hennes er f***a og at hun sliter. Kan heller ikke være lett å være rusfri - eller forsøke å holde seg rusfri - når vennene ikke er det. Jeg vet jo hvor store abstinenser jeg får etter sjokolade, og da kan jeg jo tenke meg hvordan det er å ha abstinenser etter rus.. Leit at du har mistet venner til rus, skjønner at man får et annet perspektiv på ting! Det var heldigvis veldig lite rus der jeg vokste opp, men jeg vet jo at noen var borti det og tror at et par rotet seg inn i noe de aldri kom ut av. Drittgreier. :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Hørtes jo fantastisk fint ut med sånt skille. Får håpe hun roer seg ned igjen. Vær glad dere er flinke med lappetrening nå, for det var ikke moren til halvbroren min når han var baby - så han er 99.9% blind på det ene øyet.

Oj, er det sant!! Kan man virkelig bli blind av å ikke følge råd om trening med lapp :sjokkert:

Det var ille! :(

Jeg har faktisk lest en tråd på et forum hvor noen hadde fått motstridende beskjeder om bruk av lapp, barnelegen sa én ting og øyelegen én annen, og det viste seg at de burde ha hørt på øyelegen hele veien for barnet fikk store utfordringer med synet som kunne vært forhindret med riktig bruk av lapp. Trodde ikke helt på den diskusjonen før du forteller om din halvbror. Har tenkt at det er fint og smart med lapp, men at det egentlig ikke gjør all verdens.. Mest fordi vi ikke ser noen store forbedringer og de sier at man ikke blir kvitt skjeling av å trene øyet. Man gjør det visstnok bare for å trene muskelen, ikke for at skjelingen skal bli mindre.. Det må opereres. Vet de ser på det som en liten operasjon, men for meg er operasjon operasjon og jeg vil ikke at mini skal gå gjennom flere :( Én holdt i massevis! :(

Ikke barebare å ha barn altså, var sånne ting her jeg fryktet før jeg ble gravid.. også havnet jeg midt oppi det likevel :(

Jaja, det er bare sånn livet er og vi kommer oss vel gjennom det også! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er det sant!! Kan man virkelig bli blind av å ikke følge råd om trening med lapp :sjokkert:

Det var ille! :(

Jeg har faktisk lest en tråd på et forum hvor noen hadde fått motstridende beskjeder om bruk av lapp, barnelegen sa én ting og øyelegen én annen, og det viste seg at de burde ha hørt på øyelegen hele veien for barnet fikk store utfordringer med synet som kunne vært forhindret med riktig bruk av lapp. Trodde ikke helt på den diskusjonen før du forteller om din halvbror. Har tenkt at det er fint og smart med lapp, men at det egentlig ikke gjør all verdens.. Mest fordi vi ikke ser noen store forbedringer og de sier at man ikke blir kvitt skjeling av å trene øyet. Man gjør det visstnok bare for å trene muskelen, ikke for at skjelingen skal bli mindre.. Det må opereres. Vet de ser på det som en liten operasjon, men for meg er operasjon operasjon og jeg vil ikke at mini skal gå gjennom flere :( Én holdt i massevis! :(

Ikke barebare å ha barn altså, var sånne ting her jeg fryktet før jeg ble gravid.. også havnet jeg midt oppi det likevel :(

Jaja, det er bare sånn livet er og vi kommer oss vel gjennom det også! :enig:

Ja, muskelen er viktig for senere bruk av øyet. Derfor viktig å være flink med trening også! Operasjon for skjeling er en kort prosess og ikke noe stor operasjon, har gjennomgått det selv. Så det går nok kjempebra! :jepp: Skjønner jo at det kan være skummelt, men det er som regel ingenting å engste seg for. :)

Hva slags matallergier har du?

Finnes det noen gode bøker om Clean Eating? :)

Åh fikk lyst på kylling med bacon og blomkålmos :wow:

Hørtes digg ut! :danse:

Jeg har nesten ikke laget noe ny mat etter at mini her kom.. Man vet aldri når man må forlate kjøkkenet når man har henne i nærheten og da er det ikke spesielt smart av meg å stå lenket til gryter og komfyrer!

Jeg som trodde de i mammapermisjon hadde all tid i verden, har vel aldri tatt mer feil :laugh:

Men jeg er helt enig, man må prøve og feile for å finne nye fantastiske oppskrifter. Håper likevel at jeg i fremtiden blir flinkere til å se på oppskriften at noe kommer til å bli vellykket og godt, og andre ting ikke kommer til å funke. Husker jeg fant en oppskrift på en dessert med sitron, men kokken eller matskribenten som stod bak hadde glemt å tilsette noen form for søtning eller sukker. Og denne stod på print i et matblad. Det var helt klart en feil og jeg kan ikke tenke meg at den desserten smakte noe annet enn fryktelig surt :ler:

Sånne ting irriterer meg da, når oppskrifter mangler noe så vesentlig at det er umulig å lykkes.

Derfor jeg liker BBC Good Food, der er alle oppskriftene testet på forhånd - og Jamie Oliver er også veldig flink på å lage god mat og lette oppskrifter!

Haha, synes det er så bra at halvparten av mine KG-innlegg handler om Linsday Lohan :ler:

Jeg blir ganske oppgitt av å se på henne, får lyst å filleriste dama når hun ikke møter opp til avtalene sine og hisser på seg alle internasjonale motemagasiner og tv-produksjoner. Samtidig har jeg en forståelse for at livet hennes er f***a og at hun sliter. Kan heller ikke være lett å være rusfri - eller forsøke å holde seg rusfri - når vennene ikke er det. Jeg vet jo hvor store abstinenser jeg får etter sjokolade, og da kan jeg jo tenke meg hvordan det er å ha abstinenser etter rus.. Leit at du har mistet venner til rus, skjønner at man får et annet perspektiv på ting! Det var heldigvis veldig lite rus der jeg vokste opp, men jeg vet jo at noen var borti det og tror at et par rotet seg inn i noe de aldri kom ut av. Drittgreier. :sinnatagg:

Tåler ikke hvete eller kumelk. Det er mer jeg reagerer på også, men har ikke funnet ut av det enda. Tror egentlig jeg generelt reagerer veldig sterkt på kunstige tilsetninger og kjemikalier, og at det er derfor jeg ikke finner ut av noen annen matallergi. :P

De her har noen bøker: https://www.goodreads.com/shelf/show/clean-eating men jeg vet ikke hvor bra de er. Denne er dog veldig bra: http://www.amazon.com/Clean-Eats-Delicious-Recipes-Discover/dp/006232781X

Ellers kan du laste ned app: Clean and green eating, og Clean eating recipes. Tror det er litt informasjon i begge appene, også er det kjempegode oppskrifter. :nigo:

:ler: Ja, det er jo litt dumt at de printer oppskrifter som tydelig ikke slår an. Også at de klarer å printe med sånne feil da. Det skal jo alltids leses over flere ganger før det går på trykk. :laugh:

Det som irriterer meg mest er at hun ikke forstår at folk som ruser seg ikke er venner. De er venn med deg så lenge du har noe de vil ha, men når du ikke har mer så stikker de til neste de kan snylte på. Hun får det bedre hvis hun kutter all kontakt med de hun kjenner som ruser seg, og så får hun finne nye bekjentskaper som er rusfri. Det alene ville gjort det mye lettere. Men nei, uff. Hun er selvdestruktiv, så hun får skylde seg selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den terrortrusselen som kom i går var virkelig det siste jeg trengte merker jeg :( Mest fordi det er en påminnelse om hvilken verden vi lever i. Lett å distansere seg fra slikt når det ikke rammer hjemme, men nå er det altså en trussel mot oss. Drit altså.

Godt vi er på hytta! Da får jeg det hele litt på avstand og det trenger jeg nå. Fikk helt intense magesmerter i går og jeg tror det kan være en psykisk reaksjon.

Skikkelg ubehagelig var det uansett!

I går badet jeg i norsk sjø for første gang på jeg vet ikke hvor lenge! :danse: Nå er det jo helt fantastisk!

Varmen er akkurat passe og i skyggen er det helt perfekt! Og badetemperaturene kan man virkelig ikke klage over. Herregud så deilig :biggrin:

Har akkurat gitt Mini en stor skål med risgrøt med banan og mais. Lukter så godt av den! Dessverre er hun fortsatt grinete. Tror noen stod opp litt for tidlig ja :tellesauer: Bare synd hun ikke skjønner det selv! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, muskelen er viktig for senere bruk av øyet. Derfor viktig å være flink med trening også! Operasjon for skjeling er en kort prosess og ikke noe stor operasjon, har gjennomgått det selv. Så det går nok kjempebra! :jepp: Skjønner jo at det kan være skummelt, men det er som regel ingenting å engste seg for. :)

Tåler ikke hvete eller kumelk. Det er mer jeg reagerer på også, men har ikke funnet ut av det enda. Tror egentlig jeg generelt reagerer veldig sterkt på kunstige tilsetninger og kjemikalier, og at det er derfor jeg ikke finner ut av noen annen matallergi. :P

De her har noen bøker: https://www.goodreads.com/shelf/show/clean-eating men jeg vet ikke hvor bra de er. Denne er dog veldig bra: http://www.amazon.com/Clean-Eats-Delicious-Recipes-Discover/dp/006232781X

Ellers kan du laste ned app: Clean and green eating, og Clean eating recipes. Tror det er litt informasjon i begge appene, også er det kjempegode oppskrifter. :nigo:

:ler: Ja, det er jo litt dumt at de printer oppskrifter som tydelig ikke slår an. Også at de klarer å printe med sånne feil da. Det skal jo alltids leses over flere ganger før det går på trykk. :laugh:

Det som irriterer meg mest er at hun ikke forstår at folk som ruser seg ikke er venner. De er venn med deg så lenge du har noe de vil ha, men når du ikke har mer så stikker de til neste de kan snylte på. Hun får det bedre hvis hun kutter all kontakt med de hun kjenner som ruser seg, og så får hun finne nye bekjentskaper som er rusfri. Det alene ville gjort det mye lettere. Men nei, uff. Hun er selvdestruktiv, så hun får skylde seg selv. :P

Har du gjennomgått operasjonen selv altså? Tøft :blomst: Her er det snakk om enten operasjon, som du sier er en grei sak, men det høres bare fryktelig ekkelt ut når man fikler med øyet. :rolleyes: Eller så blir det botox.

Er veldig glad i app'er så skal sjekke ut det du foreslo :)

Er så kjekt for da har jeg de alltid tilgjengelig!

Enig i at Lindsay bør kvitte seg med de dårlige menneskene i livet sitt! Hun henger i serien sammen med en gjeng russere, skjønner ikke hvordan hun har ramlet over de. Vet ikke om de er de verste, er vel mer de gamle Hollywood-vennene som var dårlig innflytelse. Syntes disse russerne var litt søte, selv om de sikkert er alt annet enn søte ;)

Så engasjert man kan bli i en celebritet sitt liv :lol: Ikke la meg starte på "Real housewives...", "The Hills" og "The City".. det har også engasjert litt mer enn jeg ønsker å innrømme selv :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjennomgått operasjonen selv altså? Tøft :blomst: Her er det snakk om enten operasjon, som du sier er en grei sak, men det høres bare fryktelig ekkelt ut når man fikler med øyet. :rolleyes: Eller så blir det botox.

Er veldig glad i app'er så skal sjekke ut det du foreslo :)

Er så kjekt for da har jeg de alltid tilgjengelig!

Enig i at Lindsay bør kvitte seg med de dårlige menneskene i livet sitt! Hun henger i serien sammen med en gjeng russere, skjønner ikke hvordan hun har ramlet over de. Vet ikke om de er de verste, er vel mer de gamle Hollywood-vennene som var dårlig innflytelse. Syntes disse russerne var litt søte, selv om de sikkert er alt annet enn søte ;)

Så engasjert man kan bli i en celebritet sitt liv :lol: Ikke la meg starte på "Real housewives...", "The Hills" og "The City".. det har også engasjert litt mer enn jeg ønsker å innrømme selv :erter:

Jada, det gikk veldig greit! Botox ja, har hørt det lar seg gjøre men aner ikke hvordan det foregår. Det høres ekkelt ut å fikle med øye, helt enig i det, men jeg husker ingenting ekkelt fra det i alle fall. Jeg var ganske liten da. :)

Ja, gjør det! De er veldig fine synes jeg. :jepp:

Haha :lol: Jeg har aldri blitt engasjert i noen kjendis' liv faktisk. Blir mer engasjert i serier, nesten sykelig engasjert også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte på det, ikke alle liker å åpne seg så mye til fremmede :hjertesmil: Og jeg regnet med at det var grunnen, kan ikke se for meg at en eneste mor i verden vil akseptere dette og være avslappet i deres situasjon. Dere har det tøft :kose: Klart du ønsker at ting skulle blitt annerledes, men du virker sterk og, og ikke føl deg dum som er sykemeldt og deprimert, syns det er veldig naturlig i deres situasjon :hjerte: Å bli mamma er så overveldende i seg selv at det dere opplever må være vannvittig tungt :kose: Syns det virker at du takler dette kjempe bra! ;)

Ekkelt med øyeting ja, har jo en kul på ene synsnerven (ennå svake synsforstyrrelser så vil tru at den ennå er der) og fryktet operasjon og syntes at mange av testene hos øyelegen var ekle. Men kjenner et par styk som har fått operert skjeling som voksen og det gikk bra, trur at små barn oftere klarer seg fint under og etter en operasjon. Men vanskelig å være mamma da uansett! Skal hun opereres innen noen mnd el om noen år?

Jeg skulle se den Lindsayserien men glemte det, så har ikke noe å birda med der, men håpet at hun har dey bra nå. Syns hun er en flink skuespiller selv om jeg har sett få filmer med henne :)

Terroren ja huff! Du bor vel i Oslo? Hadde blitt mer redd om jeg bodde der, de kan bombe her og men ser for meg at det er mindre sjanse for det :vetikke:

Varmt i dag? Et 19 i skyggen og blå himmel her så blir vel varmt men neppe 35 håper jeg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, det gikk veldig greit! Botox ja, har hørt det lar seg gjøre men aner ikke hvordan det foregår. Det høres ekkelt ut å fikle med øye, helt enig i det, men jeg husker ingenting ekkelt fra det i alle fall. Jeg var ganske liten da. :)

Ja, gjør det! De er veldig fine synes jeg. :jepp:

Haha :lol: Jeg har aldri blitt engasjert i noen kjendis' liv faktisk. Blir mer engasjert i serier, nesten sykelig engasjert også. :P

Regner med at operasjonen er under narkose? Hvordan var det å våkne opp fra narkose når noen hadde "tuklet" med øynene? Har ikke fått så mye informasjon om operasjonen enda.

Hun har såkalt nystagmus også, så øynene dirrer nesten hele tiden. Det blir hun nok aldri kvitt.. Fatter ikke hvorfor hun har fått det, men de tror hun ser veldig godt. Eller i alle fall normalt godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at operasjonen er under narkose? Hvordan var det å våkne opp fra narkose når noen hadde "tuklet" med øynene? Har ikke fått så mye informasjon om operasjonen enda.

Hun har såkalt nystagmus også, så øynene dirrer nesten hele tiden. Det blir hun nok aldri kvitt.. Fatter ikke hvorfor hun har fått det, men de tror hun ser veldig godt. Eller i alle fall normalt godt! :)

Man er under narkose, ja! Merket ikke noe særlig sånn egentlig. Føltes som jeg var trøtt på øyet bare, også hadde jeg lapp over det. Husker jeg måtte passe på å ikke gni meg i øyet de første ukene etter operasjon, også fikk jeg øyedråper jeg måtte dryppe på 4 ganger om dagen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte på det, ikke alle liker å åpne seg så mye til fremmede :hjertesmil: Og jeg regnet med at det var grunnen, kan ikke se for meg at en eneste mor i verden vil akseptere dette og være avslappet i deres situasjon. Dere har det tøft :kose: Klart du ønsker at ting skulle blitt annerledes, men du virker sterk og, og ikke føl deg dum som er sykemeldt og deprimert, syns det er veldig naturlig i deres situasjon :hjerte: Å bli mamma er så overveldende i seg selv at det dere opplever må være vannvittig tungt :kose: Syns det virker at du takler dette kjempe bra! ;)

Ekkelt med øyeting ja, har jo en kul på ene synsnerven (ennå svake synsforstyrrelser så vil tru at den ennå er der) og fryktet operasjon og syntes at mange av testene hos øyelegen var ekle. Men kjenner et par styk som har fått operert skjeling som voksen og det gikk bra, trur at små barn oftere klarer seg fint under og etter en operasjon. Men vanskelig å være mamma da uansett! Skal hun opereres innen noen mnd el om noen år?

Jeg skulle se den Lindsayserien men glemte det, så har ikke noe å birda med der, men håpet at hun har dey bra nå. Syns hun er en flink skuespiller selv om jeg har sett få filmer med henne :)

Terroren ja huff! Du bor vel i Oslo? Hadde blitt mer redd om jeg bodde der, de kan bombe her og men ser for meg at det er mindre sjanse for det :vetikke:

Varmt i dag? Et 19 i skyggen og blå himmel her så blir vel varmt men neppe 35 håper jeg :sol:

:hjertesmil:

Ja å bli mamma er faktisk veldig overveldende i seg selv. Jeg kunne aldri forestilt meg hvor stor belastning det faktisk er og hvor stor omveltning det er på livet. Folk kunne sikkert sagt det til meg hundre ganger, men man må liksom oppleve det selv før man forstår.

Så alt annet som kommer i tillegg gjør at man lett mister grepet.

Bor i et terrorutsatt område ja, ikke gøy! Jeg vil jo bo der jeg bor, det er jo der jeg er fra så ser ingen grunn til at jeg skulle måtte flytte. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på terror, for det gjør jeg. Nesten hver dag faktisk. Har gjort det siden 11.sept. Ferdes ofte på svært terrorutsatte steder også. Har lyst å bytte jobb og finne meg en på landet i stedet, sånn at jeg slipper å ferdes i sentrale strøk daglig. Men har ikke lyst til å bli så hysterisk heller.. Huff, det er så vemmelig :(

Her er det veldig varmt fremdeles! Ikke over 30 da, så det er litt lettere å sove og være. Deler av huset vårt var så varmt på de varmeste dagene at jeg ikke klarte å tenke eller gjøre noe, det ble rett og slett uutholdelig. Og jeg tåler en del varme!

Nå er det den mest intense heten over og vi fungerer ganske bra :) Mini har blitt mer vant til varmen og selv om hun foretrekker 18 grader så er det helt greit med 28 også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...