Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Æsj, hvordan har fliserne klart å gjøre noe så elementært feil a? :daane:

Som barnløs har jeg ikke så mye å tilføye på det andre. Har innsett at jeg har ekstremt liten kunnskap om barn og det å ha barn. :haar:

Usj, nei du kan så si. De som fikser på det sier det er polakker som har gjort det og at de ikke kan bad.

Disse folka som er her nå er fra Estland - så får vi se hvor gode de er!

Vi har ikke ansatt verken det ene eller det andre, huset var ferdig med bad og kom i skoeske fra et østblokkland. Neste gang jeg kjøper hus skal jeg være mer kritisk!

Jeg vet svært lite om barn jeg også - tro det eller ei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at stanken er borte! :-) Kanskje hun var litt dehydrert? :klo: De blir jo fort det disse små :(

De skal vel ha noen våte bleier i løpet av et døgn, jeg vet ikke hvor mange som er "normalen".

Kjedelig med folk som ikke gjør jobben sin skikkelig!! Skulle tro at folk kunne det de driver med når de har fått jobb innenfor sitt yrke. Har dere pusset opp badet eller kun lagt fliser?

For et helsevesen det er hos dere da!!! Jeg hadde krevd å bytte helsestasjon. For noen usympatiske mennesker!! Ingen fortjener å behandles sånn :kjefte:

Skumgummi ja.. Disse små finner ALT! Føler egentlig at jeg må støvsuge og kontrollere huset hver dag, men jeg gidder ikke :fnise: Pluss at det er en storebror som bare vil være snill og gi lillesøster alt han selv spiser. Ikke trygt med druer og den slags da ;)

Ja, hun hadde ganske tørre bleier i noen dager men jeg tenkte ikke på at det var så feil. Tenkte at det var normalt ettersom hun spiste mer fast føde.

Hun har fått tilbud om drikke hele veien - både nan, vann og saft - så såå tørst kan hun ikke ha følt seg. Men det er jo selvsagt mitt ansvar å sørge for at hun får nok drikke. Det lukter heldigvis ikke noe nå lenger av bleiene, men det var skikkelig ille de to bleiene det gjaldt. Bare jeg tok på bleia satte lukten seg i fingrene.

Er superergelig med badet ja! Huset er helt nytt og badet var klart da vi var på visning. Vi så ikke noe feil på det, men skjønte fort at ikke alt var som det skal da vi flyttet inn. Badet er sånn ferdigmodul fra østblokkland.. Forventer jo likevel at alt skal være på stell!

Jeg vurderer sterkt å bytte til privat helsestasjon.. Har vært misfornøyd med det meste der hele veien. Alt fra lokalet til beliggenhet til at man ikke får ta med vognene inn (mulig det ikke er vanlig noe sted, men da må de ha et fornuftig sted å sette de slik at man får låst de.. ), til jordmor, helsesøster, resepsjonist og barnelege! Det var kanskje hele helsestasjonen det :dry:

Er det hyggelig der du er da?

Kan tenke meg det er mer utfordrende å sikre huset når det er liten og litt eldre tass inne i bildet også!

Er det noe søskensjalusi hos dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg kanskje at mini har fått litt lite å drikke.. Bleiene hennes var ganske tørre en stund, men jeg tenkte at det var naturlig siden de spiste mer fast føde og fikk mindre nan. Vi byttet fra svensk til norsk formula på Nan, og etter at vi gjorde det mistet hun helt interessen. Jeg trodde hun bare var lei nan, som mange blir og at hun fikk nok drikke gjennom maten. Stakkars mini, hun må ha vært så dehydrert! Men jeg har jo tilbudt henne drikke i form av både nan, vann og saft - så hun kunne jo drikke om hun ville.

Jaja, det lukter ikke noe særlig av bleiene nå lenger - sånn bortsett fra det vanlige. Og nå har hun tunge og våte bleier igjen, så da håper jeg alt er vel!

Leste forresten (i ettertid) at de skal ca ha 1 dl væske per kg de veier, som tommelfingerregel. Skjønner jo da at hun kanskje fikk litt lite om det meste gikk via mat..

Ja du kan så si angående badet. De er her på andre dagen i dag, og skal tilbake i morgen. Fryktelig irriterende! Hele huset er egentlig en vits spør du meg.. Helt nytt og rådyrt, men såå mye feil. Har hatt nok å tenke på det siste året så det provoserer meg fryktelig hvor lite medgjørlig utbygger er i ettertid.

Hadde vært så digg å ansatte Norges beste advokat og grisebanke utbygger i retten. Det er min våte drøm :fnise:

De får jo en del via maten, men trengs nok noe utenom. Man kan jo ikke gjøre annet enn å tilby, de drikker den mengden de vil uansett :) Godt at det ser (og lukter ;) ) litt bedre nå da :Nikke:

Ååå så irriterende med mye feil dersom alt er nytt :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo en del via maten, men trengs nok noe utenom. Man kan jo ikke gjøre annet enn å tilby, de drikker den mengden de vil uansett :) Godt at det ser (og lukter ;) ) litt bedre nå da :Nikke:

Ååå så irriterende med mye feil dersom alt er nytt :sur:

Jepp, men uten Nan (og annen drikke) så er vi vel på ca 5 dl vann. Så det er klart at hun mangler litt væske om hun ikke drikker utenom. Krysser fingrene for at "tørken" er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men uten Nan (og annen drikke) så er vi vel på ca 5 dl vann. Så det er klart at hun mangler litt væske om hun ikke drikker utenom. Krysser fingrene for at "tørken" er over :)

Ja, får håpe det :) At de ikke bare kan gjøre slik vi vet er best altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj dårlig det med badgulvet og huset ellers :( Håper det blir bedre og ikke så dyrt å fikse, dere må vel ikke betale alt om det er feil som var der når huset var ferdig?

Jeg syns egentlig at 5 dl vann er mye om jeg sammenligner med mini, eller iallefall frem til for noen få dager siden. Han har alltid bare tatt noen få slurker av gangen, er ikke sånn som med mme at han slukte flaska. Men nå som han kun drikker av sugerørkoppen så drikker han mye mer, antar at det er fordi han holder den selv :) Tutkopp har vi gitt opp, det gikk nesten men bare nesten. Hva drikker jenta di av? Noe hun klarer å holde selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj dårlig det med badgulvet og huset ellers :( Håper det blir bedre og ikke så dyrt å fikse, dere må vel ikke betale alt om det er feil som var der når huset var ferdig?

Jeg syns egentlig at 5 dl vann er mye om jeg sammenligner med mini, eller iallefall frem til for noen få dager siden. Han har alltid bare tatt noen få slurker av gangen, er ikke sånn som med mme at han slukte flaska. Men nå som han kun drikker av sugerørkoppen så drikker han mye mer, antar at det er fordi han holder den selv :) Tutkopp har vi gitt opp, det gikk nesten men bare nesten. Hva drikker jenta di av? Noe hun klarer å holde selv?

Nei, vi skal ikke betale for reparasjon av badet nei. Dessverre er de som har fått i oppdrag å utbedre ikke spesielt dyktige. Ingen bombe at de kommer fra Øst-Europa...

Vi opplyste om feilen før vi tok over, men holdt kun tilbake en bitteliten sum penger fordi utbygger truet oss med advokat. Selv om det selvsagt var vi som hadde retten på vår side.

Har tatt de nesten et år å utbedre. Møkkafolk.

Når du sier det så høres 5 dl mer enn nok egentlig. At de regner 1 dl per kg, som i vårt tilfelle blir 10 kg = 1 liter høres jo mye ut ja.

Så din lille drikker ikke vann på samme måte som han drakk nan? Jeg gir vann til mini, men hun tar bare noen slurker. Prøver å få henne til å drikke mer, men det er kanskje normalt å ikke sluke vannflasken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkafolk ja! Jobba med noen russere før og aldri sett så arbeidssomme folk, men selv om de liker å jobbe så trenger ikke resultatet å bli bra :(

1 dl per kg har jeg aldri hørt før, det hadde blitt en liter her og! Da burde han få vann intravanøst for han er ikke i nærheten! Nei han har sjeldent sluket vann, har skjedd men det er sånn en gang hver 14. dag. I begynnelsen ble han rasende når han skjønte at det var vann på tåteflaska og ikke Hipp, men så hadde vi litt juice i og mindre og mindre for hver gang. Da godtok han vann men sluker det ikke nei. Juice kan han sluke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker masse vann når jeg spiser, men har sett mange som bare nipper og drikker et halvt glass vann til maten :) Så når vi er ute å spiser så må jeg ha en mugge med vann, et glass er ikke nok. Også en mugge om jeg drikker brus, må jo ha mer å drikke men orker ikke så mye brus :fnise: Så man er forskjellig, og våre søte små ;)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på å drikke vann! Fy meg! Jeg drikker mye urtete da.. Høres ut som en gammel tante når jeg sier jeg drikker urtete :fnise:

Ser for meg noen halvsprukne kopper med masse urteblader og blomster i.. :laugh:

Ellers blir det en kaffe latte og gjerne en Pepsi Max, evt. Farris. Vann må jeg liksom tvinge litt i meg.

Jeg prøvde gi mini saft, men hun likte ikke det noe særlig. Så får vel bare fortsette med å tilby vann. Går litt bedre nå men har jo prøvd med sikkert 5-6 forskjellige flasker og kopper for å se om noe funker bedre.

Sikkert lurt med sånn sugerørkopp, men det stod fra 12 mnd på de? Så da følte jeg det kanskje ble litt for avansert for mini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun hadde ganske tørre bleier i noen dager men jeg tenkte ikke på at det var så feil. Tenkte at det var normalt ettersom hun spiste mer fast føde.

Hun har fått tilbud om drikke hele veien - både nan, vann og saft - så såå tørst kan hun ikke ha følt seg. Men det er jo selvsagt mitt ansvar å sørge for at hun får nok drikke. Det lukter heldigvis ikke noe nå lenger av bleiene, men det var skikkelig ille de to bleiene det gjaldt. Bare jeg tok på bleia satte lukten seg i fingrene.

Er superergelig med badet ja! Huset er helt nytt og badet var klart da vi var på visning. Vi så ikke noe feil på det, men skjønte fort at ikke alt var som det skal da vi flyttet inn. Badet er sånn ferdigmodul fra østblokkland.. Forventer jo likevel at alt skal være på stell!

Jeg vurderer sterkt å bytte til privat helsestasjon.. Har vært misfornøyd med det meste der hele veien. Alt fra lokalet til beliggenhet til at man ikke får ta med vognene inn (mulig det ikke er vanlig noe sted, men da må de ha et fornuftig sted å sette de slik at man får låst de.. ), til jordmor, helsesøster, resepsjonist og barnelege! Det var kanskje hele helsestasjonen det :dry:

Er det hyggelig der du er da?

Kan tenke meg det er mer utfordrende å sikre huset når det er liten og litt eldre tass inne i bildet også!

Er det noe søskensjalusi hos dere da?

Vi har en helt fantastisk helsestasjon. Både lege, jordmor, sekretær og helsesøster er helt supre mennesker. Blide og imøtekommende. Ikke belærende eller spydige på noen måte. Vet mange andre har samme mening som meg. Vi bor jo på et lite sted da..Vet ikke om det har noe å si.

Søskensjalusi har vi ikke hatt så veldig mye av. Vi har merket litt etter at A ble mer aktiv for da krever hun mer. Må alltid passe på henne og alltid si ifra til L at hun må ikke få ditt og datt, osv. Men stort sett går det veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på å drikke vann! Fy meg! Jeg drikker mye urtete da.. Høres ut som en gammel tante når jeg sier jeg drikker urtete :fnise:

Ser for meg noen halvsprukne kopper med masse urteblader og blomster i.. :laugh:

Ellers blir det en kaffe latte og gjerne en Pepsi Max, evt. Farris. Vann må jeg liksom tvinge litt i meg.

Jeg prøvde gi mini saft, men hun likte ikke det noe særlig. Så får vel bare fortsette med å tilby vann. Går litt bedre nå men har jo prøvd med sikkert 5-6 forskjellige flasker og kopper for å se om noe funker bedre.

Sikkert lurt med sånn sugerørkopp, men det stod fra 12 mnd på de? Så da følte jeg det kanskje ble litt for avansert for mini?

Jeg elsker vann. Drikker vann dagen lang. Flaska er allitd med ;)

Jeg har efart at man ikke alltid trenger å se på alders"grensen" på sånne kopper og flasker. Ei i barselgruppa vår greier å drikke av sånn sugerør-kopp. Det har hun gjort siden hun var 5 måneder. Bare kjøp og test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh jeg biir gal :bond: Mini sover bare dårligere og dårligere for hver natt. I natt har hun vel knapt sovet mer enn én time sammenhengende. Både jeg og mannen er helt på felgen! :frown:

Hun er et mareritt å legge om kvelden og i det siste har det også vært trøblete å få til dagsøvn. Og nå er nettene også helt grusomme. Hun roer seg når hun får ligge på mannen sitt bryst, men så fort hun legges tilbake i egen seng så begynner gråtingen igjen. Vi prøver å roe henne i sengen og få henne til å sovne der, men selv om vi synger og stryker henne så kan vi sitte der i timesvis uten nytte.

Prøver til slutt å gi henne mat, noe hun egentlig har sluttet med på natten, og det går ned på høykant men er ingen livsredder for søvnen den heller. Har maks sovet 3 timer i natt.. Det kan ikke fortsette sånn her :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, har det samme her. I natt skulle hun sove over hos bestemor og bestefar for første gang, og der sov hun fra kl 21 til 07 idag morges, kun en gang våken klokken 2 for å få smokk!

Her hjemme våkner hun hver time, oppimot 10 ganger om natta, og nekter å legge seg om kvelden.

Alt av forslag er prøvd og det fungerer ikke her. Roer hun seg hvis hun er i sengen med dere? Det gjør ikke vår.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan de ofte sover så mye bedre hos andre. Er det et alternativ å la henne ligge på eget rom? Kanskje dere rett og slett vekker hverandre :klo: Litt lys på dersom det er helt mørkt? Det blir fort en uholdbar situasjon, uff :\ Man greier seg jo ikke uten søvn over tid. Hun er vel for liten til at det skal være såkalt nattskrekk? Jeg har ikke peiling merker jeg. Ofte vil man jo anbefale å snakke med hs, men tenker at det kanskje ikke frister så veldig hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjedelig med søvnen. Sånn har lillesøster vært her også... Men som hos Mus-katt, så sover hun supert borte! Merkelig.. Har dere hatt barnevakt for henne enda eller? (Mulig jeg har spurt om det før :klo: )

Håper det roer seg med sovingen og at det bare er noe som plager henne litt ekstra for tiden...Tenner eller noe i den duren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, har det samme her. I natt skulle hun sove over hos bestemor og bestefar for første gang, og der sov hun fra kl 21 til 07 idag morges, kun en gang våken klokken 2 for å få smokk!

Her hjemme våkner hun hver time, oppimot 10 ganger om natta, og nekter å legge seg om kvelden.

Alt av forslag er prøvd og det fungerer ikke her. Roer hun seg hvis hun er i sengen med dere? Det gjør ikke vår.. :)

Nesten godt å høre at vi er fler, men samtidig er det jo kjipt at flere sliter med det samme! Unner ingen søvnløse netter altså :grine:

Hun roer seg ikke av å være i sengen med oss, men kun på pappas bryst. En sjelden gang kan hun sovne mellom oss etterpå. Ingen av oss sover spesielt godt med henne i sengen, så det er ikke gunstig for noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan de ofte sover så mye bedre hos andre. Er det et alternativ å la henne ligge på eget rom? Kanskje dere rett og slett vekker hverandre :klo: Litt lys på dersom det er helt mørkt? Det blir fort en uholdbar situasjon, uff :\ Man greier seg jo ikke uten søvn over tid. Hun er vel for liten til at det skal være såkalt nattskrekk? Jeg har ikke peiling merker jeg. Ofte vil man jo anbefale å snakke med hs, men tenker at det kanskje ikke frister så veldig hos dere?

Nei, helsesøster tror jeg ikke vi skal regne med her. En på barselgruppen hadde også problemer med sovingen og fikk som svar at ingen av "hennes" barn (altså barn hun hadde ansvaret for som helsesøster) hadde hatt problemer med å sove og alle hadde sovet natten igjennom, så det var DE som var problemet og ikke fikset leggingen. Dama er jo gal :sjokkert:

Hun skal snart over på eget rom, men inntil det er klart er hun hos oss. Kan godt være vi vekker hverandre! Mannen snorker jo og det kommer de merkeligste lyder noen ganger, så jeg MÅ bare åpne øynene for å se hvordan han får det til :fnise: Og mini er veldig var på lyder og lys når hun ikke er i sine dypeste søvnfaser. Samtidig er det mye lettere å sjekke på henne når hun er ved siden av oss, enn om vi må opp og ut i et annet rom. I forhold til krybbedød er det vel også egentlig anbefalt at de sover på samme rom som foreldrene til de er ett år. Men kan ikke tenke for mye på det! Kan være det blir lettere å få henne på eget rom, både for oss og henne!

Jeg savner å ha overskudd altså! Og en god natts søvn med påfølgende god dag!

Det var jo bedre tider når hun våknet og ville ha mat, da sovnet hun i alle fall med en gang igjen etterpå. Disse stadige oppvåkningene, gråtingen og at hun plutselig ligger våken i flere timer midt på natten - det er ikke bra. Ikke sover hun noe lenger eller bedre etterpå heller, og ikke er dagsovingen av bedre kvalitet om nattesøvnen er dårlig. Nei, ingen tjener på dette! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med søvnen. Sånn har lillesøster vært her også... Men som hos Mus-katt, så sover hun supert borte! Merkelig.. Har dere hatt barnevakt for henne enda eller? (Mulig jeg har spurt om det før :klo: )

Håper det roer seg med sovingen og at det bare er noe som plager henne litt ekstra for tiden...Tenner eller noe i den duren!

Ja det er vel ikke unormalt. Vi vet jo at vi har vært ganske heldige. De første seks ukene var helt j.... men så begynte hun plutselig å sove natten igjennom (eller fra 23:00-06:00 da, men likevel). Dessverre skulle hun plutselig ha mat om natten igjen fra hun var 4 mnd til for noen uker siden, men så tok det slutt også. Så nå har vi hatt ca 1 måned (fra hun var 8 mnd til 9 mnd) hvor hun sov fra 19:00-06:00, men de siste ukene har vært helt pyton..

Hun har ikke sovet så mye borte fra oss, faktisk aldri. Men vi har hatt barnevakter som har lagt henne og det har stort sett gått ganske greit. Men kan jo ikke la henne sove borte hele tiden heller, om det skulle hjelpe og være en løsning. Selv om det virker fristende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...