Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Følte det/føler det veldig sånn selv, spesielt ifht hvor mye det kan påvirke psyke og humør/forhold og tja....egentlig alt. Det er intense greier altså.

Har dere testet soving på eget rom? Eks sette madrass utenfor rommet første natt for å slippe å løpe frem og tilbake- og så bare ha babycall etter det evt?

Vi har ikke babycall enda fordi vi sover på samme rom foreløpig(og må nok fortsette med det en stund).

Fyren her roet seg mer om vi la han i nattpose, og la en pute bak ryggen så han ikke datt til siden hele tiden. Puta hadde vi bare frem til vi la oss altså.

Hvordan responderer hun på ei flaske med vann om natten?

Vi har ikke testet å ha henne på eget rom enda, men vurderer sterkt. Egentlig skulle hun over på eget rom fra 6 mnd alder, for det er da "alle" gjør det. Men rommet hennes er ikke klart og vi har vært gjennom så mye at vi ikke har orket å styre med det. Men nå er kanskje tiden inne.

Og nattpose kan også være en idé for noen ganger tror jeg kanskje hun våkner fordi hun er kald, dynen er jo av etter to sekunder uansett så mye som hun spreller.

Flaske med vann gjorde henne bare enda mer sint og provosert, sånn type "hvordan VÅGER dere å gi meg vann midt på svarte natta. Dette skal dere få igjen for! Hyyyyyl! Skriiiik!" Sååå.. ikke så poppis nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vurderte seriøst å prøve en natt på rommet alene ja. Mannen mistenker at vi vekker hverandre nemlig. Men nå sov hun jo godt i natt, så da sparer jeg det til neste gang. Men er nok på tide å få henne på eget rom, samtidig som det er nå separasjonsangsten virkelig setter inn så det kan jo bli trøblete det også.

Skal se etter sugerørkoppen :) De hadde den ikke på nærbutikken. Du har nok rett i at det er et slags salgstriks for det finnes jo såå mange forskjellige varianter! Nå ligger hun å suger på en vanlig flaske med vann, men litt annerledes fra den hun får Nan fra. Hun tar tak i den og heller i seg mens hun ligger på gulvet. Kanskje ikke den beste drikkestillingen, men den eneste hun mestrer selv. Skal sjekke ut wow-koppen :)

Mini hadde da sperarasjonsangst men ikke på natta :fnise: Men var absolutt at vi vekket hverandre. Hadde vi gjort det tidligere så hadde vi flyttet han tidligere.

De sugerørkoppene har de i matbutikkene, men ikke den Wow, den er ikke en sugerørkopp men den skal ikke gå an å grises med og skal være enkel. Mini får forresten til Camelbak for barn og, så hender at han drikker av min (altså tar den fra meg), jeg har en for barn for å ha i veska mi når jeg shopper og sånt :)

Jobber du i Oslo sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest Mammasjokket, men har planer om det :) Har du rukket å lese den enda? Kom ikke den typ i går? Hvordan rekker du det :fnise:

Jeg har en magasinbunke herfra og til taket som jeg ikke har rukket, pluss et lass med aviser. Jeg har store planer om å lese alt, men ja.. det var det med tiden da :laugh: Og hvis jeg skulle lese noe foran mini blir hun helt vill og SKAL ha det jeg leser - for å spise det opp og rive det i filler.

Men tilbake til saken, den boken vil jeg lese :) Tenkte også sjekke ut boken til Henriette Steenstrup og til hun Johanna Grønneberg (selv om jeg ikke er superfan av dama..). Synes det er bra folk endelig går ut og sier det som det er!

Det som plager meg mest er egentlig at jeg fra mange får veldig lite forståelse når jeg sier at det er slitsomt. Akkurat som det betyr at jeg ikke er glad i mini eller noe :vetikke:

Ja ikke sant man förstår at søvnmangel kan brukes som tortur? Det er virkelig utrolig slitsomt og vondt når man trenger å sove men ikke får lov.

Har en flink mamma som kan steppe inn som mormor, men det er ikke så lett å gi henne bort fordi hvis ikke ting blir gjort på "min" måte så får vi ta støyten senere. Eks. synes min mor at det er supert at mini sover litt i 17-tiden, men når hun da drar så blir vi igjen med en unge som ikke skal legge seg før klokken blir nærmere 22:00.. Så selv om det er godt ment er det ikke lett å gi bort ansvaret ;)

Aner ikke når den boka kom, men den er kanskje ganske ny? Selv om denne ungen min ikke skjønner konseptet med å sove ordentlig på dagtid så sovner han tidlig for kvelden og gir mora tid til å f.eks lese bøker. Det er jo helt tafatt at noen kan tenke eller mene at man er mindre glad i ungen bare fordi man synes det er slitsomt til tider :hakeslepp: Enten er de barnløse eller så har de hatt enkle unger som bare har "eksistert" og aldri krevd noe som helst. Eller kanskje bare veldig overraska over at noen faktisk tør å si det høyt? Veldig godt at "sannheten" kommer frem, selv om jeg føler at det til tider er et veldig styr om å være mestmulig uperfekt i sosiale medier osv., men de om det. Får bare ha på dritfilteret som mannen kaller det, og sile ut det som ikke er verdt å registrere :ler:

Det er kjempevanskelig å skulle overlate ansvaret til noen andre. Den/de som skal passe må jo også kunne følge deres rutiner, ihvertfall til en viss grad. Og det med soving er jo ganske viktig, spesielt nært normal leggetid. Lurer på når jeg egentlig skal klare å ha ordentlig barnevakt, tanken er fæææl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei som skrev i en tråd i dag/går under graviditet og spedbarn at hun syns synd i babyer hvor foreldrene syns at det er slitsomt når de har kolikk ol, hun skrev det ikke ordrett sånn da. Da har man en unormal tankegang tenker jeg :) Eller at man virkelig har glemt hvor sliten man var selv. Mamma har fortalt at brodern hadde kolikk og det var helt forferdelig, og det innrømmer hun, hvorfor ikke? Hun er da ikke mer glad i meg fordi jeg var enkel og måtte vekkes om morgenen i 10-11-tia som nyfødt etter å ha sovet hele natta. Men må innrømme at jeg i blant kvier meg litt for å skrive i dagboka når mini har vært slitsom i dagboka mi fordi han er egentlig ganske enkel, så når vi har en slitsom dag føler jeg at jeg ikke har lov å klage.

Håper dere får ei fin helg! :blomst: Planer? :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt ork til å oppdatere her i det siste, har herjet mer i de andre dagbøkene enn min egen. Sånn går det når man er stuuuptrøtt.

I går vasket jeg jeansen min, som forsåvidt er ganske lys, med mini sine bodyer og pysjer - som var hvite. Nå er de blitt styggrå.. Og mannen - som ikke har satt på en vask på ett år - ble irritert og sa at jeg måtte jo vite at olabukser/jeans ALLTID skulle vaskes for seg :opplyser: Visste dere det? :omg:

Kunne ikke bare han vasket da, siden han er ekspert :rolleyes:

Huset vårt er så rotete at det er en pinlig affære. Eller det er ikke ekkelt rot som i disse seriene på tv. Alt er rent og pent, og under kontroll. Men det er fortsatt rot - og for utenforstående så ser det enda mer krise ut enn det er for oss som bor her. Jeg får totalangst når vi skal få besøk eller gjester! Ved noen anledninger har vi hatt folk innom, og jeg føler rett og slett at jeg taper ansikt når de ser hjemmet vårt. For det er egentlig veldig fint men med ting som flyter overalt i alle rom, så ser det ganske fælt ut.

De tror sikkert at vi aldri vasker huset og er sjuskete hele gjengen. Grunnen er at vi mangler møbler og jeg er kresen. Vi har rett og slett ingen steder å legge tingene våre på. Vi mangler garderobeskap og bokhyller, så alt ligger litt her og der. Men nå skal jeg gjøre det jeg kan ut av situasjonen, og så skal vi ut og jakte på møbler! Den følelelsen når noen inn til deg og det ser helt bombet ut, nei den er ikke god!

Mini er overalt om dagen og det er ganske slitsomt! I dag har jeg plukket ut en stor treflis og en stor pappbit ut av munnen hennes. Hun fant ut at hun skulle spise om det nyeste Det Nye jeg hadde liggende :lol:

Man får ikke ha tingene sine i fred lenger!

Og ordet "nei" forstår hun ikke. Ikke tegn til reaksjon en gang! Er det litt tidlig?

Det er ett sted hun absolutt ikke får utforske og det er peisen, så akkurat der tar jeg på strengestemmen. Er så rart å høre seg selv si "Nei! Mamma sier nei!" Ble plutselig veldig mammaete :lol:

Ellers er jeg på fjerde eller femte dagen med hodepine, tror det er lite søvn og at jeg plutselig skulle begynne å loggføre all maten min - noe som gjør at jeg spiser litt mindre (håper jeg).

Men fy så slitsomt det er å aldri føle seg helt pigg.

Om dagen rocker vi til Jessie J, Ariana Grande og Nicki Minaj "Bang Bang" og Pharrell Williams "Come Get It Bae" :digge::danser:

Nei, nå holder mini på å sparke i stykker panelovnen. Må redde ovnen og veggen før huset raser sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid nye jeans alene et par ganger men aldri sammen med hvite plagg. Kjører heller hvitvask, har opplevd alt for mange plagg som har blitt grå selv uten en jeans i vasken. Synd at det gikk ut over hennes plagg og ikke dine egne, føles bedre når man ødelegger noe som er sitt eget.

Ja hvorfor vasket ikke han :fnise:

Kjenner meg igjen i det med rot, vi har alt for mange ting og for liten plass. Er ikke ekkelt her men for mye av div! Ekkelt når det ikke er avtalt besøk som kommer :P

Mini skjønner (virker det som) nei noen ganger, mens andre ganger ler han bare og fortsetter. Men jeg tenker at det er lurt allerede nå å være konsekvent og så streng som man vil være senere, men selvfølgelig se an situasjonen :) Jeg pleier og å forklare, eks "nei .... kan bli ødelagt", så han liksom vet hvorfor, selv om han neppe skjønner :P Har skjønt det sånn at det er viktig for barn å vite hvorfor de ikke kan gjøre ditten og datten, for hvis ikke ser de ikke poenget med "nei" og det kan bli mer spennende å gjøre disse tingene. Mini er og over alt og skal røre alt, men heldigvis skal ikke alt inn i munnen lenger.

Ikke bra å spise for lite og da går man heller ikke ned i vekt! Drikker du nok vann? Eller var det du som ikke liker vann? :P Går jo an å drikke vann med sitron i eller noe sånt.

:hoho: ser for meg jenta di som sparker på panelovnen ;) God helg! :blomst:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok vært ganske dehydrert de siste dagene, må være derfor hodepinen har holdt på i dagesvis. Skal prøve å bli flinkere til å drikke vann!

Hva er egentlig hvitvask? :klo:

Merker at jeg ikke er så superdreven i rengjøring og husvask, jeg bare gjør noe uten å egentlig vite hvorfor :P Men jeg er vel bedre enn mannen til venninnen min, som skulle ta husvasken med dopapir og vann :ler2:

Sitter og surmuler litt fordi jeg klarte å velte en dusjdør i gulvet. Den er hektet av fordi noen nisser skulle fikse noe på badet, og så står den bare inntil veggen på et annet rom. Dumme meg klarte å velte den, så den gikk rett i parketten. Sint og irritert på meg selv :angry: Sint på utbygger som gjør at vi må ha dusjdørene i et annet rom, sint på mannen som har plassert de så teit og sint på meg selv.. og sint på tyngdekraften :roll:

I går hadde jeg meg på noen bukser jeg kjøpte da mini var 3 måneder, hadde forventet at de skulle sitte litt løsere nå men neida :tunge1: De satt som pølseskinn. :roll:

Jeg får jo bare tenke at om jeg ikke hadde passet på hva jeg spiste og ikke hadde beveget meg i det hele tatt så ville det vært enda verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvask er vel vask av hvitt/lyst tøy?

Er ikke enkelt dette med balansering av matinntak og aktivitet. Kanskje du egentlig bare har vasket buksene feil og de har krympa? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hvite plagg i hvitvask og vasker med vaskemiddel som er for hvitvask, er litt blekemiddel i det så plagga ikke blir grå. Men trur ikke at de kan bleke allerede misfargede plagg.

Jeg har faktisk samme problem, ei buske som passa før jeg gikk ned 8 kg er litt trangere nå!! Skjønner det ikke for har ikke bygd muskler, er lårene som er trange nå på den buksa. Er sikkert noen nisser i skapa våre som syr inn buksene våre på pur f. :P

Synd med den dusjdøra, ble den knust? Hadde blitt sinna på de folka jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knuste ikke nei, men ble hakk i parketten :( Hater hakk i parketten, blir skikkelig muggen resten av dagen :fnise:

Nå er jeg våken mens mannen og mini sover litt ut. Blir så provosert av mini, hun våkner 05:15-05:30 hver dag men er stuptrøtt. Gjesper og sutrer, men våken skal hun være. Ikke vil hun ligge i ro med oss heller, det skal krabbes og rulles. Har prøvd å gi henne mat for så og se om hun sovner igjen, men det gjør hun ikke. Men trøtt er hun, så mannen la henne 07:15 igjen.. Sånn går no morgenene ;)

I går kjøpte jeg meg en kåpe/jakke på H&M som jeg er veeeeldig usikker på. Jeg er desperat etter ytterplagg, men synes det er veldig vanskelig å oppdrive :vetikke:

Alle disse trendy skal jo ha en sånn teddykåpe, men hva skal stakkars lille meg gå med? :glare:

Kjøpte en som var pudderrosa og som så ut som en oversized blazer, men veldig usikker på om den var fin eller ei. Egentlig vil jeg bare kjøpe plagg jeg elsker umiddelbart, men noen ganger er jeg redd for å ende opp uten jakke. I fjor på denne tiden var jeg jo preggers med stor mage, så da brukte jeg en gravidjakke hele høsten. Hadde helst sluppet å ta frem den nå, selv om den sikkert sitter som et skudd ;)

Bruker fortsatt en gravidgenser titt og ofte. Mage har jeg jo fremdeles såh :rodme:

Kjøpte også nye klær til mini, siden de andre ble grå...Heldigvis ikke så mange plagg som ble med i min "supervask". :rolleyes:

Dere med liten plass og mye barneutstyr, tar dere vare på det til senere tilfelle dere skulle få flere barn?

F.eks. bilstoler, dagsenger, stellebord..?

Eller selger dere unna?

Er så i tvil på om vi skal fylle huset med ting vi ikke vet om vi kommer til å bruke igjen, samtidig er det jo ergelig å kjøpe alt nytt om det kom flere barn en gang?

I går testet vi pizza fra Dominos, den amerikanske pizzakjeden som er så poppis "over there". Var ganske godt og veldig godt bestillingssystem :enig: Peppes sin er kanskje litt mer spenstig i smakskombinasjonene, men så kostet en stor pizza bare 99 kr i går også og det skjer jo ikke på Peppes med sine 350kronerspizzaer . Altfor dyrt :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med jakker jeg og, må alltid lete mye og finner ofte ikke noe så bruker de jeg har til de faller fra hverandre :P. Har du link til den du kjøpte?

Vi har tatt vare på det meste av utstyr men solgt og kastet litt. Kjøpte første bilstol brukt og den kastet vi, for vi likte den ikke :P Lekegrinda trur jeg at vi selger, litt usikker. Den er veldig sammenleggbar så tar liten plass. Leker og klær skal vi ta vare på :) Vi har noe hos svigers og noe hos oss.

Pizza til 350kr?? Vi foretrekker en lokal pizzasjappe her med kurdere :P Syns alltid at de lager bedre pizza enn kjeder som Peppes og Dolly D.

Krabber snuppa di nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke den jeg kjøpte på nett, men fikk skikkelig kalde føtter så leverte den tilbake! Det gjorde selvsagt ikke saken bedre at jeg i dag - dagen etter - gikk ut og kjøpte meg en lignende jakke men 1000 kr dyrere.

Og nå angrer jeg på den også! Jeg egner meg rett og slett ikke til disse teddykåpene.

Bare kjipt jeg må drasse med meg den store kåpa tilbake til butikken. Tviler på at jeg får pengene igjen, men en tilgodelapp får jeg vel!

Gyngestol + baby = dårlig kombinasjon. Vet ikke hvor mange ganger hun har gynget over seg selv, det vil si legge en hånd under bena og holde fast med den andre. Ouch.. Men hun må jo lære.. en eller annen gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med slike bomkjøp! Kanskje du finner deg en annen jakke der slik at det blir enklere å bare bytte? :vetikke:

De lærer vel etter hvert, håper jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp noe du ikke vil angre på med tilgodelappen ;)

Jeg syns at så lenge de ikke blir skadet så kan de godt slå seg litt, så de blir tøffere. Hun lærer sikkert snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hodet mitt! Jeg er så sliten og har hodepine. Jeg pleier aldri ha hodepine så blir ekstra muggen når det først skjer. Tror jeg har en eller annen høstforkjølelse som ikke har slått helt ut, og tror mini også har fått deler av den. Kanskje umulig å unngå når jeg smaker på maten hennes osv.. Basilusker havner jo både her og der!

Mini tar virkelig helt knekken på meg om dagen. Hun er kun interessert i de tingene som er forbudt som skumle ovner, ting som kan velte, er skarpe osv.. Typiske ting hvor muligheten for at hun slår seg eller skader seg er stor. Og hun blir sur og grinete hvis hun ikke får være der på disse ulovlige stedene.

Ikke liker hun maten jeg lager og hun vil nesten bare ha nan.

Ikke kan hun krabbe heller, og det ser ikke ut som det skjer med det første. Jeg har ikke mer å gi eller gå på, og permisjonen er snart over.. Jeg er så utmattet at jeg knapt har krefter til å løfte henne og hun er jo tung også. Nei, synes egentlig det er ganske fælt om dagen. Sovingen er blitt litt bedre, eller det vil si, hun våkner/gråter ofte men er som regel lett å roe igjen. Er hun ikke det gir vi opp etter noen minutter og lar henne sove i sengen vår. Orker ikke kjempe i timesvis på natten.

Stemningen i heimen er ganske bedrøvelig for å si det sånn og jeg er en stor bitch og hurpe (ikke hans ord altså, men mine..)

Akkurat nå er det helvete på jord.. Og i tillegg føler jeg meg ufresh og prøver å begrense inntak av kalorier uten at det gir noen effekt. Må pokker være noe feil på forbrenningen og meg, er så møkklei av å aldri se resultater. Baaahhhh.. frustrert. Sur. Lei.com!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at jeg føler så med deg, og vil gi deg en stooor klem :klemmer: Når formen og ting er som de er, er det mulighet for at du blir sykemeldt og mannen overtar det som er igjen av permisjonen før han går ut i pappaperm? Så kan dere i det minste dele på alt som skal gjøres og du får muligheten til å hente deg inn litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at jeg føler så med deg, og vil gi deg en stooor klem :klemmer: Når formen og ting er som de er, er det mulighet for at du blir sykemeldt og mannen overtar det som er igjen av permisjonen før han går ut i pappaperm? Så kan dere i det minste dele på alt som skal gjøres og du får muligheten til å hente deg inn litt?

Takk for svar :) Det er vel ikke noe fasitsvar på min reaksjon. Jeg måtte bare få det ut!

Jeg er egentlig ferdig med permisjonen for lenge siden, og har vært sykmeldt siden.. Har siste sykmeldingsdag i morgen typisk nok. Og så er det noen uker ferie og så tilbake på jobb.

I dag fikk jeg lyst til å ringe legen min og si at jeg ikke klarer mer, men problemet er jo mini. Hjelper ikke å være hjemme med henne alene, for det er jo hun som gjør meg utmattet. Hadde derimot mannen og jeg nå kunne vært sammen om henne, det hadde vært en fin løsning. Men kanskje det blir bedre for meg å komme tilbake på jobb, så kan pappaen slite med mini ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg tror du kan ha godt av jobb faktisk, selv om det og er slitsomt :)

Har mannen din permisjon utestående? Og hvordan er det med evt barnehage?

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mini rett og slett var utsultet og bare ville ha en stor flaske Nan igjen? Hun roet seg veldig da jeg til slutt ga etter. Prøver virkelig å gi henne annen mat og hun var nesten avvendt morsmelkerstaningen, men så plutselig ville hun ha den igjen og i store doser. Skal prøve å lage større grøtporsjoner og gi mer brød, men middagene mine har hun ikke sansen for. Hun spiser litt, men går fort lei. Akkurat som om det ikke er ordentlig mat i hennes øyne.

Brukte 1 time og 10 minutter på å legge henne i stad, og selv om det for det mesteparten av tiden gikk greit - hun puslet i sengen med sitt - så ble det noen skikkelige skriketokter på slutten. Hun skriker til hun mister pusten selv om jeg både stryker og synger for henne. Tror hun er litt syk, så kan ikke klandre henne for det akkurat. Håper hun snart blir frisk igjen! Det er synd på henne og slitsomt for oss andre.

I går ga jeg mannen én oppgave og det var å vaske flaskene til mini. Var rimelig gretten da jeg kom til en vask full av skitne flasker i dag tidlig. :sinnatagg:

Nei nå skal jeg faktisk snart hoppe i seng, for en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sliten selv så litt tom i hodet så har ikke så mye å si. Men har du prøvd glassmiddager? (kanskje jeg har spurt før?) Mini likte heller ikke hjemmelaget før. Hva lager du til henne?

Ellers en stooor klem! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...