Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte og et utviklingssprang, eller kanskje tenner. Mini var litt irritabel over det meste sist han fikk tenner (forsåvidt 3 på en gang).

Så for meg en flott permisjon som du skrev om, men neeee. Mini er ganske enkel å ha med å gjøre, men sover så lite på dagtid så har alltid krevd mye av meg/oss. Håper og at den siste tiden blir bedre :kose:

Jepp, stemmer jo at det både er utviklingssprang og ikke minst tenner! Og tror du ikke det kom en tann :tommel: Skjønte det vel litt fordi hun siklet mye (og hun er egentlig ingen "sikler"), og bæsjebleiene hennes var rare og spesielt nattgråt.

Gruer meg til neste dose tenner kommer, nå har hun da altså fått 2 oppe og 2 nede. Neste runde blir vel sånn 3-5 stykker på en gang kan jeg tenke meg. Må jo gjøre forferdelig vondt :sukk:

Håper resten av permisjonen blir bedre ja.. under én måned igjen for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AllisHagtorn

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...................................................s-o-v-e!

Var hjemme fra jobb idag da jeg faktisk holdt på å hive meg ut av vinduet i ren desperasjon.

Enten sover ikke disse ungene, eller så sover man ikke selv. Og sykemelding er liksom ikke en option.

Og hadde man blitt det så er det jo ikke akkurat sånn at man får hvilt uansett, så kjære nissen: send oss litt sovestøv hele gjengen!

Men - over til noe positivt:

Ull :ler:

Jeg kjøpte en Johapysj idag, litt sånn tykkere enn de vanlige ull - men ikke supertykk. Og sokkene deres - de liker jeg veldig godt.

Hva slags bodyer til Janus er folk fornøyd med her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg så tett i hodet og sliten, tror jeg er forkjølet eller holder på å bli. Den ene runden med sykdom tar bare over for den forrige. Håpløst :tristbla:

Er heldigvis ikke blitt sånn ordentlig syk, men har hanglet siden slutten av august.

Mini sov faktisk ganske greit i natt. Hun våknet riktignok to-tre ganger og måtte trøstes i søvn, men ellers sov hun helt ok fra 19:00-06:30. Halleluja :pls: Tviler på at det skjer i natt, men var veldig deilig!

Blid var hun også når hun våknet. Dessverre var hun derimot ganske vanskelig å legge på dagen, og når hun endelig sovnet så hostet hun gjennom 20-25 min og våknet av sin egen hoste. Da var hun fortsatt trøtt og ganske sur, og så prøvde jeg å holde det gående med henne i et par timer til før vi kunne trille en tur.

Da var hun faktisk ganske blid, men sove skulle hun ikke. Så da måtte jeg bare gå enda lenger, og til slutt sluknet hun. Måtte jo bare fortsette å gå jeg da, så ble en laaaang tur på meg :erter:

Var fint vær da og jeg gikk i et område som er veldig hyggelig! Veldig fin utsikt og fine hus! Skulle gjerne gått der oftere, men det er så kaffesjapper i nærheten også må jeg gå langs en litt traffikert vei for å komme dit og mye oppover, så ofte tar jeg bare den samme gamle runden på flatmark.

Fikk meg heldigvis min faste kaffelatte også i dag, herregud så avhengig jeg er! Jeg elsker virkelig latte!

Nå prøver mannen å få Mini til å sove, går ikke så bra.. Hører hun dunker hodet sitt i sengen støtt og stadig, etterfulgt av et vræl. Stakkars lille.

Hadde planer om å skrive noe mer vettugt her, men det bare forsvant..

Så endelig ferdig den shitty filmen min, The Five Year Engagement. Klarer liksom ikke la være å se ferdig filmer selv om de er elendige! En slangs tvangstanke :erter: Men altså, anbefaler den ikke!

Håper ingen har den som favoritt da :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hørtes ut som min natt! Våken våken våken!! Bra du fikk henne til å sovne igjen til slutt! Jeg ga også flaske og håpet hun skulle bli trøtt igjen, men Neida, opp og stå 05.15. Hu la seg igjen 7 da og da fortet jeg meg og legge meg men da våknet selvsagt storebror! :daane::ler:

Julegaver ja.... Jeg tror vi skal kjøpe Ivo Caprino samleboks til barna med alle 13 filmene. Gode gamle Askeladden, flåklypa, revenka osv :) L vil jo ha veldig glede av den nå men ikke A på en stund. De får få hver sin nye leke i tilegg ;)

Du, ikke tenkt på klagingen. Du klager forresten ikke mye eller. Og det er din dagbok og det er her du kan få utløp for ting! :kose:

Håper snart at det roer seg med forkjølelse og søvn for mini :):klem:

Igjen er det faktisk litt trøst i å høre at ikke alle andre babyer kan få en flaske og så sovne søtt igjen. Når jeg prater med andre så virker det som alle barn gjør det, bare ikke Mini. Men sånn er det altså ikke skjønner jeg og det er litt deilig ;) Og du som har to barn! Klarer ikke forestille meg hvordan det er - når den ene endelig sover og man endelig har lagt seg ned på så våkner andremann. Hva gir du meg? Nei, det skal du ha - respekt for å ha flere barn altså :)

Ivo Caprino har jeg ikke sett på mange år! Finnes det fortsatt til salgs altså?

Jeg har nok sett de fleste, men synes egentlig de er litt småcreepy. :omg:

Jeg håper også forkjølelsen roer seg! Både pappaen er syk, og jeg er litt tufs.. og Mini er snørrete og hoster masse stakkars. Er så redd for sånn RS-virus eller hva det heter? Håper hun blir frisk og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja! Stakkars små. Ikke lett å ikke ha språk.

Nå oppdaget jeg en tann oppe hos A, så det har nok plaget henne en del. Men har nok vært en miks av det og utviklingssprang. Lurer på om jeg skal skaffe meg den Appen jeg også ;) Men den koster?

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir sliten av å lese om natta, huff :\ Føler så veldig med deg, og tenker litt at jeg aldri vil klage på sovinga til mini igjen. Og det er virkelig innafor å "klage", selv om jeg ikke helt ser på det som klaging. Det er knalltøft og virkelig utfordrende, og tankene rundt det må man jo få utløp for et sted.

Det er veldig frustrerende, og egentlig ganske provoserende, når hvem det enn måtte være kommer med ting som at de ikke skjønner hvorfor en klager, for ungen er jo såå enkel osv. :bond: De ser ungen den korte tida de er på besøk hvor barnet da stort sett får en solid dose oppmerksomhet, og det = STAS! = happy baby. De er ikke der resten av døgnet, alt arbeidet man gjør, alle utfordringene. :sur:

Gøy med shopping da! Ull er igrunn ganske dyrt, så får håpe det passer en stund. Men ull lar seg jo strekke litt bedre enn bomull da :Nikke: Ønskeliste til jul; leker, penger på sparekontoen, hjemmestrikka ting.. Øh, det var det foreløpig :P

Håper hun tok kveld kjapt slik at dere får litt tid alene :klemmer:

Når jeg leser om hva jeg skrev om den natten, så var det faktisk ikke en god nok beskrivelse. Det var enda mer slitsomt enn jeg klarte beskrive! Hadde heldigvis en bedre natt i natt, men blir spennende å se hvordan denne blir. Hun hostet seg gjennom dagsovingen, så håper hun ikke gjør det i natt..

Jeg er veldig glad for at Mini viser seg fra sin beste side når vi har besøk, men det er typisk at når hun da blir litt kranglete at jeg får følelsen av at andre mener det er fordi jeg gjør noe feil. Det er irriterende :rasende:

Var faktisk ikke klar over at ull var mer tøybart enn bomull. Burde kanskje registrert det, men ja har ikke det husmorgenet :lol:

Ull er ganske dyrt ja, og utvalget er jo mye mer begrenset enn vanlige bomullsklær så det blir jo fort vanskelig å få tak i størrelser og farger/mønstre er jo ikke alltid like spenstige. Føler ofte jeg må kjøpe noe jeg egentlig ikke liker..og det er litt kjipt når det koster litt ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var for sent ute med den ene tingen jeg tenkte bestille på Babyshop - nemlig heldressen fra Lillelam. Gadd ikke gå på en av de to butikkene som igrunnen ikke er så langt unna heller :P

Har dere vært hos spesialist for søvnvansker hos babyer/småbarn?

Jeg mener jeg har lest om noen som gjorde det - med mer eller mindre hell. Kommer helt sikkert an på årsak. Jeg ville undersøkt dette - om det finnes så må det jo være i eller i nærheten av Oslo.

Har dere fått testa dette med å legge henne på eget rom i noen dager?

Angående sykemelding fra permisjon så går jo ikke det for oss som er under dagens permisjonsordning(14 uker til far - 10 fom juni) - men jobb kan man jo bli sykemeldt fra. Jeg mener dog fortsatt at det ikke hjelper når man likevel må gå hjemme.

De dagene jeg har vært alene noen timer med han her kommer permisjonsstresset helt tilbake igjen, og selv om det er dritslitsomt med jobb+baby og så får hjernen koplet av på en helt annen måte. Man får liksom pause fra det stresset når det blir babykrøll - og det stresset er jo sånn at alt inni en koker på et uant nivå og man bare vil gi opp. Det skjer ikke på jobb liksom.

Jeg blir litt stressa av alle disse tilbudene som kommer jeg! Det blir jo litt kjøpepress. Jeg føler jeg må slå til på alt mulig. Endte med å kjøpe både heldress og litt av hvert, men hun har vel vokst ut av den før jeg rekker å ta den i bruk. Samtidig er det dumt å kjøpe for stort fordi man vet jo ikke når veksten stagnerer og vil ikke ha en ulldress som passer i juli 2015 heller!

Vi har ikke vært hos spesialist nei. Drømmer om en tjeneste hvor de kommer hjem og fikser "problemet", men så langt har jeg hørt om folk som har mye større problemer enn oss. Om det er tenner og forkjølelse som plager henne så må hun bare begynne å sove litt bedre når det er over, ellers vet jeg ikke!

Å være sykemeldt for så å gå hjemme med Mini er ikke spesielt gunstig nei.. Hadde mannen vært hjemme så hadde det vært noe annet. Alt går fint så lenge man er to til å ta vare på Mini, men å være alene med henne er dødsslitsomt. Orker ikke tenke på hvordan det er å være alene med to barn når jeg ikke klarer være alene med ett!

Nei jeg håper det blir litt ok å komme tilbake til jobb, jeg merker at kroppen er i stressmodus konstant når jeg er hjemme. Å sette seg ned uten å sitte på nåler skjer ikke når jeg er med Mini. Er hele tiden på "alerten", og alt skjer under stressituasjon; enten jeg spiser, går på do eller ser på tv. Kan jo ikke være bra for helsa eller hjertet ;) Gleder meg til å kunne drikke en kopp te, en heeel kopp te! Nå lager jeg minst tre kopper om morgenen, og drikker kanskje 1/2 til sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser om hva jeg skrev om den natten, så var det faktisk ikke en god nok beskrivelse. Det var enda mer slitsomt enn jeg klarte beskrive! Hadde heldigvis en bedre natt i natt, men blir spennende å se hvordan denne blir. Hun hostet seg gjennom dagsovingen, så håper hun ikke gjør det i natt..

Jeg er veldig glad for at Mini viser seg fra sin beste side når vi har besøk, men det er typisk at når hun da blir litt kranglete at jeg får følelsen av at andre mener det er fordi jeg gjør noe feil. Det er irriterende :rasende:

Var faktisk ikke klar over at ull var mer tøybart enn bomull. Burde kanskje registrert det, men ja har ikke det husmorgenet :lol:

Ull er ganske dyrt ja, og utvalget er jo mye mer begrenset enn vanlige bomullsklær så det blir jo fort vanskelig å få tak i størrelser og farger/mønstre er jo ikke alltid like spenstige. Føler ofte jeg må kjøpe noe jeg egentlig ikke liker..og det er litt kjipt når det koster litt ekstra!

Håper de siste dagene har gått bedre altså :klem: hostende baby gir ikke bedre søvn akkurat :/

Veldig leit om noen gir deg følelsen av at du gjør noe feil, barn slår seg jo "vrange" for hva som helst uten at noen egentlig har skyld i det. Enkelte mennesker er bare bleh!

Ikke like enkelt alltid å finne ull i spreke farger og spenstige mønster, kjipt om man liker det sånn da. Foretrekker egentlig at de klærne er litt nøytrale i fargene slik at jeg forhåpentligvis kan bruke de om igjen dersom neste barn blir ei jente :P men er vanskelig å finne nøytralt tøy også synes jeg, tror jeg må lære meg å sy sjøl :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...................................................s-o-v-e!

Var hjemme fra jobb idag da jeg faktisk holdt på å hive meg ut av vinduet i ren desperasjon.

Enten sover ikke disse ungene, eller så sover man ikke selv. Og sykemelding er liksom ikke en option.

Og hadde man blitt det så er det jo ikke akkurat sånn at man får hvilt uansett, så kjære nissen: send oss litt sovestøv hele gjengen!

Men - over til noe positivt:

Ull :ler:

Jeg kjøpte en Johapysj idag, litt sånn tykkere enn de vanlige ull - men ikke supertykk. Og sokkene deres - de liker jeg veldig godt.

Hva slags bodyer til Janus er folk fornøyd med her?

Åhhh ja.. enig zzzzzzz! Her og :sleeping:

De siste nettene har Mini "bare" våknet 2-3 ganger per natt, så det er jo gull - men likevel!

Tror det er stor sjanse for at jeg sovner på vei til jobb (og ikke minst fra jobb) når den tid kommer.

Joha ja! Jeg liker Joha :) Janus har jeg ikke prøvd noe særlig av, kjøpte en pysj til Mini i fjor i størrelse 62, men den var mer enn 68 cm og da var det jo blitt sommer! Vet ikke om alle plaggene til Janus er store i størrelsen? :question:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja! Stakkars små. Ikke lett å ikke ha språk.

Nå oppdaget jeg en tann oppe hos A, så det har nok plaget henne en del. Men har nok vært en miks av det og utviklingssprang. Lurer på om jeg skal skaffe meg den Appen jeg også ;) Men den koster?

Husker ikke om den kostet noe? Kanskje noen kroner?

Den er veldig fin da, gir tips om tegn på at de er i utviklingssprang sånn at man har noe å skylde på om de blir sytete og klengete, og ikke minst tips om hva man kan gjøre for å hjelpe de gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur den appen kostet litt ja, 16 kr kanskje, til andriod iallfall.

Jeg skulle ønske at bambusklær var mer tilgjengelig, her jeg bor er det kun Stormberg som har og de blir utsolgt med en gang de tar inn fordi de har ikke hele tiden heller. Ull får man kjøpt i ca alle klesbutikker som har baby- og barneklær, og sportsbutikker. Syns det er lett å finne ull, men ikke bambusen :( Selv bruker jeg ikke ull fordi det klør så, så vurderer å finne noe i bambus til meg selv :) For de kaldeste dagene for er ganske varmblodig. Er samme prisene på bambus som ull og har de samme egenskapene, men er mer antibakteriell enn ull, altså noe selvrensende.

Håper dere får ei føott natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten er vel den dårligste siden de begynte å bli bedre, men likevel helt ok. Hun våknet 2 eller 3 ganger, og et par ganger klarte vi ikke roe henne i sengen så hun fikk ligge i vår seng. Det er jo absolutt ikke optimalt, men vi løfter henne tilbake så fort hun har sluknet så blir heldigvis ikke liggende hele natten.

Lille flinke jenta vår har endelig lært seg å krabbe! :smilbla:

Det går litt stakkato og jeg tror hun synes det er litt tungvint, så hun foretrekker å åle seg fremdeles - men hun kan krabbe! :Nikke:

Hun har lært det etter at hun den siste uken begynte å dra seg opp etter møbler og inventar. Det er jo veldig slitsomt og krevende, men det kom noe godt ut av det :)

I går lagde jeg to varianter av hjemmelaget mat til henne, en middag og dessert. Og det var mat for hele familien, ikke bare for Mini. Mini har aldri vært særlig fan av middager, verken hjemmelaget eller middagsglass. Lenge gulpet hun og kastet opp hver gang hun fikk middag, og mange dager rekker vi ikke middagen og hun får frukt/grøt/nan i stedet. Hun spiser stort sett en eller annen form for middag nå hver dag, men jeg har hatt planer om å lage noe lenge. I går fikk jeg det endelig til, tiden løper jo alltid fra meg!

Hun likte det veldig godt så prøvde å fryse ned litt så hun kan få senere :)

Mannen og jeg har fått ganske elendige matvaner, ikke alltid maten i seg selv, men vi inntar den gjerne foran tv og gjør ikke noe ut av måltidet. Vet det er viktig å ha ordentlige matvaner og matkultur med barna, så vi har litt å jobbe med :Nikke:

Har dere noen favoritt matblogger eller kokebøker å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å komme med mine egne erfaringer med ull og bomull til kidsa..

Som sagt handler jeg mye på Lindex og H&M.

Bomullsbodyer;

Lindex sine er helt ok, liker best de i økologisk bomull og de fra nyfødtkolleksjonen var deilige og myke.

Resten er helt ok!

H&M er litt mer slaskete, og noen med motiver ser ut til å bli ganske stygge. Det gjelder spesielt de som har påtrykket motiv.

NameIt synes jeg er altfor elastiske og trange, kjøper ikke lenger!

Petit Bateau er deilige og myke, men snittet er fryktelig feil på Mini. De er laget for lange og slanke babyer, ikke for Mini som har tykke lår.

Mamas & Papas har elendig passform og kan bare vaskes på 40 grader.

Absorba er også ganske myke og gode, men størrelsene er så vanskelige å forholde seg til. Litt tynne, men det kan jo være godt særlig om sommeren!

Når det gjelder ull så synes jeg Lillelam er best, men kjøper litt fra alle. Nå prøver vi Pierre Robert og det virket ganske bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet mitt :sad: Er helt tom! I dag hadde vi litt planer og jeg merker at jeg blir helt utkjørt av å passe Mini kombinert med avtaler. Det er jo hyggelig å gjøre noe annet enn å bare være hjemme, men jeg merker at jeg blir helt tom og utslitt av å skulle sjonglere sosialt liv og Mini.

Er det noen andre enn meg som føler det sånn?

Kanskje jeg bare tåler litt lite, men merker at jeg blir ekstremt stresset når jeg prøver å ha fokus på samtaler, være sosial og samtidig følge med på Mini.

Frister faktisk mest å ikke ha noen avtaler i det hele tatt om dagen. Når vi er ute og triller kan hun slå seg fullstendig vrang, sitte å vri seg i vognen og gråte hysterisk. Hjelper ikke med mat eller leker, kan hjelpe litt å løfte henne opp, men så blir hun hysterisk når jeg setter henne ned igjen. Det er ikke kult når man er langt hjemmefra. Blir litt låst til hjemmet pga dette, men det er så utmattende når hun blir sint og sur, og jeg har ikke sjans til å bære henne mens jeg triller vognen. Føler jeg mister helt kontrollen over situasjonen når det skjer.

Det var dagens lille utblåsning...

Ikke skjønner jeg hvordan man skal lage mat mens man passer barn heller. Blir bare dritstressa når kjelene koker og alarmer ringer, mens man må skifte bæsjebleie på Mini. :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jeg å senke skuldrene litt og bare nyte at Mini sover dagluren sin. Var alene med henne i natt, og jeg må innrømme at jeg ikke klarer å slappe helt av. Jeg har alltid vært redd for å være alene hjemme om natten, og nå som jeg har Mini har det blitt enda vanskeligere. Ligger å tenker på hvordan jeg skal redde oss ut hvis noen bryter seg inn. Teite tanker, og særlig når jeg våkner dagen etter og ingenting har skjedd.

Vet jo at det irrasjonelt, men likevel dukker de opp hver gang jeg er alene. Er så redd for å ikke skulle kunne beskytte Mini.

Sitter og ser på inspirasjon til 1-årsdagen. Lurer på hva jeg skal bake? Blir jo mest for de andre gjestene, Mini får få det hun får! Hun skal jo egentlig ikke ha noe særlig kake uansett, men å smake det synes jeg er helt greit :)

Er ikke noe fan av disse "kunstkakene", disse som er i all verdens farger og med masse figurer av sånn fondant. De er jo aldri noe gode og den fondanten er så ekkel. Da kan man heller gjøre som i bryllupskaker i England, bare legge inn isopor fordi ingen spiser den likevel :fnise:

Har lenge tenkt på banankake, fordi det er nesten uten sukker og uten smør. Og mild i smaken. Men den ser så døv ut :fnise: Pleier bare bake den som et brød og det blir litt stusselig.

Lenger enn det har jeg ikke kommet. Typisk meg å tenke masse på det i forkant, og når dagen nærmer seg så har jeg ikke forberedt en dritt og blir dritstressa! :laugh:

Dere som har hatt 1-års dag, hva har dere gjort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også føle at det er stressende innimellom å skulle være sosial med venninner mens jeg har mini med meg, spesielt nå som han er blitt klatremus og IKKE sitter eller ligger i ro. Får ikke med meg halvparten av hva som blir sagt til tider og har bare måtte gå enkelte ganger. Sånn sett er det lettere å møtes hjemme hos noen, så kan mini i større grad kose seg med leker og slikt, enn om vi sitter på kafé og han må sitte i et fang eller en stol som han slettes ikke har interesse av. Måtte bare le HØYT når ei venninne foreslo at jeg og mini kunne være med på yoga for mor&barn, det var nemlig SÅ avslappende. Jovisst! :hoho:

Hvordan er hun i bæretøy da? At du kan dra ut med henne i sele eller noe, så får du lufta deg litt og hun får sitte oppe og se mer av verden rundt seg :vetikke:

Høres ut som en tung natt, kanskje mest pga tankene som plager deg :( Selv om man vet at det er irrasjonelt, så er det likevel en reell frykt. Nytter ikke hva man egentlig vet er fornuftig/riktig osv., følelsene tar bare helt overhånd noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sosial, hva er det? :klo: Har ikke vært med venner på lang tid uten mini, har hverken ork eller lyst. Eller kunne gjort det men har klart meg uten lenge :P Nå som hverdagen har begynt her, begge i jobb og mini i barnehagen, så er middag ikke like enkelt nei. En av oss kommer hjem først med mini og skal liksom lage middag men er ikke alltid så lett. Så nå er det middager som er lette å lage i ukedagene, og mini plasseres i lekegrinda eller i stokkestolen med en leke som lager lyd eller noe å knaske på som en skumpinne. Jeg har hatt han i ergobabyen på magen en gang han kun ville holdes av meg. Jeg har noen ganger flyttet på stolen så har sittet så nært meg og matlagingen som mulig, fordi han vil se hva jeg gjør. Men selvfølgelig så han ikke kan nå komfyren og div på benken og spisebordet. Og da har han roet seg, kan ha vært helt rabiat før det. Man må bare prøve seg frem. Og om så vente med å lage middag til den andre kommer hjem om det ikke er mange timer til.

Sånna skumle tanker er ekle og ca noe alle nybakte mødre (noe jeg føler at vi ennå er) ofte får, jeg har menge kvelder/netter i senga tenkt på hva om jeg finner mini død, jeg eller samboer sovner inn, huset brenner og noen/en av oss dør, en bilulykke, kreft osv osv osv. Nei usj!! Man må bare leve og ta ting som de kommer, vi kan ikke styre hva som skjer i fremtiden :kose:

Jeg orker heller ikke bake noe fancy, feirer ikke bursdag for å få delta i en kakekonkurranse på tv, det blir sjokoladekake i vanlig form :) Ikke en kake som er formet som en bil eller noe annet som krever mange timers arbeid og masse farge og styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal hun ha flere tenner, men hun har jo fått to stykker!!!"... sitat mannen :grinele:

Han kunne ikke skjønner hvorfor hun skulle få flere enn to.. Og selvfølgelig kommer de jo ikke samtidig, men én og én så det er samme opplegget hver gang det kommer ny tann. Og nå er det nok enda en på vei for den natten her har vært et sant helvete. Mini var urolig fra 23:00 og utover, og fra klokken 03:15 begynte hylingen. Hun gråt hysterisk og ingenting kunne roe henne, eller jo en flaske med Nan, men den var jo borte på tre sekunder :roll: Så da har hun skreket, grått og jeg kan ikke tro det er noe annet enn tenner. Så mannen og jeg kranglet midt på natten om hun skulle få Paracet eller ikke. Jeg er nemlig skeptisk til å gi paracet ved en hver anledning og bruker det aldri selv, både fordi jeg er redd for at det ikke skal fungere når man virkelig trenger det, for langsiktige bivirkninger og at verden blir et sted hvor Paracet ikke fungerer fordi alle misbruker det. Det betyr jo ikke at jeg ikke vil gi det til Mini når hun trenger det, men mannen tror selvsagt at jeg er ond og ønsker Mini vondt siden jeg ikke kaster meg over pakken. Det er jo helt feil, men jeg skulle helst ha fått et ok fra lege eller helsesøster, eller apotek, om at det var greit å gi paracet. I natt klarte jeg bare finne tråder på mammaforum hvor alle skrev at de ga og at det var helt ok, men jeg kan ikke stole på en gjeng som for alt jeg vet er en gjeng med hønsehuer :eeeh: Men jeg ga nå etter, og Mini fikk en paracet.

Hun roet seg etter 30 min og vi fikk sovet 2 1/2 time, ikke akkurat kvalitetssøvn men bedre enn ingenting.

Og i kveld har jeg og mannen planer, så det er klart vi måtte ha en urolig natt i dag, og sikkert en urolig natt som kommer. Vurderer igjen å bare kansellere hele greia, for jeg blir så irritert på meg selv som tror at det skal være mulig å legge planer når man har en baby. Jeg er verdens verste martyr, skal alltid straffe meg selv :gresskar: Hjelper liksom ikke at formen er sådär heller :forkjola: Men vi hadde jo gledet oss lenge til å gå ut og ha litt alenetid, så håper at jeg kommer på bedre tanker utover dagen.

Nå herper Mini Mamma-bladet mitt, selvfølgelig nyeste utgave - noe annet ville jo bare blitt feil.

Som forøvrig har designeren bak Blafre på forsiden (de som lager matbokser og termoser med ugler, traktorer osv). Og jeg var tilfeldigvis tilstede da disse bildene ble tatt! Det skjedde på kaféen til hovedkontoret, som er en bitteliten søt krok av en kafé i et boligområde. Og datteren hennes slo seg fullstendig vrang under fotograferingen. Hun skrek og var helt bajas, og de hadde null kontroll :wink:

Mammaen løp rundt og prøvde å finne noe i kaféen hun kunne bestikke datteren med, "Jeg tar hva som helst herfra! Kake, potetgull, godteri!!! Hva som helst!" skrek hun mens hun stresset rundt :wink:

Så jeg ler litt av forsiden og av intervjuet, for man skal virkelig ikke tro på alt man ser eller leser - det er ikke nødvendigvis slik den ser ut på det perfekte bildet ;) Når det er sagt så står det faktisk i intervjuet at datteren er en kruttønne, så jeg tror de hinter til at hun har litt temperament - men det perfekte forsidebildet lurer ikke meg :riste::wink:

Noen som skal kjøpe Britney-undertøy fra Change da?

Synes det var noe som var litt hot, men mye som var ekstremt kjedelig. Hadde forventet mer av dette og mindre av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg løser sosialisering med at venninner kommer til meg, de er jo så gira på å leke med ungen og da får jeg fri :P

De har ikke unger sjøl men digger unger og jeg tror den biologiske klokka ringer hos noen av dem :P De får tilfredsstilt babykosbehov, og jeg gir de nok prevensjon ved at de ser hvor sliten jeg har vært/er :ler:

Jeg er superdårlig på multitasking med unge altså, det koker i hodet. Mildt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mini sov elendig i natt, typisk siden vi hadde planer ja. I morgen har vi null planer så han sover sikkert bra i natt :P

Artig det med bladet :fnise: Ting er ikke alltid sånn som man trur nei ;)

Britney undertøyet er sikkert dyrt, og jeg bruker ikke mye kr på undertøy siden det må skiftes ut, og kan ikke huske sist jeg hadde på meg matchende BH og truse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...