Gå til innhold

Cookies and milk


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Åh, så utrolig leit at dere skal møte på sånne leger :( Skjønner at vi har vært heldige med de vi har hatt med å gjøre, men behovet har foreløpig ikke vært så stort da. De må jo ta seg tid til å forsikre seg om at dere har fått nødvendig informasjon, og ikke minst forstått hva de har snakket om. Spesielt barneavdelinger bør ha slikt på stell føler jeg.

Halloween her synes jeg er et sabla pes, men sikkert fordi det er for gamle unger som bare raver rundt og finner på tull. Må sikkert stille opp når J blir såpass gammel at det er forventet, så får kanskje et annet forhold til det da :) Slik som du beskriver det fra USA høres jo laaaangt bedre ut! :Nikke:

Ikke godt å si hvorfor de våkner alltid.. Så lenge han her ikke gråter, er urolig eller virker sulten prøver jeg å ignorere ham, bare gi smokken o.l., noen ganger sovner han og noen ganger blir han bare mer våken og da urolig. Når man ikke vet hva det er og de ber om oppmerksomhet, så må man nesten gi det når de er så små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at de kan sutre fra de er ganske små for hindre at foreldrene går ut av rommet, men det trenger ikke bety at de er utspekulert eller utrygg, bare glad for å de foreldrene. Vi ignorerer ikke sutringen til mini, men tar han ikke opp av senga om han sutrer, bare stryker på han og viser at vi er der. Men om noe plager han så funker det ikke, så kanskje det er noe som plager snappa di? Men ennå ikke flytta henne til eget rom? Om det ikke er noe som plager henne så kanskje det hjelper å flytte henne.

Har møtt sånne leger, men har alltid vært heldig med fastlegene mine, de har alle vært veldig gode på menneskelig kontakt.

Her har vi Bohus, Skeidar, Møbelringen, Fagmøbler og Jysk, ja og et par veldig dyre møbelbutikker med desingmøbler som jeg aldri har sjekket. Jysk er vel den billigste men kvaliteten er ikke alltid bra og ikke så mye fine møbler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det de andre skriver om å ivareta foreldrene i sånne situasjoner.

Møbler ja... IKEA er jo ofte veldig snill med lommeboka. Jeg har inntrykk av at møbelringen og bohus er dyrt hvis man ikke er så heldig å gjøre et kupp når det er salg. Men jeg synes det er dyrt når det er salg også :fnise:

Vi har aldri hatt noe forhold til Halloween, men måten du beskriver den amerikanske feiringen på høres jo veldig hyggelig og morsom ut! :) Får se hva som skjer når L og A blir store nok til å skjønne hva det går ut på. Jeg vet at mange barn i bygda her går rundt med Knask eller Knep ;)

Ikke lett å vite med disse små og surving/gråt. Det er jo språket deres.... Jeg ville gjort det samme hvis mini roer seg og sover videre hos dere :) De kan nok være utspekulerte i den alderen de er i nå ;) Hvis A våkner om natten og jeg er inne hos henne for å gi drikke/smokk eller bre over dyna igjen så blir hun dypt fornærmet når jeg går ut igjen. Da setter hun i og hyle! Men roer seg fort når jeg ikke kommer inn med en gang, også sovner hun av seg selv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så utrolig leit at dere skal møte på sånne leger :( Skjønner at vi har vært heldige med de vi har hatt med å gjøre, men behovet har foreløpig ikke vært så stort da. De må jo ta seg tid til å forsikre seg om at dere har fått nødvendig informasjon, og ikke minst forstått hva de har snakket om. Spesielt barneavdelinger bør ha slikt på stell føler jeg.

Halloween her synes jeg er et sabla pes, men sikkert fordi det er for gamle unger som bare raver rundt og finner på tull. Må sikkert stille opp når J blir såpass gammel at det er forventet, så får kanskje et annet forhold til det da :) Slik som du beskriver det fra USA høres jo laaaangt bedre ut! :Nikke:

Ikke godt å si hvorfor de våkner alltid.. Så lenge han her ikke gråter, er urolig eller virker sulten prøver jeg å ignorere ham, bare gi smokken o.l., noen ganger sovner han og noen ganger blir han bare mer våken og da urolig. Når man ikke vet hva det er og de ber om oppmerksomhet, så må man nesten gi det når de er så små. :)

Ja og det gjelder ikke alle legene eller avdelingene vi har vært i kontakt med. Kun noen enkelte. Er litt forskjellig hvordan de er organisert, men når de da altså ikke er spesielt godt organisert så føles det veldig frustrerende. De har tatt selvkritikk på det når vi har tatt det opp, men ingen bedring så langt!

Huff, høres ut som dere har Halloween fra helvete :( Ser mange samler familie eller venner til middag/fest i stedet. Det høres jo hyggelig ut :) Aner ikke hva tradisjonen blir hos oss. Vi får vel tilpasse oss nabolag og venner :)

De siste nettene har jeg ignorert Mini, ikke med vilje, men hun har bare småsutret litt så det har vært så lite at jeg egentlig ikke har våknet ordentlig. Og plutselig har vi begge sovnet igjen. Så deilig!

Håper det fortsetter sånn! Det blir sikkert enda enklere når hun kommer på eget rom, for da hører jeg ikke småsutringen heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at de kan sutre fra de er ganske små for hindre at foreldrene går ut av rommet, men det trenger ikke bety at de er utspekulert eller utrygg, bare glad for å de foreldrene. Vi ignorerer ikke sutringen til mini, men tar han ikke opp av senga om han sutrer, bare stryker på han og viser at vi er der. Men om noe plager han så funker det ikke, så kanskje det er noe som plager snappa di? Men ennå ikke flytta henne til eget rom? Om det ikke er noe som plager henne så kanskje det hjelper å flytte henne.

Har møtt sånne leger, men har alltid vært heldig med fastlegene mine, de har alle vært veldig gode på menneskelig kontakt.

Her har vi Bohus, Skeidar, Møbelringen, Fagmøbler og Jysk, ja og et par veldig dyre møbelbutikker med desingmøbler som jeg aldri har sjekket. Jysk er vel den billigste men kvaliteten er ikke alltid bra og ikke så mye fine møbler heller.

Ja, for jeg har jo merket at hun reagerer når vi går ut av rommet til tider. Vi kan være der begge to, men hvis én går ut så begynner hun å tute. Holder ikke at én av oss er der nei, vi må være der begge to ;)

Så selv om hun kanskje ikke er utspekulert, så er det noen knapper hun trykker på og noen ting hun har skjønt!

Hun har plutselig sovet litt bedre de to siste nettene. Jeg hører hun er våken, men hun sutrer bare litt så har bare latt henne ligge fordi jeg egentlig ikke har våknet ordentlig. Plutselig har vi sovnet igjen begge to, så det gikk litt over. Håper det varer!

Møbelringen har jeg ikke tenkt på. Det kan jo sjekkes ut! Jysk føler jeg har veldig dårlig kvalitet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det gjelder ikke alle legene eller avdelingene vi har vært i kontakt med. Kun noen enkelte. Er litt forskjellig hvordan de er organisert, men når de da altså ikke er spesielt godt organisert så føles det veldig frustrerende. De har tatt selvkritikk på det når vi har tatt det opp, men ingen bedring så langt!

Huff, høres ut som dere har Halloween fra helvete :( Ser mange samler familie eller venner til middag/fest i stedet. Det høres jo hyggelig ut :) Aner ikke hva tradisjonen blir hos oss. Vi får vel tilpasse oss nabolag og venner :)

De siste nettene har jeg ignorert Mini, ikke med vilje, men hun har bare småsutret litt så det har vært så lite at jeg egentlig ikke har våknet ordentlig. Og plutselig har vi begge sovnet igjen. Så deilig!

Håper det fortsetter sånn! Det blir sikkert enda enklere når hun kommer på eget rom, for da hører jeg ikke småsutringen heller :fnise:

Bah.. Hva er vitsen med å si at de tar det til seg og vil gjøre forbedringer, når de innerst inne vet at det ikke vil skje noe? :sur:

Høres koselig ut med en slik type samling også :Nikke: Er overhode ikke vant med å "feire" Halloween, bare observert hvordan det har foregått i byen her de siste årene, foreløpig ikke noen fan :P Men det endrer seg kanskje når vi må gjennom det med J.

Det verste er når man våkner ordentlig av sutring som faktisk bare er sutring, en unge som ligger og gnur i senga og egentlig ikke vil ha hverken mammaen eller pappaen sin. Men så våkner man sjøl og begynner å skal roe ned ungen, så ender man opp med våken unge som egentlig var halvveis i drømmeland :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor nevnte jeg at vi hadde en god natt i går? Snakk om å jinxe! :P

I natt begynte hun å sutre kl 23:30 og så var det litt av og på til klokken ble 00:30, da hylte hun til. Har aldri hørt henne gråte og hyle så sårt og høyt før. Det var som å høre en stukken gris. Hun hadde tydeligvis veldig vondt i gommene. Så til slutt fikk hun en paracet og etter en halvtime var hun gode, gamle Mini. Problemet var bare at da var hun lys våken. Så hun kravlet rundt i sengen til klokken ble 0230, og så våkner hun søren meg 05:30! Virker ikke trøtt i det hele tatt. I tillegg skal mannen reise vekk så jeg er alene med Mini til i morgen ettermiddag :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer status på ulltøyet så langt..

* H&M sitt er ganske formløst og slaskete i fasongen. Bodyen begynte å nuppe ganske fort og vaskeinstruksene er litt uklare så jeg tør ikke vaske på mer enn 30 grader ullvask (foretrekker de hvor man kan slenge de i 40). Fordelen med det er at det ikke sitter for stramt på en som er litt god i kroppen, som Mini er. Rosafargen var veldig delikat og fin!

* Pierre Robert er ganske fargerikt og fint i fargene. Friskt! Virker ganske deilig å ha på også. Dessverre gikk den ene trykknappen i stykker ved første bruk og det har jeg aldri opplevd på noe barnetøy så langt! Må klage.. Litt smalere fasong på dette tøyet og litt tykkere enn H&M sitt.

* Name It er veldig elastiske og litt smale i fasongen. Synes de har holdt seg ganske fint, men de lukter veldig ull og våt pels når de vaskes. Tror de kun kan vaskes på 30 om jeg husker riktig.

* LilleLam er den mykeste ullen så langt. Og også den dyreste! Synes buksene kanskje ble litt ødelagt i fasongen i vask, de hadde plutselig veldig lange ben og veldig smale i midjen. Så her må jeg vurdere litt til :)

Har altså fremdeles ikke funnet noen favoritt så skal fortsette å prøve ;)

Lurer på om Joha, som vi brukte i fjor, kanskje er en av favorittene? Men i år har jeg ikke kjøpt noe derfra. Synes bare ullen til Joha virker litt mer kløete enn eks. LilleLam.

Og så har vi jo Hust and Claire, som vi brukte i fjor. Men de var så utrolig elastiske og trange, så Mini så ut som en stappa pølse.

Det var dagens ullrapport :duskedame::sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen en klem :klemmer:

Gøy med ullklær :) Jeg er veldig glad i joha jeg da. Heldressen fungerer som en god pysj. I fjor brukte jeg korterma ullbody på mini. Veldig greit å ha under genseren i bhgen sånn som han griser :P

Liker også stormberg.Men de har ikke bodyer. Tightsen og genseren til han derre pierre er også veldig gode synes jeg :)

Hvor lenge er det til du begynner å jobbe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre ull-erfaringene dine ;)

Jeg kom på Vill-ullklærne! De er gode synes jeg!! Fåes kjøpt på bl.a G sport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke barebare med denne ulla. Jeg er veldig fornøyd med Joha, det er merket vi har kjøpt mest av. Tror ikke vi har hatt ett eneste Lille Lam plagg, men de virker veldig gode. Hust&Claire har en del fint, men de er så trange og lite tøyelige, meget irriterende. Name it sine bukser synes jeg kan være ok, men bodyene er noe smale i formen for min fyr. Hadde en del Reflex ull når han var liten, og likte den godt (barnas hus har ofte tilbud på den). Nå for tiden bor han i en heldress fra Janus, elsker den!

Håper kvelden har gått greit, og krysser fingrene for at natta blir så god som mulig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, litt sent ute, men er veldig deilig å se at andre er like "kjipe" som meg mtp på andre bloggere og tidsperspektiv, men vi vet jo alle at det er mer enn bildene som er redigerte.

og joha, utrolig fornøyd, veldig mykt og godt, har en fra reflex også, den er god.

har en lillelam-bukse, den er supermyk og varm, sånn sparkebukse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg helt gåen. Mini sov elendig i natt igjen. Hun har begynt å våkne HVER natt rundt 00:00 og så holder vi det gående natten igjennom. Skjønner ikke hvor den rutinen hennes kommer fra? :forvirra:

Det begynte med ett tilfelle, og så fortsetter det hver eneste natt? :angry:

Det er ekstremt slitsomt for jeg har problemer med å sovne i utgangspunktet, og når jeg da endelig sovner så skal hun begynne å gnåle? Ja jeg er rimelig irritert og frustrert når jeg kaller Minis sutring for gnåling :ler2:

Men det går meg på nervene. Mannen sover bedre enn meg, sikkert fordi han er mann og ikke ligger å lytter på hvert eneste snøft og bevegelse fra sengen til Mini. I tillegg snorker han som et uvær, så hvis han sovner først så sliter jeg max fordi det er tordenvær i sengen ved siden av meg. Stopper litt når jeg pirker borti han, men så er det på'n igjen.. Snorking er til å bli gal av altså :P

Så Mini havner i sengen vår da.. og der blir hun.. men hun har en tendens til å kave, krabbe, krype, lugge og klype mens hun er der så det er jo ikke akkurat kosestund og kvalitetssøvn :roll:

I tillegg tvang mannen henne til å sove en halvtime ekstra i dag tidlig, så de purket i 30 minutter til mens jeg lå og hørte på duringen til mannen. Og nå er Mini helt ut av dagsrutinen og nekter å sove formiddagslur.

Har til og med gitt henne mer mat og skiftet bleie, likevel er hun hysterisk sur. Og med så sen lur så utgår lur nummer to - og da får ikke mor latten sin og dagen blir ikke komplett :tunge1:

Blir bare så utrolig oppgitt over meg selv når jeg blir sur og irritert på Mini. :sukk:

Hun er jo for liten til å være slem og utspekulert, så det er jo bare hun som uttrykker frustrasjon i mangel av språk.

Og hva skjer med været? Snø? :fryser:

Jeg er ikke klar for det! Har ikke yttertøy!

Så nå trøstespiser jeg sjokolade :sjokolade: og ser på Pretty Little Liars mens Mini endelig sover.. :tommel:

Og jeg har fått psykologtime i morgen så da får jeg prøve å huske alt grumset mitt. Typisk at jeg ikke klarer tenke klart rett før en sånn time. Og jeg som har hatt (og har) så mye på hjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og legger igjen en klem :klemmer:

Gøy med ullklær :) Jeg er veldig glad i joha jeg da. Heldressen fungerer som en god pysj. I fjor brukte jeg korterma ullbody på mini. Veldig greit å ha under genseren i bhgen sånn som han griser :P

Liker også stormberg.Men de har ikke bodyer. Tightsen og genseren til han derre pierre er også veldig gode synes jeg :)

Hvor lenge er det til du begynner å jobbe? :)

Vi har ikke brukt pysj av ull vi da. Tror ikke vi har det så kaldt på soverommet?

Hadde ikke behovet i fjor, men hvem vet.. kanskje det blir enda kaldere i år ? :fryser:

Korterma ullbody hørtes smart ut, men det tror jeg ikke at jeg har sett noe sted? :riste:

Jeg begynner å jobbe neste uke :overrasket: Hjælp! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta notater til psykologtimen.. Jeg må alltid gjør det til legetimen. Skriver på mobilen så husker jeg å få det med meg også ;)

Høres ut som fæle netter. Mini her er også et mareritt å samsove med. Han er all over the place!!

Har dere vurdert å legge ho på eget rom? Hvis dere har et rom til da :)

Korterma ullbidy finner du på smartkids.no :) fra joha :)

Mini her sover heller oppå dyna enn under den, og blir så kald. Så da er ullpysj best om vinteren føler jeg. Vinduet er lukket på rommet hans, men jeg lufter alltid før han skal legge seg, og før vi legger oss :)

Eneste er at jeg skulle hatt en ullpysj med fot siden ungen alltid drar av seg sokkene..

Ikke lenge igjen til jobbstart. Spennende :) gleder eller gruer du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre ull-erfaringene dine ;)

Jeg kom på Vill-ullklærne! De er gode synes jeg!! Fåes kjøpt på bl.a G sport :)

Det ble litt rotete, men konklusjonen var vel at det ikke var noen stooore forskjeller eller veldig klare vinnere (og tapere). Ironisk nok kom det en ulltest fra Foreldre og Barn samme dag ;)

Der kåret de Pierre Robert til vinneren. Lurer på om de Vill tapte? Fordi plaggene hadde krympet 10 % i testen? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Signerer Kakaoen ang å skrive ned alt det du vil ta opp, så bra at du fikk time så kjapt :Nikke: Håper det blir bedre for deg fremover.

Søvn er virkelig ingen enkel vitenskap :sukk: Har ingen tips eller råd å komme med dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dagen bare fortsetter i samme stil...

Mini sov selvsagt en avkortet lur. Hun hadde helt klart hatt godt av en time til med søvn, men når hun først våkner på dagtid så klarer jeg ikke få henne til å sovne igjen. Så da prøvde vi så godt vi kunne å holde det gående. Humøret hennes gikk litt opp og ned, og hun var tydelig trøtt - men jeg tenkte spare det til neste hvil.

I mens prøvde jeg å lage en lammegryte til henne. Hadde vært billigere å kjøpe 10 middagsglass.. men men :rolleyes: Maten ble kjempegod den, men det må jo fryses ned så håper det smaker greit opptint og oppvarmet også. Mini så ut til å like den hun også (heldigvis), men det er jo typisk om det er ett éngangstilfelle ;)

Så var det ut på trilletur. Åhh for en trilletur.

Det er kaldt ute og det snør, så det var frem med ulldress og full pakke.

Jeg klarte ikke feste henne i vognen med ulldress på, selene er for korte. Mannen har lovet å fikse, men han lover mye rart :glare: Åh så irritert jeg var på mannen når jeg prøvde å få Mini inn i de altfor trange selene. :bond:

Og snø er jo både vått og kaldt. Så jeg ble en kald, vått katt der jeg gikk. Vognen og vognposen ble våt (kanskje en idé å ta på regntrekk.. ehh).. Og Mini sovnet selvsagt ikke.

Så jeg skaffet meg en latte (lykke i en kopp!) og satset på at Mini sovnet på vei hjem. Men neida, hun satt der lys våken og jeg merket neglspretten komme. Kaffen ble fort iskaffe og til slutt mistet jeg følelsen i fingrene! Har aldri hatt såå kalde og vonde fingre før. Må skaffe meg vanter eller hansker ASAP!

Jeg hadde så vondt at jeg nesten gråt, men klarte å holde det til banning og sverting der jeg gikk, mens jeg tenkte på at Mini ikke hadde sovet siden 11:00 og mest sannsynelig ikke kom til å gjøre det heller :dry:

Og så ble hun sur og grinete, og vred seg rundt i selene. Så jeg måtte prøve å stoppe, men jeg klarte ikke gjøre noe fordi fingrene mine var forfrosset. Det føltes som et mareritt, Mini som skriker og trenger min hjelp og jeg som ikke får gjort noe fordi fingrene mine ikke hadde følelser. Jeg følte det var en ut av kroppen-følelse der jeg gikk og hadde så forbaska vondt, og veien hjem føltes sååå lang. Følte virkelig det rablet for meg der jeg gikk som en zombie mens jeg mumlet "hun sover ikke! hun sover ikke! hun sover ikke!" hele veien hjem. Men, vi kom oss hjem.. og da får jeg bare leve med at Mini ikke har sovet siden 11:00!

Sikkert ikke uvanlig for noen, men for oss har det aldri skjedd før.

Herregud for en rabling fra min kant i dag.. Men når sånne dager kommer så må jeg bare få det ut et sted, og av erfaring er det bedre å bable i vei her enn å plage mannen med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånne dager er virkelig noe pes! Og baby som ikke får søvnen sin er ikke noe sjarmerende i det hele tatt :( Vet knapt hvor en skal gjøre av seg eller ungen i sånne tilfeller. Føler så med deg! :klem:

Hadde det vært her hadde jeg nok klikka på mannen og sagt at fordi han ikke hadde justert selene som lovet ble ikke turen som forventet og ungen fikk ikke sove :ler:

Hvilken vogn har du med så vanskelige seler? Irriterende! Merker det blir ganske trangt nedi vogna når både dunposen er på plass og han har ulldressen på.

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke barebare med denne ulla. Jeg er veldig fornøyd med Joha, det er merket vi har kjøpt mest av. Tror ikke vi har hatt ett eneste Lille Lam plagg, men de virker veldig gode. Hust&Claire har en del fint, men de er så trange og lite tøyelige, meget irriterende. Name it sine bukser synes jeg kan være ok, men bodyene er noe smale i formen for min fyr. Hadde en del Reflex ull når han var liten, og likte den godt (barnas hus har ofte tilbud på den). Nå for tiden bor han i en heldress fra Janus, elsker den!

Håper kvelden har gått greit, og krysser fingrene for at natta blir så god som mulig :klemmer:

Enig med deg angående Hust&Claire :enig:

Kjøpte faktisk Reflex på tilbud sist gang vi var innom Barnas hus. ;) Var rimelig ribbet, men fikk tak i en body og to bukser i rosa :babyjente:

Janus har jeg ingen erfaring med, kjøpte en slags pysjamas/helbody i fjor men størrelsene var helt på bærtur så fikk aldri brukt den :sur:

Kjøpte den vel på Coop tror jeg. Hvor får man ellers kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...